Chidaneh.com placeholder image

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی، اول این خونه های ایرانی رو ببین!

به قلم: تحریریه چیدانه

 

فرش به عنوان یکی از عناصر مهم در دکوراسیون منزل، تاثیر به سزایی در تکمیل شدن فضای داخلی دارد. زمانی که وسایل مورد نیاز و اصلی خانه را چیدمان کنید، تا قبل از اینکه فرش را در فضا پهن کرده باشید، این گونه به نظر می رسد که چیزی در فضا کم است. این نکته در مورد برخی از فضاهای خانه مانند نشیمن و پذیرایی بیشتر دیده می شود. برای انتخاب فرش باید رنگ مورد نظر آن را از جنبه های مختلفی بررسی کنید و با توجه به فاکتورهای موجود، گزینه مناسب را تهیه کرد. در این مطلب از تور خانه گردی چیدانه می خواهیم بهترین رنگ فرش برای پذیرایی را با توجه به دکوراسیون خانه های ایرانی به شما معرفی کنیم، پس این خانه های شیک را با دقت ببینید. 

سرویس خواب بالسا

امیر صادقی
عکاسی خانه ی نوردیک
امیر صادقی

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی با دکوراسیون خنثی

  • متراژ خانه: 150 متر مربع
  • سبک دکوراسیون: نوردیک
  • رنگ های غالب: سفید، طوسی و سیاه
  • فرش: خرید از یکی از فروشگاه های خیابان هفت تیر، 1 میلیون تومان

مهمترین نکته برای انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی، در نظر گرفتن ترکیب رنگی در دکوراسیون است. برای این منظور باید رنگ مبلمان، پرده، کوسن، رنگ چوب وسایل و اکسسوری ها را در نظر بگیرید. اگر رنگ استفاده شده در این وسایل از رنگ های خنثی باشد، دستتان برای انتخاب بازتر است و می توانید هر رنگ فرشی که مد نظرتان باشد را انتخاب کنید. در این صورت کافی است چند وسیله تزیینی کوچک به رنگ خود فرش را در قسمت های مختلف دکوراسیون پذیرایی قرار دهید تا این ترکیب وسایل در هم ادغام شوند.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی نوردیک
امیر صادقی

“خلوتی خانه از همه چیز برای ما مهم تر بود، اینکه تا حد ممکن دیوارها، سقف، اتاق ها و تمام اجزای آن در نهایت سادگی و با کمترین خط و یا انحنا انتخاب شود. داشتن اتاق مخصوص کار و کتابخانه هم یکی از مهم ترین مواردی بود که در ذهن ما نقش پررنگی داشت. همچنین برای سفیدی و نور اتاق ها و نشیمن سعی کردیم با استفاده از یک پرده حریر ساده، خانه را دیزاین کنیم."

مطلب منتشر شده: دکوراسیون مینیمال، خانه ساده و منظم سمیرا و سیاوش در تهران!

دکوراسیون خانه من

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی با یک رنگ مشخص

  • متراژ خانه: 58 متر مربع
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: سبز و قرمز
  • فرش: برند carpetvista

در صورتی که مبلمان و ترکیب رنگی دکوراسیونتان از رنگ های خاص و ویژه ای تشکیل شده باشد، دو گزینه پیش رویتان قرار می گیرد. اگر یک رنگ در فضا وجود دارد، می توانید از رنگ مکمل آن برای فرش استفاده کنید. برای مثال اگر مبلمان شما به رنگ سبز باشد، فرش قرمز به عنوان رنگ مکمل می تواند فضا را به صورت یک واحد نشان دهد. همچنین رنگ های خنثی در این شرایط می توانند نتیجه خوبی بر جای بگذارند.

دکوراسیون خانه من

در نظر داشته باشید که اگر رنگ دکوراسیون پذیرایی، یک رنگ واحد و در درجه رنگی یا تنالیته های مختلف است، برای انتخاب رنگ فرش پذیرایی هم به سراغ رنگ مشابه نروید. این کار باعث یکنواختی و از بین رفتن انرژی فضا شده و بیننده را کسل می کند. با یکنواخت شدن فضا، افرادی که به عنوان مهمان در خانه شما حضور پیدا می کنند، توجه شان به قسمت خاصی جلب نمی شود و نمی دانند به کجا باید نگاه کنند.

“تركيب رنگ سبز و قرمز هميشه برای ما خوشايند بوده است. علاقه به وسايل قديمى دست دوم، گل و گلدان و البته تزیينات ايرانى هم فاكتور ديگرى براى چيدمان خانه ماست." استفاده از مبلمان مدرن با فرش سنتی ایرانی، کوسن و اکسسوری های ایرانی می تواند نشانی از تلفیق مدرنیته و سنت باشد که فضایی خاص و گرم را در این خانه به وجود آورده است.

مطلب منتشر شده: بهترین دیزاین خانه، مریم و نیما دکوراسیون ایرانی در سوئد دارند!

امیر صادقی
عکاسی خانه ی مدرن شیراز
امیر صادقی

رنگ های متنوع در دکوراسیون پذیرایی

  • متراژ خانه: 155 متر مربع
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: طوسی، سفید، نارنجی و رنگ چوب
  • فرش: خرید از فروشگاه فرش ایرانیان در امیرکبیر

گزینه بعدی زمانی اتفاق می افتد که تعداد رنگ های دکوراسیون بیش از یک عدد باشد. در این حالت برای اینکه از شلوغ شدن فضا و ناهماهنگی جلوگیری کنید، بهتر است برای خرید فرش پذیرایی هم به سراغ رنگ های دکوراسیونی بروید. اگر بتوانید فرشی پیدا کنید که دقیقا دارای رنگ های موجود در دکوراسیون پذیرایی باشد، به ایده آل ترین حالت ممکن دست یافته اید. در غیر این صورت فرشی را تهیه کنید که نزدیکترین شباهت رنگی را داشته یا حداقل یکی از رنگ های موجود در دکوراسیون را در تار و پود خود داشته باشد.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی مدرن شیراز
امیر صادقی

“از آنجایی که رنگ طوسی یک رنگی خنثی و البته بسیار مورد علاقه بنده است و به جهت آنکه خسته کننده هم نیست، این رنگ را به عنوان بهترین رنگ برای خانه انتخاب کردیم. طوسی با هر روحیه ای سازگار است و 70% رنگ خانه ما هم از این رنگ تشکیل شده و رنگ نارنجی به دلیل گرم بودن در کنار رنگ طوسی حس خوبی را به ساکنین انتقال می دهد. رنگ سفید و رنگ چوب هم حس پاکیزگی و طبیعی بودن را در منزل القا می کنند. همینطور سبک مدرنیته به لحاظ سن و سال و روحیه اعضای خانواده و مهمتر از همه علاقه خود بنده انتخاب شده است."

مطلب منتشر شده: بهترین رنگ برای خانه، دکوراسیون را رویا و محسن روانشناس شیرازی انتخاب کردند!

امیر صادقی
مبلمان نشیمن سفید
امیر صادقی

برای بهترین رنگ فرش پذیرایی کدام درجه رنگی را انتخاب کنیم؟

  • متراژ خانه: 70 متر مربع
  • سبک دکوراسیون: مدرن
  • رنگ های غالب: رنگ های خنثی سفید، خاکستری و بنفش تیره
  •  فرش ها: مرینوس، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

برای انتخاب درجه رنگی مناسب برای فرش یعنی روشن یا تیره بودن آن، عوامل متعددی تاثیرگذار هستند. اگر فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارید، به فکر فرش های روشن نباشید. فرزند شما بدون توجه به کثیف کردن فضا، به بازی و خوردن غذا و خوراکی های خود مشغول می شود و در این حین ممکن است لکه و آلودگی های مختلفی روی سطح فرش به جای بگذارد. طبیعی است که در صورت روشن بودن فرش، کثیفی زودتر نمایان می شود و حتی ممکن است با تلاش های مکرر شما، لکه ها از بین نروند.

امیر صادقی
منزل سفید سارا روحانی در جنت آباد
امیر صادقی

“برای شروع دکوراسیون منزل ابتدا از وسایل بزرگ و اصلی فضا شروع کنیم. ما اول مبلمان را با رنگ های خنثی و روشن انتخاب کردیم. در انتخاب فرش یک فرش کاملا ساده با رنگ روشن در ذهنمان بود که به رنگ خنثی نباشد و این چالش بزرگی بود؛ برای پیدا کردنش تلاش زیادی کردم."

مطلب منتشر شده: دکوراسیون خاکستری خانه کوچک سارا، ساده و زیبا

امیر صادقی
عکاسی خانه ی کوچک و زیبای اندیشه
امیر صادقی

رنگ فرش در پذیرایی کوچک

  • متراژ خانه: 52 متر مربع
  • سبک دکوراسیون: مدرن
  • رنگ های غالب: طوسی، صورتی، فیروزه ای
  •  فرش:برند کیمیا شعبه شریعتی

در رابطه با فضاهای کوچکی که بدون داشتن محدودیت به دنبال رنگ مناسب می گردید، توصیه می شود از رنگهای روشن استفاده کنند. به طور کلی استفاده از رنگهای روشن باعث بزرگ شدن فضای داخلی می شود و خانه را دلبازتر نشان می دهد. می توانید این نکته را در رابطه با فرش نیز مد نظر داشته باشید و از فرشهای روشن برای بزرگتر شدن فضای کوچک پذیرایی خانه خود استفاده کنید.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی کوچک و زیبای اندیشه
امیر صادقی

“سبک دکوراسیون منزل ما مدرن است، من عاشق رنگ طوسی هستم و به نظر من با تلفیق رنگ فیروزه ای زیبایی این رنگ به اوج می رسد. این ترکیب رنگی باعث ایجاد آرامش در فضا گردیده است.که با اضافه کردن رنگ صورتی ملایم، رنگ سوم را وارد فضای داخلی خانه کردیم."

مطلب منتشر شده: دکوراسیون منزل کوچک عروس، خانه گرم و مدرن مهتاب در اندیشه!

امیر صادقی
عکاسی خانه ای با دکوراسیون خاص در پردیس
امیر صادقی

فرش پذیرایی با رنگ تیره

  • متراژ خانه: 83 متر مربع
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: طوسی، سفید و مبلمان عمدتا قهوه ای (چوب)
  • فرش: برند کهن دیار 

رنگ های تیره تر و پر رنگ تر فرش علاوه بر اینکه آلودگی و لکه ها را کمتر نشان می دهند، باعث می شود فضای دنج و صمیمی تری در دکوراسیون پذیرایی به وجود آید.

امیر صادقی
عکاسی خانه ای با دکوراسیون خاص در پردیس
امیر صادقی

“مهمترین هدف ما اجرای طرح نهایی دلخواهمان در زمان محدود با هزینه منطقی بود. طرحی که با توجه به علایق و نگاه ما به یک خانه ایرانی برای زندگی امروزی شکل گرفته بود. نگاه ما به طراحی داخلی این فضا بر اساس سبک خاصی نبوده، طرح نهایی با توجه به پتانسیل های فضا، نیازمندی ها و علایق خودمان و همینطور نوع نگاه ما به یک خانه ایرانی شکل گرفته است."

مطلب منتشر شده: خانه های زیبای ایرانی، منزل یاسمین و مهدی چیزی کم ندارد!

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم فلاحی
حسین گلیار

فرش به رنگ خنثی

  • متراژ خانه: 73 متر مربع
  • سبک دکوراسیون: مدرن
  • رنگ های غالب: رنگ زرد و آبی در زمینه خاکستری و ترکیب آن با متریال های طبیعی مانند چوب
  • فرش: دستبافت کار کشور هندوستان 

یکی دیگر از گزینه هایی که تقریبا برای هر فضا و هر سبک رنگی می توان استفاده کرد، رنگ های خنثی هستند. رنگ هایی مانند کرم، طوسی، سفید و سیاه با در نظر گرفتن تناژ رنگی دکوراسیون منزل، می توانند فضا را گرمتر و زیباتر جلوه دهند.

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم فلاحی
حسین گلیار

“از رنگ های خنثی به عنوان زمینه استفاده کردیم و برای یکنواخت به نظر نرسیدن فضا، از وسایلی با نورهای گرم و رنگ های گرم مانند استفاده از گرمای چوب در مبلمان و نورهای زرد و رنگ زرد و آبی در وسایلی مثل کوسن، تابلو و … استفاده کردیم. به عنوان مثال استفاده از کمی زرد و آبی می تواند به فضایی یکنواخت، انرژی و روح تازه ای ببخشد. و این استفاده کمتر از یک رنگ، به بیشتر به چشم آمدن آن کمک می کند."

مطلب منشر شده: دکوراسیون آبی و زرد، رمز شادابی خانه خاکستری آذین و حامد!

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم عایفی
حسین گلیار

فرش پذیرایی با رنگ های متنوع

  • متراژ خانه: 65 متر مربع
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: کرم، زرد و سرمه ­ای
  • فرش: بازار اصفهان

به ندرت می توان فرش ایرانی یا مورد پسند افراد ایرانی پیدا کرد که در طراحی و بافت آن از رنگ های محدود استفاده شده باشد. پس اگر می خواهید به سراغ فرش های رنگارنگ با نقوش متنوع بروید، باید به کلیت اتاق پذیرایی خود نیز توجه بیشتری داشته باشید. اگر پارچه رومبلی شما طرحدار است، اگر از لوازم دکوری زیادی در فضا استفاده کرده اید و اگر فضای پذیرایی شما تاریک یا کوچک است، به هیچ وجه استفاده از این نوع فرش با ترکیب رنگی متنوع توصیه نمی شود. شلوغ شدن بیش از حد فضای پذیرایی باعث بی قراری و بر هم زدن آرامش شما و مهمانان خانه تان می شود.

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم عایفی
حسین گلیار

“ما تلاش کردیم از رنگ های مختلف در منزل استفاده کنیم. با نگاه به این موضوع که تنوع رنگی به مرور زمان خسته کننده نباشد و نیز برای روشن­تر و بازتر نشان دادن فضا از رنگ­های روشن و خنثی نظیر سفید و کرم به عنوان رنگ قالب استفاده شده است و در کنار آن از رنگ­های زرد، سرمه ­ای و به میزان کم­تر قرمز برای جان بخشی به محیط بهره گرفته شده است. “

مطلب منتشر شده: دیزاین خانه های کوچک، 60 متری دلباز مهرنوش و امیر!

پیشنهاد چیدانه: از کجا بخریم؟ از چه کسی کمک بگیریم؟

برای خرید فرش از اهالی فن پیشنهادی چیدانه کمک بگیرید:

برای مشاهده تصاویر بیشتر هر خانه روی مطلب منتشر شده آنها کلیک کنید و در دنیای این خانه ها غرق شوید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه