بازسازی کف خانه، چطوری ارزان و به صرفه میشه؟

بازسازی کف خانه، چطوری ارزان و به صرفه میشه؟

به قلم: سمانه زارعی

یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که در بازسازی خانه مورد توجه قرار می‌گیرد، بازساز کف خانه است، مخصوصا برای خانه‌ی نوعروسان و یا کسانی که می‌خواهند به خانه جدیدی نقل مکان کنند و برای طراحی دکوراسیون خانه حساسیت بیشتری نشان می‌دهند. امروزه تنوع زیادی از مصالح برای کف‌سازی خانه در بازار موجود است. برای تصمیم‌گیری در مورد بازسازی کف‌ خانه، موارد زیادی را باید مورد توجه قرار دهید تا انتخابی درست و مقرون به صرفه داشته باشید. اگر مالک خانه و یا مستاجر هستید و قصد بازسازی کف خانه دارید، با این مطلب از چیدانه همراه باشید تا با داشتن اطلاعات بیشتر، راحت‌تر بتوانید برای بازسازی کف خانه تصمیم بگیرید.

قالیشویی ادیب

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی نوشهر
استودیو پر

گروه معماری اشکان اذانی
پروژه مسکونی قیطریه
diamond+گروه معماری اشکان اذانی

بازسازی کف، کدام کفپوش با چه قیمت؟

برای بازسازی کف خانه مصالح زیادی در بازار وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به شرایط خانه خود و با توجه به اینکه خانه اجاره‌ای است و یا خودتان مالک هستید یکی از آنها را انتخاب کنید. عواملی مانند: قیمت مصالح و نگهداری، نمای ظاهری، سلیقه افراد، تنوع رنگی، ایمنی و راحتی در حرکت، نصب آسان و… در انتخاب کفپوش مناسب در بازسازی خانه موثرند. از بین انواع مصالحی که در بازسازی کف به کار می‌روند برخی از انواع کف‌سازی‌هایی که در بازسازی کف خانه‌ها کاربرد دارند مانند:

  • بازسازی کف با سرامیک،
  • بازسازی کف با سنگ،
  • پارکت برای بازسازی کف
  • بازسازی کف با موکت،
  • لمینت برای بازسازی کف و… هستند.

مطلب پیشنهادی: انواع کفپوش ساختمان، این سه تا از همه رایج‌ترند!

 

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی نوشهر
استودیو پر

1. بازسازی کف خانه با کفپوش سرامیک

کفپوش سرامیکی از رایج‌ترین انواع کفپوش برای بازسازی کف خانه هستند. سرامیک‌های مورد استفاده در کف منزل انواع و طرح‌های مختلفی دارند که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارند و به راحتی تمیز می‌شوند. از معایب کف‌پوش سرامیک سرد بودن آن در زمستان است که باعث ایجاد پادرد و کمردرد می‌شود. در صورت افتادن جسمی روی سرامیک احتمال شکستن وجود دارد.قیمت سرامیک بر اساس درجه یک و دو و همچنین ابعاد سرامیک، جنس، طرح، ضخامت و.. تعیین می‌شود.

برای بازسازی کف خانه سرامیک می‌تواند گزینه‌ی مقرون به صرفه‌ای برای شما باشد و با توجه به تنوع طرح‌های آن می‌توانید به راحتی انتخاب کنید. همچنین اگر بخواهید هزینه‌ی زیادی را صرف بازسازی کف خانه کنید می‌توانید از سرامیک‌هایی که با سلیقه شما همخوانی دارد به کار ببرید.

مطلب پیشنهادی: نصب کاشی و سرامیک، از انواع مدل‌ها تا ثبت سفارش

 

سروین باورصاد
دکوراسیون خانه ای در اهواز
سروین باورصاد

2. بازسازی کف منزل با کفپوش لمینت

کفپوش لمینت ظاهری شبیه پارکت دارد و از ترکیب چند ماده مختلف و الیاف چوب فشرده تشکیل شده است. چسباندن این نوع کفپوش نیازی به ملات و یا چسب ندارد و اجزای آن به صورت مکمل هستند و در هم قفل می‌شوند. این نوع کفپوش نوعی عایق صدا ایجاد می‌کند. استفاده از این نوع کفپوش در هوای گرم و به مدت طولانی باعث انبساط آن می‌شود و آسیب می‌بینند. عمر طولانی دارند و نسبت به پارکت چوبی قیمت مناسب‌تری دارند.

کفپوش لمینت‌ برای یک بازسازی مقرون به صرفه قیمت مناسبی دارد ولی اگر خودتان نتوانید نصب کنید و بخواهید از فرد متخصص استفاده کنید هزینه‌ی آن زیاد می‌شود.

 اگر هزینه‌ی کمی برای بازسازی کف در نظر گرفته‌اید از برندهای ایرانی استفاده کنید و توجه کنید که ایرانی بودن و ارزان‌تر بودن لمینت دلیل بر کیفیت پایین‌تر نسبت به لمینت‌های خارجی نیست. اگر هزینه‌ی بیشتری برای بازسازی کف در نظر گرفته‌اید لینت‌های ترک و یا اروپایی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشند.

مطلب پیشنهادی:

 

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی باغ فیض
استودیو پر

3. بازسازی کف با کفپوش وینیل یا پی وی سی

این نوع کفپوش از لایه‌ای از جنس پی‌وی‌سی ساخته شده است. برای این نوع کفپوش باید زیرسازی صورت بگیرد و به این منظور از ترکیب پودرسنگ و سیمان و چسب بتن استفاده می‌شود. برای چسباندن کفپوش پی‌وی‌سی از چسب بتن استفاده می‌شود. کفپوش پی‌وی‌سی در مقابل آب و رطوبت مقاوم است در نتیجه گزینه‌ی خوبی برای آشپزخانه به شمار می‌رود. از معایب این نوع کفپوش می‌توان به تجدیدناپذیر بودن پی‌وی‌سی و غیر قابل تعمیر بودن آن اشاره کرد. در صورت آسیب دیدن آن باید با کف‌پوش دیگری آن را جایگزین کرد. جزو کفپوش‌های ارزان قیمت هستند. کفپوش پی وی‌سی قیمت کمتری نسبت به پارکت و لمینت دارد و می‌توان گفت جزو مصالح مقرون به صرفه برای بازسازی کف است.

مطلب پیشنهادی: کفپوش پی‌وی‌سی، تنپوشی ایده‌ال برای کف منزل شما

 

اسلب و سرامیک مدرن ایده آل
سرامیک مدرن رنگ طلایی
اسلب و سرامیک مدرن ایده آل

4. کفپوش سنگی برای بازسازی کف منزل

سنگ‌های طبیعی یکی از انواع کفپوش‌هایی هستند که در منازل به خصوص در آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده می‌شوند. سنگ‌های کفپوش دوام و مقاومت بالایی در برابر خش‌پذیری دارند. از انواع سنگ‌های مرمر، گرانیت، تراورتن و… به عنوان کفپوش داخل و خارج ساختمان استفاده می‌شود. به دلیل اینکه کفپوش سنگ، از مواد طبیعی ساخته می‌شود جزو مصالح گران قیمت به حساب می‌آید. قیمت انواع سنگ‌های طبیعی مورد استفاده برای کف متفاوت است. سنگ‌های تراورتن جزو سنگهای ارزان و گرانیت و مرمریت با قیمت بالاتر جزو سنگ های گرانتر در بازار هستند.

استفاده از سنگ در کف خانه نیاز به متخصص برای نصب دارد و همچنین با توجه به قیمت بالایی که دارد؛ برای بازسازی کف خانه‌ای که اجاره‌ای باشد مقرون به صرفه نیست. مگر اینکه شما مالک خانه باشید و بخواهید هزینه‌ی زیادی برای بازسازی خانه صرف کنید.

مطلب پیشنهادی: انواع سنگ کف ساختمان، مزایا و معایب در معماری داخلی!

 

ستاره چیدمان ماندگار
اجرای پارکت و لمینت
ستاره چیدمان ماندگار

5. بازسازی کف با پارکت تمام چوب

پارکت تمام چوب کفپوشی که از نوارهایی از جنس چوب طبیعی ساخته شده است. پارکت انواع مختلفی دارد که جنس چوب آنها (بلوط، افرا، کاج و..) متفاوت است. تمیز کردن پارکت راحت است و نوعی عایق حرارتی و صوتی به حساب می‌آید. برای فضایی که کودکان و سالمندان زندگی و رفت و آمد دارند مناسب است زیرا هم نرم‌تر از سنگ و سرامیک است و هم در فصول سرد سطح آن دمای متناسبی دارد و خیلی سرد نمی‌شود در نتیجه برای بازسازی کف خانه مناسب است. پارکت در برابر خراشیده شدن حساس است و قیمت بالاتری نسبت به کفپوش‌های دیگر دارد. قیمت پارکت تمام چوب با توجه به ضخامت و نوع چوب قیمت‌ها متفاوت هستند.

نصب پارکت همراه با کارهای جانبی آن مانند ساب و لاک زدن وگاها نصب قرنیز است. و با توجه به اینکه خود پارکت هم قیمت بالایی دارد برای بازسازی کف خانه با استفاده از پارکت باید هزینه زیادی بپردازید.

مطلب پیشنهادی: بهترین نوع پارکت در ایران، قبل از خرید بشناسید!

بازسازی کف خانه؛ زیرسازی را درست انجام دهید

یکی از مهم‌ترین مراحل بازسازی در کف خانه و نصب کفپوش جدید زیرسازی مناسب آن است. بعد از اینکه تصمیم گرفتید از کدام مصالح برای کف‌سازی استفاده کنید، لازم است زیرسازی متناسب با آن را انجام دهید تا بعد از نصب مصالح در کف مشکلی پیش نیاید.

در ابتدا باید سطح کف را با استفاده از کاردک از گچ و ناخالصی و برآمدگی‌های حاصل از مصالح دیگر پاک کنیم و بعد با جارو همه‌ی سطح را کاملا تمیز کنیم. اگر تصمیم دارید بر روی مصالح قبلی مانند موزاییک و یا سرامیک، کف جدیدی مانند پارکت، لمینت و با پی‌وی‌سی بچسبانید باید در ابتدا قسمت‌هایی که شکسته شده‌اند و یا ناهمواری دارند ترمیم کنید. و اگر مصالح قبلی را برداشته‌اید تا کف جدید را بچسبانید برای یکدست شدن سطح باید از ملات زیرسازی که ترکیبی از سیمان، پودرسنگ و چسب بتن است، استفاده کنید. سطح ملات را با کاردک کاملا مسطح و صاف کنید و بگذارید تا کامل خشک شود. بعد از خشک و مسطح شدن کامل کف می‌توانید با مصالح جدید کف زمین را بپوشانید.

مطلب پیشنهادی: بازسازی آپارتمان 130 متری در پاسداران، از زیرسازی تا تزئینات!

 

معین صالحی
عکاسی از منزل خانم شهریاردوست
معین صالحی

ستاره چیدمان ماندگار
اجرای پارکت و لمینت
ستاره چیدمان ماندگار

بازسازی کف خانه؛ کدام مصالح را انتخاب کنم؟

برخی از متداول‌ترین مصالح مورد استفاده برای کف ساختمان معرفی شدند و معایب و مزایای هریک مشخص شد. با توجه به شرایط خانه‌تان و هزینه‌ای که برای بازسازی کف خانه در نظر گرفته‌اید می‌توانید بهترین نوع مصالح را برای بازسازی انتخاب کنید. از بین مصالح معرفی شده کفپوش پی‌وی‌سی و لمینت و سرامیک نسبت به پارکت تمام چوب و سنگ ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر هستند و از طرفی کفپوش پی‌وی‌سی به فرد متخصص برای نصب نیاز دارد که همین مسئله هزینه‌ را افزایش می‌دهد ولی کفپوش لمینت نیاز به فرد متخصصی برای نصب ندارد در نتیجه خودتان می‌توانید با آگاهی از چگونگی نصب آن را انجام دهید و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

امیر صادقی
خانه ی دوبلکس سروش در لویزان
امیر صادقی

امیر صادقی
خانه ی دوبلکس سروش در لویزان
امیر صادقی

توصیه‌ها و نکته‌هایی برای بازسازی کف خانه

  • در نظر داشته باشید که بازسازی کف خانه، بعد از بازسازی دیوار و سقف خانه انجام می‌شود. پس برنامه‌ریزی‌ و زمان‌بندی لازم برای این کار را انجام دهید.
  • در زیرسازی پارکت‌های چوبی بهتر است از فوم‌های مخصوص استفاده شود تا در مناطق مرطوب پارکت آسیب نبیند و هم عایق حرارت و صدا بهتر صورت بگیرد.
  • توصیه می‌شود تایل‌های پارکت و لمینت را دو تا سه ساعت در فضایی که می‌خواهید نصب کنید قرار دهید تا با دمای محیط هم‌دما شود.
  • پس از بازسازی کف، تا 24 ساعت از قراردادن وسایل سنگین روی کف خودداری کنید.
  • نسبت به مزایا و معیاب انواع کفپوش‌ها آگاه باشید تا انتخابی مقرون به صرفه داشته باشید.
  • اگر قرار است از نصاب برای بازسازی کف کمک بگیرید راجع به هزینه‌ها و مدت زمان انجام کار به توافق برسید.

 

بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی هیرادانا
بازسازی
بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی هیرادانا

کلام آخر:

در این مطلب سعی کردیم معرفی از انواع مصالح مورد استفاده در بازسازی کف داشته باشیم تا افرادی که قصد بازسازی کف خانه خود را دارند بتوانند درست تصمیم بگیرند و با توجه به هزینه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اند بازسازی کف خانه خود را انجام دهند. اگر شما هم به دنبال بازسازی خانه خود هستید، با اهالی فن چیدانه در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه