Chidaneh.com placeholder image

مدل آشپزخانه، راهکارهایی هوشمندانه برای فضاهای کوچک!

به قلم: تحریریه چیدانه

دکوراسیون آشپزخانه از بخش های مهم دکوراسیون به شمار می آید که با توجه به الگوهای طراحی داخلی می توان آن را سر و سامان داد. برای انتخاب مدل آشپزخانه باید معیارهای موجود در فضا را بسنجید و بنا بر آنها دست به چیدمان وسایل بزنید. این معیارها می توانند شامل کوچک و یا بزرگ بودن فضا، روشنایی و یا تاریکی آن و… باشد. در این مطلب از وب سایت چیدانه همراه شما هستیم تا به مدل آشپزخانه کوچک بپردازیم و شما را با ایده هایی برای چیدمان این نوع از آشپزخانه ها آشنا کنیم.

امیر صادقی
دکوراسیون آشپزخانه کوچک
امیر صادقی

چوب و هنر

مدل آشپزخانه کوچک

مدل آشپزخانه قبل از هر چیز به انتخاب شما بستگی دارد، این که بر اساس سلیقه و علاقه خود به دنبال چه نوع آشپزخانه ای هستید. معمولا یکی از دغدغه های اصلی افراد در آپارتمان ها خانه های کوچک و کم متراژ امروزه، داشتن آشپزخانه هایی با فضای کم است. اما باید گفت که شما می توانید با رعایت اصولی به چیدمان مدل آشپزخانه خود بپردازید و از نهایت رضایت درباره آن نیز برخوردار شوید. لازم نیست که برای این کارها حتما هزینه های بالایی را پرداخت کنید. کافی است کمی هوشمندانه و با برنامه ریزی پیش بروید و مدل آشپزخانه خود را به بهترین شکلی کعه از دستتان بر می آید چیدمان نمایید. در ادامه شما را برخی از الگوهای مدل آشپزخانه کوچک آشنا خواهیم کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه
طراحی و اجرای کابینت
طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه

رنگ در مدل آشپزخانه

وقتی دکوراسیون آشپزخانه شما ابعاد کمی دارد بهتر است که با استفاده از رنگ های روشن، بزرگ بودن آن فضا را به چشم مخاطب القا کنید. برای این کار راه های بسیاری وجود دارد که یکی از آنها استفاده از رنگ های روشن در فضاست. برای این کار شما می توانید در وهله اول به سراغ کابینت ها بروید و برای طراحی آنها از رنگ های روشن استفاده نمایید. وجود کابینت روشن در کنار دیوارپوش های روشن و سفید رنگ نیز می تواند در بزرگ تر نشان دادن مدل آشپزخانه شما موثر باشد.

مطلب مرتبط: جدیدترین مدل صندلی آشپزخانه، 8 طرح برای سبک های مختلف!

شلف در آشپزخانه

استفاده از شلف در مدل آشپزخانه

یکی از مشکلات اصلی در دکوراسیون آَپزخانه های کوچک عدم وجود کابینت های کافی است. بسیاری از افراد از این موضوع گلایه می کنند که به دلیل نداشتن کابینت های کافی در مدل آشپزخانه کوچک خود نمی دانند که وسایل خود را در کجای جای دهند. در این رابطه راه حل های بسیاری وجود دارد که یکی از اصلی ترین آنها استفاده از شلف است. شما می توانید به سراغ فضاهای بدون استفاده دیوار آشپزخانه خود بروید و شلف هایی را بر روی آنها نصب نمایید. با این کار می توانید بخش قابل توجهی از وسایل و ظرف و ظروف خود را بر روی آنها قرار دهید و به نوعی از آنها به عنوان وسایل دکوری و تزیینی خود نیز استفاده نمایید.

نقطه کانونی در آشپزخانه

نقطه کانونی در مدل آشپزخانه

معمولا افراد وقتی به چیدمان دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود می پردازند به دلیل کمبود فضا بیخیال بسیاری از ایده ها و سلیقه ها می شوند. اما باید گفت که داشتن مدل آشپزخانه کوچک بهترین فرصت برای به انجام رساندن خلاقیت های شماست. برای مثال همان طور که پیش از این اشاره کردیم شما می توانید با کمک رنگ های روشن، دکوراسیون آشپزخانه خود را طراحی کنید، حالا در چنین شرایطی احتمال بی روح و بی رنگ شدن فضا بسیار بالا می رود، پس بهتر است که آستین هایتان را بالا بزنید و با کمک خلاقیت و سلیقه خود یک نقطه کانونی زیبا برای مدل آشپزخانه خود خلق کنید. همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید با کمک برچسب های دیواری که اتفاقا هزینه زیادی را هم به دنبال نخواهد داشت نقطه کانونی زیبایی در این مدل آشپزخانه شکل گرفته است.

مطلب مرتبط: مدل آشپزخانه اپن، جدیدترین ها در ایران!

جزیره آشپزخانه

جزیره در مدل آشپزخانه کوچک

شاید در وهله اول به این فکر کنید که مدل آشپزخانه کوچک آن قدری فضا ندارد که بخواهید جزیره ای را نیز برای آن در نظر بگیرید، ولی باید بگوییم که این طور نیست. شما می توانید با کمک یک کابینت و جزیره آشپزخانه کوچک در دکوراسیون آشپزخانه خود، بهترین فضا را برای جایگیری لوازم آشپزخانه خود ایجاد کنید. این جزیره کوچک می تواند علاوه بر ذخیره سازی وسایل، نقش میز ناهارخوری را نیز برایتان ایفا کند. کافی است که در کنار آن از یک یا چند صندلی کابینت استفاده کنید تا بتوانید وعده های غذایی تان را در کنار خانواده سرو نمایید.

طبقات چرخ دار

طبقات چرخ دار در مدل آشپزخانه

یکی دیگر از راه هایی که به شما کمک می کند تا بهترین استفاده از فضا را در مدل آشپزخانه خود داشته باشید داشتن طبقات چرخ دار است. به این تصویر نگاه کنید. شما می توانید با داشتن چنین طبقاتی، فضای مناسبی را برای قرارگیری بسیاری از وسایل دم دستی و مورد استفاده روزانه تان فراهم آورید. مزیت داشتن این نوع از طبقات آن است که شما می توانید با کمک چرخ ها، آن را در هر بخش از آشپزخانه که می خواهید قرار دهید و در زمان نیاز نیز آن را جا به جا نمایید. این طبقات می توانند حتی نقش تخته کار را نیز برایتان ایفا کنند. بنابراین در چنین شرایطی دیگر نگران کمبود کابینت و سطح کار در دکوراسیون آشپزخانه تان نیز نخواهید بود.

مطلب مرتبط: 20 مدل کابینت آشپزخانه ایرانی از میان خانه های شما

استفاده از میز تاشو

میز تاشو در دکوراسیون آشپزخانه

اگر تصمیم دارید که در دکوراسیون آشپزخانه خود از میز ناهارخوری استفاده کنید و کمبود فضا آزارتان می دهد می توانید به دنبال نمونه های تاشو باشید. به این تصویر با دقت نگاه کنید. میز تاشویی که در گوشه دیوار نصب شده است در حالت عادی فضای بسیار کمی را اشغال کرده است و لطمه ای به فضای محدود و کم آشپزخانه نمی زند. اما وقتی آن را باز می کنید تا مورد استفاده قرار دهید می تواند فضای کافی را به عنوان یک میز ناهارخوری برایتان مهیا کند.

طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه
طراحی و اجرای کابینت
طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه

پرده مناسب مدل آشپزخانه

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک و محدود است بهتر است که به دنبال یک پرده آشپزخانه مناسب باشید تا فضا را کوچک نشان ندهدو معمولا توصیه می شود که در دکوراسیون آشپزخانه کوچک از پرده هایی تیره و یا کلفت و ضخیم استفاده نشود. بهتر است که اجازه دهید نور خورشید به داخل آشپزخانه تان نفوذ کرده و فضای روشنی را ایجاد نماید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه