Chidaneh.com placeholder image

سازه‌های پارچه‌ای، ترکیب زیبایی و کارایی در فضای باز

به قلم: پروا رحمتی

زندگی‌های آپارتمانی امروز باعث شده تا کمتر بتوانیم از هوای آزاد اطرافمان لذت برده و آنطور که باید با طبیعت در ارتباط باشیم. اغلب ما برای دیدن یک دوست ترجیح می‌دهیم از خانه بیرون برویم و با صرف یک نوشیدنی یا غذای دلچسب از معاشرت لذت ببریم. امروزه اغلب کافه‌ها و رستوران‌ها که نیاز به هوای آزاد در دل شهری محصور از آپارتمان را تشخیص دادند، در کنار فضای بسته امکانات فضای باز هم ارائه می‌دهند. اما دیگر نشستن در فضای باز مختص تابستان‌ و روزهای خوش و آب و هوا نیست. ممکن است در یک روز زمستانی هم ترجیح بدهید از هوای آزاد در کنار غذا و نوشیدنی‌تان لذت ببرید. سازه‌های پارچه‌ای به این منظور برای زیباتر کردن و کاربردی‌تر کردن فضای باز رستوران و کافه‌ها به کار می‌روند. در ادامه مطلب با این سازه‌های پارچه‌ای بیشتر آشنا خواهید شد.

سازه های پارچه ای ماهوت
سقف جمع شونده اتوماتيك رستوران سور
سازه های پارچه ای ماهوت

چوب و هنر

انواع سازه‌های پارچه‌ای

سازه‌های پارچه‌اي كه با نام‌های‌ سازه‌هاي کششی، سازه‌هاي غشايي و سازه‌هاي چادري نيز بكار مي‌روند از محبوب‌ترین و پرکاربردترین سازه‌ها در فضای باز هستند. این سازه‌ها چند زیر مجموعه دارند:

•سازه‌های پارچه‌ای ثابت
•سازه‌های پارچه‌اي جمع شونده (متحرك اتوماتيك)
•سازه‌های کابلی

سازه های پارچه ای ماهوت
سازه پارچه اي رستوران هتل اسپيناس پالاس
سازه های پارچه ای ماهوت

سازه‌های چادري از مرسوم‌ترین سازه‌های به کار رفته در فضای باز رستوران‌، کافه‌، پارک، فضاهای عمومی و خصوصی و نماهای پارچه‌ای ساختمان‌ها هستند. نوعی از سازه‌های پارچه‌ای، نوع جمع شونده است که در موارد مختلفی از جمله پوشش استخر نيز کاربرد دارد. سازه‌های پارچه‌ای ثابت نوع دیگری از این سازه‌ها هستند که در مقایسه با نوع دیگر کاربرد کمتری دارند. برای دیدن نمونه‌ی سازه‌های پارچه‌ای می‌توانید از پروفایل شرکت ماهوت دیدن کنید. وجود این سازه‌ها باعث می‌شود تا بتوانید از وقت‌گذرانی در فضای روباز و خصوصی‌تان بیشتر لذت ببرید.

سازه های پارچه ای ماهوت
سقف جمع شونده اتوماتيك رستوران سور
سازه های پارچه ای ماهوت

سازه‌های پارچه‌ای کافه و رستوران‌ها چه کاربردی دارند؟

شاید اولین و ساده‌ترین موردی که بتوان به آن اشاره کرد زیباسازی است! هرچند یک سازه‌ی پارچه‌ای خوب ساخته شده جلوه‌ی مدرنی به فضا می‌بخشد، اما در اصل زیبایی یکی از ویژگی‌های فرعی سازه‌های پارچه‌ای محسوب می‌شود. سازه‌های پارچه‌ای به کار رفته در هتل و رستوران‌ها نمونه خوبی از کاربرد زیبایی سازه‌های پارچه‌ای است که می‌توانید نمونه‌هایی از آن‌ها از جمله سازه‌هاي پارچه‌اي بكار رفته در كافي‌شاپ و رستوران هتل اسپيناس پالاس تهران را در پروفایل شرکت ماهوت مشاهده کنید.

سازه های پارچه ای ماهوت
سازه چادري كافي شاپ هتل اسپيناس پالاس
سازه های پارچه ای ماهوت

 این سازه‌های مدرن کاربردهای مختلفی دارند؛ ضد گرد و غبار هستند و با انتقال نور طبیعی و ایجاد سایه مناسب محل نشستن را به فضایی دلنشین‌تر تبدیل می‌کنند. جالب است بدانید سازه‌های پارچه‌ای علاوه بر کاربردی که در روزهای بارانی دارند، در روزهای آفتابی از عبور اشعه‌های مضر خورشیدی نیز جلوگیری می‌کنند و در برابر اشعه UV مقاوم هستند. یک خبر خوب برای دوست‌داران طبیعت اینکه این سازه‌ها کاملا قابل بازیافت بوده و صدمه‌ای به محیط زیست نمی‌زنند.

سازه های پارچه ای ماهوت
سايه بان روف گاردن - سازه پارچه اي ماهوت
سازه های پارچه ای ماهوت

مزایای سازه‌های پارچه‌ای

سازه‌های پارچه‌ای مزایای متعددی دارند که باعث شده تا از پرکاربردترین سازه‌ها در فضاهای باز عمومی و خصوصی باشند. تعدادی از مزایای سازه‌های پارچه‌ای شامل این موارد می‌شود:

•دوام و طول عمر بالا 
•هزینه و زمان اجرای کمتر نسبت به دوام و كيفيت بالا
•سبک بودن، قابلیت استفاده مجدد، جابجایی و بازیافت
•استفاده آسان و ظاهری مدرن و زیبا
•مقاومت بالا در برابر باد و باران و نور آفتاب
•متحرک بودن و داشتن امکان جمع‌شوندگی

نمونه کاربردها و طراحی این سازه‌های پارچه‌ای را می‌توانید در پروفایل شرکت ماهوت مشاهده کنید.

سازه های پارچه ای ماهوت
آلاچيق چادري ، سازه پارچه اي پروژه شركت ايزايران
سازه های پارچه ای ماهوت

مطلب پیشنهادی: سایبان پیش ساخته، از انواع مدل ها تا خرید سایبان

مطلب پیشنهادی: انتخاب مبلمان فضای باز، لذت استراحت در هوای آزاد

مطلب پیشنهادی: مدل آلاچیق فلزی، رقیب جدید چوبی ها!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه