Chidaneh.com placeholder image

سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون، نه مدرنه نه کلاسیک!

به قلم: گلنار

گاهی اوقات خیلی از ما نه سبک مدرن را برای دکوراسیون‌مان دوست داریم و نه سبک کلاسیک. به دنبال سبکی می گردیم که مابین این دو باشد، یعنی هم بتوانیم از عناصر و طراحی مدرن بهره ببریم و هم موتیف های کلاسیک را در نقاطی از دکوراسیون استفاده کنیم. سبک نئوکلاسیک دقیقا همان سبکی است که به دنبالش می گردیم و می تواند نیاز ما را برطرف نماید. در ادامه ویژگی ها و تعاریف این سبک را با همراهی گروه معماری بهار بهستانی بررسی می کنیم.

گروه معماری بهار بهستانی
طراحی لابی ساختمان به سبک نئوکلاسیک در عراق سلیمانیه
گروه معماری بهار بهستانی

قالیشویی ادیب

دکوراسیون به سبک نئوکلاسیک

این سبک ترکیبی از عناصر سبک کلاسیک و المان های سبک مدرن است و در عین حال به عنوان یک سبک ساده و شیک شناخته می شود. در واقع فرم های ساده در طراحی مدرن در کنار ظرافت های کلاسیک باعث شده این سبک برای فضاهای مختلف مناسب باشد. اما برای طراحی و چیدمان هرفضا به این سبک باید با ویژگی ها و ترفندهایی آشنا باشیم:

  • رنگ در سبک نئوکلاسیک
  • مبلمان نئوکلاسیک
  • فرش و پرده درد کوراسیون نئوکلاسیک
  • متریال نئوکلاسیک
  • اتاق خواب به سبک نئوکلاسیک

مطلب پیشنهادی: کابینت نئوکلاسیک چیست؟

گروه معماری بهار بهستانی
طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک
گروه معماری بهار بهستانی

نشیمن و پذیرایی به سبک نئوکلاسیک

برای طراحی نشیمن و پذیرایی به سبک نئوکلاسیک باید از وسایلی استفاده کنیم که به همین سبک طراحی شده اند. همچنین انتخاب رنگها و نکات طراحی باید از اصول طراحی به سبک نئوکلاسیک پیروی کنند.

 

گروه معماری بهار بهستانی
طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک
گروه معماری بهار بهستانی

مبلمان نئوکلاسیک در نشیمن و پذیرایی

مبلمانی که برای این سبک استفاده می شود، به اندازه مبلمان کلاسیک پرکار و باجزییات زیاد نیست، برعکس فریم چوبی ظریف و ساده ای دارد که در کنار پارچه های تک رنگ و بدون طرح و نقش تکمیل می شوند. اگر تمایل داشتید که از پارچه های طرح دار در دکوراسیون نئوکلاسیک‌تان بهره ببیرد، می توانید آن ها را برای کوسن ها انتخاب نمایید.

پالت رنگی نئوکلاسیک

معمولا رنگ هایی که برای این سبک به کار می روند در دسته رنگ های خنثی مانند کرم، بژ، طوسی، نسکافه ای و سفید قرار می گیرند. البته سبک نئوکلاسیک دست شما را باز گذاشته و شما می توانید در کنار همان پالت رنگی، رنگ های آبی، سبز و حتی قرمز را نیز به کار ببرید. البته بهتر است این کار به شکل خیلی محدود به طور مثال برای یک کاناپه تکی، اکسسوری و یا رنگ یک دیوار انجام دهید.

 

فرش در دکوراسیون نئوکلاسیک

برای انتخاب فرش بهتر است به جای فرش های کلاسیک پرنقش و رنگ از فرش های مدرن وساده تر کمک بگیرید. یعنی فرش هایی که طرح و نقش خلوت دارند و معمولا هم با یک یا دورنک بافته می شوند.

پرده نئوکلاسیک

پرده یک اتاق نشیمن به سبک نئولاسیک باید ساده و شیک اما بلند باشد. اگر خواستید فضا لوکس تر به نظر بیاد می توانید پرده های مخمل را انتحاب نمایید. توجه داشته باشید که پرده ها نیز باید در نهایت سادگی در طرح و نقش باشند.

 

متریال های سبک نئوکلاسیک

در سبک نئوکلاسیک بیش تر از متریال های طبیعی مانند چوب و بعد هم سنگ استفاده می شود که ترکیب ‌شان با فلز شما را به یک ترکیب ساده اما شیک می رساند. دقیقا مثل این میز ناهارخوری که چبا چوب ساخته شده و پایه های فلزی با فرم منحی و ظریف دارد.

 

گروه معماری بهار بهستانی
طراحی اتاق خواب به سبک نئوکلاسیک پروژه عراق سلیمانیه
گروه معماری بهار بهستانی

اتاق خواب به سبک نئوکلاسیک

همان پالت رنگی و چوب های ظریف در اتاق خواب نئوکلاسیک هم تکرار می شوند. البته برای دیزاین اتاق خواب می توانید از قاب های گچ بری روی دیوار و همین طور کاغذدیواری با طرح و نقش کلاسیک استفاده نمایید. معمولا در این سبک فقط از وسایل ضروری استفاده می شود، مثلا بهتر است تا جای ممکن در اتاق خواب تخت، کمد و نهایتا میز آراش یا میز تحریر را چیدمان کنید.

در پایان:

اگر به سبک دکوراسیون نئوکلاسیک علاقه دارید، متخصصین در گروه معماری بهار بهستانی به شما کمک می کنند تا متناسب با نیازها و شرایط منزل تان بهترین دیزاین را در این سبک دکوراسیونی داشته باشید. از مشاورین مشورت بگیرید و اجازه بدهید طراحی منزل تان به صورت اصولی و درست انجام شوند.

نمونه کارهای بیشتر را در اینستاگرام گروه معماری بهار بهستانی ببینید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه