Chidaneh.com placeholder image

ساخت فرش کاموایی، فرشی از گلوله‌های رنگی!

به قلم: تحریریه چیدانه

برای ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل می‌توان جزئیاتی را به خانه اضافه کرد. پادری‌ یکی از اکسسوری‌هایی است که ممکن است در بسیاری از زمان‌ها ضروری به نظر نرسد؛ اما درصورتی‌که در دکوراسیون وجود داشته باشد می‌تواند حال و هوای منزل شما را دستخوش تغییرات بزرگی کند. ساخت یکی از این پادری‌ها را امتحان کنید تا هم فضای منزل را از روزمرگی خارج نمایید و هم از ساخته دست خود نهایت لذت را ببرید. البته به جز پادری با شیوه ای که به شما آموزش می دهم می توانید از این وسیله برای دیوار، روی میز یا به عنوان فرش هم استفاده کنید.

لوازم موردنیاز ساخت پادری کاموایی

چوب و هنر

لوازم موردنیاز ساخت فرش کاموایی

  • نخ کاموا
  • پد فرش
  • قیچی
  • خط کش

دکوری دیواری کاموایی

ساخت فرش کاموایی

رومیزی کاموایی

مراحل ساخت فرش کاموایی

مراحل ساخت این پادری اگرچه پیچیده نیست؛ اما به اندازه کافی زمان‌بر خواهد بود. لازم است در حین انجام کار، نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید. هرقدر مراحل آن را با سلیقه بیشتری انجام دهید، نتیجه کار بهتر خواهد بود.

آموزش ساخت پادری کاموایی

آموزش ساخت فرش کاموایی

در ابتدا لازم است بدانید برای چه محوطه‌ای به این پادری احتیاج دارید و اندازه مدنظرتان چقدر است. پس از آن باید پد فرش را با دقت به اندازه‌های دلخواه خود دربیاورید. می‌توانید در این مورد عادت را بشکنید و تنها به اشکال مربع و مستطیل بسنده نکنید.

ساخت گلوله های کاموایی

ساخت گلوله‌های کاموایی را آغاز کنید!

برای این کار ابتدا نخ کاموا را چند ردیف دور دست خود بپیچید، به‌طوری‌که حلقه‌ای را شکل دهد، سپس تکه دیگری از نخ را دور حلقه بپیچید و محکم گره بزنید. برای اینکه گلوله شما کامل شود، یک طرف حلقه را قیچی کنید. برای ساخت این پادری لازم است تعدادی از این گلوله‌ها بسازید. می‌توانید با این روش گلوله‌های کاموایی در اندازه‌ها و رنگ‌های متفاوتی داشته باشید.

البته به روش های دیگری مثل کمک گرفتن از یک چنگال نیز می توانید این گلوله ها را آماده کنید:

ساخت گلوله های کاموایی

ساخت گلوله های کاموایی

ساخت پادری با گلوله های کاموایی

ساخت فرش کاموایی

آموزش ساخت فرش کاموایی

مراحل ساخت پادری کاموایی

ساخت فرش پادری کاموایی

نخ‌های پشت گلوله را از سوراخ‌های پد فرش بگذرانید و با دقت گره بزنید. اگر کاموای شما ضخیم است می‌توانید برای این کار از سوزن استفاده نمایید. به همین ترتیب تمام گلوله‌ها را روی پد جای دهید و تمام فاصله‌ها را با دقت پر کنید.

فرش کاموایی

حالا فرش کاموایی زیبا و رنگی شما آماده است و می توانید آن را در نشیمن، روی دیوار، روی میز یا به عنوان پادری استفاده کنید.

نویسنده: زهرا سرشکی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه