Chidaneh.com placeholder image

هاموک چیست و از این ایده جذاب چگونه می‌‌توان بهره برد؟

به قلم: المیرا فلاحیان

با افزایش محبوبیت هاموک در میان مردم، انواع مختلفی از این کالا در طرح‌ها، رنگ‌ها و البته اندازه‌های مختلف تولید و توزیع گشتند. برخی از این مدل‌ها مناسب فضاها و دکوراسیون‌های داخلی ساخته می‌شدند و برخی از آن‌ها، که تحت عنوان هاموک مسافرتی نیز شناخته می‌شوند، مناسب فضاهای خارجی و البته کاملا مسافرتی می‌باشند. به هنگام خرید هاموک باید نیاز خود و مکانی که قصد خرید هاموک برای آن را دارید در نظر بگیرید و با آگاهی کامل اقدام به خرید نمایید.

هاموک چیست؟

اگر به این ننوها علاقه‌مندید و حس می‌کنید که به کار گرفتن آن‌ها می‌توانند تاثیرات مثبتی در دکوراسیون شما داشته باشند، ادامه این مطلب مناسب شما خواهد بود. پس در ادامه با چیدانه همراه باشید تا ابتدا پاسخ سوال «هاموک چیست؟» را با شما در میان بگذاریم و سپس با آوردن ایده‌هایی برای به کار گرفتن هاموک در دکوراسیون راهنمای شما باشیم. پس اگر به داشتن دکوراسیونی شیک و منحصر به فرد علاقه دارید، این مطلب ما را به هیچ عنوان از دست ندهید.

چوب و هنر
هاموک چیست؟

هاموک چیست؟

هاموک، که تحت عنوان ننو نیز شناخته می‌شود، گهواره‌ای بزرگ است که دو سر آن به دیوار یا درخت بسته می‌شود. اگرچه در زمان‌های قدیم بسیاری از افراد، خودشان هاموک ساخته و در فضاهای بیرونی از آن‌ها استفاده می‌کردند، امروزه هاموک تبدیل به یکی از عناصر دکوراسیون گشته و به شدت مورد استقبال قرار گرفته است.

انواع مختلف هاموک علاوه بر اینکه می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای دکوراسیون باشند، انتخاب بسیار مناسبی برای مسافرت نیز به حساب می‌آیند. استفاده از این هاموک‌ها در جنگل می‌تواند حس بسیار زیبایی را به شما القا نماید. از این وسیله در زمان‌های قدیم تنها برای خواب و استراحت استفاده می‌شد، در حالی که امروزه کاربردهای هاموک محدود به همین یک مورد نمی‌باشد.

لم دادن روی یک خاموک خانگی می‌تواند خستگی شما را به خوبی برطرف نماید و حس بودن در تعطیلات را به شما القا کند. فرقی ندارد که شما هاموک را برای لم دادن و استراحت کردن خریداری کرده باشید و یا تنها جذابیت‌های بصری آن مد نظرتان بوده باشد، به هر حال وجود یک هاموک در خانه می‌تواند حس آرامش خوبی را با خود به همراه داشته باشد. برای اینکه بتوانید قسمتی از خانه‌تان را به بهشتی برای استراحت بدل کنید، در ادامه راهنمای شما خواهیم بود. ایده‌های زیر می‌توانند برایتان کارآمد باشند:

1. صندلی‌های هاموک

قرار دادن دو هاموک به صورت صندلی در قسمتی از فضای نشیمن، می‌تواند آن قسمت را به اتاق استراحت شما بدل کند. به تصویر زیر نگاه کنید. دو صندلی هاموک در کنار فرشی به سبک بوهمی جلوه بسیار زیبایی به فضا بخشیده‌اند و کاناپه زیبای وینتیج نیز این زیبایی را تکمیل نموده است.

هاموک چیست؟

مطلب پیشنهادی:  چرم در دکوراسیون؛ هر آنچه باید درباره موارد استفاده و مزایای آن بدانید

2. به کار گرفتن هاموک به عنوان شیء دکوری

اگر دلتان نمی‌خواهد که در فضای داخلی خانه خود روی یک هاموک لم بدهید، می‌توانید از این وسیله تنها به عنوان یک شیء دکوری بسیار زیبا کمک بگیرید. استفاده از هاموک می‌تواند جلوه بسیار زیبایی به فضای داخلی خانه شما ببخشد و سبکی منحصر به فرد را پدید آورد. به تصویر زیر نگاه کنید. تابش مستقیم آفتاب به هاموک دکوری، این قسمت از خانه را بسیار آرامش‌بخش و معنوی کرده است.

هاموک چیست؟

3. استفاده از هاموک به عنوان کاناپه

اگر فضای آپارتمان‌تان بسیار کوچک است و قرار دادن یک کاناپه می‌تواند بسیار جاگیر باشد، یک هاموک نیز می‌تواند به خوبی نقش آن را برایتان ایفا نماید. روی یک هاموک می‌توانید پاهایتان را دراز کرده و در آرامش استراحت کنید. تصویر زیر می‌تواند این حس خوب داشتن هاموک به عنوان یک کاناپه را به شما القا نماید.

هاموک چیست؟

4. هاموک؛ یک نوع تاب خود ساخته

اگر فکر می‌کنید فضای کافی برای یک هاموک قدیمی ندارید، می‌توانید یک تاب زیبا و منحصر به فرد، مانند تصویر زیر، برای خودتان آماده کنید. البته این پروسه نیازمند طناب بسیار بلندی می‌باشد تا بتوانید آن را از سقف آویزان کنید. دقت داشته باشید که به هنگام وصل کردن طناب از سقف، مجکم بودن آن را به خوبی بررسی نمایید.

هاموک چیست؟

5. هاموک؛ زینت بخش گیاهان

گیاهان به خودی خود می‌توانند تمام بار زیباسازی و جان بخشیدن به فضاهای آپارتمانی را به دوش بکشند، اما تصور کنید که در کنار این گیاهان از المان زیبای دیگری مانند هاموک نیز استفاده کنید. اینکه بتوانید میان رنگ هاموک و رنگ کلدان‌های خود تناسب ایجاد کنید، می‌تواند سبب گردد که دکوراسیون خانه شما زیباتر و منحصربه‌فردتر گردد. گیاهان فضایی حیات بخش به وجود می‌آورند و به کار گرفتن یک هاموک زیبا نیز می‌تواند به این حیات بخش بودن دامن بزند. تصویر زیر می‌تواند این زیبایی را به خوبی نشان دهد.

هاموک چیست؟

مطلب پیشنهادی:  گیاهان آپارتمانی؛ چگونه در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

6. استفاده از هاموک به عنوان وسیله سرگرمی کودکان

می‌توانید از دو ملحفه برای درست کردن یک ننوی کوچک برای کودکتان استفاده کنید. به تصویر زیر نگاه کنید. در این تصویر دو ملحفه‌ی یک اندازه، به پایه‌های یک میز بسته شده تا دو کودک بتوانند در این ننوها دراز کشیده و یا بازی کنند.

هاموک چیست؟

7. هاموک؛ کنجی برای کتابخوانی

یکی از زیباترین کاربردهای هاموک، ساختن فضایی برای کتاب خواندن می‌باشد. در تصویر زیر، هانوک به گونه‌ای بسیار زیبا بسته شده است و فرد در آرامش کامل در حال خواندن کتاب می‌باشد. در کنار کتابخانه خود فضایی را برای قرار دادن هاموک در نظر بگیرید. به کار بردن آن می‌تواند محیط کتابخانه‌ای شما کاملا انحصاری و زیبا نماید.

هاموک چیست؟

8. هاموک در نقطه کانونی یک خانه

می‌توانید از یک هاموک بسیار زیبا به عنوان نقطه مرکزی و کانونی دکوراسیون خود استفاده کنید. به تصویر زیر نگاه کنید. در این تصویر، صاحب خانه و یا طراح تلاش کرده است که با قرار دادن یک هاموک به تنهایی و روبه‌روی منظره‌ای به زیبایی منظره زیر، توجه همگان را به خود جلب نماید. حتی اگر منظره‌ای به این زیبایی ندارید، می‌توانید با قرار دادن هاموک به صورت تکی در قسمتی از خانه، آن قسمت را مرکز توجه همگان قرار دهید.

هاموک چیست؟

مطلب پیشنهادی:  طراحی داخلی سنتی، چه المان هایی به کار ببریم؟

9. به کار گرفتن هاموک در اتاق خواب

اگر دلتان می‌خواهد آرامش را در اتاق خواب خود تجربه کنید و در کنار آن دکوراسیونی زیبا نیز برای آن دست و پا نمایید، می‌توانید از یک هاموک زیبا در اتاق خواب استفاده کنید. این هاموک می‌تواند نقش تخت خواب موقتی شما برای استراحت را ایفا نماید و در کنار آن نیز دکوراسیون اتاقتان را زیباتر سازد.

هاموک چیست؟

10. هاموک برای ریلکس کردن جلوی نور آفتاب

سعی کنید در نزدیکی پنجره اتاق خود حتما هاموک قرار دهید. قرار گرفتن در کنار نور آفتاب می‌تواند آن را به بهترین مکان برای استراحت و ریلکس کردن تبدیل کند. به تصویر زیبای زیر نگاه کنید و به آرامشی که می‌توانید از هاموک کنج اتاق دریافت نمایید، فکر کنید. فکر کردن به آن می‌تواند شما را ترغیب به خرید هاموک و به کار بردن آن در مکان‌های که گفته شد، نماید.

هاموک چیست؟

منبع: thespruce

نویسنده پیشنهاد می‌کند سری نیز به مطالب زیر بزنید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه