دکوراسیون خانه 60 متری، فرازنه با امید خانه‌آرایی می‌کند!

دکوراسیون خانه 60 متری، فرازنه با امید خانه‌آرایی می‌کند!

به قلم: فهیمه مصدرالامور

دیدن خانه‌ای که صاحبان خانه با عشق و علاقه در مورد انتخاب سبک دکوراسیون و ترکیب رنگی صحبت می‌کنند، حتی اگر تنها آن را در ذهن مجسم کنید، جالب است. حس و حال دکوراسیون‌های فکرشده متفاوت‌تر از انواعی از چیدمان است که تنها به‌عنوان تکلیف به خرید وسایل فکر می‌کند. در این مطلب از تور خانه‌گردی چیدانه، دکوراسیون خانه 60 متری یکی دیگر از زوج‌های ایرانی را معرفی می‌کنیم.

فکتور

خانه مهرنوش در یک نگاه

شیرآلات کسری

خانه مهرنوش در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • شغل صاحب خانه: امید فرهنگی، فرزانه کارمند یک موسسه‌ی خصوصی
  • موقعیت شهر: مشهد، الهیه
  • متراژ فضا: 58 متر
  • سال ساخت: 1388
  • طبقه‌ی دوم
  • ملک شخصی
  • تعداد اتاق خواب: یک خوابه
  • تعداد سرویس بهداشتی: 1 عدد
  • رنگ‌های غالب: بژ، کرم و خاکستری
  • ویژگی برجسته‌ی طراحی: داشتن نور طبیعی با توجه به ابعاد فضا
  • طراح: زن و شوهر، رشته تحصیلی هر دو نفر: لیسانس معماری و ارشد طراحی شهری
  • مدت زمان طراحی و بازسازی منزل: طراحی یک ماه، بازسازی 2 ماه
  • هزینه‌ی تقریبی طراحی دکوراسیون و خرید وسایل: 200 میلیون

این مطلب هم خواندنی‌ست: طرح خانه 60 متری، انتخاب آرامش بخش شیدا و صالح + تصاویر

درباره دکوراسیون خانه 60 متری امید و فرزانه

درباره دکوراسیون خانه 60 متری امید و فرزانه

خانه‌های کوچک 60 متری دل‌مشغولی‌های خاص خود را دارند. حال از زبان فرزانه و امید درباره‌ی دکوراسیون خانه 60 متری‌شان بیشتر خواهیم شنید.

دلیل انتخاب این خانه برای شما چیست؟

با توجه به اینکه موقع خرید خانه روزبه‌روز قیمت بالاتر می‌رفت، خانه را متناسب با بودجه انتخاب کردیم.

چه فاکتورهایی را برای خانه 60 متری ایده‌آل خود در نظر داشتید؟

این خانه با توجه به ابعادش، نور خوبی داشت که شاید بشه گفت، تنها مزیتش، پنجره‌های بزرگ و نور کافیه خانه بود.

داستان بازسازی دکوراسیون خانه 60 متری

داستان بازسازی دکوراسیون خانه 60 متری

شاید باورش سخت باشه که این خانه‌ی 60 متری در ابتدا حتی کوچک‌تر از این به‌نظر می‌رسید. آشپزخانه‌ی کوچک با رنگ کابینت تیره، با کانتری که در جلو داشت، به‌هیچ‌وجه نمی‌تونستیم از فضای اون استفاده کنیم. برای همین اولین کای که انجام دادیم کانتر و گچبری‌های قدیمی بالای آن را برداشتیم و میز غذاخوری را برای تفکیک فضای آشپزخانه و سالن قرار دادیم تا اینجوری هم سالن و خانه دلبازتر به نظر بیاد هم فضاها به‌صورت نرم تفکیک بشوند.

ازآن‌جایی‌که آشپزخانه کوچک بود ما برای داشتن فضای کاربردی بیشتر و قراردادن لباسشویی، ماکروفر و یخچال، دیوار سرویس بهداشتی را عقب‌تر بردیم.

بزرگ‌ترین چالش بازسازی و طراحی داخلی خانه 60 متری

بزرگ‌ترین چالش یا دردسر در زمان بازسازی و طراحی داخلی خانه 60 متری شما چه بود؟

مشکل و ‌چالشی که پیش روی ما بود، ستون اصلی ساختمان بود که  از آشپزخانه می‌گذشت و بعد از خرابی دیوار متوجه شدیم امکانش نیست ستون را برداشت. پس گفتیم این ستون را تبدیل به فرصت کنیم و یک کابینت قدی از سقف تا زمین پشتش تعبیه کردیم که مثل گنجه، اکثر لوازم آشپزخانه را جای می‌دهد و لباسشویی را داخل این قسمت گذاشتیم تا به‌نوعی یک فضای لاندری مجزا داشته باشیم. با جابه‌جایی فضای سینک و انتقال آن به زیر پنجره از منظره‌ی زیبای فضای سبز روبه‌رو و تهویه توسط نور طبیعی، موقع ظرف شستن استفاده کنیم.

مطلب خواندنی: طراحی داخلی منزل ایرانی، خانه 60 متری شروین در اکباتان!

کاغذدیواری خانه 60 متری

دیوار خانه 60 متری ما پر بود از لوله‌های گاز و سیم‌کشی‌های برق که ما همه‌ی آن‌ها را در بازسازی حذف کردیم تا خانه‌ی کوچک ما شلوغ نباشه. برای دیوارها از کاغذدیواری با رنگ خنثی استفاده کردیم و برای مبلمان هم همینطور، تا خانه بعد از یک مدت خسته‌کننده نشه و بتونیم با تغییراتی جزیی در اکسسوری و جزییات، به دکور خانه تنوع بدیم.

میز جلومبلی و مبمان خانه 60 متری

آیا برای دکوراسیون خانه 60 متری روند خاص و یا برنامه مشخصی داشتید؟

در دکوراسیون خانه 60 متری، ما عاشق مصالح طبیعی بودیم برای همین در وسایل از چوب زیاد استفاده کردیم. منتهی با توجه به ابعاد خانه، تصمیم گرفتیم برای میز جلومبلی و غذاخوری، از شیشه استفاده کنیم تا حجم صلب چوب، فضای ما را کوچک‌تر از این نشان ندهد و با استفاده از شیشه‌ها و آینه، خانه را دلبازتر نشان دادیم. سعی کردیم در انتخاب مصالح رنگ‌های روشن رو استفاده کنیم تا فضا برایمان دلگیر نشود.

مطلب پیشنهادی: آینه‌های تزیینی در دکوراسیون خانه 60 متری الهه!

دیواری آجری جلوی تراس

برای انتخاب وسایل خانه 60 متری چه معیارهایی را در نظر گرفتید؟

بیشتر وسایل خانه را با توجه به ابعاد فضا متر کردیم و ساختیم و کمتر از وسایلی که حاضر آماده در بازار بودن استفاده کردیم. داخل سالن یک تراس کوچک داشتیم که با توجه به جانمایی مبلمان و جایی که قرار داشت، مناسب رفت و آمد نبود. برای همین با دیواری آجری جلوی تراس را بستیم تا محیط دلپذیرتر باشه، ولی برای از دست ندادن نور و فصای تراس، درب تراس را از اتاق باز کردیم به این صورت که یک قسمت از دیوار اتاق ر‌و برداشتیم و  روبه‌روی تراس باز کردیم.

