آشپزخانه بدون اپن؛ 19 مدل طراحی آشپزخانه و پذیرایی یکسره

آشپزخانه بدون اپن؛ 19 مدل طراحی آشپزخانه و پذیرایی یکسره

به قلم: فهیمه مصدرالامور

یکی از روش‌های طراحی آشپزخانه، طراحی آشپزخانه بدون اپن یا همان آشپزخانه یکسره با پذیرایی است. همه می‌دانیم که آشپزخانه، اساسی‌ترین رکن یک خانه است. از آنجایی که بدون طراحی و دکوراسیون، آشپزخانه فضایی کسل‌کننده خواهد داشت؛ تصمیم براینکه از چه نوع دکوراسیونی استفاده می‌کنید تاثیر زیادی در بهینه کردن سطح زندگی‌تان دارد. اگر شما هم از آن دست از افراد هستید که به فضای بیشتر و دل بازتر در آشپزخانه اهمیت می‌دهید؛ آشپزخانه‌ی فاقد اپن انتخاب مناسبی برای شماست. آشپزخانه‌های بدون اپن، دکوراسیون مخصوص به خود را در هر خانه‌ای دارند. بکاربردن یک سری نکاتی که در ادامه به آن می‌پردازیم؛ می‌تواند شما را در طراحی آشپزخانه‌ و پذیرایی یکسره یاری کند.

مدل آشپزخانه و پذیرایی سرهم مدرن و نورگیر

قالیشویی ادیب

مدل آشپزخانه و پذیرایی سرهم مدرن و نورگیر

دکوراسیون و نور در آشپزخانه و پذیرایی یکسره

علاوه‌بر چیدمان آشپزخانه؛ در آشپزخانه‌های سرهم، طراحی نورپردازی از اهمیت زیادی برخوردار است. قبل‌تر به شما یادآور شدیم که چطور به آشپزخانه نور بتابید. شما می‌توانید با نصب کردن چراغ‌ها و آویزها، نورپردازی زیبایی را در دکوراسیون آشپزخانه‌ی خود ایجاد کنید. همچنین به نحوه‌ی چینش کابینت‌ها دقت کنید و با توجه به رنگ و طرح آنها دکور مورد نیاز خود را اضافه کنید.

از دیگر جذابیت‌های دکوراسیون برای آشپزخانه‌های بدون اپن استفاده از گلدان‌های زیبا و یا رنگارنگ که تناسب و هارمونی خوبی با فضای آشپزخانه‌تان دارند، می‌باشد. این گلدان‌ها می‌توانند در روی میز ناهارخوری قرار بگیرند. علاوه بر این، تفکیک فضایی بین آشپزخانه و اتاق نشیمن، بر زیبایی آشپزخانه‌ی سرهم می‌افزاید.

اگر آشپزخانه‌ی دلگیری دارید، رنگ زدن آن کمک زیادی در دکوراسیون داخلی و انتخاب و یک‌دست کردن سایر وسایل می‌کند. معمولا رنگ کرم و سفید زیبایی و جذابیت چشمگیری به فضای آشپزخانه‌تان می‌دهد و همچنین باعث افزایش وسعت آن نیز می‌شود.

مدل آشپزخانه بدون اپن جدید و شیک

مدل آشپزخانه بدون اپن جدید و شیک

چیدمان استاندارد در آشپزخانه بدون اپن

از نکات مهم چیدمان استاندارد، درنظرگرفتن مثلث طلایی است. این مثلث در بین یخچال، سینک آشپزخانه و اجاق گاز قرار می‌گیرد. در هر گوشه از مثلث طلایی، یخچال، سینک و اجاق قرار گرفته که رعایت این مثلث در آشپزخانه‌های بدون اپن که در آنها تنها یک دیوار وجود دارد و معمولا فضای کوچکی دارند؛ با هماهنگی بین کابینت‌ها و خلاقیت و استفاده از فضای حداکثری حاصل می‌شود.

در دکوراسیون آشپزخانه بدون اپن یا همان آشپزخانه و پذیرایی سرهم، تقریبا تمام آشپزخانه‌ی شما از اتاق نشیمن پیداست، پس رنگ کابینت، طرح کاشی‌ها، دستگیره‌ها و لوازم خانگی مانند: یخچال، گاز و سینک، همه مهم هستند. همچنین بهتر است ارتباط و هماهنگی دکوراسیون آشپزخانه با فضای روبرویش حفظ شود.

اگر به فضای ذخیره‌سازی زیادی احتیاج ندارید، برای قسمت بالای کابینت‌ها، از شلف‌ها و قفسه‌های باز استفاده کنید. قفسه‌ها، وسایل ضروری را در دسترس شما قرار می‌دهند و به خوبی می‌توانند محلی برای قرار دادن چاقوها، ظروف خاص، کتاب‌های آشپزی و حتی ظروف تزیینی‌تان باشند.

مدل آشپزخانه و پذیرایی نیمه اپن

مدل آشپزخانه و پذیرایی نیمه اپن

آشپزخانه بدون اپن یا آشپزخانه اپن‌دار؟

خوب است بدانیم که آشپزخانه‌ی بدون اپن به شما امکان راحتی به هنگام پذیرایی و صرف وقت بیشتر با میهمانان خود را حتی در زمان آماده شدن غذا می‌دهد. این در حالی است که آشپزخانه‌ی اپن‌دار و یا آشپزخانه‌ی‌ جزیره همواره فضای خصوصی شما را در آن مکان حفظ و آشفتگی‌های آن را پنهان می‌کند.

در ادامه به برخی از مزایا و معایب آشپزخانه‌های بدون اپن می‌پردازیم:

مدل آشپزخانه بدون اپن یکسره با نشیمن

مدل آشپزخانه بدون اپن یکسره با نشیمن

مزایای آشپزخانه و پذیرایی سرهم (بدون اپن)

  • نور و روشنایی بیشتر: با توجه به اینکه آشپزخانه‌های باز و مدرن، بدون اپن بوده و امکان این نیز وجود دارد که دو دیوار نداشته باشد، نسبت به آشپزخانه های بسته؛ نور و روشنایی بیشتری دارند.
  • دید بالا: آشپزخانه‌ی باز امکان ارتباط بیشتری را با فضای پذیرایی می‌دهد. نبود مانع در میان آشپزخانه و پذیرایی سرهم باعث شده تا علاوه بر رفت و آمد سریع‌تر، دید بهتری به پذیرایی داشته باشید.
  • ایجاد فضای صمیمی: آشپزخانه‌ی باز فضای غیررسمی و صمیمی را در خانه ایجاد می‌کند.
  • خلاقیت در تزییات: اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که از به نمایش گذاشتن گل‌ها و وسایل تزئینی در آشپزخانه لذت می‌برید، آشپزخانه بدون اپن این امکان را برایتان فراهم می‌کند که با خلاقیت خود بهترین چیدمان را در تزییات داشته باشید.
  • بزرگ‌تر و دل بازشدن خانه: این روزها اغلب خانه ها کوچک بوده و لازم است تا با ایده‌هایی جدید آن را بزرگ‌تر از آن‌چه که هست نشان دهیم. یکی از بهترین راه ها طراحی آشپزخانه‌ی یک‌سره در منزل است. این نوع آشپزخانه با نداشتن اپن و مرز میان آشپزخانه و پذیرایی یکسره درحقیقت کل بخش‌های خانه را به یک بخش واحد تبدیل کرده و این موضوع نیز باعث بزرگ‌تر و دل بازترشدن خانه می‌شود. بنابراین، اگر خانه‌ی کوچکی دارید، توصیه‌ی ما به شما آشپزخانه‌ی بدون اپن در منزل است.
    درباره ترفندهای بزرگنمایی آشپزخانه های کوچک بیشتر بخوانید.
  • نظارت بیشتر بر روی کودک: یکی از دغدغه‌های بزرگ مادران در خانه عدم توانایی نظارت دقیق بر کارهای فرزندان کوچک‌شان است. پس اگر صاحب فرزند کوچکی هستید و نگرانید که کودکتان به اندازه‌ی کافی در تیر رس چشمانتان نیست، آشپزخانه‌ی سرهم و بدون اپن این مشکل را نیز حل خواهد کرد.
نمونه آشپزخانه اپن دار

نمونه آشپزخانه اپن دار

معایب آشپزخانه بدون اپن

  • در معرض نمایش بودن معایب و نقص‌ها: بزرگ‌ترین عیب و نقصی که می‌توان برای آشپزخانه‌ی سرهم مطرح کرد، به نمایش گذاشتن هر آن چیزی است که در آشپزخانه وجود دارد. برای مثال، تصور کنید که مهمانی دارید و شما در آشپزخانه مشغول کار و آشپزی هستید. معمولاً به هنگام آشپزی به طور قابل توجهی آشپزخانه به هم ریخته و وسایل زیادی بر روی زمین قرار دارد. با وجود آشپزخانه بدون اپن این وضعیت کاملاً به نمایش گذاشته شده و در حقیقت روی خوشی در مقابل مهمان ندارد. بنابراین، به هنگام بهره‌مندی از آشپزخانه‌ی یک‌سره همواره باید توجه داشته باشید که آشپزخانه‌تان تمیز و مرتب باشد.
  • انتقال سریع صدای آشپزخانه: اگر آشپزخانه‌ی شما دارای دیوارهای کم و بدون اپن باشد، به احتمال زیاد صداهای موجود در آشپزخانه بیشتر از قبل به پذیرایی و اتاق‌های مجاور منتقل می‌شوند. این موضوع زمانی که بقیه در خواب هستند ممکن است آزاردهنده باشد.
  • کابینت کم: زمانی که دارای آشپزخانه‌ی باز و بدون جزیره هستید، در واقع تعداد کابینتهای کمتری دارید. در آشپزخانه‌های بسته به دلیل وجود چهار دیوار و اپن، تعداد کابینت‌های بیشتری را می‌توان نصب کرد و فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیز در اختیار داشت. اما این مورد در آشپزخانه های باز وجود نداشته و شما باید ضروری‌ترین و اصلی‌ترین وسایل را برای آشپزخانه خود خریداری کنید.

در چیدانه بخوانید: کابینت آشپزخانه کوچک، 20 مدل از جدیدترین های امسال

عکس‌های بیشتر از آشپزخانه بدون اپن سرهم با پذیرایی

در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از آشپزخانه‌های بدون اپن را ببینید.

<p style=آشپزخانه و پذیرایی بدون اپن امروزی

<p style=آشپزخانه و پذیرایی بدون اپن سبک مدرن

<p style=آشپزخانه سرهم جدید

<p style=آشپزخانه بدون اپن مینیمال

<p style=آشپزخانه بدون اپن زیبا

آشپزخانه نورگیر بدون اپنآشپزخانه نورگیر بدون اپن

آشپزخانه و پذیرایی سرهم زیبا و شیکآشپزخانه و پذیرایی سرهم زیبا و شیک

آشپزخانه بدون اپن نئوکلاسیکآشپزخانه بدون اپن نئوکلاسیکآشپزخانه مدرن یکسره با پذیراییآشپزخانه مدرن یکسره با پذیرایی<p style=آشپزخانه و پذیرایی سرهم دلباز و شیک

آشپزخانه بدون اپنآشپزخانه جدید و زیبا

<p style=آشپزخانه بدون اپن امروزی و شیک

آشپزخانه بدون اپن

مدل آشپزخانه مدرن یکسره بدون اپن

سخن آخر

در بررسی آشپزخانه‌ بدون اپن سعی کردیم علاوه‌بر دادن راهکار، مزایا و معایب استفاده از این نوع آشپزخانه‌ و پذیرایی یکسره را هم در نظر بگیریم تا شما برای انتخاب بهترین آشپزخانه‌ی باز و چیدمان داخلی آن، به مشکل برنخورید. شما چه راه‌حلی را به عنوان راه‌حل خلاقانه به آشپزخانه‌ی مدرن و بدون جزیر‌ه خود اضافه کرده ‌اید؟

مطلب پیشنهادی مرتبط:همه چیز درباره طراحی کابینت آشپزخانه

نویسنده مقاله: فهیمه مصدرالامور | عضو تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه