Chidaneh.com placeholder image

بهترین کفپوش برای خانه: کدام کفپوش مناسب تر است؟

به قلم: مژگان احمدی

همه ی ما می دانیم که در انتخاب بهترین کفپوش برای خانه علاوه بر زیبایی باید به دوام، سهولت نظافت، ایمنی و صد البته هزینه نهایی آن باید توجه کنیم. اگر شما هم در انتخاب کفپوشتان دچار تردید هستید برای پیدا کردن مناسب ترین کفپوش منزل با این مطلب از چیدانه همراه باشید.

کفپوش بتنی بهترین کفپوش برای خانه های مدرن
کفپوش چوبی بهترین کفپوش برای خانه های امروزی
کفپوش سنگی بهترین کفپوش برای خانه های مدرن

بهترین کفپوش برای خانه های مدرن و امروزی

چوب ها به عنوان زیباترین و بهترین کفپوش برای خانه های امروزی به شمار می روند، و به دلیل عمر طولانی و سازگاری با محیط زیست و همچنین عایق طبیعی در برابر سرما در سال های اخیر طرفداران دو چندانی پیدا کرده اند. کفپوش های چوبی برای تمام فضاهای داخلی خانه مناسب هستند و با همه سبک های دکوراسیون داخلی جور می شوند. 

قالیشویی ادیب

انواع کفپوش بتنی طرح دار بهترین کفپوش برای خانه های مدرن، فضاهای سبک صنعتی، آپارتمان ها و تراس های مدرن هستند. 

علاوه بر این کفپوش های سنگی و سرامیکی را می توان نیز یک گزینه عالی برای خانه های مدرن دانست. اگر به دنبال ظاهری منحصر به فرد برای دکوراسیون منزل تان هستید، این کفپوش ها بهترین کفپوش برای خانه هایی با دکوراسیون خاص هستند. کفپوش های سنگی و سرامیکی برای فضاهای پر رفت و آمد مانند راهرو و آشپزخانه نیز بسیار مناسب هستند.

مناسب ترین کفپوش برای خانه
بهترین کفپوش برای خانه

بهترین کفپوش برای خانه ای گرم و نرم

خیلی ها دنیا را هم که دور بزنند باز هم دلشان پیش گرم و نرمی فرش جا می ماند. شاید بتوان فرش را با اختلاف زیاد بهترین کفپوش برای خانه معرفی کرد. فرش به فضای داخلی شما الگو می دهد، یکی از اشتباهات رایج  خرید فرش برای اتاق های بیش از حد کوچک است، توجه داشته باشید که در انتخاب یک فرش ابعاد آن را کمتر از فضای خود در نظر بگیرید تا تمام کف خانه را نپوشاند.

کفپوش منزل

در حالی که استفاده از فرش یک منطقه و مرز را در فضا تعریف می کند و از آن با عنوان یک ابزار کلیدی در طراحی و دکوراسیون داخلی یاد می شود. موکت نیز یکی از انواع پرطرفدار کفپوش مطرح است. 

رنگ در انتخاب موکت ها حرف اول را می زند چرا که انتخاب یک موکت تیره فضای شما را کوچکتر و صمیمی تر جلوه می دهد در حالی که یک موکت روشن می تواند فضای شما را بزرگ تر و دلبازتر نشان دهد و نظافت آن نیز به مراتب سخت تر خواهد بود. موکت ها بهترین کفپوش برای اتاق خواب، راهرو و… هستند.

در فضاهای کم رفت و آمد مانند اتاق خواب، انتخاب موکت پرز کوتاه بهترین کفپوش برای خانه به نظر می رسد، اگر اتاق خواب شما در طبقه ی بالا قرار دارد این انتخاب شما دو چندان مناسب می باشد چرا که به عنوان یک عایق صدا منحصر به فرد نیز عمل می کند. موکت های پرزکوتاه بهترین کفپوش برای اتاق خواب ها و مناطق کم رفت و آمد خانه‌اند. 

هتل بام سبز رامسر
فضای داخلی سوئیت نرگس در هتل بام سبز رامسر
هتل بام سبز رامسر

در مقابل موکت های پرزبلند یه گزینه عالی برای فضاهایی ست که رفت و آمد بیشتری دارد ووقت بیشتری را در آنجا می گذرانید. این موکت ها بهترین کفپوش برای اتاق خواب کودکان هستند و می توان آن ها را جایگزین مناسبی برای فرش دانست.

مطلب مرتبط: راهنمای خرید موکت، ویژگی های یک انتخاب ایده آل!

کفپوش الیاف طبیعی

الیاف طبیعی نیز یکی دیگر از کفپوش های مناسب خانه است که مانندموکت های پرز بلند، قدرت و انعطاف پذیری خوبی دارد و برای فضاهای پر رفت و آمد مناسب است. این کفپوش با با محیط زیست سازگار است و  احساس سادگی و بی آلایشی به فضا می بخشد. انتخاب رنگ های طبیعی برای این کفپوش توانسته است آن را بیش از بیش محبوب کند. کفپوش های الیاف طبیعی بهترین کفپوش برای راه پله خانه، راه رو ها و فضاهای پر رفت و آمد هستند.

معین صالحی
آشپزخانه کلاسیک منزل خانم هنرور در مشهد
معین صالحی

بهترین کفپوش برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی خانه

انواع کاشی و سرامیک، بهترین کفپوش برای آشپزخانه، برای حمام و سرویس بهداشتی خانه و به طور کلی برای فاضاهای مرطوب و رنگی خانه هستند. کاشی ها و سرامیک ها به دلیل شفاف بودن و ظاهر شیشه ای که دارند یکی از انواع پرطرفدار کفپوش به شمار می روند. کاشی ها به سادگی نظافت می شوند و رطوبت را به خود جذب نمی کنند. بنابراین برای فضاهای بهداشتی بسیار مناسب‌اند. 

بهترین کفپوش برای آشپزخانه

کاشی و سرامیک چینی بدون لعاب بهترین گزینه برای فضاهای پر رفت و آمد و مرطوب هستند.، آنها چهار برابر مقاوم تر از گرانیت بوده است و به همین دلیل محبوب می باشند.

به نظر می رسد که کاشی ها و سرامیک ها به عنوان بهترین کفپوش برای آشپزخانه، رختشویی و سرویس بهداشتی شناخته می شوند.

کاشی و سرامیک بهترین کفپوش برای آشپزخانه

نکات مهم در انتخاب کفپوش مناسب خانه

در انتخاب کفپوش مناسب خانه علاوه بر سبک طراحی و دکوراسیون منزل تان، دقت کنید که کفپوش مناسب شرایط زندگی شما باشد. علاوه برای این در انتخاب بهترین کفپوش برای خانه باید به مسائلی مثل هزینه و ایمنی نیز توجه داشته باشید. 

مثلا اگر خانواده شلوغی هستید، ممکن است انتخاب کفپوش سرامیک برای شما گزینه مناسبی نباشد. زیرا هر اندازه که تمیز کردن آن آسان است، شلوغی و بهم ریختگی را بیشتر نشان می دهد. یا اگر کودک نوپا دارید، شاید بهتر است خانه را فرش یا موکت کنید تا کودک از سر خوردن روی سرامیک در امان بماند.

انتخاب رنگ کفپوش مناسب نیز یه مسئله سلیقه ای و البته تخصصی است. به این معنی که رنگ کفپوش  باید با سبک دکوراسیون خانه و سایر المان ها به کار رفته در منزل هماهنگ باشد. اگه خانه شما کوچک است، کفپوش های رنگ روشن بهترین کفپوش برای خانه های کوچک هستند. در مورد خانه های بزرگ اما آزادی عمل بیشتری در انتخاب رنگ های تیره و روشن وجود دارد.

بنابراین انتخاب مناسبترین کفپوش برای خانه تا حد زیادی بستگی به شما، عادت های شما و مدل خانه شما دارد. 

معین صالحی
خانه بازسازی شده خانم دلیران
معین صالحی

کفپوش های مناسب خانه در ترکیب با یکدیگر

مسئله مهم دیگری که در انتخاب مناسب ترین کفپوش منزل باید به آن توجه داشته باشید این است که شما هرگز محدود به انتخاب تنها یک کفپوش نیستید. بلکه میتوانید با توجه به شرایطی که در بخش قبلی بحصکردیم از ترکیب کفپوشها بهره ببرید. مثلا در پذیرایی پارکت نصب کنید در حالی که اتاق خواب ها موکت هستند و در آشپزخانه سرامیک نصب شده است.

فروزان رحمانی
مبلمان مدرن ناهارخوری
فروزان رحمانی

علاوه بر این می توانید از رنگ های مختلف کفپوش ها برای دیزاین منزل تان استفاده کنید. یعنی مجبور نیستید که کل کفپوش خانه را از یک رنگ انتخاب کنید. مثلا می توانید مانند تصویر بالا از سرامیک تیره تر برای کفپوش پذیرایی و سرامیک روشن تر برای کفپوش آشپزخانه استفاده کنید.

بهترین کفپوش برای خانه

نکات مهم در انتخاب کفپوش مناسب خانه:

برای انتخاب بهترین کفپوش منزل، عوامل مختلفی که در ادامه آمده است را مدنظر قرار بدهید:

  • مساحت منزل
  • میزان رفت ­وآمد
  • شرایط افراد خانواده
  • قیمت کفپوش
  • نصب و اجرا
  • سبک دکوراسیون
  • کیفیت و ضمانت

مساحت منزل:

در انتخاب کفپوش منزل به مساحت خانه توجه کنید. به طور مثال یک فضای نشیمن و پذیرایی بزرگ که با سنگ طبیعی پوشیده شود، هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. اگر فکر می­ کنید یکدست شدن سطح کفپوش در همه جای خانه تنوع و جذابیت را کم می­ کند؛ لازم نیست همه بخش های خانه یک نوع کفپوش داشته باشد. شما می‌توانید پذیرایی خانه را پارکت کنید، آشپزخانه را سرامیک و اتاق خواب را با موکت بپوشانید.

میکروسمنت هایکا
اجرای کف با استفاده از پوشش میکروسمنت
میکروسمنت هایکا

میزان رفت و آمد:

اگر از خانواده­ های پر رفت­ وآمد هستید؛ به مقاومت بالای کفپوش توجه کنید. در این مورد آسایش همسایه­ ها را هم در نظر بگیرید و از کفپوش ­هایی که صدای کمتری به طبقات دیگر منتقل کند و در واقع عایق صوتی باشد، استفاده کنید. 

دکوراسیون داخلی پرده چی
موکت تافتینگ ظریف مصور
دکوراسیون داخلی پرده چی

شرایط افراد خانواده:

قبلا هم اشاره کردیم که طراحی دکوراسیون منزل باید طوری صورت بگیرد که کودکان و افراد مسن و یا افراد ناتوان باید بتوانند به راحتی تردد کنند. در نتیجه راحتی را برای همه افراد خانواده در نظر بگیرید. همه موارد محدود کننده و یا سلیقه افراد خانواد را بپرسید و در نهایت با مشورت گرفتن از کارشناس فروش بهترین کفپوش را انتخاب کنید.

پوشش های میکروسمنت تارنگ دکور
انجام تزیینات کف و دیوار منزل مسکونی در جمشیدیه
پوشش های میکروسمنت تارنگ دکور

قیمت کفپوش:

هر گونه طراحی و بازسازی کف خانه نیاز به برآورد بودجه دارد. در بخش قبلی از انواع پارکت گران قیمت مانند پارکت چوبی و سنگ طبیعی تا کفپوش پی­ وی ­سی که جزو کفپوش­ های ارزان است معرفی کردیم. حالا باید به جیبتان نگاه کنید و ببینید چقدر می­  توانید برای کفپوش هزینه کنید.

کاشی پرنیان
انواع سرامیک
کاشی پرنیان

نصب و اجرا:

اگر می­ خواهید خیلی سریع کفپوش منزل را نونوار کنید سراغ اپوکسی و یا سرامیک و سنگ نروید و از کفپوش وینیل و یا لمینت استفاده کنید. همچنین نیاز به افراد متخصص در اجرا و نصب کفپوش در نظر بگیرید، نیاز به افراد متخصص برای نصب کفپوش نیاز به هزینه ­ی جدایی خواهد داشت. 

سبک دکوراسیون:

سبک دکوراسیون منزل از سبک­ های تلفیقی تا مدرن، کلاسیک و روستیک و.. می ­تواند متفاوت باشد. با توجه به تفاوت ویژگی ­های هریک از این نوع سبک­ های دکوراسیون باید کفپوش مناسبی برای آن انتخاب شود.

دکوراسیون داخلی سی پُرت (CeePort design )
بازسازی دکوراسیون منزل به سبک نئو کلاسیک و روستیک
دکوراسیون داخلی سی پُرت (CeePort design )

کیفیت و ضمانت:

خرید از فروشگاه ­ها، شرکت­ های معتبر و همچنین انتخاب برندهای با کیفیت را فراموش نکنید. قبل از خرید راجع به ضمانت محصول از فروشنده سوال کنید. با اطلاع از ویژگی­ های یک کفپوش با کیفیت، می ­توانید انتخاب خوبی داشته باشید.

دکوراسیون داخلی سی پُرت (CeePort design )
طراحی و اجرای دکوراسیون سبک سنتی ایرانی منزل مسکونی نیاوران
دکوراسیون داخلی سی پُرت (CeePort design )

در پایان:

اگر به دنبال کفپوش مناسب برای منزل تان هستید، می بینید که گزینه های متنوعی برای انتخاب دارید که بسته به سلیقه ی شما و کاربرد شان، می توانید هر کدام از آن ها را انتخاب کنید. اهالی فن و متخصصین چیدانه در زمینه کفپوش و دیوارپوش به شما کمک می کنند.

در چیدانه بخوانید: معرفی انواع کفپوش منزل + ویدئو

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
info_37917 در تاریخ 26 بهمن 1395
سفارش کفپوش با تخفیف ویژه نوروزی. اگر قصد انجام دارید حتما یه نگاهی به سایت ما بندازینو قیمت بگیرید ادرس سایت بخش کفپوش https://goo.gl/Ibxr13

ثبت دیدگاه