Chidaneh.com placeholder image

لوستر مدرن: انواع مدل‌های مدرن، شیک و ساده

به قلم: تحریریه چیدانه

نورپردازی یکی از موارد قابل‌‌توجه در دکوراسیون داخلیمنزل است. این روزها با تمایل افراد به سادگی و مدرنیته در طراحی، نورپردازی با استفاده از مدل‌های مختلف لوستر مدرن که با بیشتر سبک‌های دکوراسیونی هماهنگی دارد، طرفداران بسیاری پیدا کرده ‌است. از دلایل محبوبیت لوستر مدرن و جدید می‌توان به تلفیق زیبایی، سادگی، خلاقیت در طراحی و همچنین تنوع و قیمت مناسب اشاره کرد. این مدل لوستر برای فضاهای مختلف کاربرد دارد و برای داشتن انتخابی مناسب تنها نیاز است که با ویژگی‌ها و انواع مختلف آن آشنایی پیدا کنید؛ پس با چیدانه همراه باشید تا این موارد را باهم بررسی کنیم…

لوستر مدرن شیک

لوستر مدرن چیست؟

لوستر مدرن (Modern chandelier) نوعی از انواع لوستر است که برای نورپردازی محیط‌های مسکونی، اداری و تجاری با دکوراسیون ساده و مدرن کاربرد دارد. به‌طور کلی این نوع لوستر در عین سادگی بسیار پرکاربرد بوده و با طرح‌های کاملا مدرن و اشکال هندسی مانند دایره، مربع و مستطیل ساخته می‌شود. 

سرویس خواب بالسا
ویژگی‌های لوستر مدرن

ویژگی‌های لوستر مدرن 

مهمترین ویژگی‌هایی که لوستر شیک مدرن و ساده را از دیگر لوسترها متمایز می‌کند عبارتند از: 

  1. طراحی ظاهری ساده و زیبا: در طراحی لوستر مدرن در عین سادگی، به کار بردن اشکال هندسی پیچیده و گاهی نامتقارن، موجب زیبایی و خاص بودن آن می‌شود.
  2. کاربرد گسترده: لوسترهای مدرن در مدل و طرح و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند که برای تمام فضاهای خانه و حتی محیط‌های اداری و تجاری انتخاب مناسبی است.
  3. جنس بدنه متفاوت و جذاب: برای ساخت لوستر مدرن می‌توان تمام مواد موجود در طبیعت و مواد مصنوعی را به کار برد. بنابراین تنوع جنس بدنه این نوع لوستر در مقایسه با لوسترهای کلاسیک بسیار بیشتر است و از جنس چوب فلز، شیشه یا حتی پلاستیک ساخته می‌شوند.
  4. وزن: در مقابل لوسترهای کلاسیک که وزن زیادی دارند و بار سنگینی به سقف اضافه می‌کنند، لوستر مدرن بسیار سبک طراحی شده و نصب آن بسیار ساده‌تر از لوسترهای کلاسیک است.
  5. شیوه نورپردازی: یکی از تصورات اشتباه درباره لوسترهای مدرن ساده، نورپردازی ضعیف آن‌ها می‌باشد. درصورتیکه که نورپردازی این نوع لوستر باتوجه به محیط نصب و همچنین هدف از کاربرد آن در دکوراسیون، کاملا قابل تنظیم است.
  6. تنوع لامپ‌ها: استفاده از لامپ‌‌‌های کم‌‌مصرف، باکیفیت و پرنور یکی از ویژگی‌های مهم این نوع لوستر است. جدیدترین مدل لوستر مدرن دارای ریموت کنترل برای تنظیم میزان نور می‌باشد و لامپ‌های رشته‌ای معمولی، لامپ‌های LED و SMD، لامپ‌های اشکی و لامپ‌های فیلامینی که این روزها طرفداران زیادی هم دارند، همگی برای این نوعلوستر قابل‌استفاده هستند.
انواع لوستر مدرن زیبا

انواع لوستر مدرن

همانطور که گفته شد لوستر مدرن در شکل‌ها و مدل‌های خاصی موجود است که با هر نوع سبک دکوراسیون داخلی سازگاری دارد و برای دسته‌بندی انواع آن می‌توان معیارهای مختلفی را ازجمله نوع نصب، جنس بدنه، شکل ظاهری و رنگ‌های مختلف درنظر گرفت که در ادامه به آنها پرداخته می‌شود.

انواع لوستر مدرن به لحاظ نوع نصب

انواع لوستر مدرن به لحاظ نوع نصب

انواع لوستر مدرن به لحاظ نوع نصب به‌صورت آویز، سقفی و دیواری در بازار موجود می‌باشد که براساس ابعاد و اندازه فضای موردنظر می‌توان از میان آنها بهترین گزینه را انتخاب کرد.

لوستر مدرن آویز

لوستر مدرن آویز

لوستر مدرن آویز یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های این سبک لوستر است و برای افرادی که ترجیح می‌دهند محیطی ساده و زیبا و درعین‌حال مجلل داشته باشند، بهترین انتخاب به‌شمار می‌رود. این لوسترها که با زنجیر یا سیم از سقف آویزان می‌شوند، نسبت به دیگر مدل‌ها تنوع بیشتری دارند و از مهم‌ترین ویژگی آنها می‌توان به آویز بودن رشته‌های بلند و حباب یا کریستال با طرح‌های پر از پیچ و خم اشاره کرد. 

لوستر مدرن سقفی

لوستر مدرن سقفی

منظور از لوستر سقفی، لوستری است که از یک صفحه تشکیل شده که به‌وسیله پیچ به سقف اتاق متصل می‌شود و بهترین نوع لوستر مدرن برای سقف‌های کوتاه خواهد بود. لوستر سقفی ال ای دی و اس ام دی از جمله نمونه‌های پرکاربرد در این گروه از لوسترها است که از مصرف برق پایینی برخوردار می‌باشد. فراموش نکنید که لوسترهای مدرن سقفی نسبت به لوستر آویز مدرن از قیمت کمتری برخوردار هستند.

لوستر مدرن دیواری

لوستر مدرن دیواری

گاهی اوقات باتوجه به بزرگ و کوچکی فضا، نوع کاربری محیط و سبک دکوراسیون آن علاوه‌بر نورپردازی از سقف، از دیوارها نیز استفاده می‌شود. در این شرایط لوستر مدرن دیواری که در طرح‌های بسیار متنوع تولید می‌شود انتخاب خوبی خواهد بود. البته لوسترهای دیوارکوب بیشتر برای مکان‌هایی به کار می‌روند که سقف کوتاهی دارند یا معماری سقف اجازه‌ی نصب لوستر را نمی‌دهد.

انواع لوستر مدرن از لحاظ جنس بدنه

انواع لوستر مدرن از لحاظ جنس بدنه

یکی از ویژگی‌های لوستر مدرن این است که در جنس‌های متفاوت با فرم‌های بسیار خلاقانه و جالب طراحی و تولید می‌شود. هماهنگی مهم‌ترین اصل در دکوراسیون داخلی منزل بخصوص طراحی مدرن بوده و به‌همین ‌دلیل انواع آن با متریال‌های مختلف از جمله چوب، فلز، کریستال و یا بصورت ترکیبی ساخته می‌شود تا با سایر وسایل دکوراسیونی همخوانی داشته باشد. 

لوستر مدرن چوبی

لوستر مدرن چوبی

تنوع رنگ چوب و خاصیت شکل‌پذیری آن باعث شده تا لوستر مدرن چوبی متناسب با فضاهای متفاوت و همچنین دکورهای مختلف ساخته شود. از لحاظ بصری نیز استفاده از چوب در فضای داخلی حس و حال طبیعت را ایجاد کرده و برای فضاهای آپارتمانی و محیط‌های اداری بسیار مناسب است. 

لوستر مدرن فلزی

لوستر مدرن فلزی

باتوجه به اینکه جنس فلز در لوسترهای کلاسیک نیز به کار می‌رود اما لوستر مدرن فلزی در طراحی‌های جدید و قرار گرفتن لامپ‌های فیلامینی داخل آنها جذابیت این نوع لوستر را چند برابر کرده‌ است.

از طرفی طراحی لوسترهای برنزی برگرفته از سبک‌های سنتی و معاصر با رنگ جذاب، خطوط تمیز و صاف، شکل‌های متنوع و حداقل تزیینات جانبی باعث شده تا لوستر برنزی مدرن به یکی از پرطرفدارترین آویزها تبدیل شود. لوسترهای برنزی مدرن با ظاهری که دارند به فضای اطراف خود جلوه بیشتری می‌دهند و در بخش‌های مختلف منزل قابل‌استفاده هستند.

لوستر مدرن کریستالی

لوستر مدرن کریستالی

جالب است بدانید که لوسترهای مدرن هم می‌توانند مانند لوسترهای کلاسیک از جنس کریستال ساخته شوند، البته لوستر مدرن کریستالی در اشکال متنوع هندسی تولید شده و تفاوت‌های ظاهری بسیار زیادی با لوسترهای کلاسیک دارد!

انواع لوستر مدرن از نظر شکل ظاهری

انواع لوستر مدرن از نظر شکل ظاهری

شکل‌های مستطیلی و مربعی و تا حدودی دایره‌ای مشخصه سبک مدرن هستند و در ادامه شما را با برخی از پرفروش‌ترین و جدیدترین لوستر مدرن آشنا خواهیم کرد.

لوستر مدرن دایره‌ای

1- لوستر مدرن دایره‌ای: طراحی این مدل لوستر با دایره‌های درهم 3 تا 6 تایی، حال و هوای منظومه شمسی و سیارات را در ذهن شما تداعی می‌کند. جالب توجه است که این مدل لوستر با لامپ SMD محیط موردنظر شما را روشن می‌کند.

 لوستر مدرن شیددار

2- لوستر شیددار: این لوسترها شباهت زیادی به لوسترهای کلاسیک یا اروپایی دارند اما به جای شیدهای شیشه‌ای یا کریستالی، شیدهای پارچه‌ای دور تا دور لامپ‌ها را در بر گرفته است.

لوستر مدرن شاخه‌ای

3- لوستر مدرن شاخه‌ای: اگر دوست دارید در محیط کاملا مدرن، آویزهایی مشابه با سبک کلاسیک نصب کنید، لوسترهای مدرن شاخه‌ای می‌توانند انتخاب خوبی باشند، اما سبک مدرن آن نسبت به نوع کلاسیک خلوت‌تر بوده و شاخه‌های آن به سبک کاملا مدرن طراحی و رنگ‌آمیزی می‌شود. توجه داشته باشید که نوع تک شاخه آن برای اتاق‌ها مناسب بوده و در فضای پذیرایی و نشیمن برای تامین نور کافی باید از لوستر چند شاخه استفاده کرد.

لوستر مدرن حبابی

4- لوستر مدرن حبابی یا مولکولی: در لوستر حبابی مدرن لامپ‌ها داخل حباب‌های دایره‌ای شکل قرار گرفته و به بدنه‌ی فلزی متصل شده‌اند. این نوع لوستر چون ساختاری شبیه به ملکول‌ها را تشکیل می‌دهند به این نام نیز شناخته می‌شوند.

لوستر مدرن هندسی

5- لوستر مدرن هندسی: این مدل لوستر خاص مدرن شکل‌های هندسی عجیب و پیچیده‌ای دارند و به‌همین‌دلیل طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. علاوه‌بر خانه، در طراحی کافه و ‌رستوران‌ها هم از این مدل لوستر استفاده می‌شود.

لوستر مدرن اروپایی

6- لوستر مدرن اروپایی: لوسترهای مدرن اروپایی شباهت زیادی به لوستر کلاسیک دارند اما شکل قرارگیری شاخه‌های لوستر و طراحی ساده‌تر بدنه باعث تفاوت این دو شده ‌است.

لوستر وینتج

7- لوستر وینتج: یکی‌ دیگر از جدید‌ترین مدل لوستر مدرن، لوسترهای سبک وینتج فرانسه است. این لوسترها با طراحی مینیمال لامپ‌هایی دارند که از طریق میله‌های فلزی یا سیم به سقف اتاق پذیرایی متصل می‌شوند.

لوستر فانتزی مدرن

8- لوستر فانتزی مدرن: در طراحی این دسته از لوسترهای مدرن از اشکال هندسی پیچیده، نامتقارن و حتی موادی مانند چوب استفاده می‌شود. لوسترهای فانتزی مدرن اغلب برای اتاق‌خواب یا محیط‌های اداری که طراحی دکوراسیون فانتزی دارند مناسب هستند.

انواع لوستر مدرن رنگی

انواع لوستر مدرن رنگی

باتوجه به اینکه سقف بیشتر منازل سفید و روشن است افزودن لوستری با رنگ متضاد باعث زیباتر جلوه کردن دکوراسیون منزل می‌شود. به‌همین‌دلیل لوستر مدرن مشکی یا طلایی در زمینه سفید سقف و همچنین مدل‌های صنعتی با چراغ های حبابی زرد و نارنجی ادیسونی بهترین انتخاب هستند. به‌طور کلی درمیان انواع لوسترهای مدرن رنگی، رنگ‌های تیره مات یا براق متالیک طرفداران زیادی دارند. از طرفی لوستر سفید انتخاب مناسبی برای دکوراسیون اتاق خواب می‌باشد.

لوستر مدرن در دکوراسیون

لوستر مدرن در دکوراسیون

اگرچه لوسترها باعث روشنایی و نورپردازی محیط می‌شوند، اما امروزه در بسیاری از فضاها لوستر بعنوان یک عنصر اصلی در چیدمان و دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. به‌طورکلی جدیدترین لوستر مدرن اگر در فضایی با دکوراسیون ساده و مدرن به کار رود، جلوه بیشتری پیدا می‌کند اما استفاده از این لوسترها در فضاهای کلاسیک نیز به‌دلیل سادگی‌شان امکان‌‌پذیر است. تنوع بالای انواع لوسترهای مدرن جدید باعث شده در دکوراسیون بخش‌های مختلف خانه، اداره‌ها، مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، اتاق‌های بازی، کافه و رستوران‌ها نقش مهمی داشته باشند. 

دقت کنید لوستر شیک مدرن و ساده می‌تواند نقطه کانونی خانه یا محل‌کار شما باشد چراکه به تنهایی جلوه‌ی خاصی به دکوراسیون می‌بخشد. این سبک لوستر حتی در هنگام خاموش بودن نیز توجه را به خود جلب می‌کنند و هنگامی که روشن است به دلیل نور متفاوتی که از خود ساطع می‌کند بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد.

کاربرد لوستر مدرن در فضاهای مختلف خانه

کاربرد لوستر مدرن خاص در فضاهای مختلف خانه 

انواع مختلف این لوستر در فضاهای مختلف منزل از جمله آشپزخانه، غذاخوری، نشیمن و پذیرایی، اتاق‌خواب، راهروها و راه‌پله کاربرد دارد. حتی مدل‌های ضدآب و ضد زنگ لوستر مدرن ساده نیز برای فضاهای مرطوب مانند بالکن و سرویس بهداشتی طراحی شده‌اند.

لوستر مدرن پذیرایی و نشیمن

لوستر مدرن پذیرایی و نشیمن

بهترین مکان برای نصب لوستر مدرن و جدید، فضای پذیرایی یا نشیمن خانه است. این بخش از خانه، اولین فضایی خواهد بود که توسط افراد دیده می‌شود و به‌همین ‌دلیل خرید لوستر پذیرایی مدرن متناسب با دکوراسیون و رنگ‌های موجود در فضا می‌تواند جلوه‌ دکوراسیون منزل شما را دوچندان کند. معمولا مساحت نشیمن و پذیرایی از سایر فضاها بیشتر است بنابراین با نصب لوسترهای مدرن بزرگ و مجلل، نور پذیرایی به‌خوبی تامین خواهد شد. 

لوستر مدرن بالای میز ناهار خوری

لوستر مدرن برای بالای میز ناهار خوری

لوستر مدرن برای بالای میز ناهار خوری علاوه بر جنبه کاربردی و روشن کردن میز غذاخوری، تاثیر زیادی در دکوراسیون منزل دارد. در حقیقت فضای غذاخوری با وجود یک لوستر شیک مدرن و ساده، کامل خواهد شد و بهترین نوع لوسترهای مدرن بالای اپن و میز ناهارخوری لوسترهای آویز هستند.

لوستر مدرن آشپزخانه

لوستر مدرن آشپزخانه

لوستر مدرن آشپزخانه طرح و مدل‌های مختلفی دارد اما مهم‌ترین ویژگی، مقاوم بودن در برابر حرارت و رطوبت است. از آن‌جایی که این لوستر طراحی ساده‌ای دارد، برای دکوراسیون آشپزخانه بسیار مناسب است فقط باید توجه داشت که لوستر آشپزخانه مدرن نباید خیلی بزرگ باشد و اگر فضای آشپزخانه بزرگ است لوسترهای مدرن خطی برای نورپردازی بهترین گزینه هستند. البته فراموش نکنید که آشپزخانه‌های امروزی بخشی از فضای نشیمن هستند و دکوراسیون آنها باید هماهنگ با کل خانه باشد.

لوستر مدرن اتاق خواب

لوستر مدرن برای اتاق خواب

همانطور که می‌دانید دکوراسیون اتاق خواب باید دارای نور ملایم و غیرمستقیم باشد چون مکانی برای استراحت و آرامش است. پس می‌توان گفت اندازه‌ی کوچک و نورپردازی کم، از ویژگی‌های اصلی لوستر مدرن برای اتاق خواب است. توجه داشته باشید که جهت تابش نور لوستر اتاق خواب بهتر است به سمت بالا باشد تا فضا به‌طور ملایم روشن شود. 

لوستر مدرن راه‌پله

لوستر مدرن راه‌پله

لوسترهای مدرن راه‌پله مخصوص خانه‌های دوبلکس با سقف بلند هستند. در چنین خانه‌هایی استفاده از لوسترهای مدرن بلند و ریسه‌ای برای راه‌پله‌ پیشنهاد ایده‌آلی است و موجب می‌شود فضا بسیار لوکس و چشم نواز به‌نظر برسد. 

نکات مهم در خرید لوستر مدرن

نکات مهم در خرید لوستر مدرن

هنگام خرید لوستر مدرن توجه داشته باشید یک لوستر خوب باید نور مورد نیاز محیط را تامین کند پس باتوجه به نوع کاربرد موردنظر، متراژ و ابعاد فضای نصب آن و همچنین ارتفاع سقف می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. 

توجه داشته باشید انواع لوسترهای مدرن بزرگ و سنگین برای فضاهای بزرگ طراحی شده و مناسب خانه‌های کوچک نیستند و لوستر سقفی مدرن برای فضاهای کوچک به دلیل آنکه مانعی برای رفت‌وآمد ایجاد نمی‌کند، انتخاب‌ مناسب‌تری است. 

لوستر مدرن لاکچری و پرطرفدار

کلام پایانی

لوستر مدرن یکی از بهترین و پرطرفدارترین انواع لوستر می‌باشد و یکی از ویژگی‌های اصلی آن استفاده از اشکال ساده در طراحی است. علاوه‌بر این ظرافت، زیبایی، نورپردازی مناسب و تنوع بالای این نوع لوستر موجب هماهنگی آن با بیشتر سبک‌های دکوراسیونی و کاربرد آن در فضاهای مختلف شده‌است. از طرفی سادگی بکار رفته در طراحی لوستر مدرن جدید باعث شده تا قیمت‌های بسیار متنوعی داشته باشند. شما می‌توانید با خواندن این مطلب و کمک کارشناسان چیدانه، بهترین لوستر را برای فضای موردنظرتان انتخاب کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه