Chidaneh.com placeholder image

7 ترند پاییزی محبوب برای انقلاب در خانه‌تان!

به قلم: کیمیا مرادی

با فرا رسیدن فصل پاییز خیلی از ما دوست داریم حال و هوای این فصل را به خانه‌های خود بیاوریم. هنگام تزئین برای پاییز یا هر فصل دیگری، هدف باید گرد هم‌ آوردن ترکیبی از عناصر دکوراسیونی باشد که منعکس‌کننده سبک زندگی و علایق شما است. پس هر زمان که تصمیم به طراحی خانه پاییزی گرفتید در نظر داشته باشید که افزودن سبک پاییزی به خانه شما می‌تواند آسان باشد و تنها کافی است چند رنگ گرم‌ و غنی‌ و بافت‌های مختلف را به دکوراسیون بیافزایید. همراه چیدانه باشید تا برای ایجاد این تغییر، 7 ترند پاییزی دکوراسیونی محبوب را باهم بررسی کنیم.

دکوراسیون پاییزی نشیمن

1) محیط‌های دنج

با افزایش تعداد افرادی که به طور دائم از خانه کار می‌کنند، مردم به دنبال راهی برای دلنشین کردن فضاهای پر استفاده در خانه‌های خود هستند. به‌همین‌دلیل فضاهای رایج مانند آشپزخانه، اتاق ناهارخوری و قسمت‌های مختلف نشیمن، تمرکز دکوراسیون پاییزی خواهند بود. علاوه‌بر اینها می‌توانید به فضا‌های کوچکتر مانند حمام یا حتی راهروها نیز توجه داشته باشید و در  فضایی بدون دکور زیاد از قدرت رایحه و شمع‌ها به‌عنوان ترندهای پاییزی دکوراسیون استفاده کنید.

سرویس خواب بالسا

پیشنهاد می‌شود که از تغییر فصل به عنوان فرصتی برای ایجاد یک گوشه خاص در جایی از خانه خود استفاده کنید؛ برای مثال یک صندلی را مقابل پنجره قرار داده و روی آن بالش‌های دنج و چهارخانه قرار دهید و یا یک صندلی راحتی را به گوشه‌ای آورده و فضایی دنج برای مطالعه ایجاد کنید.

بالکن پاییزی
ایوان پاییزی

2) ایوان‌های پاییزی

محبوبیت ایوان‌های زیبای پاییزی در چند سال گذشته رو به افزایش بوده‌ و دیدن روند این فصل از مناظر ایوان‌ها و بالکن‌ها برای هر کسی جذاب‌ خواهد بود. مناظر ایوان همچنین راهی عالی برای لذت بردن از فضای باز بدون نیاز به ترک آسایش خانه است. جالب است بدانید ایوان‌های پاییزی اغلب با کدو تنبل، ساقه‌های ذرت و دیگر لوازم رنگارنگ فصلی تزئین می‌شوند و اگر ایوان بزرگی دارید، می‌توانید به راحتی چند میز و صندلی بچینید و دوستان خود را برای سرگرمی و دورهمی دعوت کنید. 

پالت رنگی خاکی در دکوراسیون پاییزی

3) پالت رنگ‌ ‌خاکی و الهام گرفته از طبیعت

 با آنکه نارنجی، قرمز و زرد رنگ‌های مرسوم پاییز هستند، جالب است بدانید رنگ‌های زمینی و رنگ‌های گرم خنثی در سال 2022 ترند شده و در حالی که سال گذشته هنوز شاهد رنگ‌های طوسی و سرد در دکوراسیون مخصوص پاییز بودیم، امسال رنگ‌های گرم‌تر، ملایم‌تر و کم‌رنگ‌تر موردتوجه می‌باشد. نکته خوب در مورد این ترند پاییزی دکوراسیون آن است که رنگ های خاکی و رنگ‌هایی مانند دارچینی، شتری، مسی و رنگ سفال، با هر سبکی از دکوراسیون هماهنگی دارند و تقریبا هر پالت رنگ دیگری را تکمیل و آن‌را به بهترین گزینه برای هر فضایی تبدیل می‌کنند. بنابراین اگر قبلا از رنگ‌های خنثی و گرم‌ در خانه خود استفاده کرده‌اید، ممکن است نیازی به انجام کارهای زیادی در جهت بروز کردن دکوراسیون پاییزی منزل خود نداشته باشید!

ترکیب رنگ پاییزی

ترکیب رنگ پاییزی

در طراحی برای پاییز سعی کنید بیش از سه رنگ را در یک فضا ترکیب نکنید و تطبیق بافت‌ها، پارچه‌ها، عناصر بافته شده و مواد طبیعی در آن پالت رنگی را در نظر داشته باشید. منظور از این سه رنگ، سایه‌های مختلف یک رنگ خنثی و گرم است که راهی آسان و شیک برای مدرن کردن فضاها می‌باشد. 

اگر می‌خواهید کمی تضاد به دکوراسیون محیط اضافه کنید، افزودن رنگ مشکی از طریق لوستر، میز عسلی، گلدان‌ها، صندلی‌های پیشخوان و دیگر عناصر آشپزخانه ایده‌های خوبی هستند. همچنین می‌توانید با استفاده از رنگ سیاه، سفید و خاکستری در کنار چوب روشن یک پالت رنگی چشمگیر ایجاد کنید.

استفاده از چوب در دکور پاییزی
چوب طبیعی در دکوراسیون پاییزی

4) چوب طبیعی

 چوب یک عنصر زیبای طبیعی است که محیطی دلپذیر و آرام برای پاییز ایجاد می‌کند. به این منظور بهتر است از رنگ‌های سبک‌تر و گرم‌تر چوب استفاده کنید و کاربرد چوب‌های خاکستری را کاهش دهید. با این حال، اگر کفپوش چوبی خاکستری یا عناصر دیگری در خانه دارید، ناامید نشوید! چراکه می‌توانید به راحتی رنگ‌های چوبی گرم‌تر را از طریق میزهای قهوه‌خوری و کناری، صندلی‌ها و قاب‌های عکس چوبی به فضا اضافه کنید و از این ترند پاییزی دکوراسیون بهره بگیرید. علاوه‌بر اینها چهارپایه‌های چوبی پیشخوان و تخته‌های چوبی نیز پیشنهادهای مناسبی برای آوردن حس گرما به آشپزخانه هستند.

پارچه‌های بافت‌ دار در دکور پاییزی
دکور پاییزی

5) پارچه‌ها و منسوجات بافت‌دار

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد دکوراسیون شیک پاییزی این است که ملافه‌ها و روکش کوسن‌ها و بالش‌های خود را با نسخه‌های ضخیم‌تر و سنگین‌تر تعویض کنید. توجه داشته باشید پارچه‌های بافت‌دار به خوبی با تمام پارچه‌های دیگر ترکیب می‌شوند و حتی اگر پالت رنگ سرد را ترجیح می‌دهید انتخاب پارچه‌های طبیعی بافت‌دار با وزن بالا، مانند پارچه‌های پنبه‌ای درشت، پشمی، مخملی، خز مصنوعی، چرم و پارچه‌های کتان حس راحتی و گرما در فضا ایجاد می‌کنند. 

سبد حصیری در دکور پاییزی

عناصر بافته شده

علاوه‌بر مورادی که گفته شد، عناصر بافته شده نیز در تمام اشکال‌شان به هر فضایی لطافت می‌بخشند و سبدهایی با شکل و اندازه‌های مختلف، چراغ‌های آویز بافته‌شده، شال‌های بافت برای مبل و تخت‌خواب، کوسن نمدی، فرش‌های الیاف طبیعی و مبلمان حصیری، همگی می‌توانند به‌عنوان ترندهای پاییزی دکوراسیون بر حس گرما و جذابیت بصری فضای موردنظر شما بیافزایند.

اتاق خواب پاییزی

6) ترکیب عناصر قدیمی و مدرن

 یکی‌دیگر از مواردی که در ایجاد دکوراسیونی مناسب فصل پاییز کاربرد دارد، ترکیب قطعات قدیمی مانند کمد عتیقه زیبا در فضایی مدرن است. همچنین جمع‌آوری و ترکیب منحصر‌به‌فرد عناصر قدیمی مختلف، فرش‌ها و منسوجات قدیمی، مبلمان و وسایل تزئینی عتیقه یک راه عالی برای آوردن حس جذاب بصری در یک فضا است.

کوسن های پاییزی
خانه پاییزی

7) منحنی‌ها

یکی‌دیگر از ترندهای پاییزی دکوراسیون مد روز، دوری از گوشه‌های تیز در وسایل و رواج منحنی‌ها است. بطورکلی منحنی‌ها ظاهری مدرن به فضا می‌بخشند و همچنین حس لطافت و زیبایی ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید این روند طراحی را از طریق قطعات برجسته مانند صندلی و مبل‌های منحنی، لبه‌های گرد روی میزهای جلومبلی و عسلی، آینه‌های منحنی و همچنین طراحی‌های جالب درب‌های قوسی، جلوی کابینت‌های منحنی و میزهای آشپزخانه خمیده در فضای موردنظرتان بکار گیرید.

میز پاییزی

کلام آخر

در فصل پاییز رنگ‌های جسورانه و الگوهای دنج توجه مردم را به خود جلب می‌کند و همیشه دکور کدو تنبل و طرح‌های چهارخانه به‌همراه شال مبل و کوسن‌های نارنجی، زرد و قرمز تنها راه‌هایی نیستند که می‌توانید از طریق آنها پاییز را به خانه خود بیاورید. بلکه همیشه باید به دنبال راه‌های منحصربه‌فردی برای زیباسازی خانه‌های‌تان در فصل‌های مختلف، به‌خصوص ترندهای پاییزی دکوراسیون، باشید. اگر با خواندن این مطلب هنوز هم برای ایجاد تغییر دکوراسیون در فصل پاییز احتیاج به کمک دارید، مشاوران دکوراسیون داخلی چیدانه می‌توانند در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه