Chidaneh.com placeholder image

انواع شیرآلات مدرن ساختمانی، کدام بهتر است؟

به قلم: تحریریه چیدانه

تاسیسات: امروزه با ظهور تکنولوژی شاهد استفاده از انواع شیرآلات مدرن ساختمانی در دکوراسیون فضاهای مرطوب خانه ها هستیم. انتخاب شیرآلات مناسب یکی از نکات ریز طراحی داخلی فضاهای مرطوب مختلف می باشد که توجه به آن ها و دقت در انتخاب آن ها می تواند جلوه ی متفاوتی به طراحی داخلی شما ببخشد. به همین منظور امروز در چیدانه به بررسی انواع شیر آلات مختلف در فضای داخلی می پردازیم تا با این شیرآلات بهداشتی پر کاربرد بیشتر آشنا شویم پس با ما همراه باشید.

[[nid:83602]] 

چوب و هنر

شیرآلات مدرن تک دسته ای

گر چه دو نوع اصلی و پر کاربرد شیر آلات مدرن ساختمانی تک دسته ای و دو دسته ای برای سینک آشپزخانه وجود دارد، ولی برای کاربرد بهتر در شرایط مختلفی مثل پر کردن ظروف مختلف می توانید دسته های متنوع تری از شیر آلات kwc را برای آشپرخانه خود داشته باشید. اگر شیر آب تک دسته ای مد نظر شماست، باید قبل از هرچیز فاصله آن تا پنجره و طاقچه را بررسی کنید چرا که ممکن است دسته در هنگام چرخش به هرچیزی که در پشت آن قرار دارد ضربه وارد کند. اگر هم سینک شما سوراخ اضافی دارد، می توانید یک نازل اسپری جداگانه و یا جای صابون مایع خریداری نمایید.

شیرآلات مدرن ساختمانی

شیرآلات مدرن دو دسته ای

این روش سنتی شیر آلات kwc دسته سرد و گرم جداگانه ای را در سمت چپ و راست برای شیر آب در نظر گرفته است. این نوع شیرها دو دسته هستند؛ دسته ای که می تواند روی بخشی از شاسی یا به طور جداگانه نصب شده باشد و قسمت اسپری کننده که معمولا به صورت جداگانه و مجزا تعبیه شده است.
ویژگی مثبت: به این نکته توجه داشته باشید که شیر آب دو دسته ای امکان بهتری در تنظیم درجه حرارت دقیق تر نسبت به شیر آب تک دسته ای فراهم می کند.
ویژگی منفی: نصب این نوع شیرها سخت تر است و برای تنظیم دمای آب باید از هر دو دست استفاده شود.
شیرهایی که سر شلنگی آن بیرون می آیند و جمع می شوند.

[[nid:83582]] 

 اگر با شرایطی مواجه شدید که آب  از سر دسته متحرک شیر و یک شلنگ به بیرون فواره می کند و قطع می شود ؛ یک وزنه تعادلی به شما کمک خواهد کرد تا شلنگ و فواره زدن یا قطع آب به درستی و منظم صورت گیرد.
ویژگی مثبت: سر شلنگی این نوع شیر در مواقع شستشوی سبزیجات یا حتی خود سینک به بیرون کشیده می شود. شلنگ باید به اندازه کافی برای رسیدن به همه گوشه و کنار سینک بلند باشد.
ویژگی منفی: اگر سینک ظرفشویی شما کوچک باشد ، این نوع شیر به کار شما نخواهد آمد.

[[nid:83585]] 

شیرآلات مدرن بدون نیاز به استفاده از دست

بهترین نوع شیرهای آشپزخانه دارای یک حسگر در جلوی شیر آب است که استفاده از آن را آسان تر می کند. برای استفاده از این نوع شیرها می توانید با استفاده از پنل موجود بر بدنه شیر آن را بر روی استفاده دستی یا استفاده از حسگر قرار دهید.
ویژگی مثبت: راحتی و تمیزی. جریان آب توسط سنسور حرکتی فعال می شود، بنابراین اگر دستان شما پر و یا کثیف هستند، لازم نیست که شیر آب را لمس کنید.
ویژگی منفی: حسگر و فعال کننده خودکار برخی از این نوع شیرها در پایین یا پشت شیرآلات مدرن ساختمانی قرار دارند که  پیدا کردن آنها زمانی که دست شما پر و یا کثیف است دشوار خواهد بود. برخی دیگر از این نوع شیرها به گونه ای است که شما باید بر روی آن ضربه بزنید که در نتیجه باید نقطه ای که لمس کرده اید را بشویید.

[[nid:83666]] 

شیرآلات مخصوص پر کردن آب در ظروف مختلف

شیر آلات kwc مخصوص پر کردن ظروف عنصری قابل استفاده در رستوران ها و آشپزخانه است که به تدریج در منازل نیز نصب می شود. این نوع از شیرها چه زمینی و چه دیواری، معمولا در نزدیکی اجاق گاز نصب می شوند و به گونه ای ساخته شده اند که در صورت عدم استفاده می توان آنها را با استفاده از ابزار به خصوصی که دارند از محل نصبشان جدا کرد.
ویژگی مثبت: سهولت و راحتی. پر کردن ظروف بزرگ از آب با استفاده از این نوع شیر امکان پذیر است. دیگر نیازی نیست که این ظرف های بزرگ را در آشپزخانه روی زمین بکشیم.
ویژگی منفی: این نوع شیر باید حتما به یک منبع آب در پشت اجاق گاز متصل شود. تا زمانی که شما آشپزی مهمی در پیش نداشته باشید به این نوع شیر احتیاج پیدا نخواهید کرد.

[[nid:83571]] 

شیرآلات کوچک تر و مکمل شیرآلات اصلی

بسیاری از آشپزخانه های بزرگ غیر از سینک و شیرآلات اصلی دارای یک سینک و شیرآلات کوچک تر و جانبی نیز هستند. وجود این سینک جانبی و ثانویه باعث آزاد بودن و اشغال نشدن سینک اصلی و بزرگتر می شود و در مواردی از قبیل شستن سبزیجات زمانی که بیش از یک پخت و پز و آشپزی در کار است، کاربرد دارد. این نوع شیرهای مکمل گونه و جانبی برای تکمیل کردن سینک و شیر اصلی هستند و معمولا از همان نوع شیر اصلی خواهند بود.
ویژگی مثبت: این نوع شیرها می توانند به راحتی و به طور مستقیم به منبع اصلی آب سرد و گرم متصل شوند.
ویژگی منفی: فضا نکته بسیار مهمی است و باید به آن توجه شود. فضای این نوع سینک ها و شیرها محدود است و باید این مسئله را در نظر داشته باشید.

اگر می خواهید آشپزخانه و یا حمام و سرویس بهداشتی کاملی در دکوراسیون منزل تان داشته باشید، از شیرآلات آن غافل نشوید. شیر آلات kwc که یکی از مجموعه های حرفه ای اهالی فن چیدانه هستند در این راه در کنار شما خواهند بود.

منبع: consumerreports |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه