Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون داخلی کافه مهتاب، فضایی دنج و دلنشین

به قلم: لاله داورپناه

رستوران و کافی شاپ: اولین دوره های تجربه معماری مدرن در تهران با ساختمان های مجتمع آ اس پ کلید خورد. فضایی با قواعد و اصول زندگی مدرن بر فراز تپه های ونک که این روزها در حصار انواع اتوبان ها و برج های عظیم ، شاید کمتر از قبل مدرن به نظر برسد. اما اگر از ساکنین این مجتمع باشید یا از کسانی که به این مجتمع در رفت و آمد دارند باشید، با فضای زندگی مدرن این مجتمع آشنایی دارید. یکی از عناصر مهم مدرن این مجتمع ساختمانی، کافه های خوب آن است که به دور حوض بزرگی که در محوطه حیاط آن قرار دارد ، چیده شده اند. یکی از مهم ترین و پر رفت و آمد ترین این کافه ها ، کافه مهتاب است که سابقا در موزه امام علی ، میهمان طرفداران پر و پا قرصش بوده و حالا قریب یک سال و اندی است که در میان هیاهوی شهری ، در گوشه ای دنج از مجتمع آ اس پ ، آرامش را به کافه دوستان تقدیم میکند. همراه با چیدانه به کاف مهتاب قدم بگذارید.

سرویس خواب بالسا

انتظار کافه دوستان در میان خیل عظیم کافه های تهران ، بیشتر از همه ، تجربه یک فضای خوب و دلنشین برای رهایی از اضطراب های زندگی شهری است.

مطلب پیشنهادی: رستوران های منحصر به فرد در تهران

کافه مهتاب بدون اغراق یکی از بهترین فضاهای میان کافه های تهران را دارد. گوشه ای دنج نزدیک حیاط مجتمع با رنگ و لعابی که یادآور دکور های صحنه های تئاتر است، شیشه های دیواره کافه با قاب های قرمز رنگ شبیه به قاب پنجره های ارسی ایرانی تزئین شده.

پشت در کافه، مجموعه ای شاد و سرزنده از گلدان هایی زیبا از گل های آپارتمانی و کاکتوس های کوچک روی چهارپایه های کوچک رنگی چیده شده که طراوت خاصی به این مجموعه بخشیده.

آنچه پیش از هرچیزی توجه را جلب میکند ، استفاده درست از عناصر طراحی وینتیج با لحنی ایرانی است. گل گلی های با زمینه آبی و قرمز و سبز از لوگو گرفته تا منوها و  رومیزی ها و حتی در لباس کارکنان کافه دیده می شود. تنوع این رنگ ها در دیوار های کافه نیز به درستی انتخاب و چیده شده.

یکی از دیوارهای کافه یاد آور قاب طاقچه های خانه های قدیم ایرانی است که با ترکیب رنگی آبی و قرمز، طراوتی فانتزی یافته. هم نشینی رنگ ها و طرح ها در همه جای کافه مهتاب دیده می شود. این لحن طراحی در انتخاب کوچکترین وسائل و دکورها و قاب های دیوارها و به خصوص ظرف ها دیده می شود.

مطلب پیشنهادی: بهترین رستوران ها در شهرهای مختلف ایران (۱)

همه چیز این کافه از یک نظم بزرگ طراحانه درس میگیرد. غذاها و نوشیدنی های این کافه تا حد ممکن باب ذائقه ایرانی انتخاب و تهیه شده . نوشیدنی های خنک با عطر و طعم های ایرانی از انواع عرقیات و گل های مغذی ، پر طرفدارترین سفارشات این کافه اند.

مطلب پیشنهادی: ایده های زیبا برای تزئین غذا و دسرهای خوشمزه!(۱)

غذاهای این کافه نیز عموما از میان میان وعده های دلچسب ایرانی انتخاب شده و با کیفیتی مطلوب طبخ شده و با همان نگاه به خصوص که اشاره شده ، تزئئین می شوند.

در مطالب گذشته چیدانه گشتی در دکوراسیون داخلی کافه لمیز های تهران را تجربه کرده اید.

بر طاقچه های کافه تزئیناتی چیده شده که مهمانان می توانند آن ها را بردارند ، یا کتاب ها را بخوانند. از ویترین طعم ها انتخاب کنند و حتی گاهی سوزن دوزی یا بافتنی ای نیمه کاره پیدا کنند و در مدتی که مهمان این کافه اند ، آن ها را ببافند.

نمونه پروژه اهالی فن چیدانهکافه اسپریس ، طراحی داخلی مدرن با مصالح سنتی

اینجا همه چیز برای گرم گرفتن با آدم هایی گرم و دوست داشتنی مهیاست. کارکنان این کافه مانند دوستان صمیمی با شما برخورد میکنند به انتخاب هایتان کمک میکنند. از احوال دوستانتان می پرسند و با لبخندی شیرین شما را بدرقه می کنند.

یکی از اتفاقات خوبی که در این کافه می افتد این است که سیگار کشیدن در آن ممنوع است. اما سیگاری ها میتوانند در محیط خارج کافه، روی صندلی های حیاط بنشینند و دوباره به محیط کافه برگردند.

نمونه پروژه اهالی فن چیدانه: کافه ای خاص در مرکز خرید ولنجک

رنگ و لعاب و عطر و صدای خوش کافه مهتاب با وجود اینترنت رایگان ، نگاه ها را برای ساعاتی از صفحه های موبایل ها و تبلت ها بیرون می آورد و آدم ها را در کنار هم به تجربه ای واقعی از دوستی دعوت می کند. آنچه از کافه مهتاب در ذهن شما باقی خواهد ماند، تنها مهربانی است. مهربانی ای که با خود به هیاهوی همراه می برید.

مطالب بیشتر: بازسازی رستوران چاشت ایرانشهر تنها با ۶ میلیون تومان!
۱۰ رستوران برتر دنیا!
رستوران خاتون، طراحی داخلی زیبا و فست فود با کیفیت
تجربه خانه ایرانی در رستوران خونه سام درخشانی

اگر به دنبال ایده های کوچک برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل، رستوران و مغازه خود، متناسب با شرایط آن هستید می توانید سوالات خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با ما، کارشناسان و اهالی فن چیدانه در میان بگذارید.

نویسنده: عرفان شریف نژاد | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه