Chidaneh.com placeholder image

بلوک و تایل شیشه ای، ایده ای خاص و متفاوت در دکوراسیون!

به قلم: تحریریه چیدانه

به کار بردن المان های شیک و زیبا در خانه همیشه باعث جذابیت بیشتر آن می شود. شیشه یکی از المان هایی است که استفاده از آن در دکوراسیون داخلی، فضای خانه را بسیار شیک و جذاب می کند. در این مطلب از چیدانه شما را با یکی از کاربردهای شیشه، به عنوان بلوک و تایل شیشه ای، در دکوراسیون داخلی آشنا می کنیم.

پنل دکوراتیو شیشه ای

بلوک و تایل شیشه ای چیست؟

همانطور که گفته شد استفاده از شیشه در خانه، فضا را جذاب و زیبا می کند. همچنین می توان آن را در بخش های مختلف خانه به کار برد. یکی از کاربردهای شیشه این است که می توان از آن با عنوان پنل دکوراتیو شیشه ای به عنوان دیوار و یا پارتیشن‌ برای جدا کردن فضاها استفاده کرد و باعث می شود نقطه کانونی خوبی در فضا ایجاد شود. پنل دکوراتیو شیشه ای که به آن تایل شیشه ای و یا بلوک شیشه ای نیز گفته می شود را می توانید در طرح ها و رنگ های مختلف انتخاب کنید تا جلوه زیبایی در فضا ایجاد شود. همچنین می توان رنگ های مورد نیاز در دکوراسیون را از طریق این پنل های دکوراتیو به فضا اضافه کرد. 

چوب و هنر
پنل شیشه ای دکوراتیو

مزایای استفاده از بلوک و تایل شیشه ای

شما می توانید با استفاده از بلوک و تایل شیشه ای به فضاهای داخلی شخصیت بدهید. اگر دوست دارید اصالت و معماری ایرانی و سنتی در خانه تان دیده شود، کافیست با انتخاب رنگ ها و طرح هایی که نشان دهنده این نوع معماری است، اصالت را به خانه خود بیاورید. علاوه بر این:

  • می توان با انتخاب پنل های شیشه ای که روایتگر داستانی هستند، بخشی از خانه را که جلوه خوبی ندارد و یا دارای ایراداتی است را پنهان کرد.
  • یکی دیگر از مواردی که با استفاده از تایل های دکوراتیو شیشه ای می توانید انجام دهید این است که نور خورشید و یا نورهای محیطی را به شکلی که دوست دارید بازتاب دهید.

پس می توان به راحتی گفت که پنل های دکوراتیو شیشه ای امکانات زیادی را برای طراحی برایمان فراهم می کنند.

برندهای معتبر در این حوزه
تایل شیشه ای دکوراتیو

تایل و بلوک شیشه ای در فضای بیرونی

پنل های دکوراتیو شیشه ای تنها برای فضاهای داخلی استفاده نمی‌شوند و می توان از آن ها به راحتی در فضاهای خارجی هم استفاده‌ کرد:

  • این پنل ها در برابر سرما و گرما، نور خورشید و رطوبت، برف، باران و باد مقاوم اند. پس می توان در هر شرایط آب و هوایی اعم از گرم و سرد و مرطوب از این پنل ها استفاده کرد، چون بسیار مقاوم هستند.
  • استفاده از این نوع بلوک های شیشه ای در مناطقی که هوای آلوده دارند نیز مانعی ایجاد نمی کند چرا که این پنل ها در برابر آلودگی نیز مقاوم هستند.
  • به راحتی می توان از بلوک و تایل های شیشه ای برای نما و ورودی ساختمان و همچنین به عنوان نرده راه پله نیز استفاده کرد که آن را خاص و منحصر به فرد می کند.
  • استفاده از آن در پنجره‌ ها نیز می‌تواند باعث ایجاد حس امنیت شود.
تایل شیشه ای

مدرن و شیک بودن این پنل ها از ویژگی هایی هستند که آن ها را متمایز می کنند. پس اگر دوست دارید فضای داخلی و یا خارجی جذاب و خاصی داشته باشید، تایل شیشه ای انتخاب بسیار خوب و مناسبی است. 

تایل شیشه ای دکوراتیو

انواع بلوک و تایل شیشه ای

بلوک های شیشه ای علاوه بر طرح ها و رنگ های مختلف، انواع مختلفی نیز دارند که عبارتند از:

  • بلوک شیشه ای لاکوبل یا رنگی
  • بلوک شیشه ای مات
  • بلوک شیشه ای طرح سنگ
بلوک شیشه ای رنگی

بلوک شیشه ای لاکوبل یا رنگی 

این نوع بلوک شیشه ای، رنگ های کاربردی زیادی دارد. رنگ آن ها در برابر دما و رطوبت تغییر نمی کند. همچنین از نفوذ رطوبت به دیوارها جلوگیری می کند. باعث تشدید نور و رنگی شدن آن می شود. پس نیازی به استفاده از مبلمان و یا لامپ رنگی در خانه ندارید. با ترکیب چند رنگ از این پنل های دکوراتیو شیشه ای، با برش ها و اندازه های مختلف می توان طراحی جذابی انجام داد. این نوع بلوک شیشه ای برای فضاهای مینیمال و خلوت انتخاب بسیار خوبی است.

پنل شیشه ای

بلوک شیشه ای متلوکس یا مات

از آن جایی که این نوع پنل دکوراتیو شیشه ای مات است، لکه روی آن دیده نمی شود، نور از آن عبور نمی کند و باعث می شود در فضا احساس امنیت کنید و آن را دنج می کند. پس برای فضاهایی مانند حمام و فضاهای مشابه آن و همچنین پارتیشن بندی مناسب است. این نوع تایل شیشه ای را می توان در رنگ ها و طرح ها و اشکال مختلف ارائه داد.

بلوک شیشه ای

بلوک شیشه ای طرح سنگ

به کار بردن این نوع بلوک شیشه ای باعث می شود دکوراسیون خانه تان جلوه طبیعی تری داشته باشد. این شیشه ها طرح انواع سنگ مانند سنگ مرمر را دارند و می توان آن ها را در طرح ها و رنگ های مختلف تولید کرد. این نوع پنل های دکوراتیو شیشه ای شفاف اند و نور را به خوبی بازتاب می دهند و برای فضاهایی مانند حمام، فضای داخلی ویلا، حیاط و راه پله مناسب هستند. رنگ در آن ها ثابت است و در اندازه های مختلف قابل برش هستند.

 

 

“شما می توانید برای سفارش و خرید انواع بلوک و تایل شیشه ای از ثبت درخواست رایگان چیدانه کمک بگیرید"

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه