Chidaneh.com placeholder image

درب توری ریلی، تو تابستون خیالت راحت باشه!

به قلم: حدیث حقیقت

هر ساله با نزدیک شدن به فصل گرما و با باز کردن پنجره ها و درب ها، نگران ورود حشرات موذی به داخل خانه هستیم و به دنبال راهکار برای حل آن می گردیم. استفاده از توری ها و نصب آن ها یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از ورود حشرات موذی به داخل خانه می باشد. توری ها در انواع مختلفی تولید می شوند. در این مطلب از چیدانه به معرفی درب توری ریلی که یکی از انواع توری هاست می پردازیم. در ادامه همراه ما باشید. 

توری UPVC

توری UPVC نوعی توری با الیاف فایبرگلاس است. این نوع توری توسط فناوری‌ های جدید و پیشرفته ای تولید می شود که  الیاف فایبرگلاس را در کنار هم قرار می دهند. از مزایای این توری ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرویس خواب بالسا
  • ضد گرد و غبار می باشند. 
  • در برابر نور مستقیم آفتاب مقاومند.
  • مانع از ورود نور یا جریان هوا نمی شوند.
  • دچار پوسیدگی و آسیب نمی شوند.
  • جلوی دید را نمی گیرند. 

توری‌ UPVC در قاب ‌هایی که از پروفیل ‌های UPVC و یا قاب‌ های آلومینیومی ساخته شده اند، قرار می‌گیرد و بر روی درب و یا پنجره ‌ها نصب می‌ شوند. 

درب توری ریلی

درب توری ریلی نوعی توری UPVC است که قابل استفاده برای درب ها می باشد. قاب این نوع توری ثابت است و پشت درب نصب می شود و به فضایی نیاز دارد تا بتواند به صورت ریلی به چپ و راست حرکت کند.

درب توری ریلی معمولا برای درب های تراس و حیاط استفاده می شود. به دلیل آن که اغلب در فصل گرما ورود و خروج به حیاط و تراس زیاد است و همچنین ممکن است این درب ها برای ورود جریان هوا به خانه باز گذاشته شوند، استفاده از این نوع توری که به راحتی باز و بسته می شود، مانع از ورود هرگونه حشره موذی به داخل خانه می شود و شما می توانید با بدون نگرانی از هوای خنکی که بعد از شستشوی حیاط ایجاد می شود و یا عطر گل ها لذت ببرید.    

نصب درب توری ریلی 

از آنجا که نصب درب توری ریلی یک کار تخصصی می باشد پس برای نصب آن لازم است تا از یک نصاب متخصص کمک بگیرید. در غیر این صورت ممکن است ابتدا به درب و بعد به قاب توری و خود توری آسیب برسانید. همچنین ممکن است به نتیجه دلخواه و مطلوبی نرسید.

نصاب توری متخصص بعد از بررسی درب با مهارتی که دارد و با توجه به اندازه درب، قاب توری و توری را در جای درست خودش قرار داده و نصب می کند. به علاوه از باز و بسته شدن و حرکت درست درب توری ریلی بر روی جایگاهش مطمئن می شود.  

گاهی اوقات به دلیل بی توجهی در باز کردن توری، درب توری از جایگاه و یا ریل خارج می شود و یا ممکن است بخواهید درب توری را برای تمیز کردن از ریل خارج کنید. بنابراین بعضی از نصاب ها بعد از آن که توری را نصب کردند، روش درست باز و بسته کردن درب توری و قرار دادن آن بر روی ریل را به شما آموزش می دهند. پس دقت کرده و در صورت نیاز موارد و نکات لازم را یادداشت کنید.

چگونه درب توری‌ ریلی را تمیز کنیم؟

تمیز کردن وسایل و لوازم مختلف در خانه اهمیت زیادی دارد. تمیز کردن توری های نصب شده بر درب ها و پنجره ها نیز اهمیت زیادی دارد. ممکن است تمیز کردن آن ها سخت و یا بیهوده به نظر برسد و یا باعث آسیب رساندن آن ها شود. اما این طور نیست. با شستشوی درست و اصولی توری ها و انجام درست مراحل شستشو نه تنها به آن آسیبی وارد نمی شود بلکه عمر آن بیشتر خواهد شد. 

یکی از ساده ترین راه ها برای تمیز کردن درب توری ریلی استفاده از بخارشور می باشد. بخارشور آلودگی ها و گرد و غبار را از روی توری پاک کرده و آن را براق می کند. شما حتی می توانید در صورت نیاز توری را از ریل خارج کرده، تمیز کنید و سپس طبق آموزشی که دیده اید آن را در جای خود قرار دهید.  

یکی دیگر از روش های تمیز کردن توری استفاده از جارو برقی و دستمال خیس است. اگر بخار شور ندارید ابتدا با استفاده از جارو برقی گرد و غبار روی توری را جارو کرده و سپس با یک دستمال خیس پشت و روی توری را تمیز کنید. با این روش توری به طور کامل براق نمی شود اما تا حد زیاد و قابل قبولی تمیز خواهد شد.  

در نهایت می توانید از خدمات تخصصی برای شستشو و نظافت درب توری ریلی کمک بگیرید. این روش بسیار مطمئن می باشد زیرا ممکن است در صورتی که خودتان اقدام به شستشو و تمیز کردن درب توری کنید به آن آسیب وارد شده و مجبور به صرف هزینه و تعویض آن شوید. 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه