Chidaneh.com placeholder image

مبل راحتی یو شکل، نکته‌هایی برای چیدمان مدرن

به قلم: فائزه میرسلطانی

طراحی ساده و مدرن، امروزه طرفدارهای بسیاری پیدا کرده است و خرید لوازم خانه، متناسب با این نوع سبک سوق پیدا کرده است. اگر اهل سادگی در دکوراسیون و سبک‌های مینیمال باشید، بدون شک از مبل راحتی یو شکل استقبال می‌کنید. در این مطلب با چیدانه همراه باشید تا نکته‌های جالبی از نحوه چیدمان و ویژگی‌های مبل راحتی یو شکل برایتان بگوییم.

مبل راحتی یو شکل

سرویس خواب بالسا

انواع مبل راحتی یو شکل

مبل راحتی یو شکل به دو شکل متقارن و نا متقارن طراحی می‌شود و چیدمان آن ما را به یاد حرف یو می‌اندازد. در سبک متقارن نوع نیم‌دایره آن نیز بسیار رایج است و فضای بیشتری می‌طلبد. زیبایی منحصربه‌فرد این سبک از مبل راحتی در نحوه کنار هم جمع کردن افراد است که همگی به مرکزیت نقطه‌ای میانی یو کنار هم می‌نشینند. بنابرین اولین مزیت مبل راحتی یو، ایجاد حس صمیمت در دکوراسیون خانه است و همه افراد خانواده را در یک نقطه جمع می‌کند.

مبل راحتی یو شکل

ویژگی‌های مبل راحتی یو شکل

  • ایجاد حس صمیمیت در دکوراسیون داخلی منزل
  • ایجاد حس راحتی و آرامش
  • تقویت سبک مدرن و مینیمال در دکوراسیون خانه
  • نقطه کانونی خانه را به خود اختصاص می‌دهد
  • افزایش جلوه مبل نسبت به سایر لوازم دکوراسیون
  • از ایده‌های فوق‌العاده برای خانه‌های بزرگ
  • برای عاشقان کاناپه، مبل راحتی یو شکل انتخاب مناسبی است
  • نظم‌دهی به چیدمان خانه

مبلمان مدرن ادوا
مبل یو طوسی کد 1298
مبلمان مدرن ادوا

مبل راحتی یو شکل به سبک نامتقارن

سبک نامتقارن نسبت به متقارن بیشتر طرفدار دارد و فضای کمتری را اشغال می‌کند. با این وجود پیشنهاد ما برای استفاده از مبل راحتی یو شکل، برای کسانی است که خانه‌ای با متراژ بالاتر از صد متر دارند. زیرا بهتر است که در کنار مبل راحتی یو شکل، یک دست مبلمان دیگر نیز در سال خانه چیده شود تا برای جمع‌های رسمی‌تر از مبل راحتی یو شکل استفاده نکنید.

مبل راحتی یو شکل نامتقارن

در سبک نامتقارن مبل راحتی یو شکل اگر یکی از بازوها خیلی کوتاه شود، می‌توان آن را به چیدمان ال نیز نزدیک دانست، اما به هرحال با مبلمان ال تفاوت دارد. معمولا در سبک نامتقارن، وقتی به انتهای بازوی یو می‌رسد، از دسته استفاده نمی‌شود و در این حالت، ویژگی مینیمال مبل بیشتر می‌شود.

 

مبل راحتی یو شکل متقارن

سبک متقارن مبل راحتی یو شکل

در حالت متقارن، بازوهای یو دقیقا هم اندازه هستند و مبل گنجایش بیشتری دارد. سبک چیدمان قرینه برای ایرانی‌ها از گذشته تا امروز محبوب بوده است. با وجود اینکه این قرینگی تضادهایی با سبک مدرن دارد، اما در مبل راحتی یو شکل، این تضادها به زیبایی مهار شده‌اند و می‌توانید که چیدمان ساده و امروزی را در خانه با قوانین محبوب قرینگی تحربه کنید. در حالت متقارن مبل راحتی یو شکل، خانه نظم بیشتری پیدا می‌کند و فراموش نکنید که نسبت به نامتقارن فضای بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.

مبلمان شاهوار
مبل راحتی شاهوار مدل یو 4
مبلمان شاهوار

در حالت قرینگی اگر بازوهای یو کمی کشیده‌تر شود، مبل راحتی یو شکل به شکل نیم‌دایره خواهد بود و زیبایی خاصی به خانه خواهد داد. اما فراموش نکنید که استفاده از مبل نیم‌دایره، مستلزم داشتن سالنی تقریبا بزرگ در خانه است و برخلاف مبل راحتی یو شکل، قسمت زیادی از فضای پشتی آن بی‌استفاده می‌ماند که بهتر است با اکسسوری‌های تزئینی همچون آباژور یا گلدان‌های بزرگ پر شود. اگر در پشت مبل نیم‌دایره دیوار وجود دارد، بهتر است به جای استفاده از اکسسوری‌های تزئینی، کتابخانه خود را به این دیوار بچسبانید.

مبل راحتی یو شکل آبی

مبل راحتی یو شکل بهتر است چه رنگی باشد؟

مبل راحتی یو شکل نقطه مرکز خانه را به خود اختصاص می‌دهد و بیش از سایر انواع مبلمان جلب توجه می‌کند. بنابراین انتخاب رنگ آن در هنگام خرید نکته‌ای بسیار مهم است. اگر سیک چیدمان خانه روشن است، بهتر است رنگ مبل راحتی یو شکل به رنگ‌های گرم‌تر مایل باشد و تضادی جالب ایجاد کند. همچنین در این حالت می‌توانید برای مبل راحتی یو شکل، مطابق با نوع چیدمان خانه، روشن انتخاب کنید و در عوض کوسن‌هایی با رنگ گرم و تیره روی آن بچینید. اما در کل قانون مشخصی برای انتخاب رنگ وجود ندارد و سلیقه شما حرف نهایی را می‌زند.

مبل راحتی یو شکل

نکته‌هایی که باید در خرید به آن توجه کنید

  • متراژ خانه برای چیدمان مبل راحتی
  • رنگ غالب در دکوراسیون و انتخاب رنگ مناسب برای مبل
  • تناسب دیوار فضای خانه با سبک متقارن یا نامتقارن
  • کیفیت و گنجایش مبل

مبل راحتی یو کار شما را در چیدمان خانه راحت می‌کند و خود به تنهایی جلوه‌ای جذاب و مینیمال به خانه می‌بخشد. با استفاده از این نوع مبل نیاز کمتری به لوازم دکوراتیو دارید و بیشتر بار فضاسازی و زیبایی برعهده مبلمان خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با انواع مبلمان منزل چیدانه شما را راهنمایی خواهد کرد و می‌توانید از طریق صفحه ثبت درخواست با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 مطلب پیشنهادی: خرید مبل راحتی، چه سبک و چه مدلی؟

 مطلب پیشنهادی: مدل مبل راحتی ال، 10 انتخاب خانواده های ایرانی!

 مطلب پیشنهادی: مبل راحتی جدید، کدومش مناسب خونه منه؟

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه