Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون آبی و زرد، خانه کنج زرد اثر دفتر طراحی مرز

به قلم: تحریریه چیدانه

دکوراسیون خانه‌های ایرانی در سبک‌های مختلف، حس و حال متفاوتی دارد. استفاده از رنگ‌های متنوع با توجه به اصول و ضوابط سبک دکوراسیون، می‌تواند فضای داخلی خانه را کاملا با قبل متفاوت کند. انتخاب رنگ و سبک برای طراحی داخلی خانه تاثیرات مستقیمی بر آرامش و زیبایی خانه می‌گذارد. در این مطلب از تور خانه گردی چیدانه، به موردی دیگر از خانه‌های مدرن تهران رفتیم. خانه کنج زرد، اثر دفتر معماری مرز است که قرار است در ادامه با روند طراحی آن آشنا شویم.

نشیمن خانه با مبلمان آبی و گیاهان خانگی سبز

خانه کنج زرد در یک نگاه

  • نام پروژه: کنج زرد
  • عملکرد: مسکونی، نوسازی
  • دفتر طراحی: دفتر طراحی مرز| Edgeoffice
  • معماران اصلی: حامد اخوی‌زادگان – نیما هیئت
  • همکاران طراحی: صبا مهرآرا – نسترن شاهرخی – محسن رضاخانی
  • طراحی و معماری داخلی: حامد اخوی‌زادگان – نیما هیئت
  • مجری: امیرحسین نصیبی
  • کارفرما: امین مهرپور
  • نوع سازه: فلزی
  • نوع تاسیسات: چیلر
  • نورپردازی: Edgeoffice
  • آدرس پروژه: ولنجک، تقاطع امیرآبادی و بیست و چهارم، برج نسیم
  • زیربنا : 230 متر مربع
  • تاریخ شروع و پایان ساخت: تابستان 1399 – زمستان 1399
  • عکاس پروژه: دید استدیو
نشیمن خانه کنج زرد با مبلمان و فرش آبی و کوسن زرد
تاب ریلکسی در خانه
نشین کنج خانه با مبل ال کرم رنگ

ایده اصلی طراحی خانه کنج زرد

“در خانه بمانید"؛ تنها یک توصیه‌ی پزشکی نبود، بلکه بیانیه‌ای بود برای پذیرش تغییر در نحوه‌ی زیست. حضور بیش از حد معمول در خانه‌ها از طرفی باعث کشف بیش‌تر فضا و پتانسیل‌های آن شد و از طرف دیگر به شکل‌گیری نیازهای جدید فضایی برای کارکردن، مطالعه کردن و … کمک کرد.
در پی پندمیک و افزایش مدت زمان زیست در خانه، حس خستگی و دل‌زدگی از فضا به یکی از حس‌های کلیدی ساکنین خانه تبدیل شد و ما در پروژه کنج زرد برطرف کردن این حس نوظهور را تبدیل به چالش کردیم تا از طریق کالبد فیزیکی پاسخی به آن داده باشیم.

chidaneh ad banner

مطالب مرتبط: مبل زرد، آلبوم ترکیب رنگ‌هاش رو ببین!

میز غذاخوری و دیوار با رنگ طوسی
نشیمن خانه کنج زرد
دیوار طوسی خانه با مبلمان چوبی
سینما خانگی در دکوراسیون
مبلمان آبی با فرش آبی و دیوار های سفید

چالش‌های طراحی خانه کنج زرد با دکوراسیون آبی

چالش ما تبیین راه‌حلی برای تطابق با سبک زندگی پساکرونایی و پاسخگویی به نیازهای فضایی کارفرما بود. در راستای جلوگیری از بروز خستگی و یکنواختی که از سپری کردن زمان بیش از پیش در خانه‌ها ناشی می‌شد، گونه‌شناسی حالات مختلف فیزیکی بدن را بررسی و ارتباط آن با مغز انسان را در علم رفتار واکاوی کردیم. از این رو چندین گونه از انواع موقعیت‌های بدن را انتخاب و آن‌ها را در فضاهای اصلی یا بلاتکلیف خانه تبدیل به کالبد فیزیکی کردیم. به تبع این تصمیم، فضاهای جدیدی خلق شد تا ساکنین نیز حس‌های بیش‌تری از قبل تجربه کنند.

مطالب مرتبط: 7 رنگ مبلمان خانه های ایرانی که با هر دکوراسیونی ست می شوند!

خانه با دکوراسیون سفید و گیاهان
میز غذاخوری چوبی با صندلی های فلزی در کنار گیاهان
گیاهان خانگی در خانه کنج زرد
فضای مطالعه با رنگ زرد
نشیمن َآبی با کوسن های زرد

فضا سازی در دکوراسیون خانه آبی و زرد

با جانمایی این فضاها و حذف بعضی از جداره‌های قدیمی، سعی در افزایش کیفیت زیست داشتیم و با اضافه کردن عناصر سبز به صورت تجمعی و پراکنده، رویکرد بایوفیلیک را در طراحی داخلی خانه گسترش دادیم تا نگهداری از آنها نیز به عنوان عادات جدید زیستی به سبک زندگی ساکنین اضافه شود.
نیازهای زوج جوان (کارفرما) از اولین خانه‌ی مشترکشان ایجاب می‌کرد، فضاسازی اتاق‌ها و آشپزخانه بازنگری شود. از این رو با توجه به متراژ کم اتاق مستر وضع موجود، دیوار مشترک آن با اتاق کناری تخریب و فضای جدیدی به عنوان اتاق لباس اضافه شد.
از طرفی، اتاق مهمان با متراژی بیش از نیاز کارفرما، باعث شد تا قسمتی از این آن را به فضای ناهارخوری تبدیل شود که با آشپزخانه در ارتباط و در انتظار مهمانی‌های ساکنین جدید است. همچنین با تغییر محل درب اتاق مهمان، این اتاق نیز تبدیل به مستر دیگری شد.

آشپزخانه سفید با کابینت های مدرن

جزیره‌ی واقع در مرکز آشپزخانه که از فضای کار نیز کاسته بود به یک کانتر تبدیل شد تا علاوه بر تعریف هرچه بهتر حریم آشپزخانه، فضایی مناسب برای جمع شدن و نشستن بر روی زمین جهت ورق زدن خاطرات در حال شکل‌گیری زوج جوان تعریف شود.

شما هم می توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس اپ یا تلگرام به شماره 09388547140 ارسال کنید یا به پیج چیدانه کالا دایرکت بفرستید تا درباره داستان خانه شما هم بگوییم.

مطالب پیشنهادی:

 

 

 

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
مریمممممممم در تاریخ 27 شهریور 1397
مبارکتون باشه ترکیب رنگتونو دوس داشتم
محبوب در تاریخ 08 مهر 1397
سلام خسته نباشید مبارکتون باشه خیلی زیبا بود من دوست داشتم

ثبت دیدگاه