Chidaneh.com placeholder image

چیدمان منزل به سبک ایرانی، هم شیکه هم سنتی!

به قلم: فائزه میرسلطانی

استفاده از الما‌ن‌هایی که با فرهنگ و هنر اصیل سرزمین‌مان پیوند خورده، برای هر ایرانی دوست داشتنی است.. مبلمان یکی از عناصر مهم در زیبایی یک خانه محسوب می‌شود که تأثیر خود را در همان نگاه اول خواهد گذاشت. نوع طراحی مبلمان در اندازه حس آرامشی  که ما از یک خانه دریافت می‌کنیم، بسیار نقش مهمی دارد. همه‌ی ما به‌دنبال سکونت در مکانی آرامش‌بخش و زیبا هستیم و از وسایلی که با طراحی خود، حسی خوب به ما منتقل می‌کنند، استقبال خواهیم کرد. بنابراین اگر شما هم مثل ما دغدغه چیدمان یک خانه زیبا با المان‌های ایرانی را در ذهن‌تان دارید، با مجموعه گره و مبلمان آل یاسین همراه شوید تا با طراحی‌های دلچسب خود، هنر تاریخ ایران را در خانه‌های‌تان زنده کنند.

گره و مبلمان آل یاسین
مبلمان سنتی
goldگره و مبلمان آل یاسین

اسکای اسکرپر

خانه‌ای پر از ارسی‌های قدیمی ایران

اگر اهل سفرهای داخلی و دوست‌دار بناهای تاریخی ایران باشید، بدون شک تماشای نقش‌ونگار هنرمندانه‌ی این جاذبه‌های گردشگری، حسابی سر ذوق‌تان می‌آورد. خانه‌ای با سبک‌وسیاق سنتی، برای یک ایرانی شیفته‌ی معماری باستانی، یکی از چیدمان‌های پرطرفدار است. اگر در نماهای در و پنجره‌های چوبی به کار رفته در عمارت‌های تاریخی ایران دقت کرده باشید، حتماً متوجه هنر ظریف و زیبایی از بازی با چوب در نمای این سازه‌ها شده‌اید. هنر ی که به گره چینی معروف است و در هشت بهشت اصفهان، کاخ چهل ستون، خانه‌های تاریخی کاشان و یزد به زیبایی به کار رفته است. ارسی‌های قدیمی و نوستالژیک ایرانی پر بوده از هنر گره چینی و زیبایی بسیاری از خانه‌های تاریخی و سنتی ایران با این هنر جلوه‌گر شده است.

مطلب پیشنهادی : تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن در چیدمان خانه های امروزی!

گره و مبلمان آل یاسین
مبلمان سنتی
goldگره و مبلمان آل یاسین

اکنون خانه‌ای را تصور کنید که تمام لوازم چوبی‌اش، همچون ارسی‌های قدیمی، پر از هنر گره چوب باشد. بدنه‌ی مبلمان، میز ناهارخوری، آینه و کنسول، پارتیشن، تخت خواب و… همگی یادآور حال‌وهوای معماری خانه‌های باصفای ایرانی باشد. بدون شک در چنین خانه‌ای آرامشی ناب موج می‌زند و هرگوشه‌ی آن یکی از صنایع دستی ایرانی جا خوش کرده است.

گره و مبلمان آل یاسین
مبلمان سنتی
goldگره و مبلمان آل یاسین

حس خوب تغییر دکوراسیون خانه با لوازم سنتی و صنایع دستی

اگر تصمیم به تغییر دکوراسیون خانه گرفته‌اید و دنبال فضایی سنتی در منزل خود هستید، برای شروع تعویض مبلمان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. نخستین و کارآمدترین وسیله‌ای که می‌تواند سبک چیدمان خانه شما را مشخص کند، مبلمان است. این وسیله به‌تنهایی نقش پررنگی در حال‌وهوای خانه ایفا می‌کنند و در آرامش و حال خوب افراد منزل بسیار تأثیرگذار است.

مطلب پیشنهادی :دکوراسیون خانه های کوچک آپارتمانی، عارفه سنتی ها را دوست دارد!

گره و مبلمان آل یاسین
کنسول و آینه سنتی
goldگره و مبلمان آل یاسین

حالا وقتش رسیده نمای بناهای اصفهان، یزد و کاشان را به خانه خود بیاورید و با استفاده از مبلمانی سنتی و دست‌ساز که هنر گره چینی در آن جلوه‌گر شده، چیدمانی جدید را تجربه کنید. استفاده از یکی از هنرهای معماری محبوب و قدیمی در مبلمان چوبی امروزی، فکری خلاقانه برای داشتن خانه‌ای با فضای نوستالژیک خانه‌های دیروز است. این هنر میراثی از گذشتگان است که می‌توانید در خانه‌های خود از حضور آن لذت ببرید. چوب در چیدمان خانه نقش پر رنگی دارد و علاوه بر زیبایی، حسی مملو از آرامش نیز پخش خواهد کرد.

گره و مبلمان آل یاسین
مبلمان سنتی
goldگره و مبلمان آل یاسین

به کیفیت چوب و مواد اولیه در مبلمان دقت کنیم

استفاده از چوب ومواد اولیه مرغوب یکی از نکات مهم در انتخاب مبلمان است و وقتی که این وسیله با ظرافت هنر تلفیق می‌شود، باید دقت خود را بیش از پیش در هنگام خرید بالا ببرید. پیش از خرید حتماً از کیفیت مرغوب چوب و پارچه به کار رفته در مبلمانی که انتخاب کرده‌اید مطمئن شوید. قبل از خرید نمونه‌هایی از مبلمان با هنر گره را ببنید و به تناسب آن‌ها با دیگر لوازم خانه دقت کنید تا چیدمانی زیبا و شیک داشته باشید. برای آشنایی با تلفیق هنر گره چینی با صنعت چوب و مبلمان‌سازی، می‌توانید کارهای هنرمندانه گره و مبلمان آل یاسین را ببینید. تصاویر چیدمان ایرانی از محصولات چوبی با کیفیت این مجموعه راهنمای خوبی برای طراحی منزلتان خواهد بود.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون منزل به سبک سنتی ایرانی، 20 ترفند ساده!

گره و مبلمان آل یاسین
مبلمان سنتی اسلامی
goldگره و مبلمان آل یاسین

علاوه بر مبلمان سنتی، اگر به تغییر دیگر لوازم چوبی خانه مثل کنسول، بوفه، میز و صندلی و… تمایل دارید یا هوس کرده‌اید خانه‌تان را با صنایع دستی دکوری، تزیین کنید، به صفحه پروفایل گره و مبلمان آل یاسین سری بزنید. این صفحه فرصت خوبی است که نمونه‌ای از خانه‌های ایرانی با وسایلی سنتی را ببینید و تصمیم نهایی خود را برای تغییر حال‌وهوای خانه بگیرید.

مطالب پیشنهادی: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه