Chidaneh.com placeholder image

‌‌‌طراحی دیوار نئوکلاسیک؛ جذابیتی معمارانه روی دیوارهای ساده

به قلم: مژگان احمدی

سبک نئوکلاسیک جذاب و باشکوه یکی از انواع سبک­های دکوراسیون داخلی است که در  قرن 18 میلادی شکل گرفته و ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است. اگر روحیه‌ای شاد دارید و علاقمند به استفاده از دنیای رنگ‌ها در دیوار هستید و می­خواهید با طرحی معمارانه دیوار ساده خانه یا محل کارتان را جذاب کنید، می‌توانید با طراحی دیوار نئوکلاسیک این جذابیت را ایجاد کنید. در این مطلب از مجله چیدانه‌ چگونگی طراحی دیوار نئوکلاسیک که یکی از خدمات گروه دکارت استور است را بررسی می‌کنیم، با ما همراه باشید.

طراحی دیوار نئوکلاسیک

در دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک حتما لازم نیست مانند سبک کلاسیک از تزیینات خاص و گران قیمت استفاده کنید بلکه می‌توانید با ترکیب استفاده از وسایل قدیمی در کنار وسایل مدرن، فضایی خاص به‌وجود آورده و با استفاده از رنگ‌های سفید و طلایی در کنار رنگ‌‌های شارپ چون آبی، زیبایی منحصر به فردی را در فضای داخلی خانه یا محل کارتان داشته باشید. مزیت سبک دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک نسبت به کلاسیک، این است که محدودیتی در استفاده از مبلمان و تزیینات ندارید حتی استفاده از عناصر مینیمال و ساده بودن از ویژگی‌های این سبک است. برای اینکه بتوانید در دیوارهای داخلی نمایی از دکوراسیون نئوکلاسیک داشته باشید می‌توانید از المان‌هایی مانند قاب‌های گچبری یا پلی یورتان، دیوارپوش طرح چوب، کاغذ دیواری، سنگ یا آجر استفاده کنید. قاب‌های پلی اورتان از محبوب‌ترین‌ها برای طراحی دیوار نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی هستند که به‌صورت ساده برای طراحی دیوارها استفاده می­شوند.

سرویس خواب بالسا

مطلب مرتبط: نئوکلاسیک در معماری داخلی، تجلی شکوه و زیبایی!

دکارت استور
طراحى دیوار نئوکلاسیک با ابزارهاى پلى یورتان
دکارت استور

رنگ در طراحی دیوار نئوکلاسیک

در سبک نئوکلاسیک برخلاف سبک کلاسیک که در آن بیشتر از رنگ سفید و یا رنگ‌های روشن استفاده می‌شود، از انواع رنگ‌ها می‌توان در دکوراسیون داخلی استفاده کرد. طراحی دیوار نئوکلاسیک نیز ملنند سایر عناصر این سبک از تنوع رنگ پیروی می‌کند. به‌طور کلی طیف رنگی در سبک نئوکلاسیک معمولا ملایم است و بیشتر از رنگ‌هایی چون سفید، قهوه‌ای روشن و تیره، بژ، آبی کمرنگ، طلایی و نقره‌ای استفاده می‌شود البته در کنار‌ رنگ‌های روشن از رنگ‌هایی چون خاکستری، زرد، سبز، سیاه و قرمز هم به‌عنوان نشان این سبک استفاده می‌شود.

ویژگی‌های طراحی دیوار نئوکلاسیک

ویژگی‌های اصلی طراحی دیوار نئوکلاسیک شامل موارد زیر است؛

  • رعایت تناسبات هندسی کلاسیک و حذف گل و بوته در قاب‌بندی دیوار
  • استفاده از طرح‌ها و نمادهای معماری کلاسیک همراه با نورپردازی‌های مدرن
  • استفاده از آینه‌‌های بزرگ در طراحی دیوار
  • استفاده از رنگ‌های کرم، طلایی در کنار رنگ‌های خیره‌کننده مانند بنفش، قرمز یا فیروزه‌ای 
  • استفاده از کاغذ دیواری‌های مدرن برای ایجاد حس آرامش و سادگی
  • استفاده از آینه‌های دکوراتیو برای تزیین دیوار

دکارت استور
طراحى دیوار نئوکلاسیک با ابزارهاى پلى یورتان
دکارت استور

طراحی دیوار نئوکلاسیک با روش قاب‌بندی

روش‌ اصلی طراحی دیوار نئوکلاسیک قاب‌بندی است که موجب زیبایی و شکوه دکوراسیون داخلی و تبدیل به سبکی محبوب و پرطرفدار شده است. در طراحی دیوار نئوکلاسیک بیشتر از خطوط صاف استفاده می‌شود و استفاده از گل تاجی و گل کنجی کاربردی ندارد. در واقع قاب‌ها به‌صورت ساده و بدون تزیینات کنار هم چیده می‌شوند. در طراحی دیوار نئوکلاسیک از قاب‌بندی‌ با‌ یک ردیف قاب یا قاب‌بندی‌های چند ردیفی استفاده می‌شود. ابعاد قاب‌بندی باید متناسب با اندازه دیوار و سقف باشد. اگر ارتفاع سقف کوتاه باشد بهتر است از قاب بندی ساده با کادر بندی عمودی و عرض کم روی دیوار استفاده شود تا فضا بزرگتر به نظر آید و اگر ارتفاع سقف بلندتر باشد بهتر است از یک قاب در بالا با ارتفاع بیشتر و یک قاب در پایین با ارتفاع کمتر و از یک ابزار طرح دار یا ساده بصورت افقی در امتداد طولی بعنوان کمربند میانی دیوار استفاده کرد که علاوه بر زیبایی باعث عدم آسیب پذیری دیوار در اثر برخورد اشیا شود. در حاشیه پایین دیوار از قرنیز با ارتفاع مناسب استفاده می‌شود. با قاب‌بندی علاوه بر زیبایی، نواقص و خرابی‌های دیوار را هم می‌پوشانید.

انواع قاب‌بندی در طراحی دیوار نئوکلاسیک

در طراحی دیوار نئوکلاسیک از انواع قاب‌بندی روی دیوار استفاده می‌شود، چون؛

  • قاب‌بندی دیوار ساده
  • قاب‌بندی دور کاغذ دیواری
  • قاب‌بندی دور آینه

قاب‌بندی روی دیوار با تلفیق هنر و شیوه اجرای مدرن قاب پیش ساخته پلی یورتان یکی از محبوب‌ترین‌هاست که مورد استقبال معماران، طراحان و مشتریان زیادی قرارگرفته است. شما هم می‌توانید با کمک مشاوران دکارت استور از این قاب‌بندی‌های محبوب در طراحی دیوار نئوکلاسیک فضای خانه یا محل کارتان استفاده کنید.

دکارت استور
طراحى دیوار نئوکلاسیک با ابزارهاى پلى یورتان
دکارت استور

طراحی دیوار نئوکلاسیک غالبا در چه فضاهایی به‌کار می‌رود؟

در سبک نئوکلاسیک با تلفیق ابزارهای نوین معماری و سبک طراحی نئوکلاسیک، انواع قاب‌بندی در فضاهای مختلف، خصوصا فضای پذیرایی که مهم‌ترین و چشمگیرترین فضا‌ی خانه است و فضاهای دیگری چون دیوار پشت تلویزیون و بالای تخت، دور عکس‌های خانوادگی، تابلوهای نقاشی یا تلویزیون دیوار اتاق خواب نیز استفاده می‌شود. طراحی دیوار نئوکلاسیک در فضاهای دیگری چون فضاهای اداری، تجاری و سالن‌های تئاتر، کنسرت، موزه، گالری، هتل و بیمارستان نیز به­کار می‌رود. فضاهای پرکاربرد طراحی دیوار نئوکلاسیک شامل؛

  • دیوار سالن پذیرایی
  • دیوار سالن ناهارخوری
  • دیوار پشت تلویزیون
  • دیوار اتاق خواب
  • دیوار لابی
  • دیوار فضاهای اداری
  • دیوار بوتیک یا مغازه

دکارت استور
طراحى دیوار نئوکلاسیک با ابزارهاى پلى یورتان
دکارت استور

متریال کاربردی در طراحی دیوار نئوکلاسیک

یکی از تکنیک‌های طراحی دکوراسیون داخلی خانه یا محل کار، قاب‌بندی روی دیوار است که هم به‌روش­های سنتی چون گچبری و هم با روش‌های پیش‌ساخته امروزی اجرا می‌شود. در اجرای این قاب‌ها می‌توانید از ورق‌های طلا یا نقره استفاده کنید تا شکوه طرح بیشتر شود. انواع قاب‌بندی از نظر متریال کاربردی در طراحی دیوار نئوکلاسیک شامل؛ قاب‌بندی‌ با متریال گچی و پلی یورتان یا پلی استایرن است.

قاب‌بندی دیوار با گچبری: قاب‌بندی دیوار با گچ زیبایی خاصی دارد که برای فضاهای داخلی به سبک نئوکلاسیک می‌تواند ساده و در رنگ‌های مختلفی باشد. اجرا مشکل‌تر و هزینه گچبری نسبت به قاب پیش ساخته بالاتر است.

استفاده از قاب‌های پیش‌ساخته: استفاده از قاب‌های پیش‌ساخته پلی اورتان راهی بسیار ساده برای اجرای طراحی دیوار نئوکلاسیک است که به‌راحتی و با هزینه مناسب‌تری نسبت به گچبری سنتی قابل اجراست. دکارت استور واردکننده این ابزارهاى پیش ساخته است.

اجرای قاب‌بندی دیوار نئوکلاسیک

برای اجرای گچبری و قاب پیش ساخته روی دیوار باید مراقب باشید که فاصله و تعداد قاب‌ها از دستتان خارج نشود، باید در ابتدا اندازه دیوار و قاب‌ها، تعداد قاب‌ها و فاصله بین آن‌ها را روی کاغذ یادداشت کنید تا کار تمیز اجرا شود. توصیه می‌شود برای فضاهای کوچک از قاب‌بندی استفاده نکنید. همچنین می‌توانید داخل قاب‌بندی را با رنگ‌های مختلف یا کاغذ دیواری طرح دار تزیین کنید.

دکارت استور
طراحى دیوار نئوکلاسیک با ابزارهاى پلى یورتان
دکارت استور

قیمت طراحی دیوار نئوکلاسیک

قیمت طراحی دیوار نئوکلاسیک بستگی به مواردی مانند متراژ فضا، طرح، مدل، اجزای دکوراتیو مورد استفاده در طراحی دیوار و متریال مورد استفاده در قاب‌بندی دارد. مطمئنا استفاده از متریال تزیینی مانند ورق طلا یا نقره در قاب‌بندی و موقعیت پروژه نیز موجب کاهش یا افزایش قیمت می‌شوند.

و در آخر

طراحی دیوار نئوکلاسیک با قاب‌بندی در کنار استفاده از تزیینات دیگر چون آینه‌کاری، تابلو نقاشی، نقاشی دیواری، پتینه و کاغذ دیواری فضایی منحصر به فرد، ساده و شیک ایجاد کرده و دارای طرح‌های متفاوتی است که با هر نوع سلیقه‌ای سازگار است. دکارت استور واردکننده مستقیم ابزارهاى پیش ساخته پلى یورتان است، این ابزار بهترین گزینه و جایگزین مناسبی برای گچبرى‌هاى سنتى در طراحى دکوراسیون داخلی خانه و محل کارتان است که برای انواع قاب‌سازى، در طراحى دیوار می‌توان از آن استفاده کرد. شما هم اگر علاقمند به استفاده از طراحی دیوار نئوکلاسیک در فضای داخلی خود هستید با مشاوران دکارت استور در تماس باشید.

مطالب پیشنهادی چیدانه:

نویسنده: نرگس مهردادیانعضو تحریریه مجله چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه