Chidaneh.com placeholder image

چراغ سقفی اتاق خواب، چطوری باید انتخابش کرد؟

به قلم: گلنار

لوستر و چراغ آویز اتاق خواب باید یک بخش کلیدی در طراحی باشند، اما معمولا به دلیل توجه به تخت خواب و وسایل دیگر نادیده گرفته می شوند. این عناصر علاوه بر این که نور مناسب برای خوابیدن یا انجام کارهای روزانه در اتاق خواب را تامین می کنند، باید از زیبایی و جذابیت نیز برخوردار بوده تا بتوانند تکمیل کننده دکوراسیون اتاق باشند. من سعی کردم با نشان دادن نمونه های اجرا شده، چگونگی انتخاب، محل نصب و حتی ارتفاع این آویزها را برای شما توضیح دهم. با من همراه باشید. 

امیر صادقی
عکاسی خانه ی خاص محمدرضا ماندنی در شهرک اکباتان
امیر صادقی

سرویس خواب بالسا

چراغ سقفی اتاق خواب

به طور کلی هر مدل چراغ و لوستری که برای اتاق خواب انتخاب می کنید باید به یک سری نکات توجه داشته باشید. این نکات را می توان در موار دزیر خلاصه کرد:

  • سبک چراغ آویز اتاق خواب
  • محل نصب چراغ اتاق خواب
  • مدل چراف سقفی اتاق خواب
  • ارتفاع مناسب برای نصب چراغ سقفی

حسین گلیار
عکاسی منزل خانم آقاخانی
حسین گلیار

بافت و سبک چراغ آویز اتاق خواب

اگر دکوراسیون اتاق خوابتان مشخص شده و بعد از تهیه همه وسایل و مبلمان می خواهید آویز مناسبی را انتخاب نمایید، بهتر است به سبک کلی اتاق دقت نمایید. در تصویر اول، اتاق خواب با بافت های مختلف از ملافه کتانی گرفته تا وسایل چوبی، صندلی با پارچه پشمی و…. . همه این موارد به شما نشان می دهد که نباید به سراغ یک طراحی مدرن یا لوکس با سطحی صیقلی بروید، بلکه باید از جنسی هماهنگ با همین وسایل بهره ببرید. در تصاویر بعدی نیز می توانید به نوعی هارمونی لازم بین مبلمان و دکوراسیون کلی اتاق خواب و چراغ آویز را مشاهده نمایید. 

مطلب پیشنهادی : نورپردازی اتاق خواب، با ریسه های LED اتاقتان را ستاره باران کنید!

چراغ آویز مناسب اتاق خواب

امیر صادقی
عکاسی منزل آقای رحمت اللهی و بانو در مهرشهر کرج
امیر صادقی

حسین گلیار
عکاسی منزل خانم موسوی
حسین گلیار

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم رضائیان
حسین گلیار

محل نصب چراغ آویز، بالای تخت خواب

تخت خواب و همین طور پشتی آن همیشه به عنوان یک مرکز کانونی در اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند. برای نصب چراغ آویز اجازه دهید که همین موضوع الهام بخش شما باشد. یعنی با نصب یک آویز دقیقا بالای تخت خواب، زیبایی تخت خوابتان را افزایش دهید. همان طور که در تصویر اول مشاهده می کنید، چراغ آویز با میز پاتختی ظریف کنار تخت و همین طور پایه های خود تخت هماهنگی داشته و از جنس و ظرافت مشابهی برخوردار است. این ترکیب یک ترکیب کلاسیک و شیک را خلق کرده پس شما هم رنگ، بافت و حتی سبک خاص مورد نظرتان را فراموش نکنید و سعی نمایید آن را در انتخاب همه وسایل به کار بگیرید. 

مطلب پیشنهادی : چگونه با آباژورها دکوراسیون اتاق خواب خود را چشمگیرتر کنید!

چراغ آویز مناسب اتاق خواب

استودیو پر
نورپردازی اتاق خواب
استودیو پر

چراغ آویز خاص برای اتاق خواب 

چراغ آویزها می توانند در مدل ها و طرح های بسیار متنوعی ساخته شوند، بنابراین حتما لازم نیست که مدل های روتین و تکراری را دنبال کنید! این چراغ ها می توانند فرم ها و شکل های خاصی داشته و حتی مانند نمونه های بالا، سیم کشی روکار و قابل دید داشته باشند. این نمونه های، در عین حال در نقش یک مجسمه یا عنصری تزیینی نیز ظاهر می شوند و البته باید با سبک کلی اتاق خواب نیز هماهنگی داشته باشند. 

مطلب پیشنهادی : 7 اشتباه رایج در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

چراغ آویز مناسب اتاق خواب

امیر صادقی
عکاسی خانه ای با دکوراسیون خاص در پردیس
امیر صادقی

امیر صادقی
عکاسی از منزل آقا و خانم فرهادی
امیر صادقی

عرفان شریف نژاد: عکاس
طراحی اتاق خواب صورتی
عرفان شریف نژاد: عکاس

ارتفاع مناسب لوستر اتاق خواب

معمولا استاندارد لازم برای ارتفاع چراغ آویز و لوسترها ارتفاعی است که در آن مشکلی برای افراد و رفت و آمد ها پیش نیاید. بنابراین می توانید چراغ را تا جایی که با سرتان برخورد نکند پایین بیاورید. در نظر گرفتن این ارتفاع طراحی را کمی رمانتیک و البته متفاوت خواهد کرد.

همچنین زمانی که از خواب بیدار می شوید، چشمتان به رنگ ها و بافت های نرم و زیبا برخورد کرده و این می تواند حسی خوشایندی را در شما ایجاد نماید. فراموش نکنید که آویزان کردن لوستر در ارتفاع پایین خود به نوعی یک استایل محسوب می شود و البته باید به میزان و شدت نور تابیده شده از آن دقت زیادی داشته باشید. 

مطلب پیشنهادی : مدل لوستر اتاق خواب، کدوم رو بخرم بهتره؟
 

امیر صادقی
عکاسی خانه ی پر از حس خانم اولیا شیرازی
امیر صادقی

استودیو پر
خانه ی آپادانا
استودیو پر

ثمین موسوی
عکاسی از منزل آقای طالبی
ثمین موسوی

نصب چراغ آویز دور از مرکز سقف

این قانون که لوستر و چراغ آویز حتما باید در مرکز سقف نصب شوند را کاملا فراموش کنید. شما می توانید هر مکانی که نیاز بیش تری به نور دارید را در نظر گرفته و چراغتان را آن جا نصب کنید. در فضایی مانند اتاق خواب، معمولا دو طرف تخت خواب گزینه بعدی برای نصب آویزهاست. البته نورهای مخفی و همین طور چراغ خواب ها نیز می توانند در این راه به شما کمک نمایند. این موضوع کاملا به این بستگی دارد که شما چه میزان نوری را در اتاق خوابتان احتیاج دارید. مسلما نوری که باید در این فضا تامین شود، با میزان نور مورد نیاز فضاهایی مانند آشپزخانه یا نشیمن متفاوت است.

مشاهده انواع لوستر، آباژور و روشنایی در اهالی فن چیدانه 

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه