Chidaneh.com placeholder image

پیانو، شکوه موسیقی در دکوراسیون منزل!

به قلم: تحریریه چیدانه

لوازم و وسایل: دنیای موسیقی دنیای فوق العاده زیبایی است که تقریبا هر کسی با آن ارتباط برقرار می کند. شنیدن صدای موسیقی همه را به وجد می آورد، اما نواختن موسیقی چیزی فراتر از شنیدن آن است. اغلب ما در خانه ی خود حداقل یکی از آلات موسیقی را داریم و گذشته از جنبه ی ابزاری آن، تمایل داریم زیبایی سحر انگیز آن را در دکوراسیون منزل به نمایش بگذاریم.
پیانو یکی از بزرگ ترین و در عین حال زیباترین این آلات است که شایسته است با تعبیه ی یک مکان مناسب برای آن، ارزش آن را ارج نهیم. اگر یک پیانوی نو یا استفاده شده دارید یا قصد دارید یکی بخرید، چیدانه در اینجا با همکاری کمپانی آلات موسیقی برگمولر به شما می گوید که چگونه یک جای مناسب برای آن پیدا کنید تا پیانوی شما در در دکوراسیون منزل تان بدرخشد.

تابلو فرش ریحان

1. فضای اطراف پیانو را طراحی کنید!

اگر پیانو بخش بزرگی از زندگی شما است، مبلمان اطراف آن را طوری بچینید که بتوانید از صدای آن حداکثر لذت را ببرید. با این کار پیانوی شما کانون توجه می شود، پس ظاهر آن مهم می شود. دیوار پشت پیانو را طوری طراحی کنید که شخصیت شما را منعکس کند. هم چنین توجه کنید که رنگ دیوار و پرداخت آن در تضاد با پیانو باشد. برای مثال اگر پیانوی شما تیره رنگ است، رنگ دیوار اتاق و مبلمان و وسایل آن را روشن انتخاب کنید تا پیانوی شما در دکوراسیون اتاق تان بدرخشد. می توانید از ۸ ایده طراحی دیوار در دکوراسیون داخلی منزل که چیدانه به شما پیشنهاد داده استفاده کنید.

نکته: کمپانی برگمولر توصیه می کند پیانو را در نقطه ای با درجه حرارت و رطوبت ثابت قرار دهید، البته بدانید دما و رطوبت بالا می تواند با گذشت زمان به پیانوی شما آسیب بزند.

2. پیانو را در گوشه ای از اتاق قرار دهید!

این کار چندین گزینه به شما می دهد – نواختن پیانو در یک سمت اتاق و فضای صحبت و گفتگو در سمت دیگر آن.

3. پیانو را در نشیمن قرار دهید.

معمولا اعضای خانواده در زمان های آزاد خود از نشیمن برای استراحت و با هم بودن استفاده می کنند. با گذاشتن پیانو در این فضا، همه می توانند از آن استفاده کنند و صدای آن برای بخش خصوصی خانه مزاحمتی ایجاد نمی کند.

نکته: شما ممکن است تصور کنید زیرزمین خانه محل مناسبی برای قرار دادن پیانو است تا صدای آن مزاحمتی برای بقیه ایجاد نکند، ولی بنابر گفته ی اهالی کمپانی برگمولر میزان رطوبت زیرزمین ها بالا است و می تواند به پیانوی شما آسیب بزند.

4. از پیانو برای عریض تر نشان دادن اتاق تان استفاده کنید.

اگر عرض اتاق تان کم است، پیانو را در دیوار انتهایی آن قرار دهید و اینگونه حس عریض بودن به اتاق تان ببخشید.

مطلب پیشنهادی: ۲۵ پلان باز برای بزرگ شدن آپارتمان های کوچک!

شما همچنین می توانید با تعبیه ی یک قفسه ی توکار بر روی دیوار پشتی پیانو، یک فضای محافظ برای آن ایجاد کنید و کتاب های موسیقی تان را نیز در آنجا نگهداری کنید. چیدانه پیش از این به شما ۹ ایده برای طراحی کتابخانه در اتاق نشیمن پیشنهاد داده است.

5. در فضای اطراف پیانو حس ایجاد کنید.

فضایی که شما در اطراف پیانو تان به وجود می آورید، می تواند شما را برای نواختن و تمرین تحریک کند. ستاره های هالیوود بر روی دیوار می توانند مخاطبان خوبی برای نواختن شما باشند. استفاده از یک رنگ شاخص در زمینه نیز می تواند یک جذابیت بصری ایجاد کند.

مطلب پیشنهادی: ۸ نکته مهم برای نصب تابلو به دیوار در دکوراسیون منزل

6. با پیانو جزییات معماری را متعادل و برجسته کنید.

اگر مانند این تصویر پنجره هایتان در ارتفاع بالا هستند، قرار دادن یک پیانو در زیر آن، فضای خالی زیر پنجره را پر می کند. پیانوها همچنین اتاق هایی را که شومینه ی آنها در مرکز نیست، متعادل می سازند.

کمپانی آلات موسیقی برگمولر که یکی از بزرگ ترین و موفق ترین برند های سازنده ادوات موسیقی در دنیا می باشد متذکر می شود که هرگز پیانو را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید، زیرا نور آفتاب با گذشت زمان به ظاهر پیانوی شما آسیب می زند و گرما می تواند بر روی تنظیمات صدای پیانوی شما اثر منفی بگذارد.

همچنین پیانو را نزدیک به درب و پنجره یا بازشوی شومینه که هوای سرد در آنجا جریان دارد یا نزدیک به سیستم گرمایشی و سرمایشی قرار ندهید. در گذشته معمولا توصیه می شد که پیانو را در کنار دیوار خارجی قرار ندهید، اما چون امروزه خانه ها به خوبی عایق بندی می شوند، این موضوع دیگر مسئله ساز نخواهد بود. نکته ی اصلی دور نگه داشتن پیانو از هوای سرد و رطوبت است.

مطلب پیشنهادی: طرح هایی برای زندگی، بر سینه دیوار

7. از خواص صوتی اتاق تان بهره ببرید.

صدای پیانو در یک اتاق با سطوح بسیار براق می تواند بلند و واضح به نظر برسد. فرش ها، مبلمان روکش شده و قاب های پنجره صدا را جذب و طنین آن را صاف می کنند و آن را دلنشین می سازند. هرچه اتاق تان بزرگتر باشد، باید بیشتر مراقب این موضوع باشید.

کمپانی برگمولر پیشنهاد می دهد در اتاق های بزرگ، پیانو را در گوشه ای قرار دهید که امکان برخورد صدا با دیوارهای دیگر کمتر باشد.

8. از پیانوهای ایستاده مدرن استفاده کنید.

پیانوهای ایستاده بزرگ و بلند هستند، در نتیجه فضای زیادی از اتاق را اشغال می کنند، اما نیازی نیست آنها را در مرکز و روبرو قرار دهید. گوشه ای پیدا کنید که به اندازه ی کافی برای پیانوی شما بلند و عریض و عمیق باشد. عناصر دیگر را به فضای پیانو اضافه کنید تا ظاهر آن را کامل سازید. از عناصری مثل یک آینه ی بزرگ در بالای آن و لامپ بازتابنده استفاده کنید که به پیانوی شما روح و جان بدهد.

اگر با خواندن این مطلب مشتاق شدید پیانو تان را از حالت انزوا در بیاورید، یا یک پیانو بخرید و دکوراسیون منزل تان را متحول کنید، پیشنهاد می کنم، به نمایندگی های معتبر آلات موسیقی برگمولر در ایران سری بزنید و پیانوهای با کیفیت این شرکت را در  وب سایت کمپانی برگمولر مشاهده بفرمایید.
 

مطالب بیشتر:
۸ ایده منحصربه‌فرد برای به نمایش گذاشتن عکس‌ها در خانه
آینه و کنسول عناصر جلوه بخش دکوراسیون منزل شما!
۶ صفحه اینستاگرام که لوازم شیک دکوراسیون منزل می فروشند!(۲)
کدام شومینه مناسب خانه شماست؟

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه