Chidaneh.com placeholder image

رازهای شگفت انگیز هرم جیزه

به قلم: تحریریه چیدانه

اهرام مصر یکی از عجیب ترین و مرموز ترین سازه های ساخته شده توسط انسان تا به امروزه محسوب می شود، همانطور که می دانید اهرام مصر از کنار هم قرار گرفتن 3 هرم تشکیل شده، یکی از شگفت انگیز ترین هرم های این مجموعه، هرم بزرگ جیزه نام دارد، تاریخچه ساخت این هرم به 2500 سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. این هرم که به نام های هرم خئوپس و خوفو نیز شناخته می شود، راز های بسیاری را در دل خود نهفته است، در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی راز های شگفت انگیز هرم جیزه بپردازیم. تور استانبول ارزان ترین تور خارجی.

هرم جیزه 1

قالیشویی ادیب

همانطور که می دانید هرم بزرگ جیزه یکی از عجایب هفتگانه جهان بوده که به طور کامل سالم باقی مانده است، این هرم با ارتفاعی در حدود 140 متر و عرضی در حدود 230 متر، تا 3800 سال عظیم ترین و بلند ترین بنا در جهان بوده، یکی از رمز آلود ترین نکات موجود در رابطه با هرم جیزه روش ساخت آن می باشد. از آن جایی که در اطراف هرم تا شعاع 300 کیلومتری هیچ منبعی برای تامین سنگ وجود ندارد، برخی از باستان شناسان معتقد اند که این اهرام توسط موجودات فضایی ساخته شده و ساخت آن توسط بشریت غیر ممکن است، همچنین برخی دیگر از باستان شناسان بیان کرده اند که سنگ های استفاده شده در ساخت این هرم از معادن سنگ موجود در فاصله ای بسیار دور تر از هرم و توسط برده ها به این منطقه آورده شده است. برای رزرو تور استانبول هتل 5 ستاره کلیک کنید.

هرم جیزه 2

ساخت این هرم بیش از 20 سال به طول انجامیده و در ساخت آن بیش از 100 هزار کارگر با یکدیگر همکاری کرده اند، معماری این بنا بسیار خاص و شگفت انگیز بوده به شکلی که نمونه آن را در هیچ کجای دیگر نخواهید یافت، یکی از نکات جالب و عجیب در معماری این هرم سیستم تهویه هوا در آن بوده، تهویه هرم به شکلی طراحی شده که هوا در تمام نقاط داخلی آن جریان داشته و حتی میانی ترین نقطه آن نیز خنک است. از دیگر نکات جالب در طراحی و ساخت این هرم می توان به این موضوع که هرم درست در مرکز کره زمین ساخته شده است اشاره نمود، البته در زمان حال انتخاب همچین نقطه ای برای ساخت یک سازه کار چندان دشواری نیست، اما با توجه به سال ساخت این هرم، این نکته می تواند یکی از عجیب ترین حقایق موجود در رابطه با هرم جیزه باشد. برای مشاهده ارزان ترین تور استانبول کلیک کنید.

هرم جیزه 3

از دیگر نکاتی که شاید برای شما نیز جالب باشد، ستاره های موجود در آسمان این منطقه است، این ستاره ها که در هنگام شب نمایان می شوند طرحی شبیه به شکل قرار گیری اهرام مصر دارند، به طور کلی اهرام ثلاثه مصر یکی از رمزآلود ترین مجموعه های موجود در جهان به حساب می آید و سالانه میلیون ها گردشگر برای بازدید از این جاذبه به کشور مصر سفر می کنند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه