Chidaneh.com placeholder image

انواع شیرآلات جدید؛ نکته هایی برای انتخاب درست!

به قلم: سمانه زارعی

شیرآلات ساختمانی یکی از عناصر مهم در دکوراسیون آشپزخانه و سرویس بهداشتی است. بعد از انجام همه ­ی کارهای ساخت و سازی ساختمان نوبت به نصب شیرآلات می ­رسد. اگر از افرادی هستید که ظاهر و کیفیت شیرآلات برایتان اهمیت دارد باید به نکته ­های انتخاب و خرید شیرآلات توجه کنید. در این مطلب با کارشناسان در لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی همراه هستیم تا راجع به انواع شیرآلات جدید صحبت کنیم.

شیرآلات

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
انواع شیر آلات جدید
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

تابلو فرش ریحان

انواع شیرآلات جدید ساختمانی و بهداشتی

زیباترین شیرآلات ساختمانی براساس ویژگی ­های مختلف خود به انواع متفاوتی تقسیم می­ شود. امروزه انواع شیرآلات جدید در بازار موجود است که برای انتخاب درست بهتر است ویژگی­ های هریک را به خوبی بررسی کنید و شیرهایی که مناسب با ساختمان شماست انتخاب کنید. شیرآلات سفید، برنزی و طلایی و.. در شکل و فرم­ های مدرن و کلاسیک گزینه­ های انتخاب شما هستند. در ادامه راجع به انواع شیرآلات صحبت کرده ­ایم.

انواع شیرآلات

انواع شیرآلات ساختمانی بر اساس جنس

شیرآلات در جنس­های مختلفی ساخته می­ شوند و جنس آنها بخشی از کیفیت را می­ سازد.انواع شیرآلات بر اساس جنس عبارتند از­:

  • شیرآلات برنجی: این نوع شیرآلات برای مناطقی که آب سخت دارند مناسب است چرا که املاح آن بر روی فلز برنج رسوب نخواهد کرد. اغلب شیر آب­ ها در خانه­ های قدیمی از جنس برنج بودند. ماندگاری بالا، ضد زنگ زدگی و نسبت مناسب کیفیت به قیمت از ویژگی­ های این نوع شیرآلات است.

  • شیرآلات استیل ضد زنگ: شیرآلات استیل، با اینکه ضد زنگ هستند ولی باید به درستی نگه­داری شوند تا دچار خوردگی نشوند. انتخاب مناسبی برای انواع سینک­ های امروزی هستند.

  • شیرآلات مسی: شیرآلات مسی ظاهر جذابی دارند و انتخاب خوبی برای آشپزخانه هستند. به دلیل رسوب آب بر روی این نوع شیرآلات، برای حفظ زیبایی آن باید صیقل داده شوند.

  • شیرآلات برنزی: برنز یکی از فلزاتی است که ظاهر لوکس و شیکی به دکوراسیون می ­دهد در نتیجه اگر به دنبال شیرآلات کلاسیک با ظاهر لوکس هستید این جنس مناسب است. شیرآلات برنزی قیمت بالایی دارند.

  • شیرآلات پلاستیکی: این نوع شیرآلات در مقایسه با جنس ­های دیگر کیفیت و ظاهر ایده ­آلی ندارند. شکندگی بالا و تغییر رنگ آن از ویژگی­ های آن است. قیمت شیرآلات پلاستیکی ارزان تر از جنس­ های دیگر شیرآلات است.

انواع شیرآلات بر اساس طرز کار

انواع شیرآلات بر اساس طرز کار

شیرآلات ساختمانی بر اساس نوع طرز کارشان به انواع مختلفی تقسیم می­ شوند. شیرآلات به طور کلی در دو نوع واشردار و بدون واشر ساخته می ­شوند. شیرهای توپی، دیسکی و کارتریجی (اهرمی) از انواع شیرآلات بدون واشر هستند. و شیرهای فشاری واشر دارند.

انواع شیرآلات پدالی هم در بازار وجود دارند که بسیار مناسب سرویس بهداشتی است. و این نوع شیر در کنترل مصرف آب هم به شما کمک می ­کند.

انواع شیرآلات روکار و توکار

تقسیم بندی دیگر براساس روکار و توکار بودن شیرآلات است. در شیرآلات توکار اغلب اجزای شیر دیده نمی­ شوند و فقط اهرم­ ها بر روی سطح رویی قرار دارند. این ویژگی باعث خلوت شدن فضا و مدرن بودن آن می­ شود. در این حالت زمانی که شیر نیاز به تعمیر داشته باشد کار را سخت می­ کند.

نوع دیگر شیرآلات انواع روکار آن هستند. اجزای شیرآلات روکار بیرون از سطح دیوار قرار دارد و اغلب شیرآلاتی که در کنار سینک قرار دارند روکارند. این نوع شیرآلات قیمت مناسب­تری نسبت به شیرآلات توکار دارند.

 

شیر آشپزخانه

شیرآلات سنسوردار؛ در مصرف آب صرفه ­جویی کن!

یکی از انواع شیرآلات جدید که با استقبال مشتریان روبرو شده است، شیرآلات سنسوردار است. این نوع از شیرآلات با گرفتن دست زیر شیرآب باز شده و با برداشتن دست از جلوی چشمی جریان آب قطع می ­شود. استفاده از این شیرآلات به صرفه­ جویی در مصرف آب کمک می­ کند. شیرالات سنسوردار را می ­توان در آشپزخانه و سرویس بهداشتی به کار برد.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
انواع شیر آلات جدید
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

انواع شیرآلات جدید، سبک مدرن برای منزل شما!

یکی از مهم ­ترین مسائل در انتخاب شیرآلات مناسب منزل، پس از کیفیت و جنس محصول توجه به سبک طراحی شیرآلات است. اگر دکوراسیون منزل شما مینیمال و مدرن است می­توانید انواع شیرآلات مدرن را برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی انتخاب کنید. انواع لوازم بهداشتی و ساختمانی در مجموعه زمانی در طرح ­های مدرن و شیک برای ساختمان شما طراحی شده است که علاوه بر ظاهر جذاب و ساده خود کیفیت بالایی دارند.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
انواع شیر آلات جدید
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

شیرآلات سفید رنگ، نهایت تمیزی!

رنگ سفید در سرویس ­های بهداشتی یا آشپزخانه باعث می ­شود آلودگی­ ها زودتر دیده شوند و نظافت آنها زودتر انجام شود. به همین دلیل رنگ سفید حسی از تمیزی را تداعی می­ کند. شیرآلات سفید رنگ در ترکیب با رنگ طلایی که در بخش ­هایی از آن قرار می­ گیرد باعث شیک و جذاب­تر شدن دکوراسیون آشپزخانه یا سرویس بهداشتی شما می­ شوند.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
انواع شیر آلات جدید
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

خرید انواع شیرآلات جدید!

یکی از راه­ های خرید انواع شیرآلات جدید، خرید از فروشگاه­ های اینترنتی است. خرید اینترنتی به شما امکان مقایسه انواع شیرآلات و ویژگی ­های آنها را می­ دهد. یکی دیگر از مزیت­ های خرید اینترنتی صرفه­ جویی در وقت است با سرچ محصولات متنوع در مجموعه لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی بهترین شیرآلات را در مدت زمان کمی پیدا کنید و سفارش بدهید.

برای انتخاب بهترین شیرآلات برای منزل خود، نیازهای و خواسته­ های خود را در نظر بگیرید، همه ویژگی­ های محصول را به دقت مطالعه کنید و همچنین از شرکت­ های مطمئن و معتبر خرید کنید. کارشناسان در این مجموعه به شما کمک خواهند کرد.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
انواع شیر آلات جدید
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

قیمت شیرآلات ساختمانی و بهداشتی

قیمت شیرآلات ساختمانی به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما نمی­ توانید هنگام خرید شیرآلات صرفا به رقم قیمت آن توجه کنید؛ مطمئنا اگر ویژگی ­های مختلفی که بر قیمت موثر هستند را بدانید بر روی خرید شما تاثیر گذار است. عوامل موثر بر قیمت شیرآلات بهداشتی عبارتند از:

  • جنس: اینکه جنس شیرآلاتی که مدنظر دارید از پلاستیک باشد یا برنج، بر روی قیمت آن تاثیرگذار است.
  • وزن: درصورتی که دو نمونه از شیرآلات همجنس باشند، شیرآلاتی که سنگین تر هستند یعنی در آن ماده اولیه ­ی بیشتری به کار رفته است و گرانتر هستند. ولی این موضوع قانون کلی نیست! یعنی نمی توانید بگویید هرچه شیرآلات سنگین تر باشد کیفیت بالاتری دارد.
  • آبکاری: برای ایجاد رنگ­ های مختلف و همینطور بالا رفتن استحکام محصول سطح شیرالات آبکاری می­ شود و این فرآیند انواع مختلفی دارد. آبکاری شیرآلات ساختمانی می ­تواند به روش نیکل-کروم و یا پودری کوره­ای و الکترواستاتیک انجام شود.
  • نصب شیرآلات: گاهی فروشگاه ­ها خدمات نصب شیرآلات را هم به شما ارائه می­ دهند و این موضوع ممکن است قیمت شیرآلات را افزایش دهد.
  • طرز کار: همانطور که در بخش قبلی توضیح دادیم شیرآلات بر اساس نوع کارکرد به انواع مختلفی تقسیم می ­شوند که  بر قیمت آنها تاثیر گذار است. به طور مثال؛ شیرآلات سنسور دارد هزینه­ ی بیشتری نسبت به شیرآلات فشاری دارند.
انتخاب شیرآلات مناسب

برای انتخاب درست شیرآلات این نکته ­ها رو به خاطر داشته باش!

  • فضای نصب شیرآلات

در انتخاب نوع شیرآلات به فضای نصب آنها توجه کنید، مطمئنا ویژگی­ هایی که برای شیرآلات آشپزخانه اهمیت دارد با ویژگی­هایی که برای انتخاب شیرآلات سرویس بهداشتی به آن توجه می­ کنیم متفاوت است.

  • میزان استفاده

میزان استفاده از شیرآلات، در انتخاب جنس و طرز کار آن تاثیر دارد. به طور مثال شیری که برای روشویی سرویس بهداشتی انتخاب می­ کنید با شیر آبی که در حیاط و برای استفاده های کمتری قرار داده شده است متفاوت است.

  • سبک دکوراسیون 

شیرآلات آشپزخانه ­ای که طراحی دکوراسیون کلاسیک دارد بهتر است کلاسیک و متناسب با فضا باشد. شیرآلات ساده و مدرن برای دکوراسیون مدرن منزل مناسب هستند.

  • نگهداری و نظافت

اگر فرصت و حوصله تمیز کردن زیاد ندارید، بهتر است از شیرآلاتی که کمتر رسوب می ­گیرند و آلودگی بر روی آنها به راحتی تمیز می ­شوند انتخاب کنید.

  • قیمت شیرآلات

از مهم ترین فاکتورهای انتخاب شیرآلات قیمت آن است که در بخش قبل عوامل موثر بر آن را بیان کردیم. با کمی بررسی و جستجو، متوجه خواهید شد که شیرآلاتی با کیفیت و قیمت بالا بهتر از خرید شیرآلات با کیفیت پایین و ارزان است. البته همیشه گران بودن نشانه کیفیت بالا نیست.

  • ضمانت محصول

هنگام خرید در رابطه با ضمانت شیرآلات از فروشنده سوال کنید. بررسی کنید که چه مواردی شامل ضمانت محصول هستند.

شیرآلات ساختمانی

کلام آخر:

برای انتخاب و سفارش شیرآلات ساختمانی همه عوامل بیان شده در مطلب را در نظر بگیرید. با توجه به نیازهایتان و ویژگی هر محصول بهترین شیرآلات را انتخاب کنید.

شرکت زمانی یکی از شرکت­ های فعال در زمینه تولید کالاهای بهداشتی لوکس و انواع شیرآلات است. همه تصاویر این مطلب متعلق به این گروه است. شما می­ توانید برای دیدن نمونه کارهای بیشتری از این شرکت به پروفایل  شرکت زمانی مراجعه کنید و برای سفارش انواع شیرآلات با کارشناسان این گروه در ارتباط باشید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه