دکوراسیون منزل بهاری، اینم از ترندهای این فصل تازه!

دکوراسیون منزل بهاری، اینم از ترندهای این فصل تازه!

به قلم: تحریریه چیدانه

با فرارسیدن فصل بهار وقت آن می‌رسد که زیبایی‌های این فصل خوش آب و رنگ را به خانه‌هایمان بیاوریم. ما می‌توانیم با برخی راه‌های دکوراسیونی، هوای تازه بهاری را مهمان منزل خود کرده و با کمک گیاهان سبز، فضایی تسکین‌دهنده ایجاد کنیم. در سال 2023 میلادی و 1402 خورشیدی، ترند و تمرکز و هدف در طراحی داخلی فضای خانه، بیشتر بر سلامتی و انرژی متمایل است. بنابراین فضاهای داخلی رنگارنگ و پویا و همینطور المان‌های نوستالژیک بیشتری را مشاهده خواهیم کرد. در این مطلب از وب‌سایت چیدانه همراه ما باشید تا با هم به ترندهای دکوراسیون بهاری منزل بپردازیم.

منزل بهاری و دکوراسیون داخلی نشیمن ترند سال

قالیشویی ادیب

دکوراسیون بهاری منزل ترندهای سال

دکوراسیون بهاری در خانه

پارچه های گلدار در دکوراسیون اتاق خواب

روتختی گلدار در اتاق خواب بهاری

1. طرح گلدار در دکوراسیون منزل بهاری

وقتی در دکوراسیون منزل خود از طرح گل استفاده می‌کنید، راحت‌ترین و درعین‌حال مهم‌ترین کار برای بهاری‌کردن فضا را انجام داده‌اید. شما می‌توانید برای این‌کار از سبک‌های مختلفی مثل بوهو، مدرن و… استفاده کنید. روتختی گلداری که در این تصویر می‌بینید، نمونه‌ای بارز از این مدل است.

کاغذ دیواری گلدار در دکوراسیون بهاری

از سویی دیگر از ملافه و روتختی گرفته تا دیوار سعی کنید از طرح‌های گلدار استفاده کنید. این کار می‌تواند اتاق خواب بهاری را تبدیل به یک رویا کند.

تابلوی گل در دکوراسیون خانه

نقاشی گل روی دیوار خانه

همچنین قسمتی از دیوار خانه خود را انتخاب کنید و طرح‌های گلدار زیبا را مهمان آن نمایید. شما می‌توانید حتی به سراغ آثار هنری با طرح گل بروید و طرحی بهاره بر روی دیوار منزل خود، نصب کنید.

رنگ های شاد در دکوراسیون منزل بهاری

رنگ های شاد و زنده در دکوراسیون منزل بهاری

کنتراست در دکوراسیون منزل بهاری

2. رنگ‌های شاد و زنده و ایجاد کنتراست

محبوب‌ترین رنگ‌های سال 2023، رنگ آبی، قرمز، هلویی و مجنتا است. ترکیب این رنگ‌ها متناسب با فضای داخلی خانه و المان‌های چیده شده، جلوه‌ای خیره‌کننده در دکوراسیون داخلی منزل بهاری شما خلق می‌کند. همچنین با ایجاد خطوط صاف و منحنی، رنگ‌های روشن و تیره، سطوح سخت و نرم و بافت‌های مختلف زبر و نرم نیز می‌توانید کنتراست زیبایی را در فضای داخلی منزل ایجاد کنید.

گلدان سرامیکی بهاری در منزل

3. گلدان و شکوفه در دکوراسیون منزل بهاری

این فصل؛ بهترین زمان است که از شکوفه‌ها و گل‌های زیبا استفاده کنید و گلدانی از آنها را در منزل خود نگهداری نمایید. هرجای چیدمان بهاری را نگاه کنید، طیف وسیعی از گل‌ها و گلدان‌ها پیش‌روی شما قرار می‌گیرند که می‌توانید براساس سلیقه و علاقه خود آنها را انتخاب کنید. برای مثال در این تصویر گلدانی براق و بیضی را مشاهده می‌کنید که بسیار هم زیباست. تم گلدان امسال، رترو است و ترکیب آن با سبک وینتیج، حیرت‌آور خواهد بود.

مطلب خواندنی دیگر: گلدان‌های تزیینی که خانه ‌را افسانه‌ای می‌کنند!

گلدان صورتی در دکوراسیون خانه

در سبک دکو از این گلدان مات و کوچک استفاده شده است که این هم گزینه‌ای دیگر، پیش‌روی شماست.

گل مصنوعی در دکوراسیون خانه

امروزه گل‌های مصنوعی بسیاری نیز ساخته شده‌اند که مانند نمونه‌های طبیعی عمل می‌کنند. بنابراین درصورت تمایل می‌توانید از این نوع گل‌ها تهیه کنید و با کمک آنها حال و هوای خانه خود را بهاری نمایید.

گل مصنوعی در تزیین خانه

نمونه‌هایی که در این تصاویر مشاهده می‌کنید هیچ شباهتی به گل‌های مصنوعی ندارند و کاملا طبیعی به نظر می‌رسند. به همین دلیل نیز حس و حال طراوت و شادابی بسیاری را به خانه شما خواهند آورد.

گلدان های دکوری جدید

به هیچ وجه معجزه گلدان‌های نگهدارنده از گیاهان را فراموش نکنید. گلدانی که برای این گیاه در نظر گرفته شده است، لعابدار بوده و در ابعاد مختلفی استفاده شده است. همین حسن انتخاب، توانسته تاثیر به‌سزایی در زیبایی این ترکیب داشته باشد.

مطلب بیشتر درباره گل و گلدان در خانه: انواع گلدان، بیا ببینیم کدوم به دکوراسیون تو میاد!

دکوراسیون منزل بهاری رترو ترند سال

دکوراسیون منزل بهاری سبک رترو و وینیج ترند امسال

دکوراسیون سبک تلفیق سبک رترو نوستالژیک
دکوراسیون سبک رترو نوستالژیک
دکوراسیون سبک رترو
دکوراسیون سبک رترو

دکوراسیون سبک وینتیج

تلفیق سبک رترو و وینتیج - سبک وینتیج

دکوراسیون بهاری تلفیقی سبک وینتیج
دکوراسیون بهاری سبک وینتیج

4. دکوراسیون بهاری با تلفیق سبک رترو و وینتیج

از ترندهای دیگر دکوراسیون بهاری امسال، تلفیق سبک قدیمی و جدید است. اکسسوری‌های رترو و وینیج مانند ظروف شیشه‌ای رنگی، چینی وینیج، شیشه‌های خط‌خطی و دکوری‌های متنوع دیگر، پرطرفدارترین ترند سال 2023 هستند.

ارگانایزرها و نظم‌دهنده‌ها

ارگانایزرها و نظم‌دهنده‌های اتاق خواب منزل بهاری

ارگانایزرها و نظم‌دهنده‌های آشپزخانه

نظم‌دهنده آشپزخانه در دکوراسیون منزل بهاری

5. ارگانایزرها و نظم‌دهنده‌ها

در دکوراسیون بهاری امسال از حضور نظم‌دهنده‌ها و ارگانایزرها، مخصوصا در آشپزخانه غفلت نکنید. این قفسه‌ها نظم و زیبایی خانه را افزایش می‌دهند. کابینت، کمد و شلف‌ها نیز مرتب‌ساری وسایل در معرض دید و تفکیک و تقسیم‌بندی اکسسوری‌ها را به عهده دارند.

مطلب پیشنهادی: انگلیش هوم، این آشپزخانه گل گلی برای توست!

ساخت حلقه گل با سبزه

6. جذابیت‌های چشمگیر بهاری در دکوراسیون خانه

با رسیدن فصل بهار، بهترین فرصت برای جشن‌گرفتن به سراغمان می‌آید. بنابراین می‌توان این خوشحالی و جشن را در عناصر مختلفی در خانه نمایان کرد، از تزئین حیاط خلوت گرفته تا استفاده از عناصر طبیعی زیبا در دکوراسیون منزل. برای مثال شما می‌توانید مانند این تصویر از حلقه گل و گیاه استفاده کنید و آن را بر روی دیوار و یا درب منزل خود بیاویزید.

ساخت سبد گل با خزه

بیایید کمی خلاق‌تر باشیم. به سبدی که در این تصویر است نگاه کنید و به دنبال تهیه مدل‌هایی مشابه آن باشید تا به شکل متفاوت‌تری به استقبال فصل بهار بروید.

تزیینات بهاری در خانه

دکوراسیون بهاری خانه

دکوراسیون بهاری منزل ترندهای سال2023

در آخر

درنهایت نیز می‌توانیم به این نمونه‌های خلاقانه از گل‌های کاغذی نگاه کنید. شما می‌توانید آنها را با هنر خود بسازید و بر روی دیوار نصب نمایید. در این مقاله، 6 ترند جذاب دکوراسیون بهاری منزل در سال 2023 میلادی یا 1402 شمسی را پیشنهاد دادیم. شما از کدام یک از این ترندها استفاده می‌کنید؟ برای کسب راهنمایی بیشتر، با اهالی فن چیدانه در ارتباط باشید.

مطلب بیشتر با ایده‌های بهاری: دکوراسیون نشیمن بهاری، 10 ترفند که هیچ جا نخوانده‌اید!

منبع: decoist

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه