Chidaneh.com placeholder image

سرویس خواب سفید یا قهوه‌ای، ایده‌هایی برای ست کردن روتختی

به قلم: یاسمین ثریا

وقتی صحبت از طراحی داخلی اتاق خواب می‌شود همیشه دو پالت رنگی رایج قهوه‌ای و سفید برای سرویس خواب پیشنهاد می‌شود. اما سوالی که پیش می‌آید این است که سرویس خواب سفید یا قهوه‌ای؟ کدام بهتر است؟ پاسخ به این سوال کاملا به رنگبندی اتاق خواب شما و ابعاد آن بستگی دارد که در مقاله‌های پیشین به آن مفصل پرداختیم و در این مطلب هم اشاره‌ کوتاهی به آن خواهیم کرد. در این مقاله قصد داریم تا ایده‌هایی برای ست کردن روتختی با سرویس خواب سفید یا قهوه‌ای در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با توجه به نکات گفته شده فضای دلنشین‌تری در اتاق خوابتان داشته باشید و از آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: خرید سرویس خواب مدرن، سفید خوبه یا قهوه ای؟
 

اسکای اسکرپر
سرویس خواب سفید یا قهوه‌ای

سرویس خواب سفید یا قهوه‌ای کدام بهتر است؟

به طور کلی انتخاب سرویس خواب سفید یا قهوه‌ای امری کاملا سلیقه‌ای است. اما اگر بخواهیم از نگاهی‌ اصولی‌تر به آن نگاه کنیم، سرویس خواب سفید معمولا برای فضاهای کوچکتر مناسب‌تر است و فضای اتاق خواب را بزرگتر نشان می‌دهد. یا اگر اتاق خواب بزرگی دارید که نمی‌خواهید خیلی آن را با وسیله پر کنید اما تمایل دارید تا مبلمان و سرویس خواب تعادل بیشتری به فضا ببخشند، بهتر است از سرویس خواب قهوه‌ای استفاده کنید تا محیطی گرم‌تر و چشم‌نوازتر را ایجاد کنید. البته انتخاب سرویس خواب سفید یا قهوه‌ای به رنگبندی فضای اتاق خواب و نحوه دکوراسیون آن نیز بسیار وابسته است.

مطالب پیشنهادی: جدیدترین سرویس خواب، ترکیبی از زیبایی و راحتی در اتاق خواب
 

با سرویس خواب قهوه‌ای چه رنگ‌هایی برای روتختی مناسب‌تر است؟

اگر شما بین سرویس خواب سفید یا قهوه‌ای، رنگ قهوه‌ای را انتخاب کرده‌اید حالا نوبت آن است که به دنبال انتخاب طرح‌ها و رنگ‌های روتختی‌هایی بروید که با رنگ چوب قهوه‌ای همخوانی بیشتری دارند و جلوه زیباتری به فضای اتاق شما می‌بخشند.

در ادامه چند ایده برای انتخاب رنگ روتختی مناسب برای سرویس خواب قهوه‌ای در اختیارتان قرار خواهیم داد.
بیشتر بخوانید: سرویس خواب تمام چوب دونفره، 13 مدل در سبک های مختلف
 

ترکیب آبی تیره با چوب‌های قهوه‌ای

ترکیب آبی تیره با چوب‌های قهوه‌ای

شاید قبل از این کمتر به این موضوع توجه کرده باشید که آبی تیره در کنار چوب قهوه‌ای می‌تواند جلوه‌ای خاص ایجاد کند. آبی تیره یک رنگ سرد است که در کنار گرمی چوب‌های قهوه‌ای رنگ سرویس خواب، جلوه‌ای متفاوت و چشم‌نواز به اتاق خواب شما می‌بخشد و انتخابی جسورانه برای ایجاد فضایی منحصربه‌فرد و مدرن خواهد بود.
 

روتختی‌های طرح‌دار

روتختی‌های طرح‌دار

استفاده از روتختی‌های طرح‌دار با زمینه رنگ سرد و خنثی یکی دیگر از انتخاب‌های بی‌نظیر برای ست کردن با سرویس خواب قهوه‌ای است. اگر طراحی اتاق خوابتان ساده و میینیمال است، استفاده از یک روتختی طرح‌دار در کنار چوب‌های قهوه‌ای می‌تواند ظاهر زیباتر و متفاوت‌تری به فضای اتاق خوابتان ببخشد.

مطالب پیشنهادی: خرید سرویس خواب، 4 نکته مهم و کاربردی قبل از خرید
 

استفاده از رنگ‌های هم خانواده

استفاده از رنگ‌های هم خانواده

شاید تصور کنید که استفاده از رنگ‌های نزدیک به قهوه‌ای ممکن است فضای اتاق خواب را شلوغ جلوه دهد و انتخاب مناسبی نخواهد بود. برای جلوگیری از شلوغ شدن فضا بهتر است یک یا چند کوسن یا ملحفه را از رنگ‌های گرم انتخاب کنید. برخلاف تصور یکی از ترکیب‌های فوق‌العاده با سرویس خواب قهوه‌ای استفاده از المان‌های هم خانواده در رنگ‌های کوسن‌ها و ملحفه‌های روتختی است. استفاده از المان‌هایی با رنگ نارنجی یا قهوه‌ای روشن، فضایی گرم و صمیمی را به اتاق خواب شما می‌بخشد. 
 

استفاده از رنگ‌های خنثی

استفاده از رنگ‌های خنثی

اگر می‌خواهید کمترین ریسک را در انتخاب روتختی مناسب برای سرویس خواب خود داشته باشید، رنگ‌های خنثی مانند طوسی روشن یا سفید بهترین گزینه است. این طیف رنگی با تمامی رنگ‌ها و فضاها همخوانی دارند و جای هیچ ریسک و نگرانی باقی نمی‌گذارند. همچنین استفاده از طیف رنگی خنثی برای روتختی، جلوه‌ای بزرگ‌تر و دل‌بازتر به اتاق خواب می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: خرید سرویس خواب، چه برندی را انتخاب کنیم؟
 

رنگ‌های مناسب با روتختی سفید

با سرویس خواب سفید چه رنگ‌هایی برای روتختی مناسب‌تر است؟

اگر انتخاب شما بین سرویس خواب سفید یا قهوه‌ای، رنگ سفید باشد کارتان بسیار راحت است. شما می‌توانید هر رنگ و طرحی از روتختی را بسته به طراحی داخلی اتاق خوابتان انتخاب کنید و نگران عدم هماهنگی آن‌ها نباشید. رنگ سفید یک رنگ خنثی است که با تمامی رنگ‌ها همخوانی دارد و هیچ محدودیتی هنگام انتخاب برای شما ایجاد نخواهد کرد.

مطالب پیشنهادی: قیمت سرویس خواب چوبی چنده؟
 

کلام آخر

همان طور که اشاره کردیم، انتخاب سرویس خواب سفید یا قهوه‌ای امری کاملا سلیقه‌ای است و به علاقه‌مندی‌های شما بستگی دارد. اما بهتر است هنگام انتخاب، کمی هم اصول طراحی و دکوراسیون داخلی را در سلایق خود دخیل کنید تا انتخاب مناسب‌تری برای اتاق خواب خود داشته باشید. در این مقاله سعی داشتیم تا با ارائه نکات و ایده‌هایی برای ست کردن روتختی با سرویس خواب سفید یا قهوه‌ای شما را بیشتر با گزینه‌‌هایی که می‌توانید از آن‌ها برای انتخاب بهره ببرید، آشنا کنیم.

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه