Chidaneh.com placeholder image

انواع مبل مدل ال، نکته هایی برای یک خرید عالی!

به قلم: سمانه زارعی

یکی از بهترین خلاقیت­ ها در طراحی مبلمان، طراحی و ساخت مبل مدل ال است. مبلی که می ­تواند دکوراسیون منزل شما را متفاوت و جذاب جلوه دهد. از مبلمان مدل ال می ­توان در انواع خانه ­ها استفاده کرد؛ از خانه­ های کوچکی که فضای کافی برای چیدمان مدل­ های دیگر مبلمان ندارند تا خانه­ های بزرگی که نیاز به ایجاد تنوع و یا پر شدن گوشه ­ای از خانه در آنها حس می­ شود. مبل مدل ال موضوع مطلب امروز چیدانه است. اگر شما هم می­ خواهید با انواع مبل مدل ال آشنا شوید؛ این مطلب را بخوانید.

 

تابلو فرش ریحان
مبل ال در دکوراسیون منزل

مبل ال در دکوراسیون منزل

مبل ال مناسب چه خانه­ هایی است؟

شاید برایتان سوال باشد؛ مبل ال مناسب چه خانه­ هایی است؟ .انواع مبلمان ال را می­ توان برای انواع دکوراسیون و یا خانه ­هایی با متراژ مختلف تهیه کرد. انواع متنوعی از مبل مدل ال در بازار وجود دارد. با جستجویی در فروشگاه ­ها به راحتی می ­توانید بهترین مبل ال برای منزل خود را بخرید. مبل ال اگر به درستی انتخاب شود هم می­ تواند برای چیدمان پذیرایی مستطیل استفاده شود و هم یک گزینه مناسب برای چیدمان پذیرایی و یا نشیمن مربع است. در ادامه موارد مهم در انتخاب مبل مدل ال بیان شده است.

 

نکته های خرید مبل ال

نکته های خرید مبل ال

نکته­ های مهم در خرید مبل مدل ال

 برای انتخاب و خرید مبل ال؛ لازم است نکته­ هایی را مد نظر قرار بدهید تا خرید خوبی داشته باشید.

ابعاد و اندازه فضا: 

اولین و مهم ­ترین مسئله در انتخاب مبل ال مناسب، اندازه­گیری فضایی است که قرار است مبل ال در آن قرار بگیرد. هنگام خرید مبل ال اندازه ابعاد هر یک از وجه­ های مبل ال و همچنین عمق نشیمن آن اهمیت دارد. مبلی را انتخاب نکنید که فضای زیادی از پذیرایی یا نشیمن را بگیرد و فضا را پر کند. اگر جای کافی دارید؛ مبل مدل ال تختخواب شو که عمیق بیشتری دارند می ­تواند انتخاب خوبی باشد.

سبک دکوراسیون منزل:

مبل ال به سبک­ های مختلفی طراحی می ­شود. با توجه به نوع چیدمان و دکوراسیون منزل می­توانید انواع مبلمان ال راحتی، کلاسیک، چستر، مدرن و مینیمال را برای منزل خود انتخاب کنید. تناسب بین اجزای مختلف باعث ایجاد یکپارچگی در دکوراسیون منزل می­ شود.

جنس و کیفیت متریال به کار رفته: 

اگر می­ خواهید محصولی که خریداری می­ کنید؛ سال­ های سال استفاده شود؛ به دنبال مبل ال با متریالی با کیفیت باشید. جنس چوب و پارچه به کار رفته در ساخت مبل ال می ­تواند نشان دهنده کیفیت آن باشد.

رنگ مبل ال:

همانطور که سبک طراحی مبل ال برای دکوراسیون منزل اهمیت دارد؛ رنگ آن هم تاثیر زیادی در دکوراسیون منزل می­ گذارد. مبل ال می­تواند رنگ­ های خنثی، تیره و یا روشن و همچنین رنگ­ های شاد و فانتزی داشته باشد. به رنگ ­های دیگر وسایل و اجزای فضا توجه کنید و سپس رنگ مبل ال را انتخاب کنید.

فضای قرارگیری مبل ال:

جایی که قرار است مبل ال را بگذارید، در انتخاب شکل و فرم و سبک طراحی تاثیر می­ گذارد. مبل الی که در لابی منزلی دوبلکس قرار می­ گیرد با مبل ال که در گوشه ­ی پذیرایی خانه آپارتمانی کوچک قرار دارد متفاوت خواهد بود؛ با توجه به شکل، فرم، رنگ، ابعاد و کاربری فضای قرارگیری، بهترین مبل ال را انتخاب کنید.

تعداد مبل در مبلمان ال:

انواع مبل ال به شکل 4، 5، 7 یا 8 نفره طراحی می­ شوند. با توجه به اینکه قرار است چند نفر از مبل ال استفاده کنند، بهترین مبل ال را بخرید. 

 

مبلیران اصل
مبلمان ال رنگ آبی آسمانی
مبلیران اصل

انواع مدل مبل ال

تنوع زیادی در انواع مبلمان ال در بازار دیده می­ شود و شما می ­توانید به راحتی بهترین نوع مبل ال را برای منزل تهیه کنید. در ادامه انواعی از مبلمان ال را معرفی کرده ­ایم، برای تهیه انواع مبل ال می توانید به مبلیران اصل سر بزنید :

  1. مبل ال راحتی
  2. مبل ال کلاسیک
  3. مبل ال چستر
  4. مبل ال رنگی
  5. مبل ال باکس دار
  6. مبل ال مدولار
  7. مبل ال زاویه ­دار
  8. مبل ال کنج
  9. مبل ال تختخواب­شو
  10. مبل ال کاژو

 

مبل ال راحتی

مبل ال راحتی

1. مبل ال راحتی

شاید بتوان مبل ال را جزو مبل­ های راحتی در نظر گرفت، البته این موضوع به نوع طراحی مبل ال ارتباط دارد. مبل ال می­ تواند به شکل راحتی طراحی شود و یا فرم کمی رسمی­تر و کلاسیک به خود بگیرد. با تهیه یک مبل ال راحتی می­ توانید فضایی صمیمی برای دورهمی خانوادگی و یا نشیمنی برای تماشای تلویزیون طراحی کرد.

 

مبل ال کلاسیک

مبل ال کلاسیک

2. مبل ال کلاسیک

با اینکه طراحی مبل ال با مدل­ های مدرن و راحتی شناخته می­ شود ولی مدل­ های خاص­تری هم در بازار وجود دارد که به صورت مبل ال کلاسیک هستند. مبل ال سلطنتی یا کلاسیک؛ دارای تزئینات بیشتر در پایه­ ها، تاج و پارچه آن هستند. به طور کلی قیمت مبل ال کلاسیک در مقایسه با مبل ال راحتی بیشتر است.

 

مبل ال چستر

مبل ال چستر

3. مبل ال چستر

احتمالا با مبلمان چستر آشنا هستید. انواع مدل چستر به دلیل لمسه­ هایی که روی سطح آن کار شده است شناخته می­ شوند. مبل ال چستر برای افرادی که به مدل چستر علاقه ­مند هستند ولی مبلی با فرم ال می ­خواهند مناسب است. مبل ال چستر را می­ توانید برای طراحی دکوراسیون لوکس انتخاب کنید. در جانمایی مبل ال چستر می­ توانید به جای میز جلو مبلی، یک پاف یا اتومان که هم سبک مبل ال چستر است قرار دهید.

 

مبل ال رنگی

مبل ال رنگی

4. مبل ال رنگی

اگر از افرادی هستید که از رنگ ­های مختلفی در دکوراسیون استفاده کرده ­اید، برای خرید مبلمان می­توانید به مبل ال رنگی فکر کنید. انتخاب رنگ­ مبل باید با دقت زیادی انجام شود، زیرا مبل ال یک عنصر شاخص در خانه شما خواهد بود و باید رنگی را انتخاب کنید که زود از آن خسته و دلزده نشوید. پس به رنگ بقیه وسایل در دکوراسیون و رنگ دیوار و کف دقت کنید.

 

مبل ال باکس دار

مبل ال باکس دار

5. مبل ال باکس­ دار

اگر به دنبال این هستید که با خرید مبل ال نهایت استفاده را از فضا داشته باشید، مدل مبل ال باکس ­دار شما را هدفتان نزدیک می­ کند. این نوع مبل ال، باکسی به شکل مربع، مستطیل و یا دایره دارد که در کنار اجزای دیگر مبل ال دکور آن را کامل می ­کند. این باکس می ­تواند چندین کاربرد برای شما داشته باشد؛ به عنوان یک پاف یا اتومان است و زمانی که تعداد مهمان­ ها زیاد است می­ توانید برای نشستن از آن استفاده کنید. می ­توانید داخل آن وسایل دم دستی مانند ملحفه، کوسن و.. را قرار دهید. همچنین می­ تواند نقش میز جلومبلی را برای مبل ال داشته باشد. این موضوع برای افرادی که فرزند کوچک دارند و نگران برخورد کودک خود با میز جلومبلی هستند می ­توانند از آن استفاده کنند.

 

مبل ال مدولار

مبل ال مدولار

6. مبل ال مدولار

مبل ال مدولار را می­ توان به روش ­های مختلفی بچینید. انواع مبلمان ال بخش­ های مجزایی دارند که در کنار هم می­ توانند بهترین چیدمان را برای فضای مد نظر شما ایجاد کنند. مبل ال مدولار برای افرادی که علاقه زیادی به ایجاد تنوع دارند و یا افرادی که مستاجر هستند بسیار مناسب است.

مطلب مرتبط: مبل مدولار چیست؟ آشنایی با مبلمان چندمنظوره سکشنال

 

مبل ال زاویه دار

مبل ال زاویه ­دار

7. مبل ال زاویه­ دار

مبل ال را اغلب به صورت زاویه 90 درجه دیده ­ایم، ولی مدل­ های متنوع­ تری از انواع مبل ال با زاویه ­های بیشتر از 90 درجه هم وجود دارد. این نوع مبل ال برای خانه ­های غیرمنتظم مناسب است.

 

مبل ال کنج

مبل ال کنج

8. مبل ال کنج

مبل ال بهترین انتخاب برای پر کردن کنج خانه است. با استفاده از مبل ال کنج، می­توانید یک فضای نشیمن کاربردی در خانه کوچک خود ایجاد کنید و همچنین می ­توانید آن را با فاصله­ای از دیوار در گوشه ­ی خانه­ ای با مساحت بزرگتر قرار دهید.

 

مبل ال تختخوابشو

مبل ال تختخواب ­شو

9. مبل ال تختخواب­شو

شاید با دیدن برخی از انواع مبل ال، عمق زیاد نشیمن در آنها توجه ­تان را جلب کند؛ علت آن در نوع کاربرد مبلمان ال است. این موضوع هم به دلیل ایجاد نشیمنی راحت در مبل ال راحتی است و همچنین مبل ال تختخواب­شو، عرض بیشتری دارند تا در هنگام خواب سطحی نزدیک به اندازه تخت معمولی فراهم کنند. مبل ال تختخوابشو علاوه بر اینکه مبلمانی راحت هستند، نگرانی شما برای تهیه تخت مهمان را برطرف می ­کنند. 

مطلب پیشنهادی: آشنایی با انواع مبل تخت شو

 

مبل ال در دکوراسیون مدرن

مبل ال در دکوراسیون مدرن

10. مبل ال کاژو

شاید در حین جستجو در فروشگاه ­ها، اسم مبل ال کاژو را شنیده باشید. این نوع مبلمان یک ست هفت نفره است که از یک کاناپه سه نفره، یک لاوست، یک مبل ال کنج و یک مبل یا صندلی تک تشکیل شده است. اغلب با تکیه­ گاه مثلثی شکل خود شناخته می­ شود. به جای صندلی تکی، یک پاف هم می­ تواند دکور مبل کاژو را تکمیل کند.

 

کاور مبل ال

کاور مناسب مبل ال

برای اینکه مبل ال تمیز و سالم­ بماند و بتوانید سال­ ها آن را داشته باشید، می ­توانید از کاور مبل استفاده کنید. کاور مبل می ­تواند در جنس ­های پارچه­ ای و یا ژله ­ای طراحی شود. برای خانواده­هایی که کودک دارند کثیف شدن مبلمان از دغدغه­ های اصلی است در نتیجه کاور مبل ال به کمک شما می ­آید و به راحتی می­توانید زمانی که کثیف شد آن را بشویید.

 

مبل یو

مبل یو در دکور منزل

فرق مبل ال با یو

آیا می­دانید فرق مبل ال با یو در چیست؟ مبل یو با مبلمان ال در نوع چیدمان متفاوت هستند، همانطور که نوع چیدمان مبل ال آن را به فرم L شکل در می ­آورد؛ مبل یو، از چیدمان اجزای مبل به صورت یو ایجاد می ­شود. برای درک بهتر یک مربع و یا مستطیل را در نظر بگیرید و سه ضلع آن با مبل پوشیده شده و یک طرف آن باز است. این نوع مبل برای دورهمی­ های خانوادگی و ایجاد صمیمیت بین افراد بسیار مناسب است. همچنین در مبل یو تعداد افراد بیشتری می­ توانند بنشینند.

 

مبلیران اصل
مبلمان ال رنگ خاکی
مبلیران اصل

چیدمان مبل ال

حالا که تصمیم به خرید مبل ال گرفته ­اید باید به فکر چیدمان مبل ال هم باشید. با اینکه مبل ال فرمی زاویه ­دار دارد و به نظر می ­رسد که فقط می ­توان به یک شکل آن را بچینید، اما اغلب مبلمان ال مدولار هستند و بخش­ های مختلف آن قابل جابه­ جایی است. در نتیجه با توجه به فرم فضا می ­توانید آن را بچینید. چیدمان مبل ال در خانه ­های کوچک و بزرگ امکان پذیر است. دیدن ایده­ های مختلف چیدمان مبل ال به شما کمک می­ کند تا بهترین چینش را داشته باشید.

 

قیمت مبل ال راحتی

قیمت مبل راحتی ال

مبل ال قیمت­ های مختلفی دارد. از مبل ال ارزان گرفته تا مبل ال سلطنتی که تزئینات زیاد و جنس چوب آن قیمت آن را افزایش داده است. قیمت مبل ال به عوامل مختلفی مانند: جنس کلاف مبل، جنس پارچه به کار رفته، ابزار و یراق به کار رفته در مبل، سبک طراحی مبلمان ال، تعداد نشیمن­ های مبل، ابعاد و اندازه آن، قابلیت تختخواب شدن مبل بستگی دارد.

 

مبل مدل ال

مبل مدل ال جدید

کلام آخر:

اگر به فکر تهیه مبل ال مناسب خانه خود هستید؛ انواع مختلفی از آن را بررسی کنید. مبل ال گزینه ­ای مناسب برای چیدمان انواع پذیرایی یا نشیمن است. همچنین می ­توانید به عنوان دومین ست مبلمان برای بخشی از خانه آن را تهیه کنید. اهالی فن در زمینه تولید و فروش انواع مبلمان و سرویس خوابدر چیدانه می ­توانند برای تهیه ­ی مبل ال، همراه شما باشند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه