Chidaneh.com placeholder image

رنگ کردن مبل چرمی، انگار یه مبل نو خریدید!

به قلم: گلنار

تغییر یکی از اساسی ترین کارها در دکوراسیون و طراحی داخلی است و امروزه بسیاری از معماران داخلی و دکوراتورها، بر این عقیده هستند که رسیدن به این تغییرات و ایجاد تنوع صرفا نیازمند هزینه بالا و وسایل گران قیمت نیست. در بسیاری از موارد، تنها با استفاده مجدد از وسایل دورریختنی و یا تعمیر وسایل دست دوم می توان آن ها را به زیباترین شکل استفاده کرده و در هزینه ها نیز صرفه جویی کرد. به نظر من مبل ها مثال بسیار خوبی برای این موضوع هستند و ما همیشه در پی تعویض روکش آن ها برای نو کردنشان هستیم. در راستای همین صحبت، آن چه که در این مطلب به همراه ویدیو خواهید دید، روشی متفاوت برای رنگ کردن یک مبل چرمی و تغییر کامل ظاهر آن است.

تغییر مبل قدیمی

سرویس خواب بالسا

تعمیر روکش مبل چرمی

تعمیر روکش مبل چرمی با رنگ آمیزی

مواد مورد نیاز رنگ کردن مبل چرمی 

آن چه که شما نیاز دارید در لیست زیر آمده است. نکته قابل توجه این است که شما می توانید رنگ مورد علاقه تان را انتخاب نمایید.

  • رنگ مات ( در دو تنالیته قهوای و شکلاتی ) 
  • رنگ آکرلیک شکلاتی تیره
  • نرم کننده پارچه 
  • برس
  • اسفنج
  • آب
  • تثبیت کننده رنگ ( برای ماندگاری بیش تر )

مطلب پیشنهادی : چگونه مبل چرم را تمیز کنیم؟

مراحل رنگ کردن مبل چرمی

مراحل رنگ کردن مبل چرمی

مراحل رنگ کردن مبل چرمی

مراحل رنگ کردن مبل چرمی

مراحل رنگ آمیزی مبل چرمی

همان طور که در ویدیو مشاهده خواهید کرد، رنگ مورد نظر ابتدا بر روی قسمتی از پارچه مبل امتحان شده تا بررسی شود. بعد از روش های گوناگون این نتیجه به دست آمد که رنگ مات به تنهایی پاسخ گو نبوده و برای داشتن رنگ و سطحی دقیقا شبیه به چرم، باید از نرم کننده پارچه و تثبیت کننده رنگ نیز استفاده شود.

  • مرحله اول :

 برای شروع کار ابتدا باید دو رنگ مات را با یکدیگر ترکیب کنید. میزان رنگ شکلاتی که به کار می برید کاملا به سلیقه شما و رنگی می خواهید به دست آورید بستگی دارد.( در این ویدیو حدود 42 اونس از رنگ پایه با حدود 1/2 فنجان رنگ شکلاتی ترکیب شده است.)

مطلب پیشنهادی : مبل چرم: انواع، نگهداری،مزایا و معایب!

تغییر مبل قدیمی

رنگ کردن مبل چرمی با نرم کننده پارچه

  • مرحله دوم: 

در این مرحله باید نرم کننده را به رنگی که در مرحله قبل به دست آوردید اضافه نمایید. اگر می خواهید سطح کوچی را رنگ آمیزی کنید 3 قاشق غذا خوری نرم کننده را به 1/2 فنجان رنگ اضافه کرده و حدود 15 ثانیه مخلوط کنید. اما اگر سطح بزرگ تری را مد نظر دارید  5 قاشق غذا خوری نرم کننده را به 1 فنجان رنگ اضافه و برای 15 ثانیه هم بزنید. توجه داشته باشید که برای رنگ آمیزی با قلم مو، رنگ شما باید ضخامت زیادی روی سطح مبل داشته باشد و به صورتی نرم رنگ آمیزی شود. شما با اضافه یا کم کردن میزان نرم کننده و یا آب، می توانید غلظت رنگ را کنترل نمایید. اگر فکر می کنید قلم مو مناسب کارتان نیست از غلطک های رنگ استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : آنچه قبل از خرید مبل چرم باید بدانید!

مراحل رنگ کردن مبل چرمی

مراحل رنگ کردن مبل چرمی

مراحل رنگ کردن مبل چرمی

مراحل رنگ کردن مبل چرمی

تعمیر روکش مبل چرمی

مراحل رنگ کردن مبل چرمی

  • مرحله سوم :

برای کاناپه ای شبیه به کاناپه در این ویدیو، سه بار رنگ کردن کافی خواهد بود. سعی کنید که در هر بار رنگ آمیزی از میزان رنگ یکسانی استفاده کرده و تمامی سطح مبل یکدست رنگ کنید. پس از اتمام کار، وقت آن است که با ترفندی ساده بافت و رنگ چرم طبیعی را به کار اضافه نمایید. برای این کار با یک اسفنج، رنگ آکرلیک قهوه ای را مانند تصاویر به کاناپه اضافه نمایید. این کار بیش تر بر روی درزها و قسمت های متفاوت سطح مبل انجام می شود. تصویر بالا تفاوت رنگ اصلی و رنگ اضافه شده با اسفنج را به شما نشان می دهد. 

تعمیر مبلمان کهنه

تعمیر مبلمان کهنه

تعمیر روکش مبل چرمی

تعمیر روکش مبل چرمی با رنگ آمیزی

رنگ کردن مبل چرمی

در پایان کار می توانید برای شیک تر و جذاب تر شدن مبل، پایه های فلزی را به زیر مبل متصل نمایید. برای این کار بهتر است به جوشکار مراجعه کرده پایه ها را سفارش دهید. سپس با استفاده از رنگ مشکی آن را رنگ آمیزی کرده و به زیر مبل متصل نمایید.

ویدیوی زیر تمامی مراحل را به خوبی نشان می دهد :

 

منبع : lilyardor

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه