Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون اتاق خواب 6 متری: این اتاق از خانه چیزی کم ندارد!

به قلم: گلنار

یک فضای خواب، یک فضای کار، یک آشپزخانه، دوش و فضاهای ذخیره سازی تمامی امکانات موجود در یک اتاق 6 متری هستند. شاید در برخورد اول غیر ممکن به نظر برسد، اما معمار این پروژه در قلب پاریس توانسته است تمام این عناصر را در چنین فضای کوچکی حفظ کرده و در کنارش راحتی و زیبایی را نیز داشته باشد. زمانی که صحبت از یک اتاق کوچک 6 متری می شود، اولین تصویری که به ذهن می آید یک فضای تنگ، تاریک و بدون تجهیزات است. اما من مطمئن هستم شما با دیدن این پروژه کاملا شگفت زده خواهید شد. در واقع اتاقی را می بینید که پر نور است، امکاناتی مانند یک مینی آپارتمان دارد و در عین حال بسیار راحت است. با من همراه باشید تا مرحله به مرحله بازسازی آن را ببینیم.

مینی آپارتمان

شروع بازسازی اتاق خواب 6 متری

در ابتدای کار معمار ایده بزرگ تر و روشن تر نشان داده شدن اتاق را در سر می پروراند. از همین رو ابتدا پنجره دو لنگه کوچک اتاق را به یک پنجره یک لنگه و بزرگ تبدیل کرد تا میزان نور طبیعی که وارد فضا می شود کامل گردد. سپس تمام دیوارها با رنگ سفید رنگ آمیزی شدند و در قسمت های مختلف از آینه استفاده شد. این آینه ها در پشت سینک، پست درب ورودی و همین طور بالای کنسول به بازتر شدن فضا کمک بسیار زیادی می کنند. 

چوب و هنر

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون اتاق خواب: 10 ترند مدرن و شیک 2022 + عکس

مینی آپارتمان
مینی آپارتمان
مینی آپارتمان

یکی مینی آپارتمان پر از طراوت

به گفته معمار این پروژه، تمامی عناصر در آپارتمان اندازه گیری شده و به همین دلیل باید بسیار سخت گیر و البته خلاق می بود. همه چیز به میلیمتر محاسبه شده و هر عنصر دقیقا برای برآوردن نیازی خاص طراحی شده است. در واقع هدف از بازسازی این اتاق “ایجاد یک اتاق کاملا مستقل" بود. اتاقی که به عنوان یک محیط برای زندگی لذت بخش نیز باشد. بنابراین به رنگ و نورپردازی توجه ویژه ای شد. علاوه بر نور طبیعی که از طریق پنجره وارد فضا می شود نورهای مخفی نیز دقیقا در مکان هایی مناسب قرار گرفتند. برای ورود طبیعت به دکوراسیون، رنگ مکمل فضا سبز در نظر گرفته شد. معمار می گوید: “این رنگ، سبزی خاصی را در پاریس خاکستری به ارمغان می آورد." بنابراین، با لکه هایی کوچک مانند کوسن ها، میز جلومبلی و درب حمام و کمد رنگ سبز وارد فضا شد. در پلان بالا می توانید تمامی جزییات موجود در این اتاق را مشاهده نمایید. 

مینی آپارتمان
مینی آپارتمان

نشیمن کوچک در اتاق خواب 6 متری

اولین چیزی که در فضا به چشم می آید، کاناپه دو نفره ای است که با کوسن های سبز رنگ خودنمایی می کند. بعد از آن آینه که بر روی درب ورودی نصب شده، فضا را بسیار بزرگ تر از اندازه واقعی نشان داده و باعث می شود نشستن و استراحت کردن در این نشیمن خسته کننده و دلگیر نباشد. 

در دو طرف کاناپه، معمار توانسته یک کمد و حمام را جانمایی کند. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، در سمت چپ تصویر، یک درب شیشه ای برای ایجاد کمد قرار گرفته و در سمت راست دربی با همان شکل و رنگ نشان دهنده وجود حمام است. به طور کلی دیوارها در این پروژه، نه تنها به عنوان عناصر ساختاری ساده بلکه به عنوان سطوح واقعی برای ذخیره سازی وسایل مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. همه آن ها با درب ها و کمد های یک رنگ پوشانده شده اند که بدون نیاز به دستگیره ها قابل استفاده بوده و در داخلشان تجهیزات غافلگیر کننده ای پنهان شده اند: یک یخچال کوچک، یک مایکروویو، کمد لباس و حتی یک حمام 70 سانتیمتری! 

مینی آپارتمان
مینی آپارتمان

حمام کوچک در اتاق خواب 6 متری

در دو تصویر بالا می توانید حمام و کمد کنار کاناپه را مشاهده نمایید. این حمام که تنها 70 سانتی متر فضا دارد، به خوبی نیاز یک شخص را برآورده خواهد کرد. البته برای بزرگ تر نشان داده شدن فضای آن، دیوارها و کف با کاشی های بسیار کوچک طراحی شده اند. زیرا ابعاد کوچک باعث بزرگ تر شدن یک فضا می شوند. معمار پروژه بر این باور است که “در این آپارتمان ساده، همه چیز ساده اما سرگرم کننده است." 

مینی آپارتمان
مینی آپارتمان

تخت خواب تاشو در دکوراسیون اتاق 6 متری

در همان نشیمن، یک تخت خواب تاشو پشت مبلمان تعبیه شده که در هنگام نیاز باز شده و برای خواب و استراحت استفاده می شود. در زمانی هم که نیازی به آن وجود ندراد، به سادگی جمع شده و هیچ اثری از آن دیده نمی شود. در عوض همان فضای نشیمن ساده به وجود می آید.

مینی آپارتمان

طراحی آشپزخانه کوچک در اتاق خواب 6 متری

در مقابل قسمت نشیمن و تخت خواب، سه قسمت مجزا شامل تلویزیون، میز کار و یک کمد طراحی و اجرا شده است. در این آشپزخانه، یخچال کوچک، سینک و مایروویو به صورتی بسیار کوچک و مینیاتوری قرار گرفته اند. هدف از این کار این بوده که اتاق به صورت مستقل دارای آشپزخانه ای کوچک باشد. برای صرفه جویی در فضا، اکثر موارد تاشو و قابل جمع کردن هستند. البته تنها موردی که برای این سوییت در نظر گرفته نشده است سرویس بهداشتی است که در خارج از اتاق وجود دارد. 

مینی آپارتمان

چراغ خواب گلدانی، در روز به عنوان یک عنصر تزیینی و در شب به عنوان یک منبع نور غیر مستقیم ایفای نقش می کند. نور مورد نظر برای این موضوع همانند ترکیب رنگی کلی فضا، سبز روشن در نظر گرفته شده است.

مطالب پیشنهادی مرتبط:

منبع : maisonapart | مترجم : گلنار صفدریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
مطهره در تاریخ 01 مهر 1397
سلام ممنون از مقاله مفیدتون، یه سوال داشتم، ما یه آپارتمان ۶۰ متری یه خوابه داریم و صاحب دو فرزندیم، ممکنه کمکم کنید که چطور میتونم از یه اتاق هم برای خودمون و هم برای بچه ها بیشتر استفاده کنم، تشکر

ثبت دیدگاه