کتابخانه خانه 60 متری

قاب چوبی home sweet home

پرده کرکره‌ای اتاق خواب خانه 60 متری

آیا وسیله‌ای در خانه وجود دارد که خودتان آن را ساخته باشید؟

باتوجه به ابعاد فضای خانه 60 متری برای اتاق از پرده کرکره‌ای استفاده کردیم و بجای خرید میز کنسول‌های بزرگ و سنگین صلب بازار، خودمان میزی طراحی کردیم و به دیوار نصب کردیم و آینه زدیم. داشتن کتابخانه برایمان جزو اولویت‌ها بود. با راهرویی که داشتیم، امکان تعبیه‌ی آن برایمان میسر شد و از این فضا هم با ساختن کتابخانه، به‌صورت کاربردی توانستیم استفاده کنیم و با چاپ عکس‌هایمان و زدن آن‌ها بالای کتابخانه روی دیوار راهرو، آنجا را تبدیل به یک فضایی برای خاطره‌سازی کردیم. همچنین قاب چوبی home sweet home را خودمان با تیکه چوب‌های اضافه‌ای که داشتیم درست کردیم.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون چوبی، بازسازی و چیدمان خانه 60 متری زوج جوان تهرانی!

در دکوراسیون خانه 60 متری فرزانه و امید

ساعت دیواری خانه 60 متری

دکوراسیون خانه 60 متری جلومبلی شیشه‌ای

تابلوی دکوراسیون خانه 60 متری

آشپزخانه و سینک دکور خانه 60 متری

کلدان دکوری خانه 60 متری

سینی جلومبلی دکوری منزل 60 متری

شلف دیواری دکوراسیون خانه 60 متری

چند توصیه فرزانه برای طراحی داخلی خانه

توصیه‌ی من به مخاطبان این هست که حتما با توجه به فضا خرید کنند. اول خانه را مشخص کنند و بعد با توجه به آن وسیله تهیه کنند. چون ممکنه هزینه‌های گزافی صرف کنند اما نه تنها به درد آن خانه نمی‌خورد، بلکه باعث میشه زیباییش دیده نشه و باعث شلوغی فضا هم بشود.

عکاس: رسا قوام شهیدی | بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
پریسا در تاریخ 10 مرداد 1397
بسیار زیبا و با سلیقه. باور نمی کنم این خانه 59 متر باشد. خیلی خوب چیدمان شده و از فضاهای پرت بهترین استفاده شده. فقط شاید رنگ و جنس کابینت را بتوان بهتر کرد. رنگ روشن گلس. یک کابینت قدی بلند هم تعبیه شود و لیوان ها و وسایل دکوری آشپرخانه هم داخل کابینت قرار گیرد که آن بخش خانه خلوت تر دیده شود. ضمنا در سایت شما خوانده بودم که فرش خشتی فضا را کوچکتر نشان می دهد بنابراین شاید انتخاب مناسبی نباشد. امیدوارم خوشبخت باشند.
شهره عبدالی در تاریخ 14 مرداد 1397
بسیار عالی و با سلیقه بود با اینکه متراژ کم بود ولی اصلا دگیر نیست و کاملا چشم در تمام زوایا حرکت میکند بنظرم کاملا حساب شده چیدمان شده.
فریده در تاریخ 15 مرداد 1397
بسیار زیبا و گرم
Mehrnoosh Zabihpour در تاریخ 23 شهریور 1397
ممنون از نظرات و‌توجه دوستان عزیزم، بله انتخاب رنگ کابینت میشد متفاوت تر میبود . همچنین در مورد فرش خشتی ، این موضوع اصلا حس نمیشود بسا که قبل از فرش خشتی فرش دیگری داشتیم با طرح خلوت تر اما از نظر بصری تفاوتی با هم ندارند. متشکریم
کافی سالمی در تاریخ 19 آذر 1402
زیبایی رو ترسیم کردید
فریده در تاریخ 06 بهمن 1402
خیلی خوش سلیقه و با فکر طراحی و چیدمان انجام شده،از دیدن چیدمان پذیرایی تون سیر نمیشم،خیلی پسندیدم،خوشبخت بشی ان شاءالله

ثبت دیدگاه