Chidaneh.com placeholder image

تمیز کردن کفش های تابستانه، امسال هرچی دوست داری پات کن!

به قلم: کیمیا مرادی

 

مابین خانه تکانیتان حتما سری هم به جا کفشی و کمد کفش هایتانن زده اید. کفش هایی که کهنه شده اند، تکلیفشان مشخص است. اما بسیاری از کفش ها هستند که فقط نیاز به تمیز کردن دارند تا مثل روز اولشان شوند. به جای اینکه یک کفش را برای تمام مهمانی ها بپوشید، برای هر مهمانی یک کفش بپوشید. کفش هایتان را از انبار در بیاورید!

سرویس خواب بالسا

تمیز کردن کفش پارچه ای

تمیز کردن کفش تابستانه

تمیز کردن کفش پاشنه دار پارچه ای

تمیز کردن کفش های پارچه ای حوصله می خواد!

شما هم نمی توانید در برابر وسوسه خرید یک صندل پارچه ای زیبا و خوش رنگ مقاومت کنید؟ نگران نباشید، همه همینطوریم! یکی از مشکلاتی که کفش های پارچه ای دارند، این است که زود و راحت کثیف می شوند. برای همین شاید از آن ها دلزده شوید. برای تمیز کردن کفش های پارچه ای هیچ وقت از ماشین لباسشویی استفاده نکنید. برای ساخت کفش های پارچه ای از چسب استفاده می شود. به همین خاطر در برابر آب آسیب پذیر هستند. مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. چند قطره مایع ظرفشویی را با مقداری آب مخلوط کنید. یک مسواک قدیمی را درونش بگذارید تا کمی خیس بخورد.
  2. با یک دستمال خشک یا کمی مرطوب خاک سطح کفش را بگیرید.
  3. آب اضافی مسواک را بگیرید و خیلی آهسته و نرم سطح کفش را تمیز کنید.
  4. با یک دستمال تمیز، رطوبت کفش را بگیرید تا لک نشود. سپس در جای سایه یا زیر شوفاژ بگذارید خشک شود.

تمیز کردن کفش های حصیری

تمیز کردن صندل های تابستانه

تمیز کردن صندل حصیری

تمیز کردن کفش های حصیری دقت می خواد!

تمیز کردن کفش با لژ حصیری کار سختی نیست و مشابه تمیز کردن کفش پارچه ای است. اما دقت زیادی لازم دارد. برای لژهایی که حصیری هستند فقط مسواک را در یک جهت حرکت دهید تا  به بافت حصیری آن آسیب نرسانید. پس از تمیز کردن همه بخش های کفش، با یک دستمال مرطوب، کف و رطوبت را تمیز کنید. سس بگذارید تا خشک شود.

تمیز کردن کفش جیر

تمیز کردن کفش های جیر

کفش های جیر را باید مدام تمیز کرد!

حتما در کمدتان یک کفش جیر مشکی با پاشنه 10 سانتی متر پیدا میشود. مگر می شود از زیبایی اش در مهمانی چشم پوشی کرد! کفش های جیر را باید تمیز نگه داشت، نه اینکه آن ها را بعد از مدتی تمیز کرد. بهترین راه تمیزکردن کفشتان با یک فرچه نرم، بلافاصله بعد از هر بار استفاده است. اگر کفشتان دچار خراشیدگی شده است، به کمک یک پاک کن پرزها را به آن باز گردانید. حواستان باشد جنس کفشتان طوری نیست که بتوانید مانور دهید!

برای لکه ها خیس، بهتر است با یک دستمال پارچه ای روی لکه را بفشارید تا رطوبتش گرفته شود. سپس بگذارید تا خشک شود. هیچ وقت برای تمیز کردن کفش جیر و نوبک از دستمال کاغذی استفاده نکنید. بدتر ایجاد پرز می کند! حواستان باشد جایی که از این نوع کفش ها نگهداری می کنید خشک باشد.

تمیز کردن کفش کتانی

تمیز کردن کفش ورزشی

تمیز کردن کفش های ورزشی خیلی راحته!

برای رفتن به پیک نیک های بهاری آماده اید؟ برای شستن کفش های ورزشی، می توانید از ماشین لباسشویی کمک بگیرید. خیالتان هم راحت باشد نه از بوی بد اثری می ماند نه باکتری ها! حتی می توانید، کفی های کتانی را خارج کرده و آنها را هر چند وقت یک بارجداگانه بشویید. کفش های ورزشی را هرگز با سشوار یا بخاری خشک نکنید و حتما آنها را در هوای آزاد و زیر آفتاب قرار دهید.

برای خانه داری راحت تر مطالب زیر را در چیدانه بخوانید:

منبع: thespruce

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه