Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید تاب هاموک؛ راحت دراز بکشید!

به قلم: مژگان احمدی

اگر تا به حال لذت دراز کشیدن روی تاب‌های هاموک را امتحان کرده باشید، مطمئنا تمایل دارید که آن حس را که یادآور دوران کودکی است، برای بار دیگر تجربه کنید. اگر قصد تهیه این تاب‌های ننویی شکل را دارید با ما همراه شوید. در راهنمای خرید تاب هاموک شما را با انواع تاب هاموک و ایده‌های استفاده از آن‌ها در فضای باز و دکوراسیون داخلی خانه بیشتر آشنا می‌کنیم. 

تاب هاموک چیست؟

تاب هاموک چیست؟

هاموک در اصل یک نوار پارچه‌ای است که از دو طرف توسط طناب در حد فاصل دو درخت یا دو ستون نصب می‌شود و مانند یک تخت معلق ننویی شکل برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت در طبیعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه استفاده از تاب‌های هاموک نه تنها در فضای باز بلکه در فضای خانه‌ها نیز به یک المان مدرن برای طراحی دکوراسیون تبدیل شده است و انواع مختلفی دارد. در راهنمای خرید تاب هاموک با ایده‌های استفاده از این تاب و انواع آن بیشتر آشنا می‌شویم.

چوب و هنر

بیشتر بخوانید: هاموک چیست و چگونه می‌توان از آن در دکوراسیون استفاده نمود؟

انواع هاموک

راهنمای خرید انواع تاب هاموک

یکی از مواردی که در راهنمای خرید تاب هاموک در نظر گرفته‌ایم، آشنایی با انواع تاب هاموک و کاربردهای آن است. در ادامه به معرفی برخی از پرکاربردترین تاب‌های هاموک خواهیم پرداخت.

هاموک‌های طنابی

راهنمای خرید تاب هاموک طنابی

این نوع از هاموک‌ها معمولا از طناب‌های تنیده شده از جنس پلی استر ساخته می‌شوند و دو سر آن‌ها با یک میله فلزی یا چوبی نگه داشته می‌شود تا از جمع شدن تاب جلوگیری کند. تاب‌های هاموک طنابی به دلیل وزن سبکی که دارند برای پیکنیک‌ها و کمپینگ‌ها در طبیعت گزینه مناسبی هستند.

هاموک پارچه‌ای

راهنمای خرید تاب هاموک پارچه‌ای

هاموک‌های پارچه‌ای یا لحافی را می‌توانید یکی از پرطرفدارترین هاموک‌ها در نظر بگیرید. این هاموک‌ها از پارچه‌ها کنفی محکم ساخته می‌شوند و دوام و راحتی بیشتری نسبت به هاموک‌های طنابی دارند. اما وزن آن‌ها برای حمل به فضایی دنج در طبیعت کمی سنگین است.

هاموک مایان

نکات خرید تاب هاموک مایان

این نوع از هاموک‌ها، از تاب‌های معلق سنتی مایاها الهام گرفته شده است و پارچه میانی آن توسط نخ‌خای کنفی لطیف قلاب‌بافی شده است. این نوع از هاموک‌ها علاوه بر استحکام بالا راحتی فوق‌العاده‌ای دارند و استراحت روی آن‌ها تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما به ارمغان می‌آورد.

هاموک‌های کنار استخری

راهنمای خرید هاموک های کنار استخری

ساختار این هاموک نیز مانند هاموک‌های دیگر است و تنها تفاوت آن با باقی هاموک‌های موجود، الیافی است که برای بافتنش استفاده می‌شود. الیاف این هاموک‌ها تقریبا ساختاری پلاستیکی دارد تا آب از روی آن لیز بخورد و در مجاورت با آب کپک نزند.

البته قبل از خرید تاب هاموک کنار استخری بد نیست بدانید که این نوع هاموک مانند انواع دیگر راحتی فوق‌العاده‌ای ندارد و تنها برای یک چرت بعد از شنا مناسب است.

هاموک‌های تابی شکل

راهنمای خرید هاموک های تابی شکل

این هاموک‌ها مانند صندلی‌های تابی شکلی هستند که معمولا به یک میله چوبی متصل می‌شوند و از طریق آن به درخت یا سقف خانه قلاب می‌شوند. معمولا این هاموک‌ها در خانه‌ها و طراحی‌ دکوراسیون‌های داخلی برای ایجاد فضایی برای آرامش و استراحت تعبیه می‌شوند.

ایده‌هایی برای استفاده هاموک‌ها در دکوراسیون داخلی

ایده‌هایی برای کاربرد هاموک در دکوراسیون داخلی

هاموک‌ها امروزه به المانی مدرن در طراحی فضای داخلی خانه‌ها استفاده می‌شوند و طرفداران بسیاری دارند. ما در راهنمای خرید تاب هاموک قصد داریم تا چند ایده برای استفاده از این تاب‌ها را در اختیارتان قرار دهیم تا ذهنتان را برای ایده‌پردازی و انتخاب مناسب، آماده‌تر کنیم.

خرید هاموک تابی شکل برای گوشه‌ای از اتاق

هاموک‌های تابی شکل در گوشه‌ای از اتاق زیرشیروانی یا اتاق خواب جلوه‌ای مدرن و چشم‌نواز به فضا می‌بخشند و برای استراحت و خلوت‌ کردن مکانی راحت و در عین حال رویایی در گوشه اتاقتان پدید می‌آورند.

استفاده از هاموک طنابی یا مایان در اتاق نشیمن

استفاده از هاموک طنابی یا مایان در اتاق نشیمن

این طراحی علاوه بر این‌که یک فضای رومانتیک و رویایی را برای اتاق نشیمن ایجاد می‌کند، می‌تواند به عنوان یک جدا کننده فضا بین اتاق نشیمن و قسمت‌های دیگر خانه عمل کند و جلوه‌ای مدرن و متفاوت به فضای خانه ببخشد.

استفاده از هاموک پارچه‌ای در اتاق مطالعه

خرید هاموک پارچه‌ای برای اتاق مطالعه

ممکن است در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد اما تصور کنید که وارد اتاق مطالعه می‌شوید و می‌خواهید کتاب مورد علاقه‌تان را در فضایی آرامش‌بخش و رویایی مطالعه کنید. این فضا با یک هاموک معلق بین دیوار و کتابخانه کامل می‌شود. 

در پایان:

در این مطلب از چیدانه سعی داشتیم تا با معرفی انواع تاب‌های هاموک و ایده‌های استفاده از آن‌ها در فضای داخلی خانه، شما را در انتخاب و خرید تاب هاموک یاری دهیم تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. اگر در فضای خانه‌تان محلی مناسب برای نصب تاب هاموک دارید، معطل نکنید و از آن برای متفاوت‌ و رویایی کردن دکوراسیون داخلی منزل خود بهره ببرید. 

مطالب پیشنهادی:

نویسنده: پریچهر

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه