Chidaneh.com placeholder image

رندر سه بعدی چیست و انواع آن

به قلم: مژگان احمدی

قبل از ساخت و طراحی هر ساختمانی، معمار به یک طرح دقیق و کامل از سازه‌ای که قرار است ساخته شود، نیاز دارد. در پاسخ به سوال رندر سه بعدی چیست؟ باید بگوییم که رندر معماری با ایجاد تصویری روشن و واضح از سازه، جزئیات دقیقی از آن را در اختیار مشتریان و معماران خانه‌ها قرار می‌دهد. در این مطلب قصد داریم تا درباره این‌که رندر سه بعدی چیست و چه انواعی دارد، بیشتر صحبت کنیم.

رندر سه بعدی

رندر سه بعدی چیست؟

در پاسخ به سوال رندر سه بعدی چیست؟ باید بگوییم که رندر سه بعدی طرحی است که برای ارزیابی کیفیت و درست اجرا شدن طرح‌های معماری در اختیار معماران، طراحان و سازندگان ساختمان قرار می‌گیرد تا درک بهتری از شرایط ساختمان و چالش‌های پیش رو داشته باشند. این کار به روند پیشرفت پروژه کمک شایانی می‌کند و فرآیند آن را سرعت می‌بخشد. همچنین رندرهای سه بعدی تصویر واضح و روشنی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند و کمک شایانی به مشاورین املاک برای جذب مشتری و فروش خانه‌هایشان می‌کنند.

چوب و هنر
انواع رندر سه بعدی

انواع رندر سه بعدی

حال که متوجه شدیم رندر سه بعدی چیست و چه کاربردهایی می‌تواند داشته باشد بهتر است با انواع آن آشنا شویم. رندرهای سه بعدی براساس کاربردهای مختلف، انواع متفاوتی دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

رندر سه بعدی خارجی

رندر سه بعدی خارجی

رندرهای خارجی معمولا تصویری از فضای بیرونی ساختمان، فضای سبز مانند درختان و باغچه‌های اطراف آن و موقعیت محیطی ساختمان در اختیار کاربر قرار می‌دهند. این نوع از رندرها برای معمارانی که قصد دارند تا پروژه‌ای را به تازگی دریافت کنند و نیاز به دیدی کلی نسبت به سازه دارند، گزینه مناسبی است. 

رندر سه بعدی فضایی (هوایی)

رندر سه بعدی فضایی (هوایی)

رندر سه بعدی فضایی معمولا چشم‌اندازی کلی‌تر و دورتر از رندرهای خارجی به تصویر می‌کشد. این رندرها معمولا برای تجسم طرح یک شهرک، مجتمع تفریحاتی، هتل یا پارک آبی گزینه بسیار مناسبی هستند. زیرا همه فضاهای مختلف و محل قرارگیری ساختمان را با دورنمایی مناسب در اختیار معماران، طراحان و سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند.

رندر سه بعدی داخلی

رندر سه بعدی داخلی

رندرهای سه بعدی داخلی همان‌طور که از اسمشان پیدا است، فضای داخلی ساختمان و اتاق‌ها را به تصویر می‌‌کشند. این رندرها برای مشاورین املاک و وب‌سایت‌های املاک بسیار پر کاربرد هستند که از طریق آن تمامی جزئیات و طراحی داخلی ساختمان‌ها را به مشتریان خود نشان می‌دهند. رندرهای داخلی تمامی جزئیات مربوط به بافت دیوارها، پنل‌های پنجره‌ها و هر جزئیاتی را که خریدار به آن‌ها نیاز دارد، در اختیارش قرار می‌دهند.

رندر سه بعدی انیمیشن 

این نوع از رندرها در قالب یک فیلم تهیه می‌شوند و معمولا در سایت‌های مشاورین املاک برای جذب خریداران منتشر می‌شوند. فرق رندرهای انیمیشن با انواع دیگر این است که فضای کلی خانه و حال و هوای آن با چیدمان‌های متنوع به تصویر کشیده می‌شود و خریدار می‌تواند تجسم دقیق‌تری نسبت به فضای خانه مورد نظر خود داشته باشد. 

رندر سه بعدی پلان طبقه

رندر سه بعدی پلان طبقه

رندر پلان طبقه به کاربر این امکان را می‌دهد تا اثاثیه مورد نظر خود را در فضای خانه قرار دهد و اندازه و جزئیات محیط را کاملا بررسی کند. رندرهای پلان طبقه نوع دو بعدی نیز دارند اما دقت عمل و به تصویر کشیدن ابعاد مختلف فضا توسط رندرهای سه بعدی با دقت بیشتری اتفاق می‌افتد. 

مزایای استفاده از رندر سه بعدی چیست؟

مزایای استفاده از رندر سه بعدی چیست؟

رندرهای سه بعدی از هر نظر کار را برای طراحان، معماران و سرمایه‌گذاران راحت کرده‌اند و مزایای فراوانی به همراه دارند. 

در ادامه خواهیم گفت که مزایای استفاده از رندر سه بعدی چیست:

  1. افزایش دقت در طراحی
  2. به تصویر کشیدن طراحی ساختمان از زوایای مختلف
  3. کمک به ارزیابی دقیق‌تر مشکلات سازه
  4. کاهش دادن هزینه‌های ساخت و ساز
  5. به تصویر کشیدن نتیجه نهایی و تجسم بهتر درباره آن
  6. گزینه‌ای مناسب برای جذب مشتری املاک
  7. ایجاد امکان پیش فروش برای بنگاه‌های املاک قبل از آماده‌سازی سازه
رندر سه بعدی چیست؟

در پایان:

استفاده از رندرهای سه بعدی از سال 2018 در بسیاری از پروژه‌های معماری مرسوم شد. همان‌طور که در بخش مزایای رندر سه بعدی چیست توضیح دادیم، این روش علاوه بر جذب مشتری برای مشاورین املاک و کمک به بازاریابی بهتر این موسسه‌ها، برای معماران، سازندگان، سرمایه‌گذاران و سایر متخصصان روشی مقرون به صرفه برای اجرای یک پروژه بزرگ معماری محسوب می‌شود. تمامی این دلایل باعث شده است تا رندرهای سه بعدی روز به روز طرفداران بیشتری در زمینه معماری و بازاریابی املاک پیدا کنند. 

مطالب مرتبط:

 

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه