Chidaneh.com placeholder image

انواع جمع کننده پرده: 6 مدل گیره نگهدارنده پرده زیبا و خلاقانه!

به قلم: گلنار

از نظر بسیاری از طراحان و دکوراتورها، در انتخاب پرده مناسب برای فضاهای مختلف خانه، همان طور که به جنس پارچه، مدل، نقش و رنگ آن توجه می کنید باید به لوازم جانبی آن نیز توجه داشته باشید. یک کتیبه، یراق و یا گل میخ به راحتی می تواند بر روی نما و ظاهر پرده شما تاثیر گذاشته و حتی در بعضی از موارد، سبک خاصی را به وجود بیاورد. شاید گل میخ و بند جمع کننده آن یکی از مهم ترین اکسسوری های پرده به حساب بیایند که دارای تنوع بسیار زیادی در طرح و مدل نیز هستند. در ادامه به برخی از رایج ترین و زیباترین این مدل ها می پردازم.

انواع مدل گل میخ پرده
انواع مدل گل میخ پرده

1. جمع کننده پرده مدل کراواتی

شاید به جرات بتوان این گفت یکی از قدیمی ترین و رایج ترین مدل های جمع کننده پرده است. همان طور که از نام این مدل مشخص است، به صورتی دور پرده بسته می شود که حالت کراوات به خود گرفته و قسمتی از آن بر روی پرده آویزان خواهد ماند. برای این مدل معمولا از متریال های گوناگون مانند بندهای چرمی، کنافی، کاموایی و پارچه ای از جنس خود پرده انتخاب می شود. مدل کراواتی معمولا نیازی به گل میخ نداشته و به تنهایی قادر است پرده را به صورت جمع شده نگه دارد.

سرویس خواب بالسا

پرده سرای مارال
مدل پردهای جدید پذیرایی
پرده سرای مارال

مدل گل میخ پرده مدرن
مدل جمع کننده پرده
مدل جمع کننده پرده

2. مدل دستبندی جمع کننده پرده

این مدل یکی از مدل های بسیار مدرن و امروزی تر برای گل میخ ها محسوب می شود. نحوه نصب آن به گونه است که به رو سمت دیوار داشته و پرده داخل آن قرار می گیرد. در واقع مانند دستبندی می ماند که دور پرده جمع شده و از یک طرف به دیوار محکم متصل شده است. طرح ها و شکل های بسیار متنوعی برای مدل دستبندی به بازار ارائه شده اند که می توانند متناسب با سبک پرده و دکوراسیون شما ست شوند. سه نمونه مختلف از این مدل را در تصاویر بالا به خوبی مشاهده می نمایید. بسته به مدل و طرح، شما می توانید برای سبک های مدرن یا کلاسیک از آن بهره ببرید.

مطلب پیشنهادی: روش های مختلف ست کردن پرده 

مدل گل میخ پرده مدرن

3. جمع کننده پرده با مدل گره ای

مدل گره ای کمی به مدل کراواتی شباهت دارد با این تفاوت که بند استفاده شده به صورت یک گره باقی مانده و دیگر قسمتی از آن آویزان نمی شود و البته به یک گل میخ بر روی دیوار کناری نیز احتیاج خواهد داشت. معمولا ترجیح در این است که گره ثابت شده بر روی پرده دارای مدل خاص و زیبایی مانند یک گل باشد. برای این مدل نیز می توان از بندها با متریال های مختلف مانند کناف، چرم، پارچه و … استفاده کرد. همه چیز به سبک پرده شما بستگی دارد.

مطلب پیشنهادی : انواع مدل پرده در دکوراسیون داخلی

مدل حلقه پرده
مدل جمع کننده پرده

4. مدل حلقه ای جمع کننده پرده

این مدل نیز امروزه بسیار رایج شده و شاید دلیل آن در سادگی و کاربرد راحت آن باشد. مدل حلقه ای به راحتی بدون نیاز به هیچ گل میخ یا وسیله جانبی دیگری دور پرده را گرفته و ثابت بر روی آن می ایستد. حلقه های معمولا از فلزی بوده و البته می توانند مدل های متنوعی مانند شکل برگ، گل و …. داشته باشند. تفاوت مدل حلقه ای با سایر مدل ها در این است که قسمت وسط پرده را بیش تر به سمت خود جمع کرده و تقریبا حالت بسته به آن می دهد. البته این مدل بیش تر برای سبک های مدرن به کار می رود. 

پرده امپرور
پرده مدرن
پرده امپرور

انواع مدل جمع کننده پرده
انواع مدل جمع کننده پرده
انواع مدل جمع کننده پرده

5. جمع کننده پرده با مدل کمربندی

در این مدل هم به یک بند به عنوان جمع کننده و هم به یک گل میخ نیاز دارید. جمع کننده به صورت کمربند به دور پرده حلقه زده وسپس به گل میخ متصل می شود. این مدل نیز از انواع رایج برای پرده است و به دلیل تنوع بالایی که در طرح و متریال دارد برای انواع سبک پرده با مدل های گوناگون مناسب خواهد بود. در سه تصویر بالا می توانید یه طرح کاملا متفاوت از این مدل را مشاهده نمایید. مانند مدل سوم گل میخ ها هم حتما نباید از طرح خاصی پیروی کرده و می توانند متناسب با نوع بند استفاده شده متنوع باشند. 

مدل گل میخ مگنتی
مدل گل میخ مگنتی

6. جمع کننده پرده مگنتی

جدیدترین مدل گل میخ و جمع کننده پرده مدل مگنتی یا همان مغناطیسی است که جذابیت خاصی را برای پرده خلق می کند. این نوع جمع کننده ها به نوعی طراحی شده اند که توسط آهنربا به یکدیگر متصل شده و به خوبی در جای خود محکم می ایستند. این مدل هم می تواند با گل میخ و هم بدون گل میخ استفاده شود، اما نکته قابل توجه در مورد آن ها در این است که برای اکثر سبک ها ایده آل استفاده خواهند بود. 

“برای خرید و سفارش به اهالی فن چیدانه مراجعه نمایید"

منبع : homedesg

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه