Chidaneh.com placeholder image

طراحی فضاهای چند منظوره، به داد خانه های کوچک می رسد!

به قلم: تحریریه چیدانه

با پیشرفت تلکنولوژی و فناوری، نقشه خانه ها بازتر شده و وسایل الکترونیکی بسیاری نیز به آنها اضافه می شود. در این میان احساس نیاز به خانه هایی با نقشه های هوشمندانه و چند منظوره نیز شکل می گیرد؛ آشپزخانه هایی که با جزیره خود می توانند کاربرد ناهارخوری را هم به همراه داشته باشند، اتاق کارهایی که به عنوان اتاق مهمان نیز به کار می روند، همه و همه ایده هایی هستند که کمک می کنند بتوانید در فضاهای کوچک منزل خود، بخش های مختلفی را با هم ادغام کرده و اتاق ها را به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار دهید. در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم این مسئله را به شکل موشکافانه و همراه با ایده هایی مورد بررسی قرار دهیم. پس تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

وان در دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب بالسا

دکوراسیون اتاق خواب و فضای وان حمام

قرارگیری وان حمام در فضای اتاق خواب ممکن است برایتان به یک چالش تبدیل شود؛ اما گاهی لازم است که این کار را انجام دهید. امروزه طراحان بسیاری وان حمام را به داخل دکوراسیون اتاق خواب می آورند. ممکن است در ابتدا از این کار تعجب نموده و یا احساس کنید که خواب می بینید! اما باید بگوییم که خانه های مدرن، طراحی هایی هوشمندانه را به شما عرضه می کنند که می تواند همراهی وان حمام و اتاق خواب را منطقی و درست نشان دهد.

نمونه های دیگری از اجرای این ایده را در این تصاویر مشاهده کنید:

اتاق خواب و وان حمام

در این تصویر با کمک یک دیوار کوتاه، فضای مربوط به وان از تخت خواب جدا شده است. این راه برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است.

دکوراسیون مینیمال

در این تصویر نیز دکوراسیون اتاق خواب مینیمالی را مشاهده می کنید که با دسته بندی کردن عناصر حمام کار هوشمندانه ای انجام داده اند.

دیوار بلند در اتاق خواب

شما هم چنین می توانید مثل این تصویر با کمک یک دیوار بلندتر تخت خواب و وان حمام خود را جدا کنید و فضای حمایتی اتاق خواب را بیشتر فراهم کنید. 

اتاق خواب مینیمال

و در نهایت یک دکوراسیون اتاق خواب به همراه یک وان به صورت کاملا مینیمال!

فضای بازی در طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی فضای بازی در خانه

شاید بتوان گفت که شایع ترین نمونه این مورد در دکوراسیون اتاق کودک رخ خواهد داد. این ایده می تواند برای افرادی که حس می کنند فضاهای تفریحی در شهر برای فرزندانشان همراه با امنیت نیست، هوای شهر آلوده است و… مناسب باشد. این ایده هم چنین می تواند برای کودکانی که آلرژی های محیطی دارند نیز راه حل درستی به حساب آید. در این تصویر می توانید نمونه ای از این ایده را مشاهده نمایید. نمونه های دیگری از این ایده را در این تصاویر مشاهده کنید:

در این اتاق، فضایی برای بازی و همینطور مطالعه به طور همزمان ایجاد شده است.

فضای خالی کنار پله

این هم یک کار هوشمندانه برای استفاده بهینه از فضاهای خالی و پرت کنار پله ها است. 

اتاق کودک

تخت خواب بلند این کودک نیز فضای مناسبی را مهیا کرده تا وسایل بازی و سرگرمی اش را قرار بدهد.

طراحی خانه برای کودک

در این تصویر نیز می بینید که بر روی یک دیوار برای فرزند خود در و پنجره ای مانند یک خانه ساخته اند تا فضای بازی اش را مهیا سازند.

 

ترکیب دکوراسیون آشپزخانه و ناهارخوری

یکی از ساده ترین راه ها برای داشتن یک خانه چند منظوره هوشمندانه آن است که دکوراسیون آشپزخانه و دکوراسیون ناهارخوری را با یکدیگر ادغام نمایید. این کار، راه حل ویژه ای برای خانه هایی است که متراژ و ابعاد کمی دارند، چراکه دیگر احتیاجی به داشتن فضایی جداگانه برای صرف غذا نخواهد بود. از دیگر مزیت های ترکیب دکوراسیون آشپرخانه و ناهارخوری می توان به این اشاره کرد که دیگر هیچ کسی در زمان آشپزی از محفل و جمع خانوادگی دور نخواهد ماند.

مطلب مرتبط: میز ناهارخوری کم جا، ۹ ایده برای خانه های کوچک!

میز غذاخوری در آشپزخانه

در این تصویر مشاهده می کنید که در کنار جزیره آشپزخانه چند صندلی قرار گرفته و در فضای کناری آشپزخانه نیز میز ناهارخوری با تعداد زیادی صندلی فضا را برای صرف یک وعده غذای دوستانه مهیا کرده است.

جزیره آشپزخانه

شما می توانید با کمک راه های خلاقانه ای مانند این تصویر از حزیره آشپزخانه خود کمک بگیرید.

طراحی جزیره آشپزخانه

با اضافه کردن بخش دیگری به جزیره آشپزخانه خود می توانید مانند این تصویر فضای مناسبی را برای غذاخوری ایجاد کنید.

سینک آشپزخانه

با ترکیب فضای سینک آشپزخانه با یک سطح اضافه تر نیز می توانید به راحتی غذای خود را نوش جان کنید.

دکوراسیون اتاق خواب قابل تبدیل

دکوراسیون اتاق خواب

اگر شما در خانه ای کوچک زندگی می کنید باید خلاقیت بیشتری برای طراحی دکوراسیون منزل خود به کار بگیرید. پیشنهاد ما این است که دکوراسیون اتاق خواب خود را قابل تبدیل کنید. این یعنی مانند این تصاویر تخت تاشویی تهیه کنید که قابل جمع شدن باشد. در چنین حالتی می توانید دکوراسیون اتاق خواب را با یک فضای دیگر مثل اتاق کار یا اتاق مهمان ترکیب کنید و در زمانی که نمی خواهید بخوابید تخت را جمع نمایید، حالا انگار هیچ اثری از تخت خواب وجود نخواهد داشت و این یعنی یک کار هوشمندانه برای داشتن خانه ای هوشمندانه!

مطالب مرتبط: وسایل چند منظوره تحولی در آپارتمان های کوچک!

دکوراسیون اتاق خواب نارنجی

رنگ نارنجی در این اتاق خواب توانسته فضای جالب و بامزه ای را ایجاد کند.

تخت خواب تاشو در اتاق مهمان

در این اتاق خواب نیز تخت خواب تاشو دقیقا در بالای کاناپه قرار گرفته است.

دیوار مدرن در اتاق خواب

وجود چنین دیوار مدرنی توانسته فضای خوبی را برای پنهان کردن تخت خواب در دکوراسیون اتاق خواب فراهم کند.

تخت خواب و کاناپه

در این تصویر نیز مشاهده می کنید که داشتن تخت خوابی با ارتفاع زیاد می تواند فضای خوبی را برای قرارگیری یک کاناپه فراهم کند.

طراحی دکوراسیون فضای کار در دل فضاهای خانه

اتاق کار در خانه

دکوراسیون اتاق کار در زمانی که به عنوان یک دفتر خانگی مورد استفاده قرار گیرند معمولا سختی های بسیاری پیش رویشان قرار خواهد گرفت. ممکن است که برایتان سخت باشد اتاق کار خود را به صورت مجزا در دکوراسیون منزل خود جای دهید. باید این را قبول کنید که اتاق کار می تواند با دکوراسیون اتاق خوابتان نیز همراه شود. علاوه بر این شما می توانید فضاهای دیگری از دکوراسیون منزل خود را در نظر گرفته و با توجه به شرایطی که دارید یکی از آنها را انتخاب کنید؛ درست مثل این تصویر!

مطلب مرتبط: وسایل تاشو، معجزه دکوراسیون منزل کوچک

فضای کار در منزل

با قرار دادن یک میز کار رو به روی پنجره و کار کردن در فضایی مثل این عکس اتاق کار مخصوص به خود را بسازید.

میز کار در نشیمن

حتی با قرار دادن میز کاری با این ابعاد در دکوراسیون نشیمن نیز می توانید کار جالبی انجام دهید.

 

برای پیدا کردن کالای مورد نظر خود می توانید سری به بخش اهالی فن چیدانه بزنید.

 

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه