Chidaneh.com placeholder image

درب پی وی سی، از مزایا و معایب تا خرید آنلاین

به قلم: مژگان احمدی

موضوع این مقاله درباره درب پی وی سی می باشد. درب ها یکی اجزاء جدایی ناپذیر ساختمان بوده و همواره مورد استفاده می باشند. امروزه به دلیل پیشرفت روز افزون در صنعت ساخت و ساز، درب ها با جنس های بسیار متنوعی تولید می شوند که هر یک ویژگی ها و عملکردهای مختلفی دارند و با قیمت های مختلفی عرضه می شوند. درب های پی وی سی نیز یکی از انواع مختلف درب های تولید شده هستند که استفاده از آن ها بسیار رایج و پرکاربرد است. لازم به ذکر است که این درب ها اغلب به صورت ورقه های MDF با روکشی از جنس متریال پی وی سی هستند که تحت عنوان درب های PVC شناخته می شوند. اگر دوست دارید که اطلاعات جامعی درباره درب های پی وی سی، مزیت ها و قابلیت های آن به دست آورید، خواندن این مقاله برایتان مفید خواهد بود.

درب پی وی سی

chidaneh ad banner

متریال PVC چه جنسی دارد؟

شاید در ابتدا دلتان بخواهد که تعریف ساده ای هم از خود متریال پی وی سی داشته باشید. پی وی سی یک محصول بسیار پرکاربرد و ارزشمند از صنایع پتروشیمی ست. این محصول در واقع نوعی پلاستیک است که به دلیل ویژگی ها و قابلیت هایش، کاربردهای زیادی در صنایع مختلف و به ویژه در صنعت ساختمان دارد. مثلا انواع درب ها و پنجره های پی وی سی که جایگزین مناسبی برای درب ها و پنجره های چوبی و آلومینیومی هستند. امروزه نه فقط پنجره ها و درب های پی وی سی، بلکه کفپوش ها و دیوارپوش های PVC نیز بسیار پرطرفدار و محبوب شده اند.

مطلب پیشنهادی: دیوارپوش PVC، زیبایی دیوار خانه با کمترین قیمت!

انواع درب پی وی سی

استفاده از درب پی وی سی در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

شاید بتوان گفت که استفاده از درب پی وی سی تقریبا هیچ محدودیتی برای استفاده ندارد. این درب ها در طرح ها و مدل های مختلف به صورت درب پی وی سی یک ‌لنگه، یک و نیم لنگه و دو لنگه در ساختمان سازی استفاده می شوند. به عنوان مثال درب ضد سرقت پی وی سی، درب های داخلی پی وی سی، درب سرویس بهداشتی پی وی سی، درب کابینت پی وی سی، کابینت سرویس بهداشتی پی وی سی و همچنین کابینت آشپزخانه پی وی سی. نکات مهمی در رابطه با درب های PVC و مزایا و معایب استفاده از این درب ها وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

انواع درب های پی وی سی

استفاده از درب پی وی سی چه مزیت هایی دارد؟

یکی از مهم ترین مزیت های درب پی وی سی که استفاده از آن را بسیار رایج کرده است، ارزان و مقرون به صرفه تر بودن آن نسبت به متریال های طبیعی نظیر چوب می باشد که. داشتن ابعاد استاندارد و چارچوب های آماده، امکان نصب آسان و سریع، امکان استفاده از ابزار و یراق های شیک، امکان شست و شوی آسان، مقاومت بالا در برابر ضربه و همچنین ضد خش بودن نیز از دیگر مزایای استفاده از درب پی وی سی می باشند. علاوه بر این وجود انواع درب های پی وی سی با طرح ها و رنگ های بسیار متنوع نیز یکی دیگر از مزیت های این درب هاست.

کاربرد درب های پی وی سی

معایب درب پی وی سی چیست؟

با وجود این مزایا و قابلیت ها، یک نکته بسیار مهم درباره درب پی وی سی وجود دارد که توجه به آن حائز اهمیت می باشد. این نکته به ضد آب بودن یا نبودن این درب ها اشاره دارد.  حتما می دانید که متریال PVC یک متریال ضد آب است. اما آیا درب های پی وی سی ضد آب هستند؟ همانطور که قبلا نیز اشاره شد درب های پی وی سی از جمله درب های روکشی هستند، یعنی شامل ورقه های MDF می باشند که با روکش PVC از همه طرف وکیوم شده اند. بنابراین در هر شرایطی احتمال نفوذ آب به ورقه های ام دی اف و جدا شدن روکش پی وی سی از از این ورقه ها وجود دارد. بنابراین میزان مقاومت درب پی وی سی در برابر رطوبت و ضد آب بودنش تا اندازه زیادی به کیفیت ساخت آن بستگی خواهد داشت.

مزایا و معایب درب پی وی سی

هزینه ساخت و نصب درب پی وی سی چقدر است؟

عوامل زیادی در هزینه درب پی وی سی تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال تعداد درهایی که قصد دارید سفارش دهید و نصب کنید، هزینه حمل نقل درب های پی وی سی از محل ساخت درب ها به محل نصب آن ها که با توجه به تعداد درب ها و فاصله از مقصد می تواند متفاوت باشد و همچنین هزینه جدا نمودن چارچوب های قبلی در صورت نیاز و آماده نمودن چارچوب های جدید از جمله عواملی هستند که بر روی قیمت نصب درب پی وی سی تاثیر می گذارند. علاوه بر این ها انواع مدل درب پی وی سی با ابعاد و طرح های مختلف نیز خود قیمت های متفاوتی دارند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید درب داخلی ساختمان، انواع و قیمت ها

خرید درب پی وی سی

سفارش آنلاین درب پی وی سی بهتر است یا خرید مستقیم آن؟

امروزه بسیاری از خدماتی را که روزی باید به صورت حضوری انجام می گرفت، می توان به صورت آنلاین و غیرحضوری انجام داد. با کمی جست و جو در اینترنت متوجه خواهید شد که بسیاری از تولیدکنندگان درب و پنجره نیز اقدام به ارائه خدمات خود به صورت آنلاین نموده اند. از مزیت های خرید اینترنتی درب پی وی سی این است که به راحتی می توانید مشخصات فنی همه‌ی محصولات را ببینید و تز مشاوره های رایگان سایت ها استفاده کنید، می توانید مدل های بسیار متنوعی که توسط تولیدکنندگان مختلف تولید می شود را مشاهده کنید، قیمت آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید و با توجه به ضمانت کاری شان اقدام به سفارش از آن ها نمایید.

چیدانه نیز سعی نموده تا با گردهم آوردن شرکت های مرتبط و مورد تایید در این زمینه، به شما کمک کند تا یک انتخاب عالی و مطمئن داشته باشید. پیشنهاد می کنیم که حتما به اهالی فن در چیدانه مراجعه کنید.

خرید درب های پی وی سی

از طریق چیدانه چگونه می توانیم اقدام به خرید درب پی وی سی کنیم؟

برای خرید درب پی وی سی از طریق سایت چیدانه تنها کافی ست که با جست و جو در میان اهالی فن و شرکت های مورد تایید این سایت، تولید کنندگان درب و پنجره های پی وی سی و ارائه کنندگان این خدمات را پیدا کنید، نمونه کارهای آن ها ببینید و با آن ها در ارتباط باشید.

همچنین می توانید اقدام به ثبت سفارش درب پی وی سی در چیدانه نمایید تا مشاورها و متخصصین چیدانه خودشان با شما تماس بگیرند>>>

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه