Chidaneh.com placeholder image

طرح های سقف کشسان: 70 مدل طرح جدید سقف کشسان

به قلم: مهسا پوررضا

سقف کشسان یکی از انواع مختلف سقف کاذب است که از دو جزء اصلی تشکیل شده است – یک ردیف محیطی و غشای پارچه ای سبک که در مسیر کشیده و محکم می شود. علاوه بر سقف ها، این سیستم می تواند برای پوشش دیوارها، پخش کننده های نور، پانل های شناور، نمایشگاه ها و اشکال خلاقانه نیز استفاده شود. که در طح های گوناگون در بازار موجود هستند در این مقاله به انواع طرح های سقف کشسان، سقف کشسان طرح چوب، سقف کشسان دایره ای، سقف کشسان رومی و غیره می پردازیم اگر دوست دارید جنس این نوع پوشش سقف چیست و چطور می توانید این سبک جالب را سفارش دهید در ادامه با مطلب با کلی ایده میگیرید.

طرح های سقف کشسان

طرح های سقف کشسان از کجا آمد؟

طرح های سقف کشسان یک فناوری جدید در رده پوشش های داخلی ساختمان است که اولین بار توسط شرکت باریسول ابداع و تجاری گردید به شکلی که هم اکنون در اکثر کشورهای دنیا از جمله ایران به عنون یک راهکار بسیار عالی، توجیه پذیر و اقتصادی برای پوشش های داخلی ساختمان به کار می رود. این نوع پوشش داخلی به لحاظ ویژگی های خاصی که دارد از یک بخش یا ماده تکمیل کننده ساختمان به بخشی از چیدمان طراحان داخلی تبدیل گردید. این نوع از پوشش اگرچه نام سقف را به دنبال خود می کشد تنها در سقف اجرا نمی شود، می توان این نوع از پوشش را به صورت دیوارپوش یا پوششی برای اشیاء یا لوازم سه بعدی هم در نظر گرفت و آن را به صورت معلق به عنوان تزئینات داخلی به کار برد اما همچنان بیشترین کاربرد این نوع از پوشش برای سطح مسطح علی الخصوص سقف است.

سرویس خواب بالسا

چرا به طرح های سقف کشسان این اسم را داده‌اند؟

نوعی از پارچه pvc با خاصیت انعطاف پذیری بالا، کشش، پایداری و مقاومت کافی ماده اصلی و تشکیل دهنده سقف کشسان است. این نو پی وی سی بوسیله گیره های نگهدارنده ای که در اطراف سازه بر روی ریلهایی قرار می گیرد پارچه پی وی سی را روی سقف ثابت نگه داشته و از تغییر فرم آن جلوگیری می کند در هنگام نصب پوشش برای فرم دهی و صاف کردن حین نصب معمولا بوسیله دستگاههای گرمازایی که از فاصله یکی دو متری حرارت را به پارپه مخوص منتقل کرده و آن از دو سمت کشش می دهند. به همین دلیل است ک این نوع سقف به «سقف کشسان» یا «سقف کششی» معروف شده است.

سقف کشسان نقش مهراز
سقف کشسان سالید
سقف کشسان نقش مهراز

طرح های سقف کشسان از کی مد شد؟

دهه های اخیر: در چند دهه اخیر طرح های سقف کششی پرینتی جزء محبوبترین، پرکاربردترین، باکیفیت‌ترین و سریع‌ترین شیوه طراحی دکوراسیون داخلی است. ویژگی این تکنولوژی این است که به کمک نوعی جوهر مخصوص و تحت اشعه فرا بنفش (uv)  فوراً لایه‌ای از دستگاه چاپ با کیفیت بسیار بالا بر روی پوشش‌­های کشسان msc ایجاد می‌­شود.این تکنولوژی چاپ امکان چاپ تصاویر تمام رنگی با رزولوشن بالا را روی تمامی این پوشش­‌ها فراهم می­‌آورد. بر همین اساس هر تصویر دلخواه، حتی تصویر خودتان قابلیت چاپ بر روی انواع آن را دارد.

درباره کاربردهای سقف کشسان برای خانه این مطلب را بخوانید.

سقف کشسان نقش مهراز
سقف کاذب آسمان مجازی
سقف کشسان نقش مهراز

معایب طرح های سقف کشسان بیشتره یا مزایا؟

در توضیح صادقانه درباره مزایا و قیمت سقف کشسان باید درباره معایب سقف کشسان هم تمام نکات را به شما بگوییم تا بتوانید بهترین تصمیم را در انتخاب اجزای طراحی داخلی منزل یا محل کار خود بگیرید.

  • دسترسی نداشتن به پشت سقف: این عیب از آن جهت حائز اهمیت است که برخی افراد وسواس دارند که حتما هر از گاهی تمام دیوارهای خانه را به خوبی تمیز کنند. برای این منظور باید به شرکت خدمات دهنده تلفن زد تا افراد متخصص بفرستد و لایه های خارج شده را تمیز کرده و دوباره نصب را انجام داد. اگر با این شرایط کنار نمی آیید، سقف کشسان برای شما مناسب نیست.
  • تشخیص انواع نامرغوب سخت است: هنگامی که برخی فروشنده ها قیمت سقف کاذب را به شما پیشنهاد می دهند، شاید کم بودن قیمت آن ها مصرف کننده را تشویق به خرید کند. در بازار متریال مختلف با کیفیت گوناگون موجود است که تشخیص مرغوب یا نامرغوب بودن آن فقط توسط فرد متخصص و اهالی فن ممکن است.
طرح های سقف کشسان

ویژگی طرح های سقف کشسان

  • این نوع از پوشش دارای ضخامتی از حداکثر 0٫8 تا 1 میلی متر است که در هر متر مربع حدود نیم کیلو گرم وزن دارد اما می تواند تا 200 کیلوگرم وزن را تحمل کند. پارچه به کار رفته در سقف کشسان کاملا ایمن، ضدحریق، در مدل ها و طرح های مختلف شفاف، نیمه شفاف، مات، براق وجود دارد. این پارچه قابلیت چاپ با کیفیت را داشته و می تواند تلفیقی به یاد ماندنی از طرح و رنگ و شکل را ایجاد کند.
  • مواد تشکیل دهنده سقف های دکوراتیو کشسان 90 درصد از نوع بسیار خاص پی وی سی و 10 درصد پلاستیک استایلر است.
  • سقف‌های کشسان تنها نوع سقف کاذب هستند که قابلیت استفاده برای انواع فضاهای مسکونی، تجاری، صنعتی، نمایشگاهی و تجاری را به صورت همزمان دارد. سفارشی سازی بسیار بالای داشته و جرأت می توان گفت که آینده صنعت سقف کاذب و هم چنین چیدمان های ثابت در گروه این مدل از پوشش فناورانه است.
  • از خصوصیات این نوع سقف کاذب این است که امکان چاپ انواع طرح ها بر روی آن وجود دارد.نصب این سقف کششی به صورت یکپارچه انجام می شود و جنبه زیبایی و دکوراتیو دارند. این امکان وجود دارد که از تصاویر مختلف سقف کششی برای کاور سقف و دیوار های واحد استفاده نمایید.
  • یکی از اساسی ترین شاخصه های سقف کاذب این است که می توان از چراغ های تزئینی هالوژنی و چراغ های معمولی برای نورپردازی محیط استفاده نمود. در هر مکان و محیطی استفاده از سقف کشسان امکان پذیر است.
  • سقف کششی را می توان برای کاور سقف اصلی و دیوار محیط هایی مثل سالن غذاخوری، درمانگاه، استخر، مطب، آشپزخانه و اتاق خواب مورد استفاده قرار داد و محیط داخلی ساختمان ها را شیک و زیبا جلوه داد.
سقف کشسان ساده

قابلیت های سقف کشسان چیست؟

پارچه سقف کشسان دارای قابلیت های فراوانی است که آن را از انواع سقف متمایز می کند. برای مثال:

  • قابلیت چاپ تصاویر دلخواه روی سقف کشسان
  • قابلیت شستشو و نگهداری بسیار آسان
  • قابلیت جابجایی و انتقال به مکان جدید
  • ضد آب و ضد رطوبت
  • سقف کشسان آنتی باکتریال است
  • مقاوم در برابر اشتعال
  • ضد گرد و غبار
  • 50 سال طول عمر
  • 12 سال گارانتی سقف کشسان لابل

سقف کشسان نقش مهراز
استخر مسکونی
سقف کشسان نقش مهراز

آیا انحنای سقف در طرح سقف کشسان اثر دارد؟

میزان زاویه های کنج و انحنادار سقف: هر اندازه محیط مورد نظر دارای دارای زاویه های بیشتری باشد، هزینه نیز بیشتر خواهد شد. دلیل این امر تاثیر آن بر سختی ساخت لوازم موردنیاز و زمان نصب است.برای نمونه، زمان حدودی اجرای سقف کاذب کششی یا آسمان مجازی برای یک محیط 300 متری با چهار کنج تقریبا 6 ساعت زمان می برد، اما اگر با همان متراژ اما در یک محیط 8 ضلعی فرایند اجرا انجام شود، حدودا به 10 ساعت زمان نیاز است.

تعداد و نوع لامپ های استفاده شده برای نورپردازی سقف کشسان برای انجام نورپردازی به تجهیزات جانبی بیشتر و همچنین وقت بیشتری نیاز است. لذا این پارمتر نیز بر قیمت اجرای سقف کشسان موثر است.

وجود یا عدم وجود سیستم تهویه برای نصب تجهیزات جانبی مثل تهویه، فن، حسگر ها و دستگاه اطفاء آتش، روزنه های ونت، نیاز است تا امور زیر ساختی و لوازم جانبی بیشتر و نیز زمان بیشتری صرف شود که باعث افزایش هزینه نصب سقف کشسان خواهد شد.

اندازه عرض پارچه برای نصب سقف کشسان افرادی که سقف کشسان را نصب می کنند بسته به موارد گفته شده، قیمت هر متر سقف کشسان را تعیین می کند.

طرح های سقف کشسان

دکوراسیون سایروس
سقف کشسان ،باریسول ،آسمان مجازی
دکوراسیون سایروس

دکوراسیون سایروس
سقف کشسان ،باریسول ،آسمان مجازی
دکوراسیون سایروس

دسته بندی انواع سقف کشسان

  1. سقف کسشان ترنس لوسید یا ترنسلوسنت: سقف کشسان ترنسلوسید و یا ترنس‌لوسنت نوع دیگری از متریال سقف کشسان است که به صورت خنثی بوده و کارایی اصلی ان نور رسانی به محیط است. این نوع از سقف کشسان که بیشتر در اماکن تجاری و اداری کاربرد دارد، نور فوق العاده‌ای را به صورت یکنواخت به سطح سرازیر می‌کند و این عملکرد باعث شده که معتبرترین مراکز تجاری، نورپردازی‌های خود را کنار گذاشته و از این نوع سقف کشسان استفاده کنند. همچنین این نوع از سقف کشسان را می توان با نورهای هفت رنگ آمیخت که بسیار زیباست و توجه مخاطب را نا خودگاه جلب می‌کند.
     
  2. سقف کشسان لاکی یا لاکر: این نوع سقف تفاوت‌های فاحشی در نوع دیده بصری و همچنین نورپردازی و اجرا با متریال چاپی دارد؛ اینگونه که به یک رنگ براق در امده و مانند آینه نور اطراف فضای کار شده را در خود منعکس می کند و همچنین قابلیت نورپردازی با فیبر نوری و یا هالوژن را داراست. در مواردی که فاصله ی کمی تا سقف اصلی باشد، این نوع از سقف کشسان به شدت پیشنهاد می‌شود؛ زیرا فضا را برای مخاطب بازتر و دلنشین‌تر خواهد کرد و همچنین مانند نمونه‌های دیگر سقف کشسان عایق صدا، آتنی باکتریال و آنتی استاتیک نیز هست و به سادگی در طی مدت طولانی دوام می آورد و تمیز می ماند و از لحاظ رنگ کاملا ثبات دارد.
     
  3. سقف کشسان مدل چاپی: این نوع سقف همان گونه که از نامش پیداست قابلیت چاپ تصاویر مختلف و همچنین عبور نور را از خود دارد و عموما کاری بسیار زیباست و سلیقه ی متفاوت‌پسند ایرانی را به خوبی تامین می کند. به دلیل یکپارچگی و جنس خاص، عایق صدا بوده و حتی به نوعی این سقف را اگوستیک هم می کند و همچنین به خوبی فضای پروژه را روشن خواهد کرد. دوام بالا و قدرت تحمل بار این محصول در هر متر مربع به نود کیلو گرم می‌رسد و در مقابل رطوبت به خوبی مقاوم است. از معایب آن هم می‌شود به دسترسی سخت‌تر به سقف اصلی نسبت به تایل آسمان مجازی نام برد که در صورت نیاز به سقف اصلی حضور نیروی نصاب الزامی می‌شود و این مورد در هر سه نوع از سقف کشسان مصداق دارد و فرا گیر خواهد بود.

سقف کشسان نقش مهراز
سقف کشسان
سقف کشسان نقش مهراز

دکوراسیون سایروس
سقف کشسان ،باریسول ،آسمان مجازی
دکوراسیون سایروس

انواع پوشش های سقف کشسان

پوشش های مطرح و متداول سقف کشسان عبارت است از:

  • سقف کشسان براق (lighter):

نوعی از پوشش های مخصوص سقف کشسان است که به نام براق شفاف شناخته شده و بیشتر میزان نور را از خود عبور می دهد. این نوع پوشش بیشترین دامنه توزیع و عبور نور را دارد.

  • سقف کشسان مات (Opaque):

سقف کشسان مات دارای توزیع نور کاملا یکنواخت است اما میزان عبور نور کمتری نسبت به نوع براق دارد. منبع نور را کاملا پوشانده و برای طراحی های ساده بسیار مناسب است.

  • سقف کشسان نورگذر (Transparent):

در این نوع سقف کششی که به نوع شفاف نیز معروف است بیشترین شفافت برای عبور نور وجودد دارد. این نوع از پوشش برای فضایی که نیاز به عبور نور طبیعی است زیاد استفاده می شود. 

  • سقف کشسان ساتین(Satin):

سقف کششی ساتین در واقع حد اعتدال بین سقف مات و براق است. این نوع پارچه میزان عبور نور نسبی داشته و بسیار پر استفاده است.

  • سقف کشسان پارچه ای:

گران‌قیمت‌ترین نوع از پوشش های استفاده شده در سقف های کشسان است، ظرافت و بافت بسیار خاصی دارد که برای فضاهای مجلل و شبک بیشتر استفاده می‌شود.

  • سقف کشسانی براق:

از اسم این سقف کشسانی کاملا مشخصه که شبیه زرورق است . لازم به ذکر است که تمام پوشش های معرفی شده قادر به چاپ تصویر بوده و شبیه سازی های طبیعی مثل  آسمان مجازی با فیبرنوری کار و سقف براق بیشتر اجرا می شود.

همانطور که می بینید سقف کشسان دارای پوشش های مختلف و انواع متفاوتی هستند و همین تنوع باعث وجود طرح ‌های بی شمار در این مدل سقف می شود. در ادامه شما را بیشتر با انواع مختلف سقف های کششی آشنا خواهیم کرد.

سقف کشسان ساده

در این بخش به معرفی انواع سقف کشسان ساده می پردازیم که عبارت می باشند از: 

  • نمونه های مات 
  • سقف ساتن 
  • لاکر (لاکی)
  • ترنسپرنت (ترنسلوسید یا نورگذر)
  • برلیانت
سقف کشسان ساده

به عنوان مثال سقف های مات در ساختمان هایی که دارای دکوراسیونی به سبک کلاسیک می باشند به کار گرفته می شوند و نمونه های ساتن که در رنگ های روشن به چشم می خورند در انواع ساختمان های مختلف با هر نوع دکوراسیونی قابل استفاده می باشند. 

سقف های لاکر به دلیل سطح صیقلی که دارند و نور را به خوبی انعکاس می دهند در ساختمان های کوچک و نمونه های ترنسپرنت نیز ضخامت بسیار کمی دارند و نور را به خوبی عبور می دهند در فروشگاه های بزرگ و حتی در نمایشگاه های اتومبیل و گالری ها کاربرد دارند و سقف های برلیانت هم ضخیم است و به رنگ های نقره ای و طلایی دیده می شود و مناسب ساختمان های لوکس و مجلل می باشند.

سقف کشسان لاکر یا آینه ای
سقف کشسان لاکر یا آینه ای
سقف کشسان لاکر یا آینه ای

سقف کشسان لاکر یا آینه ای

 یکی از پرطرفدار ترین مدل های سقف کششی نوع آینه ای آن می ‌باشد. سقف کشسان لاکر مانند یک منشور عمل می‌ کند و تصویر لوازم منزل شما را منعکس می کند و جلوه ای بی نظیر به خانه شما می بخشد. همچنین طرح آسمان شب این سقف می تواند دکوراسیون منزل شما را شگفت انگیز نماید.

سقف کششی ترنسپرنت
سقف کششی ترنسپرنت

سقف کشسان نقش مهراز
سقف کشسان ترنسپرنت
سقف کشسان نقش مهراز

سقف کشسان نقش مهراز
سقف کشسان ترنسپرنت
سقف کشسان نقش مهراز

سقف کشسان نقش مهراز
سقف کشسان رستوران
سقف کشسان نقش مهراز

سقف کششی ترنسپرنت

سقف های کشسان ترنسپرنت را نور گذار نیز می‌ گویند، به این دلیل که امکان عبور نور از آن وجود دارد و شما می توانید با نصب سقف کشسان ترنسپرنت نور طبیعی خورشید را از فضای بیرون به داخل منزل تان بیاورید. همچنین امکان نورپردازی های مصنوعی در رنگ های گوناگون و زیبا در فضای زیر این سقف وجود دارد و جلوه ای خاص به منزل یا محل کار شما خواهد داد.

سقف کشسان چاپی
سقف کشسان چاپی
سقف کشسان چاپی

سقف کشسان نقش مهراز
سقف کشسان چاپی Print
سقف کشسان نقش مهراز

سقف کشسان نقش مهراز
سقف کشسان چاپی Print
سقف کشسان نقش مهراز

سقف کشسان نقش مهراز
سقف کشسان چاپی Print
سقف کشسان نقش مهراز

سقف کشسان چاپی

سقف کشسان چاپی یا پرینتی این امکان را به شما می دهد تا انواع طرح ها و نقش ها را بر روی سقف خود داشته باشید. پارچه های مخصوصی که در این سقف استفاده می‌ شود قابلیت اجرای انواع طرح و عکس را دارند. این مدل ایده آل ترین مدل برای اجرای طرح های سه بعدی برای سقف نیز است و شما می توانید دنیای نامحدودی از سراسر جهان هستی را وارد منزل تان کنید. سقف کهکشانی هم دقیقا همین مدل از سقف های کششی است که طرح های کهکشان و فضایی بر روی پارچه ی آن چاپ میگردد.

انواع سقف کشسان چاپی
انواع سقف کشسان چاپی
انواع سقف کشسان چاپی

سقف کشسان نقش مهراز
سقف کشسان چاپی Print
سقف کشسان نقش مهراز

سقف کشسان نقش مهراز
سقف کشسان چاپی Print
سقف کشسان نقش مهراز

سقف کشسان نقش مهراز
سقف کشسان چاپی Print
سقف کشسان نقش مهراز

انواع سقف کشسان چاپی 

سقف کشسان چاپی دارای انواع گوناگونی است که می توان به موارد پر طرفدار زیر اشاره کرد:

  • سقف کشسان طرح سنگ
  • سقف کشسان طرح گل
  • سقف کشسان طرح کلاسیک
  • سقف کشسان طرح فرشته
  • سقف کشسان طرح اسلیمی
  • سقف کشسان طرح سنتی
سقف کشسان برلیانس
سقف کشسان برلیانس

سقف کشسان برلیانس 

این مدل از سقف را می ‌توانیم از لاکچری ترین سقف های کاذب به حساب بیاوریم. سقف کشسان برلیانس درخشش متالیک مانندی دارد و معمولاً برای ساخت آن از رنگ های طلایی، نقره ای و برنزی استفاده می‌ شود. این سقف در دکوراسیون و طراحی مکان هایی چون حمام، سالن غذاخوری و سرویس‌ های بهداشتی لوکس کاربرد بیشتری دارد.

سقف کشسان جدید، طرح چوب
سقف کشسان جدید، طرح چوب

سقف کشسان جدید، طرح چوب

سقف های کاذب طرفداران زیادی در بین افرادی دارند که به مدرنیزه کردن خانه های خود علاقه زیادی دارند. اما آیا افرادی که به سقف های ساده، سنتی، چوبی و نقاشی شده علاقه دارند نمی توانند از سقف های کاذب استفاده کنند و از زیبایی آن بهره ببرند؟ این مطلب برای علاقه مندان به سقف های چوبی نوشته شده است. سقف کشسان طرح چوب می تواند بهترین انتخاب برای این افراد باشد.

سقف های کشسان با قابلیت چاپ
سقف های کشسان با قابلیت چاپ

با تکنولوژی به روز سقف کشسان می توان این نوید را به طرفداران انواع سقف داد که می توان به راحتی هر طرح و نقش مورد نظر را روی سقف خانه داشت. در پنل های گچی و دیگر انواع سقف کاذب که فرمی یک شکل دارند و از تنوع رنگی و طرحی برخوردار نیستند امکان داشتن سقف های ساده و شکیل وجود ندارد. اما سقف های کشسان با قابلیت چاپ این امکان را به شما میدهند که سقف مورد نظر خود را با چاپی خاص و ویژه داشته باشید.

مزیت سقف کشسان طرح چوب

مزیت سقف کشسان طرح چوب نسبت به سقف چوبی

از برتری های سقف کشسان نسبت به چوب می توان از مزیت های زیر نام برد:

  • قابلیت جابجایی سقف کشسان
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • قابلیت چاپ انواع طرح چوب مورد نظر
  • مقاومت در برابر اشتعال
  • 50 سال طول عمر مفید
  • 12 سال گارانتی معتبر
  • قابلیت نورپردازی پشت سقف
  • خاصیت آنتی باکتریال و آنتی استاتیک
سقف کشسان حجمی
سقف کشسان حجمی
سقف کشسان حجمی

سقف کشسان حجمی، جدیدترین سقف کشسان

در اکثر تصاویر دکوراسیون داخلی که می بینید ظاهر سقف منزل کاملا یکدست و صاف است. این یکدستی و صافی در اکثر تصاویر نشان دهنده عدم خلاقیت در طراحی دکوراسیون سقف است. اما می توان با استفاده از قابلیت های نامحدود سقف کشسان حجمی زیبایی خارق العاده ای به سقف داد. نیازی ندارید که سقف خانه خود را مانند هر جای دیگری صاف و یکدست طراحی کنید، برای تغییر آن جسارت به خرج دهید و برای زیبایی آن به متریال جدید اعتماد کنید.

سقف کشسان حجمی
سقف کشسان حجمی
سقف کشسان حجمی

قابلیت های نامحدود سقف کشسان حجمی

اگر مطالب پیشین را مطالعه نموده باشید حتما دیده اید که یکی از ویژگی های سقف کشسان انعطاف پذیری بالای آن است. این انعطاف پذیری به این معنی است که می توانید علاوه بر چاپ انواع طرح و تصویر روی سقف لابل ، آن را به اشکال گوناگون نیز در بیاورید. در طراحی سقف کشسان هیچ نوع محدودیتی ندارید. شما می توانید آن را به شکل باکس در بیاورید که در زیر آن نورپردازی صورت گرفته باشد. می توانید با استفاده از متریال لابل خطوط زیبای نوری تزیینی در محیط به وجود بیاورید که علاوه بر هزینه مناسب، جلوه جالب توجهی به محیط شما می بخشد. علاوه بر آن می توانید از سقف کشسان به عنوان ستون ها و سازه های نمایشگاهی نیز استفاده کنید.

سقف کشسان رومی
سقف کشسان رومی
سقف کشسان رومی

سقف کشسان رومی از انواع سقف کشسان شیک

سقف کشسان رومی دارای طرح های زیبا و بسیار شیکی است و امروزه در اغلب ساختمان های مسکونی از آن استفاده می شود.

سقف کشسان طرح کهکشان
سقف کشسان طرح کهکشان
سقف کشسان طرح کهکشان

سقف کشسان طرح کهکشان

نوع اول سقف کشسان کهکشانی یا به صورت لاکر یا به صورت چاپی درست می شوند.هدف از درست کردن سقف کشسان کهکشانی این است که وقتی شما به سقف نگاه می کنید بتوانید قسمتی از کهکشان را با استفاده از نورپردازی که پشت سقف تعبیه شده تصور کنید.اگر از سقف کشسان لاکر استفاده کنید طریقه درست کردن آن به اینگونه است که ابتدا یک سقف لاکر با رنگ سیاه یا آبی نفتی روی سقف اجرا می کنند.سپس روی آن را با استفاده از فیبر های نوری کوچک نورپردازی می کنند که در اینجا هر فیبر نوری نماد یک ستاره است.این نوع سقف محیط را به شدت زیبا و دیدنی می کند.هم چنین علاوه بر ستاره شما می توانید یک سیاه چاله را با استفاده از فیبر نوری به نمایش بگذارید.

کاربرد سقف کشسان با طرح کهکشان
کاربرد سقف کشسان با طرح کهکشان
کاربرد سقف کشسان با طرح کهکشان

کاربرد سقف کشسان با طرح کهکشان

از آنجایی که سقف های کشسان چاپی کهکشانی ظاهر بسیار زیبایی به محیط می دهد،در جاهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد برای مثال یکی از پرکاربردترین آن ها در محیط های استخر است.یکی از دلایل استفاده از آن ضد آب و ضد رطوبت بودن آن است که این ویژگی در محیط های مربوط بسیار مهم است.همچنین به دلیل زیبایی و جذابیت بالای آن استفاده از آن در محیط های استخری را بالا برده است.همچنین در سقف لاکر با طرح کهکشان چون قابلیت انعکاس نور را دارد بسیار برای سقف های بالای استخر مناسب است.در دندانپزشکی ها هم از سقف کشسان با طرح کهکشان استفاده می کنند.دلیلش این است که در هنگام معالجه اکثر اوقات سر بیمار رو به بالا است و برای درست کردن سقفی زیبا از سقف کشسان کهکشانی استفاده می کنند.در لابی های هتل و اتاق های بزرگ نیز از سقف کشسان کهکشانی استفاده می کنند.

سقف کشسان دایره ای
سقف کشسان دایره ای
سقف کشسان دایره ای

سقف کشسان دایره ای چیست؟

سقف کشسان دایره ای یکی از اجزای دکوراسیون داخلی به شمار می‌ رود که برای پوشش سقف‌ ها در طراحی‌ های مدرن استفاده می‌ گردد. این نوع سقف کاذب که به صورت معلق بر روی سقف اصلی نصب می‌ گردد از پارچه‌ هایی به جنس PVC ساخته می‌ شود که دورتادور آن بر روی ریل‌ هایی قرار می‌ گیرد. این جنس قابلیت کشسانی و تغییر ابعاد و اندازه دارد و در فضاهای مختلف می‌ تواند مورد استفاده قرار بگیرد.این سقف دارای ویژگی‌ هایی همچون نصب و اجرای آسان، انعطاف پذیری و استحکام بالا، عایق رطوبت، مقاوم در برابر حریق، جابجایی راحت، قابلیت چاپ و امکان عبور نور را دارد.

ابعاد سقف کشسان دایره ای
ابعاد سقف کشسان دایره ای

ابعاد سقف کشسان دایره ای

ابعاد سقف کشسان دایره ای با توجه به محیطی که قرار است در آن نصب و اجرا گردد می‌ تواند متغیر باشد. سایز این مدل‌ ها متفاوت بوده تا سطح کاربری گسترده‌ای فراهم نماید. هرچند که ابعاد پارچه‌ های این سقف کشسان در اندازه‌ های مختلف در بازار موجود می‌ باشد و می‌ توان با توجه به ابعاد فضای مورد نظر انتخاب نمود اما همین قابلیت کشسانی باعث می‌ شود تا پارچه سقف کشسانی دایره ای را به هر اندازه‌ ای که مایل هستیم تغییر دهیم یا به عبارتی دیگر می‌ توان آن را کشید تا به اندازه مورد نظر برسد. برای این کار باید سقف کشسان را حرارت داده تا کش بیاید و بر روی پروفیل‌ های مخصوصی که کار گذاشته شده‌اند قرار بگیرد.

کاربرد سقف کشسان دایره ای
کاربرد سقف کشسان دایره ای
کاربرد سقف کشسان دایره ای

سقف کشسان نقش مهراز
سقف کشسان چاپی
سقف کشسان نقش مهراز

سقف کشسان نقش مهراز
سقف کشسان چاپی Print
سقف کشسان نقش مهراز

سقف کشسان نقش مهراز
سقف کشسان
سقف کشسان نقش مهراز

کاربرد سقف کشسان دایره ای

سقف‌های کشسان دارای انواع مختلف با جنس‌های متفاوت می‌باشند که هر کدام ویژگی‌ها و کاربرد خاص خود را دارند و با توجه به فضای مورد استفاده و دکوراسیون آن محل باید بهترین مدل از سقف کشسان را انتخاب نمود. سقف کشسان دایره ای یکی از پرکاربردترین سقف‌های کاذب می‌باشد که برای اکثر محل‌ها مناسب ست.از فرم دایره‌ای سقف کشسان می‌توان برای پوشش سقف‌های اتاق‌های مختلف منزل، اتاق نشیمن، دفتر کار، نمایشگاه‌ها، گالری‌های هنری، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و … استفاده نمود. برای مثال می‌توان سقف کشسان دایره ای نوع لاکر را به خاطر داشتن خاصیت آینه‌ای و استفاده از مواد استیل ضد آب و رطوبت برای استخر انتخاب کرد.

قیمت طرح های  سقف کشسان

نرخ سقف کشسان پیرینتی، شفاف، مات، ساده، لاکر و روشن با هم تفاوت دارد.

  • قیمت هر متر سقف کشسان چاپی، تقریبا 250 هزار تومان می باشد.
  • قیمت هر متر سقف کشسان براق، حدودا بین 120 هزار تومان تا 160 هزار تومان است.
  • یمت هر متر سقف کشسان مات، حدودا 150 هزار تومان تا 350 هزار تومان متفاوت است.
  • برای نصب سقف کشسان تک رنگ ساده باید برای هر متر تقریبا 200 هزار تومان هزینه کنید.
  • یمت هر متر سقف کشسان Mirror، تقریبا 180 هزار تومان است.
  • درصورتی که تمایل دارید سقف خانه شما از نوع سقف کشسان شفاف باشد که نور از آن بگذرد، باید برای هر متر از آن، باید تقریبا 280 هزار تومان هزینه کنید.

پارامتر های موثر در قیمت هر متر سقف کشسان

مشخص کردن قیمت سقف کشسان یا سقف باریسول جزء آن گروه از سرویس ها و محصولاتی نیست که شما در برابر دریافت یک پکیج از پیش مشخص شده یک مبلغ از پیش تعیین شده را پرداخت کنید. رنج قیمت سقف کشسان برای هر محیط و بسته به خصوصیات و شاخصه های آن تعیین می شود و نیازمند انجام تحلیل کارشناسی از تقاضا و قصد کارفرما و نیز تحلیل و بررسی موقعیت حاکم بر شرایط فیزیکی پروژه است.

طرح های سقف کشسان گران

سازه های چند لایه ای طرح های سقف کشسان:

ویژگی ارتجاعی و انعطاف پذیری مواد استفاده شده در سقف های کششی، به ما این امکان را خواهد داد که اقدام به طراحی و نصب سقف های چند سطحی نماییم. در این گروه از پروژه ها، بسته به حجم پروژه و خصوصیات اجرایی آن احتمال دارد به چندین روز زمان احتیاج باشد. از طرفی نرخ قیمت و هزینه اجرای آن هم 2 تا 3 برابر حالت های معمولی و ساده است.

خصوصیات هر طرح :

(سوراخ ایجاد کردن، کناره های کنگره ای، پیرنت های خاص، کناره های منحنی دار) اگر نمی خواهید هزینه بسیاری برای نصب سقف های کشسان چند طبقه پرداخت کنید، اما در عین حال می خواهید که یک کار خاص را ارائه دهید، این قسمت از توضیحات برای شما شرح شده است. هزینه ها باتوجه به ابعاد، میزان و پیچیدگی تولید و نصب سقف کشسان مشخص می شوند، اما استفاده از خصوصیات بالا موجب خواهد شد که علاوه بر داشتن یک طراحی داخلی جالب و خاص، نیازی هم به پرداخت هزینه های اجرایی سقف کشسان چند لایه نداشته باشید و در نرخ و هزینه صرفه جویی می شود.

متراژ محیط و حجم پروژه جهت نصب سقف کشسان بزرگی اتاق و پروژه شما در قیمت نهایی اجرای سقف کششسی موثر است.

سقف کشسان نقش مهراز
طراحی سقف کشسان
سقف کشسان نقش مهراز

چطور یک طرح سقف کشسان را ارزان کنیم؟

به عبارتی وسعت بیشتر پروژه باعث تعدیل هزینه می شود از این رو در پروژه های بزرگ تر، قیمت هر متر سقف کشسان کاهش پیدا می کند. همواره نماینده کمپانی نگین الماس جهت بازدید و اندازه گیری محیط و نیز برای جذب دیدگاه ها و سلیقه شما به مکان مورد نظر خواهد آمد. شما می توانید در هر مکان و زمانی رنگ، طرح و جزییات موردنظر خود را برای اجرای سقف کشسان انتخاب کنید. همچنین مزایا و معایب هر یک از مواد ها بسته به پروژه شما، توسط پرسنل باتجربه ما با جزییات کامل توضیح داده خواهد شد. لذا شما دید کاملا خوبی نسبت به هزینه، وقت و خصوصیات طرح اجرایی پیدا می کنید. این مشاوره هزینه ای برای شما ندارد و رایگان است. اما درصورتی که فاصله شما از شرکت ما بسیار زیاد باشد بابت رفت و آمد نیاز است که هزینه ای پرداخت شود.

جنس و درجه کیفیت پارچه سقف کاذب: یکی از عوامل اصلی در نرخ قیمت هر متر سقف کشسان، اندازه به کارگیری از پارچه های پی وی سی و ساختار آن است؛ یعنی مکان مورد نظر و نیز کاربری آن در این موضوع موثر است. اگرچه درصورتی که فقط بین مواردی شکل هندسی سقف اولیه در آنها بصورت مربع و مستطیل باشد بخواهیم قیمت ها را مقایسه کنیم. در سایر مواد که فضای موردنظر بیش از 4 کنج داشته باشد، منحنی دار باشد، نقاط روشنایی بسیاری داشته باشد، قطعا هزینه و زمان آماده سازی را در مقایسه با یک اتاق ساده افزایش می دهد.

جزئیات نصب انواع طرح سقف کشسان

  1. سقف کششی را می توان در مکان های سقف دار با دمای محیط از 5- تا 70+ سانتی گراد نصب کرد.
  2. از پارچه های پی وی سی با کیفیت بالا ساخت اروپا که محصول کشورهایی مانند فرانسه ، آلمان و اوکراین که شامل بیش از 150 طیف رنگ گوناگون می شود مصرف میشود.
  3. پارچه (در حالت عادی ) عرض 1.5 تا 5 متردارد، و محل و تعداد درزها به انتخاب مشتری بستگی دارد. که بصورت میلیمتری قابل لمس و مشاهده است.
  4. بصورت نسبی بو استشمام میشود که در هر وسیله نو امری عادی می باشد، ولی به مرور زمان از بین می رود.
  5. لوستر و چراغ قابلیت نصب دارد
  6. برای اندازه گیری از سقف، کارشناسان در مکان حضور خواهند یافت و بدون هزینه در زمان مناسب این کار را انجام می دهند.
  7. در حالت طبیعی عمر سقف کشسان نامحدود است.
  8. سقف کشسان همانند کاغذ دیواری های قابل شستشو و پنجره های پلاستیکی، کف پوش هایی با روکش لاکی و کناف هوا را عبور نمی دهند.
  9. نصب سقف کشسان در کوتاه ترین زمان ، نصف روز کاری انجام می شود.
  10. اصولا در مرحله پایانی سقف کشسان نصب می شود تا از کثیف شدن سقف جلوگیری شود.
  11. در صورتی که تجهیزات نورپردازی مورد استفاده قرار گیرد فاصله سقف کشسان تا سقف اصلی 15 الی 20 سانتیمتر می باشد؛
  12. اما زمانی که تجهیزات نورپردازی استفاده نشود فاصله سقف کشسان تا سقف اصلی 3 الی 3.5 سانتیمتر می باشد.

اطلاعات بیشتر درباره نحوه اجرای سقف کشسان را اینجا بخوانید.

جمع بندی 

سقف کشسان دارای انواع گوناگونی است که با توجه به دکوراسیون منزل خود می توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب و سفارش دهید.بهترین زمان برای سفارش سقف کشسان بعد از نازک کاری و حداقل یک دست نقاشی دیوارها است. . نکته مهم این است که اجرای این سقف را حتما  بگذارید بعد از نقاشی های ساختمان تا زمان اجرای سقف چیزی به عنوان عوامل مخرب مانند قلمو، نردبان و … در محدوده ی اجرای این سقف نباشد که به آن آسیبی وارد کند. در این مقاله مروری بر انواع طرح های سقف کشسان و جدید ترین مدل آن ها داشته ایم .

گرداوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه