رنگ سبز نعنایی، به فضای شما تازگی می‌بخشد!

رنگ سبز نعنایی، به فضای شما تازگی می‌بخشد!

به قلم: گلنار

برای تازه‌تر کردن حال‌وهوای بهاری دکوراسیون خانه، هیچ راهی بهتر از استفاده از رنگ سبز نعنایی نیست! این رنگ روشن، حس سبکی، تازگی و شادی را به وجود می‌آورد. نکته مثبتی که درباره این رنگ پاستلی وجود دارد این است که دکور کردن فضا با آن، حتی برای افراد تازه‌کار و نابلد هم بسیار آسان است؛ زیرا با رنگ‌های متنوع به راحتی ست می‌شود. اما با وجود این، نکاتی هستند که به هنگام چیدمان خانه با رنگ سبز، باید رعایت کرد. در ادامه این نکات را مرور می‌کنیم.

رنگ سبز نعنایی بایدها و نبایدها

چوب و هنر
سبز نعنایی

بایدها و نبایدهای رنگ سبز نعنایی

1. از رنگ سبز نعنایی در فضایی استفاده کنید که نور طبیعی به آن می‌تابد. نور از این رنگ منعکس شده و فضا را روشن‌تر جلوه می‌دهد.

2. رنگ نعنایی را با اسباب و لوازم برنجی، ست کنید. این ترکیب، حس گرم‌تری به فضا بخشیده و کمی از سردی نعنایی می‌کاهد.

3. اگر رنگ دیوار یا مبلمانِ سبز نعنایی برای شما بیش‌ از حد است، می‌توانید تنها قسمت‌های کوچکی از فضای خود مثل کوسن‌ها یا برخی لوازم دکوری را از این رنگ تهیه کنید. همین میزان کوچک هم فضای شما را تازه و شاداب جلوه خواهد داد.

سبز نعنایی

4. به کمک این رنگ حال‌وهوای سبک رترو را به فضای خود وارد کنید. رنگ نعنایی یادآور دهه 50 و 60 میلادی است و کاملا مناسب افرادی است که به این دهه‌ها و سبک‌های رترو و وینتج، علاقه‌مندند.

5. فراموش نکنید به فضایی که در آن از رنگ نعنایی استفاده شده، رنگ‌ها و المان‌های گرم اضافه کنید. رنگ نعنایی برای متعادل شدن نیاز به رنگ‌های گرم یا تیره دارد.

سبز نعنایی در دکوراسیون

6. برای رنگ اتاق نوزاد و کودک، می‌توانید رنگ سبز نعنایی را با دیگر رنگ‌های پاستلی ترکیب کنید تا فضای شاد و دل‌نشینی را به‌ وجود آورید.

7. رنگ نعنایی را با رنگ مرجانی و قرمز ترکیب کنید تا یک فضای پرانرژی خلق کنید.

8. اگر در فضای خود قصد استفاده از رنگ‌ خنثی را دارید، به جای آن، از رنگ نعنایی استفاده کنید. زیرا این رنگ به فضا روشنایی می‌بخشد. اما در عین حال به اندازه‌ای آرامش‌بخش و لطیف هم هست که همان تاثیر رنگ‌های خنثی را بگذارد. حتی می‌توان این ادعا را داشت که رنگ نعنایی یک رنگ خنثی است.

ترکیب سبز نعنایی در دکوراسیون

ترکیبات رنگ سبز نعنایی

از آن‌جایی که این رنگ تقریبا بسیار نزدیک به رنگ خنثی است، تقریبا با هر رنگی ست می‌شود. بهترین کار این است که روی حال‌وهوایی که قصد دارید در فضای خود ایجاد کنید، تمرکز کنید و بعد به چشمان خود اعتماد کنید. ظاهر فضای شما کاملا بستگی به میزان نور طبیعی که وارد فضا می‌شود، دارد. از همین رو، پیش از نهایی کردن طراحی خود، سایه‌هایی را که در فضا ایجاد می‌شوند، بررسی کنید.

ترکیب سبز نعنایی و سفید

نعنایی و سفید:

این ترکیب رنگ، ترکیبی تمیز و مشخص است. دیوارهای نعنایی را با لوازم سفید یا کاملا برعکس امتحان کنید. همچنین تزئینات و الگوهای سفید در کنار دیوار سبز نعنایی، فضای بسیار خاص و مطلوبی را به وجود می‌آورد.

دکوراسیون سبز نعنایی و مشکی

نعنایی و مشکی:

برای خلق یک فضای مجلل، نعنایی را با مشکی ترکیب کنید. راه‌های متنوعی برای انجام این کار وجود دارد. ترکیب نعنایی با مبلمان یا تزئینات مشکی لاکی، فضای شما را بسیار شیک و لوکس جلوه می‌دهد.

این مطلب را هم بخوانید: ست رنگ‌های بهاری در دکوراسیون؛ 1+7 رنگ سال 2023

سبز نعنایی و مرجانی در دکوراسیون

نعنایی و مرجانی:

برای خلق یک پالت رنگی سرزنده و پرانرژی، مرجانی را با سبز نعنایی ست کنید. قاب پنجره و کوسن‌های مرجانی در کنار پس‌زمینه نعنایی، ترکیب بی‌نظیری را به وجود می‌آورد.

نعنایی و خاکستری:

ترکیب خاکستری و نعنایی فضای بسیار آرامش‌بخشی را به وجود می‌آورد. برای ایجاد این حس، بهتر است به جای خاکستری تیره، از خاکستری روشن استفاده کنید.

ترکیب سبز نعنایی و آبی

نعنایی و آبی دریایی:

این ترکیب رنگ، کاملا حال‌وهوای سبک رترو دهه 50 تا 60 میلادی را زنده می‌کند. به این ترکیب، کمی رنگ قرمز اضافه کنید و شاهد نتیجه شگفت‌انگیز آن باشید!

نعنایی و اسطوخودوسی:

رنگ‌های پاستلی همیشه در کنار هم یک ترکیب فوق‌العاده را به وجود می‌آورند و حسی کاملا زنانه را خلق می‌کنند. اگر قصد دارید فضایی لطیف اما نه چندان دخترانه را به وجود آورید، رنگ اسطوخودوسی را جایگزین صورتی کنید.

دکوراسیون با سبز نعنایی

رنگ سبز نعنایی در دکوراسیون داخلی

حرف آخر

رنگ سبز نعنایی جزو رنگ‌های مرسوم و پرطرفدار این‌ روزها به شمار می‌رود، اما به نظر می‌رسد که برای مدت طولانی هم موردپسند خواهد بود. انرژی و آرامشی که این رنگ به وجود می‌آورد، بسیار محبوب است. بنابراین نگران از مُدافتادن آن، نباشید.

با این گیاه، پرانرژی باشید: گیاه کراسولا؛ انرژی تمام‌نشدنی در خانه‌ به رنگ سبز

حتی اگر نسبت به استفاده از حجم گسترده‌ای رنگ نعنایی مطمئن نیستید، با استفاده از بخش‌های کوچکی با این رنگ، شروع کنید. مثل کوسن‌ها، قاب پنجره و حتی لوازم دکوری کوچک و گلدان‌ها. وجود این رنگ حتی به میزان کم، به هر فضایی تازگی و شادابی را هدیه می‌دهد.

بدین ترتیب با استفاده از المان‌های کوچک می‌توانید در فصل بهار برای اضافه کردن طراوت و شادابی از این رنگ استفاده کنید و در فصل پاییز دکوراسیون فضای خود را تغییر دهید.

ما در این مطلب  چیدانه، به بررسی رنگ سبز نعنایی در دکوراسیون داخلی منزل پرداختیم.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون منزل با رنگ سبز، خانه ای شیک + تصاویر

نویسنده: فرگل سلحشور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه