پوشاندن کاشی های قدیمی آشپزخانه، 4 راه حل با کم ترین هزینه!

پوشاندن کاشی های قدیمی آشپزخانه، 4 راه حل با کم ترین هزینه!

به قلم: گلنار

کاشی و سرامیک ها با تنوع طرح و رنگشان تمام فضاهای ما را پر کرده اند و از پرکاربردترین متریال ها در معماری داخلی هستند. اما همین کاشی ها ممکن است بعد از مدتی آسیب دیده و یا اگر هم سالم باشند، جذابیت و زیبایی شان را از دست بدهند. کاشی های آشپزخانه از جمله مورادی هستند که ممکن است بعد از مدتی احساس کنید از مد افتاده اند و نیاز به تغییر دارند. نکته جالبی که در اینجا وجود دارد این است که می توان به راحتی و بدون نیاز بر برداشتن کامل کاشی ها، این تغییرات لازم را ایجاد کرد. با من همراه باشید تا سه راه حل پرکاربرد برای این کار رابه شما معرفی کنم.

نصب کاشی جدید

تابلو فرش ریحان

نصب کاشی جدید بر روی کاشی های قدیمی

کاشی جدید روی کاشی های قدیمی

نصب کاشی جدید بر روی کاشی های قدیمی

اولین روشی که می خواهم به شما معرفی کنم چسباندن کاشی های جدید بر روی کاشی های قدیمی است. برای این کار ابتدا باید از محکم بودن دیوار وهمچنین سالم بودم کاشی های قدیمی اطمینان حاصل نمایید. همچنین بررسی کنید تا کاشی ها چسبندگی کافی داشته و قابل جدا شدن از دیوار نباشند. سپس از چسب کاشی خمیری استفاده نمایید. این چسب دقیقا برای نصب کاشی های جدید بر روی دیوارهای قدیمی، کاشی های قدیمی، سطوح گچی، سطوح سیمانی و … به کار رفته و کاملا کارآمد خواهد بود.

معمولا نصب کاشی ها به وسیله این چسب توسط متخصص انجام می شود اما خود شما نیز با مطالعه راهنمای چسب می توانید این کار را انجام دهید. این نکته را به شما یادآوری کنم که این روش کمی هزینه بر است زیرا باید کاشی های جدید خریداری نمایید، اما در مدت زمان کم و بدون نیاز به کارهای بنایی از کاشی های قدیمی خلاص شوید.

مطلب پیشنهادی : کاشی کاری دیوار را در سه سوت یاد بگیرید!

کاشی آلومینیومی با چسب

کاشی آلومینیومی

کاشی آلومینیومی چسب دار

کاشی آلومینیومی چسب دار

این روش نسبت به روش اول هزینه کم تری دارد اما بازهم به نسبت برای شما هزینه بر خواهد بود. کاشی های آلومینیومی و شیشه ای برچسب دار هم پیشنهاد من به شماست. این مدل کاشی ها هم قابلیت نصب بر روی کاشی های قدیمی را دارند که در نتیجه نیازی به برداشتن آن ها نیست. برای نصب کاشی های برچسب دار باید از چسب مخصوص خودشان استفاده نمایید، اما همان طور که در تصاویر می بینید طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی وجود دارد و در برابر رطوبت نیز مقاوم اند. فراموش نکنید که به راحتی می توانید آن ها را تمیز نمایید.

مطلب پیشنهادی : 20 مدل کاشی آشپزخانه، بهترین ها را اینجا ببینید!

رنگ آمیزی کاشی و سرامیک

رنگ آمیزی کاشی و سرامیک آشپزخانه

رنگ آمیزی کاشی آشپزخانه

رنگ آمیزی کاشی و سرامیک آشپزخانه

روش سوم نصبت به دو روش قبلی هزینه بسیاری کم تری داشته و فقط کافی است رنگ مناسب تهیه نمایید. رنگ آمیزی کاشی و سرامیک یکی از راه های بسیار ایده آل برای راحت شدن از دست کاشی های قدیمی است که به راحتی توسط خودتان نیز قابل اجرا خواهد بود. برای این کار معمولا از رنگ های آکریلیک و یا رنگ اپوکسی براق استفاده می شود. البته بهتر است موقع خرید به نوع رنگ و مقاومت آن در برابر رطوبت دقت کافی را داشته باشید.

رنگ آمیزی سرامیک آشپزخانه

ممکن است برای پوشاندن کاشی ها لازم باشد دو یا سه بار رنگ آمیزی را انجام دهید اما یک روز کامل اجازه دهید تا کاملا خشک شده و سپس یک پوشش نازک از رنگ روغنی پلی اورتان برای محافظت رنگ در مقابل رطوبت و خراش استفاده نمایید. مانند تصویر بالا می توانید طرح های مختلف را در رنگ آمیزی به کار ببرید.

دکو وسنا
استیکر کاشی دکو وسنا
دکو وسنا

استیکر کاشی آشپزخانه

و نهایتا در روش چهارم به استیکر کاشی می رسیم. حتما همه شما با این استیکرها آشنایی داشته و مدل های مختلف آن را دیده اید. این ایده می تواند راه حل خوبی برای پوشاندن کاشی های قدیمی آشپزخانه باشد. البته هنگام انتخاب استیکرها باید به ابعاد و اندازه های کاشی های زیری توجه کرده و متناسب با آن ها سفارش دهید.

در ادامه عکس‌های بیشتری از پوشاندن کاشی‌های قدیمی آشپزخانه را مشاهده می‌کنید:

سرامیک آشپزخانه

پوشاندن کاشی های قدیمی آشپزخانه

پوشاندن کاشی قدیمی آشپزخانه

پوشاندن کاشی های قدیمی آشپزخانه با استیکر

پوشاندن کاشی قدیمی با کاشی جدید

کاشی جدید به جای کاشی قدیمی آشپزخانه

کاشی آشپزخانه

مطالب پیشنهادی:

بروزرسانی: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
سید فریمان هاشمی علیا در تاریخ 01 مرداد 1397
سلام بنده خواهان آگاهی بیشتر در نکات و موضوعات اجرایی و اطلاع از آپشن های عملکردی در ساختمان میباشم اگر امکان دارد در این زمینه ها برایم مطالب نو و سازنده ای را ارسال فرمایید در صورت نیاز با شماره تلفن 09121459694 تماس حاصل فرمایید

ثبت دیدگاه