Chidaneh.com placeholder image

ویلای کوهستانی در زمین شیب دار با منظره فوق العاده

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: یکی از زیباترین نقاط کره ی زمین، جنگل ها هستند و کوهستان های پوشیده از جنگل محیط های هیجان انگیزی برای زندگی اند. شاید شما هم از جمله افرادی باشید که به جای کنار دریا ترجیح می دهید ویلایی بر روی یک تپه ی پر درخت داشته باشید. ما قبلا شما را با طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار آشنا کرده ایم. ویلایی که هم معماری و هم دکوراسیون داخلی آن خیره کننده باشد. چیدانه در این مطلب می خواهد دوباره شما را با یکی از این خانه های زیبا آشنا کند؛ خانه ای کوهستانی در دل طبیعت پر درخت کالیفرنیا. با ما همراه باشید…

سرویس خواب بالسا

این خانه ی کوهستانی با معماری خیره کننده در کنت فیلد کالیفرنیا قرار دارد. این خانه یک مسیر باریک بر روی شیب تند پوشیده از درختان بلوط را اشغال می کند که به منظره ی کوه های سمت جنوب و غرب منطقه دید دارد و احساس معلق و متصل بودن به زمین را در کنار هم دارد. در این خانه با استفاده ی ماهرانه از بتن، شیشه، چوب فرآوری شده، سنگ بازیافت شده و بام سبز، به صورت های گوناگون از طبیعت تجلیل شده است.

مطلب پیشنهادی: طراحی ویلای فردوس، بهشت جنگل های مازندران

همان طور که در پلان همکف می بینید، این خانه حول سه وجه یک استخر طویل و باریک در حیاط قرار گرفته است. خطوط منحنی، دیوار حائل و راه پله را نشان می دهند که به طور هوشمندانه ای خطوط توپوگرافی زمین را به عنوان بخش فیزیکی طراحی به تصویر می کشند.
مسیر ماشین رو، ورودی و پارکینگ در سمت راست مجموعه قرار دارند؛ بخش نشیمن، آشپزخانه و غذاخوری هم مرز با جبهه ی طویل حیاط است و اتاق خواب اصلی در گوشه ی سمت چپ پایین جنب دیوار حائل است.

در این تصویر که ورودی را نشان می دهد، شما راه پله و دیوار را می بینید که در واقع نوعی حائل هستند و در حالی که فضای تنفس به خانه داده اند آن را در مقابل تپه نگه داشته اند. سنگ های حیاط در واقع سنگ فرش های بازیافت شده از روستایی در چین هستند.
یک بام سبز مسطح که گویی امتداد تپه است بیشتر قسمت های خانه را می پوشاند و تعدادی سقف نورگیر در آن وجود دارد که بر بخش های نشیمن، آشپزخانه، غذاخوری و اتاق خواب اصلی قرار گرفته اند. این سقف های شیب دار چشم انداز خوبی به تپه دارند و جریان هوا را تشدید می کنند و صفحه های خورشیدی و تولید کننده ی انرژی را نگه می دارند.

برای ورود به مجموعه باید در پایان جاده به یک منحنی ناقص رسید. در روبه رو نمای خالی ورودی در کنار دیوار حائل دیده می شود که تا پشت پارکینگ و درون حیاط ادامه می یابد. در سمت راست سراشیبی تپه است. ما پیش از این در چیدانه شما را با خانه برادران، ویلای پیلوت در زمین شیب دار آشنا کرده ایم.

جذابیت اصلی این خانه، فضاهای داخلی آن است: نشیمن از یک سمت از درون قاب های بزرگ به کوه های روبه رو دید دارد و از سمت دیگر با قاب های شیشه ای یکسره، حیاط و استخر را در بر می گیرد. این فضا فوق العاده است چون چشم اندازهای مختلفی را قاب می کند و به طور هم زمان توجه شما را به راهرو و درب کشویی جلب می کند که به سمت آشپزخانه و بالکن هستند. دیوار ها و کف دارچینی رنگ از تنه های سالم درخت نارون قرمز هستند. 

مطلب پیشنهادی: مناطق کوهستانی و ییلاقی زیبا در اطراف تهران برای ساخت ویلا

یک بالکن در امتداد نشیمن و آشپزخانه قرار دارد، جایی که پنجره های سرتاسری کشویی قرار دارند و چشم اندازهای زیبایی به مناظر کوه دارند. در اینجا یک تناقض زیبا دیده می شود: وید نمایان در امتداد بالکن که در کنار جزیره ی آشپزخانه با رویه ای از جنس سنگ قرار گرفته است؛ لطافت و نرمی در برابر خشونت و سفتی.

منظره ی کوه به صورت حیرت انگیزی از طریق پنجره ی سرتاسری قسمت صبحانه خوری قاب می شود، گویی این خانه لنزی شده است برای به تصویر کشیدن این مناظر زیبا.

مطلب پیشنهادی: ۵ ویلای رویایی در دهکده خانوادگی خلیلی در مازندران

اتاق خواب اصلی در گوشه ی انتهایی حیاط بعد از درخت بلوط سمت چپ قرار دارد. سقف نورگیری که در سمت راست تصویر دیده می شود، بر روی آشپزخانه و غذاخوری است.

مطلب پیشنهادی: گشتی در دکوراسیون منزل مسعود فروتن، مجری برنامه یادگاری

این اتاق یگ گوشه ی خلوت خصوصی با پنجره هایی رو به درختان است. پنجره های نورگیر در سمت چپ تصویر، نور را متعادل می کنند.

اهالی فن پیشنهادی: درب و پنجره

یک سیستم پیشرفته ی مدیریت آب، آب جاری را در یک مخزن آب در زیر پارکینگ جمع آوری می کند.

این چشم انداز دور نشان می دهد که این خانه چگونه در درخت ها فرو رفته است و جزیی از آن شده است. در ایران نیز پروژه هایی از این قبیل کم نیست. خانه دو پوسته ی لواسان ، طراحی ویلا برای ارتباط با طبیعت نمونه ای از این پروژه های برجسته است.

اگر مشغول ساخت خانه یا ویلا هستید یا تازه می خواهید شروع کنید، همکاران ما در اهالی فن چیدانه آماده ی ارائه ی خدمات مختلف به شما هستند. ما در اینجا مجموعه ای از بهترین شرکت های معماری و دکوراسیون داخلی را گرد هم آورده ایم تا شما را به دکوراسیون منزل ایده آل تان برسانند.

مطالب بیشتر:
پروژه های علیرضا تغابنی، معمار برجسته ایرانی
ویلای ساحلی دوقلوی سرخ رود در زمین مثلثی
ویلای مدرن نیمار، ستاره جوان برزیلی!
معماری مدرن ویلای شماره ۵۹۹ در سواحل مازندران

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
صادق در تاریخ 30 تیر 1394
سلام خیلی عالی بود
در حال ساخت در تاریخ 25 مرداد 1397
سلام هزینه این خونه چقدر در میاد? متراج این خونه چند متر هست ? نقشه کاملشو تو سایت قرار ندادین

ثبت دیدگاه