Chidaneh.com placeholder image

6 خانه ایرانی دیدنی در شماره 116 مجله منزل

به قلم: لاله داورپناه

ovدر این شماره از مجله منزل مثل همیشه گشتی زده‌ایم در خانه‌های ایرانی از شمال تا مرکز کشور و در کنار آن از دنیای رنگ‌ها و سبک‌ها در دکوراسیون سخن گفته‌ایم. شما را با محصولات متنوع ایرانی و برندهای شناخته‌شده در دنیا آشنا کرده‌ایم. ما کوشیده‌ایم تا بار دیگر، تصویر درستی از آنچه می‌تواند درهم تنیدگی هنرها را نشان دهد به نمایش بگذاریم و باز هم بگوییم: «با این مجله، خانه شما زیباتر می‌شود». با بخش هایی از مطالب شماره 116 مجله منزل آشنا شوید.

سرویس خواب بالسا

دکوراسیون منزل زوج تهرانی به سبک زندگی خودشان

شاید گاهی لازم باشد تجدید نظری در احکام قطعی همیشگی کنیم؛ مثل زمانی که می‌گوییم آرامش باید از درون نشأت بگیرد. نمی‌خواهم منکر این قضیه شوم؛ اما می‌خواهم به این موضوع نیز اشاره کنم که تا اطراف ما اسباب آرامش ذهنمان را فراهم نکند، رسیدن به این آرامش درونی به خودی خود چندان راحت نیست. این را گفتم که به خانه دوست‌داشتنی دوست عزیزی که این بار میزبان تورهای خانه‌گردی ما بودند برسم؛ خانه ای که آرامش و خلوت آن در نگاه اول دل ما را برد.

ماکسیمالیسم در دکوراسیون داخلی

یک طراح باسابقه می‌گوید برخلاف مد رایج در این سال‌ها که شعار «کم، زیاد است»! سرلوحه تفکر سبک حداقلی یا مینیمال در دکوراسیون داخلی بوده است، معتقدم کم، کم است و زیاد، زیاد! و کافی، کافی است! اگر شما هم چنین عقیده‌ای دارید، ممکن است طرفدار طراحی به روش ماکسیمال یا حداکثری باشید! شیوه‌ای در دکوراسیون که یک ضیافت واقعی از جذابیت‌ها را در برابر چشمان بینندگان ترتیب می‌دهد. روش طراحی ماکسیمال را در نگاه اول می‌توان شناخت و وقتی‌که به خوبی اجرا شود، منظومه‌ای هیجان‌انگیز و روح‌بخش از رنگ‌ها، در هم آمیختن نقش‌ها و لایه‌هایی از بافت‌های گوناگون را در مقابل دیدگان می‌گذارد. این روش، نوزایی طرح و رنگ در جهان خاکستری امروز است!

۹ برند لوکس وسایل دکوری

اگر علاقه به مد و وسایل خاص دارید و از آن استقبال می‌کنید و حالا زمان آن رسیده است که برای خانه خودتان وسایل زندگی تهیه کنید، بهترین وقت است تا علاقه و تجربه شخصی‌تان را در این زمینه پیاده نمایید. در این مطلب از شماره 116 مجله منزل، برندهای معروفی که علاوه بر شهرت در پوشاک در ارائه وسایل دکوری، مبلمان و دیگر وسایل خانه نیز مشهورندبه شما معرفی می شوند.

کاربرد رنگ‌های اولیه در دکوراسیون

به‌طورکلی رنگ‌ها را می‌توان به سه گروه اصلی تقسیم کرد. رنگ‌های اولیه، ثانویه و یک دسته سوم که به عنوان رنگ‌های مکمل هم، نام‌گذاری می‌شوند. ازآنجایی‌که رنگ‌شناسی یکی از اصول اولیه در طراحی داخلی و دکوراسیون به شمار می‌رود، دانستن آن برای هر طراحی الزامی است. اینکه چه رنگ‌هایی در کنار کدام رنگ می‌نشیند، از اهمیت بالایی در دکوراسیون برخوردار است. در این مطلب قصد داریم درباره رنگ‌های اولیه و کاربرد آنها صحبت کنیم

دکوراسیون منزل مهسا و فرزاد در تهران

احتمالاً وقتی واژه صورتی به گوشتان می‌خورد، یاد فضاهای عروسکی و دخترانه خواهید افتاد که اتفاقاً مدتی زیاد به چشم می‌دیدیم و شاید اندکی حس ناخوشایند به شما دست دهد که وای دوباره صورتی! اما خانه‌ای که این بار مهمانش شدیم، صورتی‌اش با همه صورتی‌ها فرق می‌کند. این صورتی دلنشین و شیک را قبلا در ژورنال‌های فرنگی زیاد دیده بودم؛ اما مواجهه با آن در یک خانه ایرانی من را دوچندان ذوق زده کرد.

آقایان! با لوئیس ویتون فوتبالی سفر کنید

پاهایمان را که از خانه بیرون می‌گذاریم، بسته به هدف خروجمان از خانه معمولاً کیف کوچکی در دست یا بر دوش داریم و یا حتی دسته چمدان یا ساکی دستی به دنبال خود روانه می‌کنیم؛ کیف‌ها این جعبه‌های کوچک و بزرگ همراهان همیشگی ما انسان‌ها شده‌اند. سال‌ها پیش، آنها به شکل یک جعبه ساده و صرفاً برای حمل و جابه‌جایی وسایل و اشیای مردم ساخته می‌شدند و به زیبایی و ظرافتشان اهمیتی داده نمی‌شد. با گذشت زمان و تغییر در نگاه به پیرامون و آنچه ارتباط مستقیم با زندگی ما دارد، حتی شکل کیف‌ها و چمدان‌ها نیز متحول شده و برای هرکس با هر سلیقه‌ای طراحی و ساخته شدند. از این رهگذر در این مقاله به شما نمونه‌ای از محصولات لوئیس ویتون را که بیش از یک قرن در زمینه ساخت انواع کیف و چمدان فعالیت کرده و جزء محبوب‌ترین برندهای حال حاضر دنیاست، معرفی می‌کنیم.

طراحی داخلی و بازسازی خانه استودیوی زیرزمینی در تهران

تلفیق، واژه‌ای است که در عمل به‌خوبی از عهده روزگار کنونی برآمده است؛ روزگاری که به حدی ما را از نوآوری‌ها لبریز کرده که نباید و نمی‌توانیم از آنها چشم‌پوشی کنیم و از طرف دیگر سنت‌ها و نوستالژی‌ها همیشه برایمان ارزشمند و پرمعنا بوده و جایگاه خود را داشته‌اند؛ بنابراین به جرأت می‌توان گفت «تلفیق» تنها و بهترین راه‌حلی است که پیوند سنت و مدرنیته را تسهیل می‌کند، البته نباید از این نکته غافل شد که هر تلفیقی از پس این هنر هوشمندانه برنمی‌آید. نمونه‌ای از این هنرنمایی را می‌توان در طراحی داخلی این منزل زیبا دید.

معماری و منزل

در فصل معماری و منزل شماره 116 مجله منزل با پروژه ساختمان مسکونی نیمرخ اثر نظام عسکری آشنا خواهید شد و این بار در بخش معمار سرزمین من از 3 معمار ایرانی پرسیده ایم که: «مهم‌ترین دغدغه امروز معماران (معماری) ایرانی در پروژه‌های اجرایی چیست؟»

استفاده از استند گل در طراحی داخلی خانه و نگهداری گل آنتوریوم

اگر به دنبال مکانی مخصوص برای گلدان هایتان  هستید که به راحتی همه چیز را از روی ارتفاع مشاهده کنند؛ بهترین گزینه برای شما چیزی نیست جز استند گل! همچنین در بخش منزل سبز شماره 116 مجله منزل با نحوه پرورش و نگهداری گل آنتوریوم آشنا شوید.

مجله منزل
شماره 116 تیر و مرداد ۱۳۹۷
مجله منزل

برای خرید نسخه جدید ماهنامه منزل روی یکی از لینک های مورد نظر زیر کلیک نمایید:
خرید نسخه الکترونیکی از اپلیکیشن فیدیبو

خرید  نسخه الکترونیکی از اپلیکیشن طاقچه
همچنین شما می توانید شماره جدید ماهنامه منزل را از هفته اول هر ماه از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور، شهرکتاب‌های معتبر تهران تهیه کنید.

منبع: مجله منزل

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه