Chidaneh.com placeholder image

بهترین دوربین مداربسته: چجوری و از کجا بخریم؟

به قلم: مژگان احمدی

استفاده از دوربین مداربسته برای امنیت بیشتر یک راهکار عالی است. برای این منظور لازم است تا بهترین دوربین مداربسته را با توجه به بودجه و نیازتان بخرید. در این مقاله از چیدانه می‌خواهیم خیلی مختصر و مفید بگوییم که خرید بهترین دوربین مداربسته با چه نکاتی همراه است. همین اول بدانید که این مقاله حاوی مطالب فنی نیست. بلکه قرار است کمک کنیم که فکر بازتر و تجربه خرید بهتری داشته باشید.

دوربین مدار بسته آریا تک
دوربین مداربسته آریا تک
دوربین مدار بسته آریا تک

chidaneh ad banner

بهترین دوربین مداربسته: کیفیت یا قیمت؟

بگذارید روراست باشیم! واقعیت این است که هیچ گرانی بی‌دلیل و هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست. پس اگر بخواهیم درباره خرید بهترین دوربین مداربسته حرف بزنیم لازم است تا فاکتور قیمت را به هیچ وجه محدود نکنیم. چون هرچقدر که یک محصولی از نظر فاکتورهای کیفیت قوی‌تر باشد طبیعتا گران‌تر است.

اما در مورد انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای ما چطور؟ در این مورد قضیه فرق دارد.

ممکن است ما وضوح تصویر خیلی برایمان مهم نباشد. یا دوربین را برای فضای داخلی بخواهیم و ضد آب بودنش چندان اهمیت نداشته باشد. و به همین ترتیب قابلیت‌های دیگری مثل چرخش دوربین و یا دید در شب که ممکن است با توجه به نیازمان بخواهیم‌شان یا نه.

بنابراین بسیار مهم است که با توجه به بودجه و نیازهایمان، اقدام به خرید هوشمندانه‌ی بهترین دوربین مداربسته برای منزل کنیم.

شرکت توسعه دانش کاسپین
دوربین مداربسته
شرکت توسعه دانش کاسپین

3 نکته مهم خرید بهترین دوربین مداربسته برای منزل: و تمام!

نکته اول: بسنجید و ببینید که دوربین مداربسته را برای چه فضایی می‌خواهید؟ انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای پارکینگ خانه، داخل خانه یا حیاط ویلا و باغ فرق دارد. ما پیشنهاد می‌کنیم که این کار را به تنهایی انجام دهید. بهتر و اصولی‌تر این است که از متخصصین نصب دوربین بخواهید تا در انتخاب بهترین نوع دوربین مداربسته متناسب با نیازتان به شما کمک کنند.

آن‌ها خوب میدانند که فضای مورد نظر شما با توجه به مساحت و زوایای دیدی که دارد به چه نوع و چه تعداد دوربین نیاز دارد؛ و اینکه بهترین محل نصب برای این دوربین‌ها کجاست تا بتوانند فضای مورد نظر را به خوبی پوشش دهند. ما در پایان همین مقاله تعدادی از این متخصصین را به شما معرفی کرده‌ایم.

نکته دوم: پیش از در چیدانه درباره ویژگی‌های اصلی دوربین مداربسته و انواع آن حرف زده‌ایم. نکاتی مثل:

  1. انواع دوربین مداربسته از نظر شکل ظاهری (دام، باکس، بالت، اسپید دام، پین‌هول، زوم، مکعبی، رگولار، دید در شب و…)
  2. انواع دوربین مداربسته از نظر جنس بدنه (فلزی، ضد آب و…)
  3. و یا انواع دوربین مداربسته از نظر کیفیت (آنالوگ، اچ دی، ای اچ دی و آی پی)

که می‌تواند برای‌تان مفید باشد. مثلا در این مقاله: دوربین مدار بسته، این چشم باهوش رو هر خونه ای لازم داره!

چشم هوشمند ایرانیان
انواع دوربین های مداربسته
چشم هوشمند ایرانیان

پیشنهاد ما این است که قبل از هر اقدامی، چندتا مقاله درباره انواع دوربین‌ها بخوانید. مثلا درباره برد و کیفیت‌شان، انواع سنسورها و پردازشگر‌هایی که در دوربین‌های مداربسته استفاده می‌شود، تکنولوژی‌های به کار رفته در دوربین، برندها و شرکت‌های سازنده دوربین و همچنین بازه های قیمتی دوربین‌ها.

بهتر است کمی دانش فنی خودتان را در این زمینه ارتقاء دهید. نترسید! وقت زیادی نمی‌گیرد. هدف اصلی این است که وقتی برای مشاوره و راهنمایی به متخصص نصب دوربین مداربسته مراجعه کردید، راحت‌تر با او ارتباط برقرار کرده و آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید.

نکته سوم: از تجربه دیگران قبل از خرید استفاده کنید. تجربه خرید دیگران به شما کمک می‌کند تا به انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای منزل نزدیک‌تر شوید. اینکه همکاران، اقوام، دوستان و آشنایان شما برای منزل و محل کارشان از چه نوع دوربین مداربسته‌ای استفاده می‌کنند و تجربه آن‌ها از نظر عملکرد، خرابی، تعمیرات، پشتیبانی و… چیست اهمیت زیادی دارد.

دوربین مدار بسته آریا تک
دوربین مداربسته
دوربین مدار بسته آریا تک

در آخر باز هم تاکید می‌کنیم که مشاوره را اصلا دست‌کم نگیرید. اگر بخواهید می‌توانید از اهالی فن در چیدانه هم کمک بگیرید. از طریق لینک‌های زیر به پروفایل آن‌ها سر بزنید، نمونه‌کارهایشان را ببینید و اگر مایل بودید با آن‌ها تماس بگیرید تا بیشتر راهنمایی‌تان کنند.

مطالب پیشنهادی مرتبط:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه