ست رنگ‌های بهاری در دکوراسیون؛ 1+7 رنگ سال 2023

ست رنگ‌های بهاری در دکوراسیون؛ 1+7 رنگ سال 2023

به قلم: حدیث حقیقت

رنگ در دکوراسیون عنصر بسیار مهمی است و تاثیر زیادی در فضای خانه دارد. هر کدام از ما رنگ و یا رنگ های مختلفی را دوست داریم و سعی می‌کنیم از آن‌ها زیاد استفاده کنیم. ممکن است با ورود به خانه و یا اتاق دوستان‌تان بتوانید با رنگ‌های مورد علاقه آن‌ها آشنا شوید. استفاده از این رنگ‌ها در فضای خانه بر روحیات آن‌ها تاثیرات خوب و مثبتی می گذارد و انرژی آن‌ها را زیاد می‌کند. افرادی نیز هستند که دوستدار رنگ‌های زیادی هستند. استفاده از این رنگ‌ها برای این افراد می‌تواند در دکوراسیون خانه به صورت هماهنگی با فصل‌ها انجام شود. در این مطلب از چیدانه شما را با سِت رنگ‌های بهاری در دکوراسیون آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

رنگ‌های بهاری در دکوراسیون؛ صورتی بهاری

تابلو فرش ریحان

1. رنگ صورتی؛ آرامش‌بخش در دکوراسیون بهاری

رنگ صورتی یکی از اصلی‌ترین رنگ‌هایی است که در بهار دیده می‌شود و از زیباترین رنگ‌های بهاری در دکوراسیون است که می‌توان آن را در طیف‌های مختلف استفاده کرد. از نظر روانشناسی، این رنگ:

  • آرام
  • نرم و لطیف
  • صلح‌آمیز و دوستانه و
  • در عین حال تحریک‌کننده احساسات عاطفی و جسورانه نیز هست.

برای انتخاب رنگ لباس بهاری، این مطلب را بخوانید: 5 نکته کاربردی برای انتخاب رنگ لباس در فصل بهار

امیر صادقی
عکاسی دکوراسیون داخلی منزل خانم ضرغامی
امیر صادقی

کاربرد رنگ صورتی در دکوراسیون

رنگ صورتی در دکوراسیون، آرامش و آسایش ایجاد می‌کند. اما باید در استفاده از آن دقت کنید و به‌طور یکنواخت آن را به کار ببرید، چرا که ممکن است اثرات منفی داشته باشد. پس آن را با دیگر طیف‌های رنگی بهاری ترکیب کنید.

مهرناز شاپوری
خانه ای به رنگ شکوفه های گیلاس
مهرناز شاپوری

ترکیب رنگ صورتی بهاری در دکوراسیون

اگر در اتاقی از رنگ سفید و رنگ‌های روشن استفاده شده است، به کار بردن مقداری رنگ صورتی، انرژی زیادی در آن محیط ایجاد و دکوراسیون اتاق را جذاب‌تر می‌کند. می‌توانید از طیف رنگی تیره صورتی مانند سرخابی به عنوان نقطه کانونی استفاده و از لحاظ بصری در محیط تعادل برقرار کنید.

استودیو پر
عکاسی روایت خانه نهم (رعنا امینی)
استودیو پر

امیر صادقی
خانه ی زیبای بنفشه در بلوار فردوس
امیر صادقی

2. رنگ آبی؛ الهام‌‌بخش در دکوراسیون بهاری

رنگ آبی از رنگ‌های سرد بهاری است که طیف رنگی گوناگونی داشته و  از آن در دکوراسیون بهاری خانه استفاده می‌شود. آبی را معمولا رنگی الهام بخش می‌دانند. از این رو برای بزرگ‌تر کردن فضا از آن استفاده می‌شود. بنابراین به کار بردن آن در مبلمان، دیوارها و یا کف باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر به نظر برسد. استفاده از این رنگ برای اتاق‌های نورگیر و در روزهای گرم بسیار توصیه می‌شود، زیرا رنگ آبی می‌تواند تا حدی دمای اتاق را پایین بیاورد.

مطلب پیشنهادی: انواع رنگ آبی، آبی ایرانی یا آبی فرانسوی؟

امیر صادقی
عکاسی خانه ی مهیا و علی در کرج
امیر صادقی

امیر صادقی
عکاسی خانه ی رنگی باغستان کرج
امیر صادقی

ترکیب رنگ آبی بهاری در دکوراسیون بهاری

اگر از آبی روشن به عنوان رنگ اصلی در فضا استفاده می‌کنید، می‌توانید با به کار بردن آبی‌گرم، این رنگ را در فضا متعادل کنید. همچنین برای ایجاد آرامش در فضایی که افراد خانواده در آن دور هم جمع می‌شوید؛ از آبی گرم‌تر مانند نیلی یا فیروزه‌‌ای استفاده کنید.

استفاده از رنگ آبی تیره توصیه نمی‌شود چون حس دلتنگی به وجود می‌آورد. همچنین نباید از این رنگ در اتاق غذاخوری و آشپزخانه استفاده کرد، زیرا که حس آرامش این رنگ جلوی اشتها را می‌گیرد.

امیر صادقی
رنگ آبی و سبز در دکوراسیون
امیر صادقی

استودیو پر
منزل مسکونی خیابان شکوری
استودیو پر

3. رنگ سبز، بهترین در دکوراسیون بهاری

طیف رنگ‌های سبز نیز از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده در دکوراسیون بهاری است. ﺭﻧﮓ ﺳﺒﺰ، ﻧﻤﺎﺩ ﻁﺒﻴﻌﺖ است و ﺩﺭ ﺩﮐﻮﺭﺍﺳﻴﻮﻥ ﺑﺎﻋﺚ ایجاد آرامش و ﮐﺎﻫﺶ ﺍﺳﺘﺮﺱ می‌شود.

معین صالحی
خانه صمیمی فایزه شعرباف
معین صالحی

فروزان رحمانی
میز و صندلی ناهارخوری
فروزان رحمانی

ترکیب سبز بهاری در دکوراسیون

ﺭﻧﮓ ﺳﺒﺰ از پر کاربردترین رنگ‌های بهاری در دکوراسیون ﺍﺳﺖ و به دلیل خاصیت آرامش‌ بخش بودن آن، برای اتاق خواب و سرویس‌‌ بهداشتی مناسب است. سبز روشن برای اتاق نشیمن و سبز تیره برای آشپزخانه و اتاق ناهارخوری مناسب است، زیرا بر روی سلامتی و تغذیه تاثیر خوبی دارد.

مطلب پیشنهادی: 10 رنگ جذاب برای مبل که در سال 2023 ترند خواهند شد

استودیو پر
خانه ی آپادانا
استودیو پر

4. رنگ زرد؛ از رنگ‌های بهاری شاد در دکوراسیون

همان‌طور که در فصل بهار ترکیبی از رنگ ‌های گرم و سرد را می‌توان دید، در دکوراسیون بهاری نیز باید این تعادل وجود داشته باشد و از ترکیب رنگ‌های سرد و گرم در آن استفاده شود. از نظر روانشناسی زرد، شادی ایجاد می‌کند. این رنگ نماد:

  • مثبت‌گرایی
  • امیدواری
  • خلاقیت
  • و احتیاط است.

همچنین از آن برای تاکیدکردن بر روی موضوع استفاده می‌شود. از آن جایی که رنگ زرد مقدار زیادی نور انعکاس می‌دهد، چشم را خسته می‌کند، بنابراین می‌‌‌تواند باعث ایجاد خشم و آزردگی شود. رنگ زرد، حس خطر را نیز انتقال می‌دهد و این از معایب آن است.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی خاص پردیس
امیر صادقی

محمد محسنی
دکوراسیون منزل خانم منصوره مطهر
محمد محسنی

ست زرد بهاری در دکوراسیون

رنگ زرد را می‌توان به خوبی با رنگ ‌های دیگر هماهنگ کرد. رنگ لیمویی، حس سرزندگی و نشاط و زرد طلایی حس گرما و آرامش در فضا ایجاد می‌کند. ترکیب رنگ زرد با یک رنگ ویژه می‌تواند دکوراسیون را خاص و مدرن کند.

سپیده پرواز
دکوراسیون خانه من
سپیده پرواز

معین صالحی
خانه رنگی هنگامه پوستچیان
معین صالحی

در فضاهایی مانند اتاق خواب، باید از زرد ملایم‌ استفاده کرد چون در غیر این صورت ممکن است باعث بی‌خوابی شود و فضای آرامش ‌بخش اتاق از بین برود. پس از آن در اتاق خواب زیاد استفاده نکنید. طیف‌ ملایم زرد برای سرویس‌ بهداشتی نیز مناسب است.

محسن رشیدی
منزل خانم فتحی
محسن رشیدی

5. رنگ سفید پرطرفدار در دکوراسیون بهاری

رنگ سفید به‌عنوان پرطرفدارترین رنگ در دکوراسیون، نقش مهمی در آن دارد و نمی‌توان آن را در دکوراسیون منزل بهاری نادیده گرفت. سفید؛ رنگی خنثی بوده و در هر فضایی می‌توان حداقل یک دیوار سفید دید.

ثمین موسوی
طراحی اتاق خواب سفید
ثمین موسوی

فروزان رحمانی
خانه ی سفید دکتر مقدسه محمدیان در شیراز
فروزان رحمانی

ست رنگ سفید در دکوراسیون بهاری

رنگ سفید فضا را روشن‌تر و بزرگ‌تر می‌کند، پس برای فضاهای کوچک و کم‌نور انتخاب بسیار خوبی است. اما برای آنکه فضا کسل‌کننده نشود، سعی کنید از آن به صورت یکدست استفاده نکنید. برای ایجاد تعادل و حفظ آرامش در فضایی با دیوارهای سفید، می‌توانید از رنگ‌های خنثی و بافت‌های طبیعی مانند چوب استفاده کنید.

دکوراسیون خانه من

6. رنگ‌های پاستیلی

رنگ‌های پاستیلی از رایج‌ترین و کلاسیک‌ترین رنگ‌ها برای روشن‌تر کردن خانه در ماه‌های گرم و بهاری هستند. این رنگ‌ها، نه تنها رنگ‌های بهاری در طبیعت هستند بلكه به تدریج رنگ را بعد از ماه‌های سرد زمستان به خانه وارد می‌کنند.

خانه‌ای نقلی و دلنشین با وسایل چوبی دست ساز

7. رنگ نارنجی

رنگ نارنجی از رنگ‌های بسیار جذاب بهاری است و ترکیب خوبی با بسیاری از رنگ‌ها ایجاد می‌کند. این رنگ انرژی زیادی به فضا می‌دهد. استفاده از عناصری یه رنگ نارنجی ملایم، مانند کوسن و یا گل‌های نارنجی، فضا را روشن کرده و روح آن را تازه می‌کند.

رنگ‌های بهاری در دکوراسیون، رنگ سال 2023

ست رنگ‌های بهاری در دکوراسیون؛ رنگ مگنتو سال 2023
رنگ مگنتو سال 2023

کلام آخر

7+1 سِت رنگ‌های بهاری در دکوراسیون، می‌تواند جلوه‌ای خیره‌کننده و آرام‌بخش به دکوراسیون داخلی منزل شما ببخشد. رنگ آبی، زرد، صورتی، پاستیلی، نارنجی، سفید و سبز از جمله این رنگ‌های بهاری‌اند که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم. همچنین بهتر است برای تغییر دکوراسیون خانه، رنگ سال 2023 را نیز در نظر بگیرید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه