Chidaneh.com placeholder image

خانه های ایرانی، دکوراسیون منزل الهه و فرهاد در هلند!

به قلم: تحریریه چیدانه

استفاده از رنگ در طراحی داخلی خانه باید هوشمندانه و به گونه ای صورت گیرد که باعث ایجاد تضاد و شلوغی در دکوراسیون نشود. برخی از رنگها با وجود آنکه در نگاه اول به نظر کاملا متضاد می رسند، زمانی که کنار هم قرار بگیرند می توانند تاثیر مثبتی در دکوراسوین منزل شما به وجود آورند. در این مطلب از تور خانه گردی چیدانه به کشور دیگر از جهان سفر کرده ایم. دکوراسیون منزل الهه و فرهاد در هلند به نوعی طراحی و دکوراسیون شده است که رنگهای متفاوت در دکوراسیون به خوبی با هم هماهنگ شده اند. داستان جالب انتخاب ترکیب رنگی را هم بهتر است خودتان بخوانید:

فرش دستبافت در دکوراسیون

chidaneh ad banner

خانه الهه و فرهاد در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 3 نفر و یک حیوان خانگی
  • شغل صاحب خانه: مدیر پروژه و سرپرست فنی
  • موقعیت کشور: هلند/ شهر: آیندهون
  • متراژ فضا: 140 متر مربع
  • سال ساخت : 2003
  • طبقه: ویلایی دو طبقه
  • ملک شخصی
  • تعداد اتاق خواب: 3 خواب و یک اتاق زیر شیروانی
  • تعداد سرویس بهداشتی: دو توالت و یک حمام
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب : زرد، آبی مسی و قهوه ای
  • ویژگی برجسته طراحی: خلوت متناسب با نیاز کودک خردسال، چیدمان به نحوی که جلوی نور را نگیرد.
  • طراح: هر دو نفر
  • مدت زمان طراحی داخلی: 6 ماه اول بصورت فشرده و پس از آن گاه و بیگاه در مواردی که نیاز بوده
  • بازسازی حمام و حیاط با طراحی خودمان
  • فضای مورد علاقه: کل فضای خانه

مبل راحتی مدرن

داستان دکوراسیون خانه از یک ظرف مسی شروع شد!

داستان دكوراسيون خانه ما از يک ظرف مسى زنگ زده شروع شد كه طيف رنگ زرد، سبز، سبز آبى تا قهوه اى را در خودش داشت. همان زمان فكر كرديم كه چقدر اين تركيب رنگ ها را دوست داريم. این ترکیب رنگی هم رنگ های سرد را شامل مي شود و هم رنگ های گرم و در عين حال كه این رنگها تضاد دارند، یک همگونی و هماهنگی هم پشت اين رنگ ها وجود دارد. پیش از این چون تجربه خانه پر از رنگ های مختلف را داشتيم و خيلى زود رنگ های زياد خسته مان كرده بود و از طرفی دیگر خانه رنگى دوست داشتيم، اين رنگ ها به رنگ های دکوراسيون خانه ما تبدیل شدند.

خانه سه اتاق خواب شامل اتاق اصلی، اتاق کودک و اتاق لباس دارد. در طبقه زیر شیروانی تخت مهمان و میز کار همچنین وسایل ورزشی قرار دارند که ما بیشتر مواقع ساعت های عصر را آنجا می گذرانیم.

مطلب پیشنهادی: ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل، 10 ایده خوش ترکیب!

میز جلو مبلی چوبی گرد

سبک دکوراسیون در اتاق نشیمن خانه

براى ما راحتى خودمان و كودکمان مهمترين نقش را برای انتخاب سبک دکوراسیون داشته است. در انتخاب سبك اولين معیار راحتى و بعد از آن سادگى مبلمان و راحتی در تمیز کردن آنها بوده است. مثلا برای انتخاب پارچه مبل ما از مشاوران فروشگاه کمک گرفتیم و پارچه ای انتخاب کردیم که گربه خانگی مان آن را نخ کش نکند و همچنین در صورت کثیف شدن به راحتی تمیز شود. بیشتر وسایل به غیر از فرشها از فروشگاه های هلندی خریداری شده و در انتخاب وسایل نسبت قیمت به کیفیت از فاکتورهای مهم ما بوده است.

در دکوراسیون نشیمن فرش زیبای دستبافتی مشاهده می کنید که با طرحهای متفاوت و ظریف خود چشم بیننده را به سمت خود جلب می کند. میز جلومبلی گرد با گلدان تزیینی و گلهای شاخه بریده تزیین شده است. کوسن روی مبل به رنگ سبز آبی با نقوش روی فرش نیز همخوانی دارد.

کاغذ دیواری نشیمن

در سمت دیگر نشیمن که میز تلویزیون قرار دارد، دیوارپوشی از جنس کاغذ دیواری و به رنگ آبی فیروزه ای روی دیوار نصب شده است. این رنگ یکی از رنگهای غالب در فضای خانه است که خود را به شکل های مختلف معرفی می کند. میز تلویزیون مدرن و به رنگ سفید در کنار رادیاتور به سبکی مدرن و زیبا ضلع روبروی مبلمان را تشکیل داده است.

دکوری های نشیمن

این رادیاتور به شکل کنسول باریک در فضا حضور پیدا کرده است و می تواند به عنوان پایه ای برای لوازم دکوری هم مناسب باشد.

دکوراسیون غذاخوری مدرن

دکوراسیون غذاخوری با فرش مدرن

رنگ غالب مشاهده شده در دکوراسیون غذاخوری از صندلی ها و فرش گرد کناری و به رنگ زرد دیده می شود. پایه های فلزی صندلی ناهارخوری استفاده از متریالی متفاوت برای خانه را نشان می دهد و می تواند با عصر مدرن همخوانی داشته باشد. فرش مدرن و ساده خاکستری رنگ انتخاب دیگری از افراد خانه برای این فضاست.

قفسه فلزی دیواری

در کنار این فضا می توانید قفسه های فلزی را مشاهده کنید که در یک شبکه کلی روی دیوار نصب شده اند. این قفسه ها فضای مناسبی برای نگهداری وستبل مختلف و لوازم دکوری محسوب می شوند و به طور کلی تاثیر مثبتی بر فضای داخلی خانه گذاشته اند.

کاشی بین کابینتی مربع شکل

دکوراسیون آشپزخانه پر نور الهه

رنگ کابینت آشپزخانه در ردیف پایین کرم رنگ و از طیف رنگی گرم و در ردیف بالا به رنگ سفید انتخاب شده و دستگیره های فلزی این کابینت سبکی متفاوت را یادآور می کند. کاشی های بین کابینتی به شکل مربع های کوچک سفید رنگ بوده و باعث خاص شدن جلوه آشپزخانه می شود.

پرده کرکره آشپزخانه

آنچه در دکوراسیون آشپزخانه هلند بیش از همه چیز جلوه می کند، نور طبیعی و سایه هایی است که از پرده های کرکره وارد فضا می شود. قطعا پخت و پز در این آشپزخانه دلنشین خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: کرکره پنجره آشپزخانه، بهترین پرده برای قلب خانه!

طراحی حیاط خانه

طراحی حیاط خانه زیر سقف آبی

دیوارهای حائل چوبی و بلند در حیاط خانه فضای امن و دلچسبی برای افراد خانه به وجود آورده است. کفپوش مناسب فضای باز در کنار باغچه بندی های مدرن نشان می دهد که برای طراحی این فضا دقت بسیاری شده است. میز و صندلی فضای باز برای این حیاط بهترین انتخاب است.

مبلمان فضای باز

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید روی یکی از همین دیوارهای چوبی لانه پرنده کوچکی نصب شده تا بتواند برای پرندگان پناهگاه امنی به وجود آورد.

مطلب پیشنهادی: 8 ایده شگفت انگیز برای طراحی حیاط کوچک خانه !

استند گیاهان آپارتمانی

توصیه های کاربردی الهه برای دکوراسیون داخلی منزل

طراحی داخلی خانه را به دور از تجملات، با توجه به نيازهای شخصى و راحتى خودتان طراحی و دکور کنید. وجود نور داخل خانه فضا را بسیار دلنشين مي كند. با وسايل دکورى يا پرده های كلفت جلوي نور را نگيرید. از رنگهایی كه به فضا شادابى مي دهند استفاده كنید. در صورت داشتن فرزند يا حيوان خانگى سگ يا گربه راحتى آنها را هم در نظر بگيرید.

 عکاسی توسط صاحب خانه انجام شده است، شما هم می توانید تصاویر منزل زیبای خود را از طریق شبکه های اجتماعی با چیدانه به اشتراک بگذارید تا برای تور بعدی مهمان خانه شما باشیم. 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه