Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون سرمه ای و نقره ای؛ در این خانه لوکس 65 متری!

به قلم: سمانه زارعی

یکی از مهم­ ترین بخش ­های دکوراسیون هر خانه­ ای رنگ مورد استفاده در آن است. رنگ­ ها دنیای گسترده ­ای دارند و استفاده از آنها در فضای زندگی و محل کار نیاز به شناخت رنگ دارد. به همین دلیل لازم است که معماران و طراحان دکوراسیون داخلی در انتخاب رنگ­ ها و ترکیب آنها کنار هم مهارت داشته باشند. در این مطلب می­ خواهیم راجع به یکی از ترکیب ­های رنگی خاص در منزل یعنی دکوراسیون سرمه ای و نقره ­ای صحبت کنیم. برای این هدف یکی از پروژه­ های گروه دکوراسیون داخلی طراحان دکور هنرمند را بررسی خواهیم کرد با این مطلب از چیدانه همراه باشید.

 

سرویس خواب بالسا
دکوراسیون سرمه ای

مشخصات کلی پروژه

نام پروژه: بازسازی و دکوراسیون

موقعیت:  نیاوران

نام شرکت یا دفتر معماری: طراحان دکور هنرمند

معمار مسئول: هنرمند

تیم طراحی: طراحان دکور هنرمند

طراح نورپردازی: طراحان دکور هنرمند

تاریخ شروع و اتمام طراحی: 15 روز کاری

تاریخ شروع و اتمام اجرا: 15/12/99 تا 25 /1/1400

مساحت کل ساخته شده: 65 متر

نوع ساختمان: مسکونی

کارفرما: خانم عقابی

بودجه: 380 میلیون

مهندس یا مشاور تأسیسات مکانیکی: آقای قنبری

مهندس یا مشاور تأسیسات الکتریکی: آقای قنبری

مدیر اجرایی پروژه: هنرمند

تیم اجرایی پروژه: طراحان دکور هنرمند

مهندس ناظر / دستگاه نظارت: هنرمند

طراح سه بعدی: طراحان دکور هنرمند

عکاس / عکاسان: طراحان دکور هنرمند

 

دکوراسیون سرمه ای و نقره ای

دکوراسیون سرمه ­ای و نقره­ ای؛ اولین مسئله سلیقه شماست!

برای انتخاب سبک دکوراسیون منزل و یا رنگ آن سلیقه ­ی شما بسیار مهم است. بعضی از افراد رنگ ­های روشن و یا شاد را دوست دارند و برخی رنگ ­های تیره را ترجیح می­ دهند. در این پروژه طراح از ترکیب رنگ­ های سورمه ­ای، نقره ­ای و سفید استفاده کرده است. 

 

دکوراسیون نقره ای در خانه لوکس

دکوراسیون سرمه ­ای نقره ­ای؛ در یک خانه لوکس

سورمه­ ای رنگ با اصالت و با ثباتی است که می­ تواند برای یک خانه لوکس انتخاب عالی باشد. برای اینکه تیرگی آن در دکوراسیون به تعادل برسد بهتر است در کنار یک رنگ روشن ­تر استفاده شود. انتخاب ترکیبات رنگ سفید در کنار سورمه ­ای ترکیب جذابی را ایجاد می ­کند؛ حالا اگر به دنبال لوکس و خاص­ شدن دکوراسیون منزل هستید می­ توانید از نقره­ ای استفاده کنید.

 

مبل سرمه ای

مبل سرمه ­ای در دکوراسیون پذیرایی و نشیمن

استفاده از مبلمان سرمه ­ای رنگ در نشیمن این خانه 65 متری، این فضا را خاص و دنج کرده است. طراح از ترکیب رنگ سفید و نقره ­ای در فرش جلوی مبل، میز تلویزیون، دیوار تلویزیون و حتی در اکسسوری ­ها استفاده کرده است تا در کنار رنگ سرمه ­ای مبلمان، فضایی دلباز ایجاد شود.

 

رنگ زرد در دکوراسیون سرمه ای

دکوراسیون سورمه ­ای و نقره ­ای؛ با چاشنی رنگ زرد!

در بحث استفاده از رنگ­ در دکوراسیون ترکیب­ های مختلفی از رنگ ­ها در کنار هم پیشنهاد می­ شوند. انتخاب رنگ­ ها بر اساس مکمل بودن، متضاد بودن و یا تنالیته ­های رنگی انجام می ­شود. یکی از ترکیب­ های رنگی جذابی که برای سرمه­ ای پیشنهاد می­ شود رنگ سرمه ­ای در کنار رنگ زرد و یا نارنجی است. در این طراحی دکوراسیون از چند اکسسوری به رنگ زرد استفاده شده است که به ایجاد تعادل در فضایی با رنگ­ های سرد و تیره کمک می­ کند.

 

اکسسوری در دکوراسیون نقره ای

دکوراسیون سورمه ­ای و نقره ­ای؛ اکسسوری­ ها را فراموش نکنید

اکسسوری­ ها و وسایل تزیینی ممکن است در نگاه اول بخش کمی از دکوراسیون منزل را تشکیل دهند ولی با کمی دقت در انتخاب اکسسوری­ های متناسب با سبک دکوراسیون خود فضایی جذاب خواهید داشت. در این پروژه از چند اکسسوری فلزی و شیشه ­ای و یا اکسسوری­ هایی با رنگ ­های سفید و یا زرد که با رنگ و سبک فضا تناسب دارند استفاده شده است. 

 

نورپردازی در دکوراسیون

نورپردازی در دکوراسیون سرمه­ ای نقره ­ای منزل

نورپردازی بخش مهمی از طراحی دکوراسیون را تشکیل می دهد. در خانه­ هایی که از تنالیته ­های رنگی خنثی و یا روشن استفاده می­ شود و یا نهایت استفاده از نور طبیعی در ساختمان انجام شود نیاز به نورپردازی در طول روز کمتر خواهد بود. در دکوراسیون خانه­ هایی که رنگ ­های تیره استفاده شده است به طور کلی روشنایی فضا کمتر است و باید به نورپردازی در بخش­ های مختلف توجه کافی داشت. 

در پروژه منزل 65 متری؛ رنگ­ های تیره مورد استفاده قرار گرفته ­اند به همین دلیل نورپردازی­ های مختلفی در بخش­ های مختلف در نظر گرفته شده است. همچنین استفاده از پارتیشن نیمه محصور به عبور نور در بین دوفضا کمک می ­کند.

 

دکوراسیون سرمه ای و نقره ای

کلام آخر:

در این مطلب با گروه طراحان دکور هنرمند همراه بودیم و راجع به دکوراسیون سرمه­ ای و نقره ­ای در منزل صحبت کردیم. برای استفاده از رنگ­ های مختلف در طراحی دکوراسیون باید عواملی مانند: سلیقه کارفرما، مساحت ساختمان و ترکیب­ های رنگی مختلف مورد توجه طراح قرار بگیرد. 

شرکت طراحان دکور هنرمند با تخصص چندین ساله در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی اداری، مسکونی، تجاری و.. فعالیت می­کند. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر از این شرکت به پروفایل طراحان دکور هنرمند سر بزنید و برای طراحی دکوراسیون ساختمان خود با کارشناسان در ارتباط باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه