Chidaneh.com placeholder image

استخدام نظافتچی منزل، قبلش باید این کارها رو مشخص کنی!

به قلم: تحریریه چیدانه

 

زمانی که تصمیم می گیرید برای کارهای خانه تان از یک نظافت چی کمک بگیرید احساس راحتی و آرامش فوق العاده ای پیدا خواهید کرد. اما باید اعتراف کرد که این احساس راحتی فقط زمانی رخ می دهد که کارهای لازم را قبل از استخدام نظافت چی خود انجام داده باشید. در این مطلب از وب سات چیدانه همراه ما باشید تا با هم به کارها و مواردی اشاره کنیم که باید قبل از استخدام نظافتچی به آنها رسیدگی نمایید.

چوب و هنر

استخدام نظافت چی

کارگران مستقل یا شرکت های نظافتی

برخی از افراد نظافت چی به صورت کاملا مستقلی کار می کنند و برخی دیگر زیر مجموعه شرکتی نظافتی بوده و در این شرایط به کار خود می پردازند. در بسیاری موارد افراد بر این نظر هستند که شرکت های نظافتی معتبرتر و راحت تر هستند. باید گفت که در این رابطه هم مزایایی وجود دارد و هم معایبی. سود حاصل از کار فرد نظافت چی به شرکت مربوطه اختصاص پیدا می کند و اگر هم شما بخواهید که یک فرد مشخصی را به صورت هفتگی استخدام کنید مانعی بر سر راهتان وجود خواهد داشت، چراکه ممکن است فرد دیگری را برایتان بفرستند.

اگر تصمیم دارید که از شرکت های نظافتی کمک بگیرید حتما از داشتن مجوز، بیمه و امکانات لازم مطلع شوید و اطمینان خاطر حاصل کنید که اگر فرد در خانه شما دچار حادثه ای شود بیمه او را پوشش خواهد داد.

استخدام نظافتچی منزل

یک مرجع پیدا کنید

سعی کنید پیش از استخدام نظافت چی از افرادی که تجربه کار با آنها را داشته اند پرس و جو کنید و مطمئن شوید که از کار آنها راضی هستند یا نه؟ بسیاری از شرکت های نظافتی این امکان را به شما می دهند که افراد مختلفی را بررسی کنید و کسی که بهترین و کامل ترین کار ار انجام می دهد انتخاب کنید.

استخدام خدمتکار منزل

با گزینه های پیش رو مصاحبه کنید

باید وقت بگذارید و با مطرح کردن سوالاتی کامل با افرادی که نامزد کار در خانه شما هستند مصاحبه نمایید. از آنها بپرسید که کارشان چقدر برایشان مهم است و چرا چنین حوزه ای از کار را انتخاب کرده اند؟ شما می توانید با توجه به پاسخ هایی که دریافت می کنید به شناختی کلی از فرد نظافت چی برسید و در صورت دلخواه او را برای کار در منزل انتخاب نمایید.

نظافت منزل به کمک نظافتچی

در مورد هزینه های ساعتی و ثابت تصمیم بگیرید

یکی از مسائل مهم در رابطه با استخدام نظافت چی نحوه پرداخت دستمزد اوست که آیا می خواهید آن را به صورت ساعتی پرداخت کنید یا غیر ساعتی؟ ممکن است شرکت نظافتی ای که با آن همکاری می کنید خود قوانینی در این رابطه وضع کرده باشد.

معمولا اگر تصمیم بر این باشد که دستمزد به صورت ساعتی پرداخت شود این نگرانی وجود دارد که فرد نظافت چی از عمد کار خود را به گونه ای طول دهد که زمان بیشتری برده و در نتیجه دستمزد بیشتری دریافت نماید. در مقابل نیز دستمزد ثابت ممکن است باعث نارضایتی او شود. به همین دلیل بهتر است که با مذاکره و مشورت تصمیمی در این رابطه اتخاذ نمایید.

وظایف نظافتچی منزل

در مورد وظایف تصمیم بگیرید

برخی از افراد نظافت چی وظایف مشخص و استانداردی مثل جارو کردن، تمیز کردن خانه و شست و شوی سرویس بهداشتی و حمام را بر عهده دارند. در چنین شرایطی چنانچه وظایف بیشتری مثل شست و شوی لباس، ظروف و… را دارید باید با آنها صحبت کنید.

حق بیمه نظافت چیان ممکن است باعث شود وظایف آنها کمی محدودیت پیدا کند. برای مثال در اغلب موارد افراد نظافت چی وظیفه ای در قبال تمیز کردن قسمت بیرونی پنجره ها ندارند. یادتان باشد که هر گونه فعالیتی که لازم باشد این افراد بر روی نردبان و ارتفاع قرار بگیرند ممنوع خواهد بود.

استخدام نظافتچی منزل

با یک دوره آزمایشی موافقت کنید

اگر بعد از مصاحبه توانستید فرد مورد نظرتان را پیدا کنید بهتر است که از آنها بخواهید تا دوره ای آزمایشی در دو تا چهار هفته با شما همکاری کنند. در این شرایط شما به آنها فرصت می دهید تا انتظاراتتان را برآورده کنند. اگر بعد از گذشت این زمان از کار آن فرد راضی نباشید می توانید همکاری را قطع کنید. به همین دلیل است که دوره آزمایشی می تواند از شما و فرد نظافت چی به طور همزمان محافظت کند.

کار با نظافتچی منزل

انتظارات و مرزهای خود را روشن کنید

برای اینکه بتوانید عادلانه عمل کنید باید به طور روشن بدانید که چه کسی می خواهد به خانه شما بیاید و کارهایتان را انجام دهد. در کنار این بهتر است که لیستی از توقعات و مرزهای خود مشخص کنید و پیش از شروع کار در رابطه با آن مذاکره نمایید. ممکن است بخواهید برای انعام و دستمزدهای اضافی تصمیماتی بگیرید که در نهایت باعث کیفیت بالاتر کار فرد نظافت چی شود.

برای نظافت منزل خود می توانید به پروفایل شرکت های نظافتی در اهالی فن چیدانه مراجعه کرده و بر اساس رزومه آن ها شرکت موردنظر خود را انتخاب کرده و تماس بگیرید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه