Chidaneh.com placeholder image

راهنمای نصب پرده، اینطوری پارچه‌تون حیف نمیشه!

به قلم: گلنار

پرده ها همیشه احساس و کیفیت را به یک فضا وارد می کنند و اگر نباشند، دکوراسیون بسیار خالی به نظر می رسد. همین طور اگر درست و صحیح انتخاب شوند، تاثیری فراتر از این ها بر فضای شما می گذارند. به این صورت که می تواند به راحتی ارتفاع سقف را بلندتر یا کوتاه نشان داده و یا اتاقتان را دلباز و دلگیر کند. اما متاسفانه عدم آگاهی در زمینه استانداردهای نصب پرده در دکوراسیون باعث می شود انتخاب و نصب اصولی صورت نگرفته و پنجره ها و نور طبیعی از بین می روند. من سعی کردم در این مطلب با تصاویر مناسب این موضوع را برای شما توضیح دهم.

نصب صحیح پرده

چوب و هنر

فروشگاه اینترنتی پلاک سه
پرده
فروشگاه اینترنتی پلاک سه

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی بابل
استودیو پر

ارتفاع مناسب نصب پرده

اولین نکته ای که در مورد نصب پرده باید توجه داشته باشید ارتفاع آن است. بهترین ارتفاع برای نصب میله پرده، نصف فاصله بین پرده و سقف بوده که البته می توانید کمی بالاتر از آن نیز قرار دهید. ممکن است دوست داشته باشید که ان را بیش تر نزدیک سقف نصب کنید، در این صورت بهتر است 5 تا 7 سانتی متر از سقف فاصله بدهید. این قانون در صورت وجود گچ بری نیز همین گونه است یعنی 5 تا 7 سانتی پایین تر از گچ بری نصب می شود.

زمانی که محل نصب میله مشخص ضد، نوبت به ارتفاع خود پرده تا زمین می رسد. اگر می خواهید که پرده ها ظاهر مدرنی داشته باشند، ارتفاه پارچه را تا نزدیکی زمین و نهایتا با 2 سانتی متر فاصله در نظر بگیرید. همواره این موضوع را در ذهن داشته باشید که هرگز نباید برای صرفه جویی در هزینه پرده را کوتاه انتخاب کرد.

مطلب پیشنهادی : ۷ نکته برای انتخاب و خرید پرده در دکوراسیون منزل

نصب صحیح پرده

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی بابل
استودیو پر

امیر صادقی
عکاسی خانه ای با دکوراسیون خاص در پردیس
امیر صادقی

عرض مناسب میله پرده برای نصب

از نکات دیگری که لازم می دانم به آن اشاره کنم، عرض میله پرده است. این اندازه را باید به این گونه در نظر بگیرید که در زمان باز بودن پرده ها، لبه داخلی شان نهایتا فریم پنجره را بپوشانند و روی شیشه آن قرار نگیرند. از میله پرده بسیار کوتاه استفاده نکنید. زیرا باعث جمع شدن بیش از حد پرده شده که خود باعث از دست دادن نور تابیده از پنجره می شود. اگر به این موارد دقت نمایید، مطمئنا متراژ لازم برای پارچه را خریداری می کنید.

برای داشتن یک دکوراسیون رمانتیک تر می توانید پرده را 15 تا 20 سانتی متر بلند از ارتفاع میله تا کف در نظر بگیرید. در این حالت دنباله پرده کمی روی زمین قرار گرفته و به طور چشمگیری فضا را عوض می کند. 

مطلب پیشنهادی : به همین سادگی پرده را نصب کنید!

نصب صحیح پرده

معین صالحی
پرده آبی در دکوراسیون داخلی
معین صالحی

سینا عزیزی
عکاسی از دکوراسیون داخلی منزل شخصی
سینا عزیزی

عرض مناسب پرده برای نصب

عرض پارچه پرده باید به اندازه ای باشد که زمان بسته شدن، به اندازه کافی پر و چین دار به نظر بیاید. به این معنا که پرده روی میله نباید به گونه ای باشد که در صورت بسته بودن خالی به نظر بیاید. اگر این اصل رعایت شود، حتی با پارچه پرده کم، چین و پر بودن لازم را به دست می آورید. در آخر به یاد داشته باشید که هیچ گاه میله پرده را روی فریم پنجره نصب نکنید. 

مطلب پیشنهادی : کدام پنجره، کدام پرده؟

نصب صحیح پرده

عرفان شریف نژاد: عکاس
منزل خانم لشگری
عرفان شریف نژاد: عکاس

رضا صوفی
اتاق خواب بنفش
رضا صوفی

تصویر بالا قوانین نصب پرده را به خوبی در یک نگاه کلی به شما نشان می دهد :

  • A : همان فاصله میله پرده از پنجره و سقف است. ( یعنی نصف یا دو سوم فاصله بین پنجره و سقف )
  • B : فاصله میله پرده از دو طرف پنجره باید 25 – 30 سانتی از هر طرف پنجره باشد.
  • c : پرده ها فقط باید روی سطح کف قرار بگیرند. 
  • حروف  A1، B1 و C1 نصب اشتباه را نشان می دهند : نصب میله نزدیک به پنجره، عرض میله دقیقا اندازه عرض پنجره و پرده خیلی کوتاه.

“نمونه پرده های زیبا از اهالی فن چیدانه را دنبال کنید"

مطالب پیشنهادی : 

منبع : apartmenttherapy / stylebyemilyhenderson

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
شهرزاد در تاریخ 16 شهریور 1397
سلام.پیشنهادتون برای پنجره های نامتقارن چیه؟پنجره های نیمه که کنارشون در بالکنه...یجوری که منظره بیرون هم مشخص باشه

ثبت دیدگاه