Chidaneh.com placeholder image

عکس استخر باغی، لذت آب‌تنی میان درختان!

به قلم: یاسمین ثریا

در این صفحه می‌خوایم، تعدادی عکس استخر باغی را برای‌تان نشان دهیم. در باغ‌های زیبای گران‌قیمت که برای فضای سبزشان هزینه شده است؛ معمولا استخرهای مستطیلی زیبایی هم طراحی می‌شود که ساکنان بتوانند هنگام سفرهای ییلاقی خود، از آب‌تنی در باغ‌شان لذت ببرند. سبک طراحی استخر باغی با تصاویر مجلاتی که در استخر ویلاهای مدرن می‌بینید، بسیار متفاوت است و نوع طراحی فضای سبز باغ را کلا تغییر می‌دهد. در این آلبوم با ما باشید تا تصاویر استخر باغ های گران‌قیمت و زیبا را نشان‌تان بدهیم.

عکس استخر باغی

طراحی استخر باغ: نکات مهم

قبل از این‌که مدل‌های استخر باغی را برای‌تان توضیح دهیم. بیایید؛ زیباترین طراحی‌های استخرهای باغ‌های گران‌قیمت را ببینیم. این نوع طراحی‌های خلاقانه در عین سادگی، باغ را از حالت یکنواختی در می‌آورند. مثلا به این چند تصویر نگاه کنید؛ خودتان متوجه طراحی خاص استخرهای باغی می‌شوید.

تابلو فرش ریحان
  • موقعیت جغرافیایی باغ
  • سطح باغ
  • پوشش گیاهی
  • المان‌های فضای سبز
  • جنس متریال استخر

مطلب پیشنهادی: گیاهان مناسب برای دور استخر چه هستند؟

عکس استخر باغی

طرح استخر باغی چه شکلی باشد؟

در باغ‌های استخردار معمولا شکل مستطیل را برای طرح هندسی استخر انتخاب می‌کنند.

  • ایجاد سطح‌های پله‌ای
  • نورپردازی اصولی
  • ایجاد جکوزی‌های مدرن کنار استخر
  • تغییر شکل فضایی استخر، در یک طول مشخص
عکس استخر باغی
عکس استخر باغی

هزینه‌ی ساخت استخر باغ چقدر است؟

در این تصاویر استخر باغی خوب دقت کنید. المان‌ها و فاکتورهای موثر در قیمت ساخت استخر باغ، بسیار متنوع‌اند. ساده‌ترین استخر باغ برای شما 20 میلیون تومان آب می‌خورد!

عکس استخر باغی
عکس استخر باغی

ساخت استخر باغ ارزان

برای طراحی استخر باغ ارزان، به یکی دو عکس استخر باغ این صفحه توجه نکنید. تمام این تصاویر استخر باغی را خوب مرور کنید؛ ببینید کدام المان‌ها را بیشتر دوست دارید. در کل باید یک فضای آب‌تنی با کف مقاوم داشته باشید. بهتر است برای زیباتر شدن استخر باغ‌تان یکی از المان‌هایی که بیشتر دوست دارید را به سازنده، نشان دهید و هزینه هنگفت فاکتورتان را بگذارید برای آن یک مورد.

مطلب پیشنهادی: هزینه ساخت استخر خانگی، یک آب تنی بی دغدغه چقد میرزه؟

تصاویر استخر باغی
تصاویر استخر باغی
تصاویر استخر باغی

مدل استخر باغی: شکل هندسی مناسب

طبق این عکس‌های استخر باغی که می‌بینید؛ در با‌غ‌های پر درخت و سرسبز بیشتر استخرهای مستطیلی شکل طراحی می‌شود. با این وجود باید آن فضایی که مساحت استخر در آن قرار می‌گیرد را در نظر بگیرید. شاید برای بهتر شدن نمای باغ، لازم باشد سراغ دیگر شکل‌های هندسی استخر باغی، مثلا مربع، دایره یا چندضلعی بروید.

تصاویر استخر باغی
تصاویر استخر باغی

نرده دور استخر باغ

برای برخی خانواده‌ها مهم است که امنیت خودشان و مهمان‌های‌شان در هنگام تفریحات تابستانی حفظ شود. یادتان باشد، افراد بسیاری که شنا بلد نیستند در همین استخرهای باغی، خفه می‌شوند. پس اگر خودتان یا مهمان‌ها شنا بلد نیستید، باید حتما به فکر نرده‌ی دور استخر باغ باشید.

مطلب پیشنهادی: تجهیزات لازم برای ساخت استخر باغی چیست؟

طرح استخر باغی
طرح استخر باغی
طرح استخر باغی
طرح استخر باغی
طرح استخر باغی
طرح استخر باغی
طرح استخر باغی

انواع استخر باغ به تناسب المان‌های فضای سبز

برای استخرهای باغی باید طوری طراحی را پیش ببرید که تمام المان‌های فضای سبز باغ، به خوبی کنار هم دیده شوند. مثلا استخری که در باغ‌های مرکز ایران ساخته می‌شود با استخر باغ‌های شمال کشور فرق می‌کند:

انواع استخر باغ
انواع استخر باغ
انواع استخر باغ
انواع استخر باغ
انواع استخر باغ

در پایان

برای طراحی استخر ویلا سری به اهالی فن چیدانه بزنید. طراحان و معماران زیادی آماده‌ی مشاوره و ارائه‌ی خدمات به شما هستند. بعد از این‌که انتخاب خود را انجام دادید؛ از سامانه ثبت درخواست، سفارش خود را مطرح کنید تا با شما در اسرع وقت تماس گرفته شود.

بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه