Chidaneh.com placeholder image

چگونه خانه ای مرتب داشته باشیم؟

به قلم: گلنار

 

نظم دادن و مرتب کردن خانه امری است که روزانه با آن سروکار داریم و همه ما این تجربه را داشته ایم که در صورت عدم رسیدگی به اوضاع منزل، با مشکلات بیش تری در این زمینه روبه رو خواهیم شد. معمولا راهکارهای بسیار زیادی برای نظم بخشیدن به خانه و خلاصی از نامرتبی پیشنهاد می شود که مسلما هر فرد، متناسب با سبک زندگی و برنامه روزانه خود از آن ها استفاده می کند. در این مطلب هم نکات و استراتژی های مفیدی در این زمینه برای شما آماده شده که به دلیل کلی بودن می تواند مناسب افراد زیادی باشد.

قالیشویی ادیب

نظم دادن به خانه

اول سازماندهی، دوم خرید

جعبه ها و سبدهای نظم دهنده بسیار زیبایی در فروشگاه های مخختلف وجود دارند که با دیدنشان فکر می کنیم کمک زیادی به ما خواهند کرد. اما اگر همین وسایل زیبا در جای مناسب خود و به موقع استفاده نشوند، نه تنها کاربرد نداشته بلکه فضای زیادی نیز اشغال می کنند. بنابراین توصیه ما در این است که ابتدا نظم دادن و مرتب کردن فضای مورد نظرتان را انجام داده، سپس به وسیله ای که واقعا نیاز دارید فکر کنید. این نکته را فراموش نکنید که همیشه می توان اکسسوری های لازم را خریداری کرد اما جا دادن و یا خلاص شدن از وسایلی که بابتشان هزینه کرده ایم همیشه هم آسان نیست.

مطلب پیشنهادی : مرتب کردن خانه، از شر این 10 وسیله خلاص شوید!

مرتب کردن خانه

کل روز را صرف تمیرکازی نکنید

برای ساماندهی و منظم کردن خانه نباید یک روز کامل خود را صرف نمایید. گاهی اوقات بسیار از مردم 8 الی 9 ساعت روزهای تعطیلشان را با انرژی زیاد مشغول تمیز کاری می شوند اما در نهایت و با خستگی زیاد به نتیجه مورد نظر نمی رسند. بهترین روش این است که چند روز در هفته و هرکدام فقط بخ مدت یک الی دو ساعت به انجام این کارهار اختصاص داده شود تا نه باعث خستگی زیاد شده و نه کارها روی هم انباشته شوند. 

مطلب پیشنهادی : طریقه مرتب کردن خانه، 10 روش که خانه را از این رو به آن رو می کند!

نظم دادن به خانه

هیچ کاری را به بعدا موکول نکنید

زمانی که مشغول مرتب کردن قسمت های مختلف هستید، مسلما با وسایلی مواجه می شوید که باید جابه جا شده و در مکان دیگری قرار بگیرند. در اینجا نکته مهمی وجود دارد : زمانی که تصمیم گرفته اید کاری را انجام دهید، دقیقا همان موقع آن را عملی نمایید. هرگز انتقال وسایل یا دورریختن اضافی ها را به بعد موکول نکنید زیرا در این حالت آن ها را در قسمت دیگری دوباره انباشته کرده و هیچ نتیجه مثبتی از نظافت خود نمی گیرید. 

مطلب پیشنهادی : 9 ویژگی کسانی که خانه ای مرتب و منظم دارند

نظم دادن به خانه

نظم یک روزه به وجود نمی آید

اصلا این فکر را نکنید که بعد از مرتب و تمیز کردن یک فضا، همیشه به همان صورت باقی می ماند! اصل ماجرا دقیقا زمانی آغاز می شود که شما باید با مدیریت و زمان بندی، یک اتاق منظم و مرتب را تا رمانی طولانی به همان شکل نگه دارید. شما باید به سازماندهی خود اعتقاد داشته و زمانی که برای انجام آن وقت و انرژی می گذارید را قدر بدانید. بنابراین روزانه به مرتب کردن کوچک ترین وسایل اهمیت بدهید. 

مطلب پیشنهادی : مرتب کردن کمد رختخواب در کمتر از5 دقیقه!

نظم دادن به خانه

از همه فضاها بهره ببرید

شاید تعداد کمی از افراد باشند که دارای خانه با اتاق های بزرگ اند و می توانند به راحتی وسایلشان را در کمدها جای دهند. بسیاری از مردم در آپارتمان ها و خانه های کوچک زندگی کرده و امکان دسترسی به فضاهای ذخیره سازی بزرگ و جادار را ندارند. اما من با اطمینان به شما می گویم که اگر نظم دهی به صورت اصولی و با دقت انجام شود، برای همه وسایل فضای مورد نیاز وجود خواهد داشت. فقط کافی است فضاهای بلااستفاده منزلتان را شناسایی کرده و از آن ها نهایت استفاده را بکنید.

مطالب پیشنهادی :

منبع : apartmenttherapy

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه