Chidaneh.com placeholder image

قاب فرش و فرش، این ترکیب رو می پسندی؟

به قلم: حدیث حقیقت

امروزه در دکوراسیون منازل استفاده از قاب ها اهمیت زیادی دارد و از اجزای جدانشدنی دکور خانه و محل کار به حساب می آیند. قاب ها باعث روح دادن به دیوار های یکدست می شوند و فضا را متفاوت ، جذاب و دلنشین می کنند. یکی ار انواع قاب ها که در زیبایی فضا تاثیر بسیار زیادی دارد و دیواری متفاوت در خانه و محل کار ایجاد می کند، قاب فرش است. در این مطلب از چیدانه به همراهی فرش داژو به بررسی قاب فرش و فرش پرداخته ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

فرش داژو
جدیدترین مدل‌های قاب فرش دستباف با طرح ایرانی
فرش داژو

سرویس خواب بالسا

قاب فرش

همان طور که گفته شد یکی از عناصری که امروزه در دکوراسیون منازل اهمیت دارد و در زیبایی و جذابیت فضا تاثیرگذار می باشد، استفاده از قاب فرش است. 

به گفته فرش داژو، فرش ها می توانند تابلو فرش هایی باشند که منظره های زیبایی را به تصویر کشیده اند و بر دیوار خانه نشسته اند.

اگر از طرفداران دکوراسیون به سبک کلاسیک هستید و استفاده از عناصر سنتی در دکوراسیون را می پسندید و یا دکوراسیون سبک مدرن، سبک مورد علاقه شما است، قاب های فرشی که توسط فرش داژو تولید می شوند، بهترین انتخاب برای فضای شما هستند. این قاب ها در عین حال که اصالت فرش ایرانی را دارند، با دکوراسیون مدرن امروزه نیز هماهنگ هستند.

فرش داژو
جدیدترین مدل‌های قاب فرش دستباف با طرح ایرانی
فرش داژو

علاوه بر آن یکی از ویژگی های جذاب این قاب فرش ها این است که آن را می توان به عنوان هدیه ای ارزشمند و به یاد ماندنی به عزیزان تان اهدا کنید. همچنین داژو این امکان را برای شما فراهم کرده که در این روزهای قرنطینه، پک زیبای داژو را برای مناسبت های مختلف برای دوستان و آشنایان تان بفرستید.

رنگ های متفاوت قالی ایرانی، تعداد بسیار کمی از قاب فرش های داژو شبیه به هم هستند و همین موضوع خاص بودن این هدایا را نشان می دهد. قاب های فرش داژو در اندازه های مختلف از سایز 20 در 18 سانتی متر به بالا، با توجه به سلیقه شما تولید می شوند.

فرش داژو
جدیدترین مدل‌های قاب فرش دستباف با طرح ایرانی
فرش داژو

فرش

همان طور که می دانید فرش ایرانی همیشه و همه جا طرفداران زیادی داشته و دارد. تنوع و گوناگونی فرش ایرانی در تولید، جنس، اندازه، کیفیت و طرح و رنگ باعث جذابیت و خاص بودن آن شده است. 

قرار دادن و استفاده از فرش و قالیچه در دکوراسیون داخلی خانه نقش بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت فضا دارند. به کار بردن فرش در فضا گرما و صمیمیت آن را افزایش می دهد وبه فضا روح و انرژی می بخشد. نکته مهمی که در انتخاب فرش باید به آن دقت کرد این است که فرش خانه باید با دیگر وسایل هماهنگی و هارمونی داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است تعادل و زیبایی فضا و در نتیجه جلوه سایر وسایل نیز از بین برود. در ادامه نکاتی را بررسی می کنیم که در فضا تعادل برقرار می کنند: 

فرش داژو
قاب فرش دکوراتیو دستبافت ایرانی
فرش داژو

طرح فرش

اگر از دوستداران و طرفداران فرش های سنتی هستید، پیشنهاد می شود آن را به عنوان عنصر اصلی در فضا در نظر بگیرید. از آنجا که فرش و قالیچه سنتی پر از رنگ و نقش و نگار است، بهتر است اولین مورد انتخابی شما برای چیدمان فضا باشد و وسایل دیگر خانه را با توجه به فرش بخرید. زیرا اگر آن را در آخرین مراحل تهیه کنید ممکن است در ایجاد هارمونی بین وسایل دچار مشکل شوید و فضا شلوغ و درهم به نظر برسد. 

دقت کنید که هر چه فرش طرح و رنگ بیشتری داشته و شلوغ تر باشد مبلمان باید ساده تر انتخاب شود. استفاده از عناصر دکوراتیو که طرح و نقشی مانند فرش تان دارد نیز ایده خوبی برای استفاده در فضای مورد نظرتان است. پس طبق گفته فرش داژو با این انتخاب ها تعادل و هماهنگی بین وسایل در فضا برقرار شده و فضا جذاب تر می شود. 

رنگ فرش 

رنگ فرش و توجه کردن به آن می توان به ما کمک کند تا بتوانیم آن را بهتر با دکوراسیون خود هماهنگ کنیم. به عنوان مثال می توان از رنگ زمینه فرش در دیگر عناصر دکوراسیون استفاده کرد. همچنین با در نظر گرفتن طیف های مختلف رنگ زمینه فرش در سایر اجزای دکوراسیون، فضا به تعادل و هارمونی می رسد و از یکنواختی خارج می شود. 

همچنین می توانید از رنگ روشن زمینه فرش برای رنگ دیوار یا کاغذ دیواری و پرده استفاده کنید. این کار کمک می کند تا جلوه فضا و دکوراسیون خانه تان بیشتر شود. 

فرش داژو
قاب فرش دکوراتیو دستبافت ایرانی
فرش داژو

کنتراست

علاوه بر مواری که به آن اشاره شد، استفاده از رنگ های متضاد در فضا نیز در جذابیت آن تاثیر گذارند. برای مثال اگر فرش پر نقش و نگار را برای سالن در نظر گرفته اید می توانید ریسک کرده و از رنگ هایی که با آن در کنتراست هستند یعنی رنگ های خنثی برای سایر عناصر دکوراسیونی استفاده کنید. انتخاب دیوار و یا یکی از مبلمان ها برای این منظور مناسب هستند. اگر انتخاب رنگ متضاد برایتان مشکل است می توانید از ترکیب بندی خود فرش کمک بگیرید.  

اندازه فرش

اندازه فرش در دکوراسیون داخلی اهمیت بسیار زیادی دارد. ممکن است فکر کنید که فرش های کوچک برای فضاهای کوچک ایده آل و بهترین انتخاب هستند و فضا را بزرگ تر نشان می دهند در صورتی که اینطور نیست و اینگونه فضا نامتناسب به نظر می رسد. برای مثال نکته ای که در انتخاب اندازه فرش سالن پذیرایی باید به آن توجه کنید این است که اندازه فرش باید به گونه ای باشد که حداقل پایه های جلویی مبل روی آن قرار بگیرند و یا در اتاق خواب با پایین آمدن از تخت پاهایتان روی آن بیایند. 

پس اگر دقت کنید فضاهای خالی در اطراف فرش باید مناسب باشد تا فضا هم بزرگ تر و هم جذاب تر به نظر برسد و دیده شود.

فرش داژو
جدیدترین مدل‌های قاب فرش دستباف با طرح ایرانی
فرش داژو

انتخاب فرش متناسب با فضا

فضایی که فرش در آن قرار می گیرد نیز در انتخاب آن مهم است. برای مثال فرش هایی با رنگ خنثی برای اتاق نشیمن ایده آل هستند و رنگ های ملایم مانند بیسکوییتی برای اتاق غذاخوری. 

رنگ های مکمل فرش

رنگ ها در زیبایی و جذابیت فضا نقش بسیار زیادی دارند. استفاده از رنگ های مکمل می تواند ایده جذابی برای این منظور باشد. به این ترتیب که زمانی که فرش مورد نظرتان را انتخاب کردید از رنگ های مکمل آن برای عناصری مانند کوسن، پرده و یا عناصر دکوراتیو استفاده کنید. 

فرش داژو
جدیدترین مدل‌های قاب فرش دستباف با طرح ایرانی
فرش داژو

درباره فرش داژو

داژو در زمینه فروش فرش و “قاب فرش" و اکسسوری دکوراسیون داخلی فعالیت دارد که در همین راستا و با توجه به اهمیت حمایت از تولید داخل، شروع به ساخت محصولات دکوراتیو نموده است که از جمله این محصولات، قاب هایی از فرش دستباف ایرانی است. 

برای مشاهده محصولات و کسب اطلاعات بیشتر به پروفایل فرش داژو در وبسایت چیدانه مراجعه کنید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه