نورپردازی هوشمند نمای ساختمان و چهار مزیت آن چیست؟

نورپردازی هوشمند نمای ساختمان و چهار مزیت آن چیست؟

به قلم: فهیمه مصدرالامور

حتما ساختمان‌هایی که نمای نورپردازی شده دارند را دیده‌اید و نظرتان به آن‌ها جلب شده است. نورپردازی ساختمان‌ها اخیرا بسیار پرطرفدار شده است و در خیلی از ساختمان‌های نوساز دیده می‌شود. انواع نورپردازی می‌تواند باعث دیده شدن بیشتر معماری ساختمان در شب شده و تاثیر زیادی بر دکوراسیون و نمای ساختمان بگذارد. در این مطلب از چیدانه به بررسی نورپردازی هوشمند نمای ساختمان و مزایای آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

نورپردازی هوشمند نمای ساختمان چیست؟

chidaneh ad banner

نورپردازی هوشمند نمای ساختمان چیست؟

همان‌طور که گفته شد نورپردازی ساختمان به آن جلوه‌ی زیادی می‌دهد و به دیده شدن آن کمک زیادی می‌کند. همچنین به آن شخصیت می‌دهد. ازآنجایی‌که اولین چیزی که از ساختمان دیده می‌شود نمای آن است، بنابراین نمای زیبای یک ساختمان از پارامترهای بسیار مهم و تاثیرگذار است. حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که نورپردازی هوشمند نمای ساختمان به چه معنا و چگونه است؟

مطلب پیشنهادی: نورپردازی خطی نما، جلوه‌‌ای خاص و خیره‌کننده!

نورپردازی هوشمند نمای ساختمان در واقع به این معنی است که به‌راحتی می‌توان زمان روشن و خاموش شدن چراغ‌های LED، مقدار و میزان روشنایی، تعداد چراغ‌های LED روشن و نوع نورپردازی را به دلخواه و متناسب با نیازها تعیین و تنظیم کرد. پس می‌توان گفت که نورپردازی هوشمند، روشنایی ساختمان را نظارت و کنترل می‌کند.

نورپردازی هوشمند نمای ساختمان

به کارگیری تکنولوژی موبایل در نورپردازی هوشمند نمای ساختمان

برای این‌کار می‌توان از اپلیکیشن‌های موبایل و یا دستگاه‌های دیگر کمک گرفت و نورپردازی مورد نظر را تنظیم کرد. البته این‌کار از طریق اینترنت و سیستم مرکزی نیز امکان‌پذیر است. بنابراین سیستم مرکزی، کل سیستم روشنایی نما را از طریق اپلیکیشن موبایل که برای این منظور است کنترل و تنظیم می‌کند. با فعال کردن تنظیمات مورد نظر، سیگنالی به سیستم مرکزی فرستاده می‌شود تا آن ویژگی بر روی نمای ساختمان انحام گیرد. برای مثال با تعیین زمان روشن و خاموش شدن چراغ‌ها بر روی اپلیکیشن موبایل، این تنظیمات بر روی روشنایی نمای ساختمان اعمال می‌شوند و چراغ‌ها با همان زمان روشن و خاموش می‌شوند.

همچنین با مدیریت درست روشنایی می‌توان کنترل بهتری بر روی رنگ و شدت نور چراغ‌ها داشت. بنابراین سیستم هوشمندی که متناسب با نیازهای ساختمان باشد، بالاترین سطح عملکرد را خواهد داشت.

مزایای نورپردازی هوشمند نمای ساختمان

مزایای نورپردازی هوشمند نمای ساختمان

نورپردازی هوشمند نمای ساختمان علاوه‌بر آنکه با توجه به نیازهای ساختمان قابل تنظیم است؛ مزایای دیگری نیز دارد که شامل موارد زیر است:

  • تأکید بیشتر در زیبایی
  • کنترل و نظارت بیشتر
  • دسترسی بهتر و راحتی بیشتر
  • صرفه‌جویی در هزینه‌

1. تأکید بیشتر در زیبایی

عموما نور و روشنایی تاثیر زیادی بر روی افراد دارد. روشنایی هوشمند نما، سنسورهایی دارد که در طول روز نور را فیلتر و به‌طور اتوماتیک چراغ‌ها را کم‌نور می‌کند و در شب شدت نور را زیاد کرده و زیبایی نمای ساختمان را افزایش می‌دهد. پس نورپردازی هوشمند برای تاثیر گذاشتن بر افراد ساکن در ساختمان و عملکرد عالی ساختمان، بسیار قدرتمند است.

مطلب پیشنهادی: لوازم نورپردازی نمای ساختمان، زیبایی بخش فضای شهری!

بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی هیرادانا
طراحی نمای بیرونی ساختمان
بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی هیرادانا

2. کنترل و نظارت بیشتر

سنسورهایی که در نورپردازی هوشمند وجود دارند عموما" برای اهداف مختلفی که مهم‌تربن آن نظارت و کنترل روشنایی نمای ساختمان است، تعبیه می‌شود. کنترل نور برای تاکید بر روی مصرف انرژی و درعین‌حال زیبایی است. در سیستم‌های نورپردازی هوشمند می‌توان بر روی همه چیز کنترل و نظارت داشت. درحالی‌که نورپردازی غیرهوشمند فقط روشن و خاموش کردن چراغ‌ها را کنترل می‌کند.

نورپردازی هوشمند نمای برج ها

دسترسی بهتر و راحتی بیشتر با نورپردازی هوشمند نمای ساختمان

3. دسترسی بهتر و راحتی بیشتر با نورپردازی هوشمند نما

نورپردازی هوشمند دسترسی بهتر و راحت‌تری دارد. شما به‌راحتی می‌توانید از طریق اپلیکیشن نصب شده بر روی موبایل و یا هر دستگاه دیگری با استفاده از اینترنت در هر جای دنیا که باشید، میزان و شدت نورپردازی را تنظیم و مدیریت کنید. همچنین در مواردی این سیستم نورپردازی هوشمند خرابی و سوختگی لامپ‌ها را نیز اعلام می‌کند. بنابراین درصورتی‌که به اینترنت دسترسی داشته باشید، کنترل و نظارت بر روی روشنایی به‌راحتی و در کمترین زمان انجام می‌شود.

بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی هیرادانا
پروژه ی طراحی و اجرای مجتمع ساختمان رونیکا
بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی هیرادانا

4. صرفه‌جویی در هزینه

گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلفی چراغ‌های نما نیاز به خاموش شدن داشته باشند. استفاده از سیستم هوشمند نورپردازی نمای ساختمان این امکان را می‌دهد تا بتوان تعداد چراغ‌ها و شدت روشنایی آن‌ها را تنظیم کرد که باعث کاهش مصرف انرژی و درنتیجه کاهش هزینه‌های برق مصرفی می‌شود.

نورپردازی هوشمند نمای آپارتمان

نورپردازی هوشمند نما

سخن پایانی

ازآنجایی‌که با افزایش فناوری‌های جدید و مدرن می‌توان به‌سرعت سازگار شد، بنابراین می‌توان به‌راحتی از نورپردازی هوشمند نمای ساختمان نیز برای کسب عملکرد بهتر در ساختمان استفاده کرد. این امکان هم به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند و هم می‌توان نظارت و کنترل بیشتری بر روشنایی نمای ساختمان داشت.

مطلب پیشنهادی: نورپردازپی ساختمان، از صفر تا صدش را بدانید!

نویسنده : حدیث حقیقت | بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه